Tendr na další úsek D55 nabírá zpoždění, uzávěrka byla poněkolikáté posunuta
Archeologové odhalili na trase budoucí dálnice D55 keltskou železárnu z 3. století před Kristem.
Výběrové řízení na zhotovitele čtyřkilometrového úseku D55 Moravský Písek – Bzenec nabírá skluz. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) poněkolikáté odsunulo nejzazší termín pro podání nabídky. Původně se měly obálky otevírat 10. prosince, nejnovější termín je 23. března.
ŘSD odklady zdůvodňuje řadou dodatečných dotazů uchazečů. Původní termín zahájení stavby ve druhém čtvrtletí tak je ohrožen.
Mezitím na budoucím staveništi probíhají přípravné práce, například v podobě skrývky ornice, kácení dřevin, budování násypů mostů či pyrotechnického průzkumu. Místo rovněž od ledna zkoumají archeologové, kteří se minulý týden pochlubili mimořádným nálezem. Odhalili keltskou železářskou pec z 3. století př. n. l. „Také četnost dalších nálezů předčila jejich očekávání. Jedná se například o keramiku, šperky či pozůstatky sídlištních objektů z různých období od doby kamenné až pro středověk,“ oznámilo ŘSD.
Předpokládaná hodnota zakázky na úsek Moravský Písek – Bzenec je 900 milionů, hotovo by mělo být v roce 2025. Na trase bude v lesní lokalitě Hrubý Háj i jeden ekodukt. Úsek navazuje na část dálnice ze Starého Města do Moravského Písku, který začala společnost Skanska stavět loni v srpnu. Od září 2020 se staví i devět kilometrů v úseku Babice – Staré Město (Eurovia, Strabag). Oba rozestavěné úseky by měly být hotovy v roce 2024.
Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 21 kilometrů. D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede dopravu z center osmnácti měst a obcí. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.