Tendr na největší pražský dopravní terminál vyhlášen. Obří stavba vyjde na sedm miliard
Terminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město Praha

Terminál Nádraží Smíchov v sobě pohltí i současné autobusové nádraží Na Knížecí.
Terminál Nádraží Smíchov v sobě pohltí i současné autobusové nádraží Na Knížecí.
Jo a všichni budou jezdit tím super napojením co tam udělali na Dobříšskou, která se teď na sjezdu na Radlickou ucpává výrazně častěji a rychleji.
Bez vyřešeného mostu se tohle nikdy nemělo realizovat.
7mld Kč ?? v ceně je i modulární jaderná elektrárna která bude napájet celý Smíchov??
Na tu elektrárnu by to muselo být alespoň o dvě nuly více…
Nestrašte pořád tím terminálem. Nic tu ternmovat nebude. Naopak. Bude tu kontinuovat na hlavní nádraží nebo Radotín. Takže je to Kontinuál Nádraží Smíchov.
V bude sloužit nejen k přepravě „hub“, ale i všeho dalšího, co se obvykle vlakem přepravuje.
No teda těch končících linek tam bude VÝRAZNĚ víc než projíždějících – prakticky všechny autobusové a na nějakou dobu pořád i S6.
A až dojde k dostatečnému navýšení kapacity do centra (tříkolejka, MES) tak tam zase bude končit S61.
Já tipuji, že tam budou končit auta, autobusy, kola, některé vlaky apod. Průjezdné bude jen pro některé vlaky a možná některé autobusy.
Až zavřou most (pokud dřív nespadne), budou tam končit všechny 😀
Na obrázku 18 a 21 to vypadá, že autobusy směr jih nebudou pod střechou, na obrázku 20 zase že jsou pod střechou? Obrázek 20 je špatně vyrendrovaný?
Myslím, že je ta krajní stěna myšlená v rovině s obrubníkem, tj. čekající pod střechou, autobus ne.
Jak to vyřeší z „Výtoňské“ strany…? Bude tam plnohodnotný terminál na trajekty přes Vltavu anebo levnější rampy pro přívozy 🤣🤣🤣?
Nešla by lanovka? 😀
Zeppelíny
Jasná věc, Smícháč na to bude mít super střechu!
Vezmeme li v úvahu precedens, který vytvořila odborná komise s lanovkou z Podbaby do ZOO a Bohnic, tak by i tato stopro “narušila krajinný ráz a celkové panorama”.
😄
Tohle odůvodnění zcela po právu vstoupilo do historie minimálně zdejších diskuzí, jako to nejabsurdnější, co kdo mohl vymyslet…
Pokud by taky měla dvacetimertové stožáry, tak ano.
Fakt je, že vodní doprava tam ještě zahrnuta není, a kanál by se do Rozkošného ulice vešel (místo parkovišť, těch bude v okolí dost). A to zcela nezávisle od stavu železničního mostu.
Absolutne nevyuzity potencial mista 🥺 Obyc krabice za miliardy, dost smutny. Aspon v zahranici jsme se mohli inspirovat a posunout se do 21. stoleti. Ach jo.
A co by bylo dle vás vhodnější postavit na střeše nádraží?
Park pro fetky , koupaliště a cvičák pro psy, to aby tam rovnou byla ochranka a benga nonstop – to opravduuuuu nechceš a vagabundy hned majznout mezi voči. Když bude na krabici střecha, půjde to snad lépe vevnitř hlídat , ale stejně to bude náročné okolo
Jako že střecha = lepší možnost hlídání? Chápu ještě menší plochu s touto potřebou (když nebude patro navíc pro lidi)… Možná by to chtělo nejprve uvolnit stres nějakou neškodnou tělesnou činností. 🙂 Třeba zavítáním z betonového ráje do parku.
staci se porozhlednout po evrope.. mne treba nejvic utkvel Arnhem Centraal.
Zrovna Arnhem je taky dobrá kotasovina, se spoustou nákladné údržby, ale busy stojí pod holým nebem. Navíc tam nijak nemuseli řešit zakomponování historické nádražní budovy, což na Smíchově bude.
Fakt mi ten návrh nepřipadá v ničem horší oproti Haagu nebo Rotterdamu, kde jsou jinak intermodální body řešeny fakt dobře.
Asi experimentální zahrádku, jako mají v Ósace na střeše nádraží 🙂
V minulé verzi nebylo nádraží ani zastřešené, takže první patro nemohlo sloužit jako dopravní terminál. Za mne dobrý posun.
P+R na Smíchově je na můj vkus příliš blízko centra, to má být nanejvýš někde u Radotína nebo Zbraslavi.
Třeba v Německu také bývá P+R na nádražích. Ale cena je oproti P+R na okraji úplně jinde. Je to spíše o pohodlí, clovek zaparkuje na nádraží a jde rovnou na ICE.
Jenže my tady to ICE nemáme..
Zatím. Kdo ví co tam bude jezdit za 30 let. To už byste tam parkhaus taky nemusel dostat.
Tak to bude ŠkodaJet 320, no. 😀
Nějaká parkovací kapacita by tam být měla, pro dálkové cestující v okrajových časech, ale 1000 míst mi přijde hodně.
Pokud by to bylo parkoviště podobného charakteru jako na letišti, tedy hlavně pro dlouhodobé stání pro ty, co nemůžou (nebo spíš nechtějí) přijet jinak, než autem, tak bych v tom problém asi neviděl. Samozřejmě, pokud by to bylo i podobně zpoplatněno. U hlavního nádraží je přes 600 míst, pokud někde nemá co dělat samostatný parking house, tak je to hned vedle opery.
Ale víme jak to asi na Smíchově dopadne, bude to nejspíš klasické P+R, kdy těch 1000 míst nebude stačit a způsobí to víc problémů, než užitku.
1000 míst v takovýhle místě je hodně, ale opravdu hodně málo !!!!!!
A jak by se ti automobiliste do Prahy dostali? Radotin by sice byl vhodný, ale trať nemá kapacitu pro další cestující, a trať na Zbraslav je dost pomalá. A přestupovat na autobus řidiči nebudou.
Trať z Radotína nemá kapacitu? Řekl bych že tam je právě zásadní kámen úrazu Smíchov – Vyšehrad, z Radotína je ve špičce takt S7 10 minut😀 Co je větší problém, moc místa na parkoviště tam není a hlavně se tam autem nedostává úplně ideálně
Kapacita trate se trochu zvedne s nasazenim nove poptavanych EMU400. Ale kamen urazu je prave ta kapacita po asfaltu. Hypoteticky by mohlo vzniknout parkoviste v rohu Vrazska-U Jankovky, ale to by si vyzadalo prepracovani reseni celeho prumysloveho arealu. Eventuelne udelat parkoviste na opacnem konci Radotina (smere k Cersnosicim) a postavit tam druhou zastavku
Trať nemá kapacitu? Spíš silnice nemají kapacitu na to, aby v Radotíně u nádraží nějaké větší P+R vzniklo. Zásadní je stavět záchytná parkoviště ve Středočeském kraji, to ale všichni víme.
Tak ve Středočeském kraji se to už hodně rozšířilo, v Řevnicích i Dobřichovicích se podle mého odhadu vejde přes 150 aut, v Mokropsích také desítky, dále je asi 50 míst v P+R v Rudné, zaparkovat se dá i v Jinočanech, Zbuzanech a Řeporyjích. Ale nic z toho neřeší příjezd ze směru D4, kde je na ráně až ten Smíchov, do Radotína je to zajížďka a do Zbraslavi taky, resp. záleží kam se má jet dál.
Zatímco u tratě kolem Mníšku řeší namísto jejích drobných úprav tak akorát nasazení tramvají, které by od okraje Prahy jely do jejího jádra ještě pomaleji. Rychlejší trať od Zdic do Písku také nic, jen (s)prosté dráty.
Pro mě a pro mnoho dalších pražanů bude toto P+R fungovat i obráceně. Díky městskému okruhu a ignoraci tangenciálních směrů MHD je mnohem rychlejší se v některých relacích po Praze pohybovat autem a tak třeba pro cesty do Plzně a dál na západ to mnoho lidí využije tak že dojedou na Smíchov autem a dál budou pokračovat vlakem ven z Prahy.
Naprostý souhlas.
Ale co mě na těch obrázcích překvapilo je, že nebude nijak využita obrovská plochá střecha.
Ta má snad hektary a bez využití???
Nebude to celý pokrytý takovýma těma průhlednýma solárama?
Jak se prosím autem do Radotína dostanete? Byl jste tam někdy, když šíříte taková teoretická moudra? A jak dále? Vlakem na Smíchov? To je 21. století.