Téměř stovka nových vozidel za více než miliardu. Brno finišuje s obnovou flotily trolejbusů
Trolejbus Škoda 32Tr. Zdroj: DPMB

DPMB převzal poslední z dodávky čtyřiceti parciálních trolejbusů Škoda 32Tr.
DPMB převzal poslední z dodávky čtyřiceti parciálních trolejbusů Škoda 32Tr.
Brno má sice mraky parciálních trolejbusů, ale všechny trolejbusy jezdí výhradně na zcela zadrátovaných trasách (kromě výluk, na které stačí řádově jednotky trolejbusů). Elektrobusy v Brně nejezdí. Této koncepci nákupu dražších parc. trolejbusů, které pak jezdí jen pod dráty, nerozumím.
30ka jezdí do Sobůlek na baterky už teď a DPMB má s baterkama nějaký plány na Černovické terase…
A psali i něco o 67, myslím?
To píšou vždycky. Je to jediná autobusová linka na hranici historickýho centra…
Záměr na Černovické terase je koncipován pro provoz normálních trolejbusů bez baterií.
O plánech se píše už léta a realizace žádná. Trolejbus 30 do Soběšic byl zaveden poměrně nečekaně, krátce po jmenování nového Ministra ŽP, který tam bydlí, zda jde o trvalou záležitost tak lze pochybovat.
Terasy se začnou stavět letos.
Pochybovat lze o čemkoli, to neznamená, že ta pochybnost má reálný základ.;-)
Jednotky trolejbusů na výluky?? To bylo Slovanské náměstí, pak Nerudova, teď zase Údolní… desítka by to nespravila.
Jelikož s koncem 21Tr ( a budějických 15tr) skončí poslední čistě trolejbusový typy, tak by bylo na čase začít uvažovat o vyjmutí trbusů z drážních vozidel .
To s tím nijak nesouvisí. Stále tu jezdí mnoho vozů bez alternativního pohonu a je jedno jakou mají karosérii
A to že ty vozy mají zcela jiný podmínky pro provoz nevadí ? Proč se u autobusů třebas tlakový nádoby nemusí mít během životnosti nic, shodnýho trbusu se musí dělat pravidelný prohlídky ? A takových nesmyslů jsou hromady. Co jde u autobusů, nemusí jít u trolejbusů. A třebas u DPMB není problím při reko Slatiny doplnit na STK jednu stopu TV. A podobně by to nebyl větší problém u většiny DP. POkud nemají vyloženě společnou vozovnu, tak dílny nebývaj daleko.
21Tr byl vyráběn i jako bus 21Ab, myslím, že tím trpěla Mladá Boleslav, kde se velmi rychle, na jejich mizivý rozsah provozu) rozpadali. Vyjmutí Trbusů z dráhy je první, ale zásadní krok k jejich zrušení. Dráhu musíte strpět, jakmile to nebude dráha, tak půjdou všechny sloupy bz lampy a všechny závěsy na budovách pryč.
Koltrolní otázka soudruzi, jak to dotlačíte na stanici technické kontroly?
Třeba tahačem?
Co to je za blbost? Třeba v Plzni jezdí celkem dost 26Tr a 27Tr bez alternativního pohonu, tzn. jen po drátech, to teda není čistě trolejbusový typ? 😀 Komentář úplně mimo…
Ten váš? Asi ano. Ale jinak je 26/27Tr jen Solaris s jiným pohonem. V některých zemích je trolejbus běžné silniční vozidlo. bez zbytečných průtahů, homogací pro drážní vozidla..
Jak to teď vlastně vypadá s prognózou dalšího provozu 31Tr? Věkem už se pomalu budou přibližovat k číslům, kdy se 25Tr posílaly pryč. Před časem jsem někde na diskusním fóru zaznamenal názor, že by se na nich mohla udělat GO. V dnešní době, kdy už se v Brně přece jenom přešlo na vyšší úroveň komfortu cestujících, bych případnou generálku jednoznačně podmínil dodatečnou instalací klimatizace. Teď je otázka, zda by to bylo vůbec proveditelné. Vzpomínám si, že když se to před pár lety dělalo u plynových Urbanů, tak se tvrdilo, že SORky podobné úpravy neumožňují. 31Tr jsou v tuto chvíli vlastně… Číst vice »
V Trnave objednali SORky NB 12, po roku sa do nich klimatizácia domontovávala. Detto prvosériové Bratislavské SORy NB 18, tam malo klímu z výroby iba 30 kusov.
Jenže to byly naftové. Trolejbusy se konstrukcí střechy víc blíží těm plynovým.
Doplním, že mají najeto okolo půl milionu. Jaká je jejich prognóza nevím, i přes svoje chyby jsou to vozy výrazně spolehlivější než 25Tr (což nedá tolik práce, pravda), letos budou mít deset let. Uvažovat o jejich náhradě se tedy dá teoreticky, prakticky je na to ještě čas.
Tak to už je ale právě zhruba ten počet km, kdy se prováděla první GO/VP. Když budeme vycházet i z absolutně rekordní 3254, která končila někde u půldruhého milionu, tak ta měla za celou dobu dvě tyto větší opravy, což tak nějak průměrně vychází na toho půl milionu km. Kolik vlastně může takový vůz obecně najezdit bez provedené generálky?
Snad jim nevycucnou kyslík, jako to hrozí v Praze…
Jako vtip dobrý, ale spíš asi problém je kácení stromů než náhrada autobus trolejbsem…
Mnoha lidem vadí to, že nad ulicí se budou tyčit dráty a ulice se zaplaví sloupy. Ohledně stromů, u nás když se prodlužovaly troleje, stačil ořez větví, které by drátům překážely. Ale jsou to vysoké stromy. Je taky možné provést novou výsadbu. A dnes lze někdy stromy i přesadit.
Šotoinfo – konec 21Tr v Brně (a tím i v ČR) nastává reálně v těchto dnech. Denně se vypravuje již jen jedna nebo dvě ze Slatiny, ovšem vzhledem k dodání nových 32Tr (3341-3350) a jejich brzkému zařazení je vše jen otázka dní. Teorericky možné je ještě trhačkové vypravení vozu 3063 z Komína.
Pokud by to měla být trhačka z Komína, tak jedinou možností je v tuto chvíli kurz 03403, že? Na ty zbývající se vypravují klouby nebo parciály.
Dneska 3063 na 03405, podle mapy.
Tak dneska jezdí dokonce na celodenní 03405. Neplánuje se posílat ji o víkendech na 37, jako se to dělalo do září, když ještě Komín vypravoval 21Tr?
No, „potíž“ je v tom, že DP (tedy město) si celkem logicky přeje vypravovat nová vozidla a o víkendu bychom vypravení 21Tr těžko obhajovali tím, že nic jiného nebylo k dispozici, a to i kdyby se našel řidič, ktery by ji výslovně žadal.
A jak třeba vaši kolegové od autobusů obhajují poměrně časté víkendové vypravení víc jak 14 let starých Crossů? Například na nedělní 04206 obvykle ani nic jiného nejezdí a Slatina také mnohdy nezůstává pozadu. A to alespoň na první pohled celkově vypadá jako mnohem větší „prohřešek“, když tam místo Euro VI pošlou jenom Euro V 😁
Ještě není hotovo zbývá poskládat 28 vozů TNS12.
Ono to bylo myšleno tak, že je hotová obnova vozového parku trolejbusů. Ty další stavebnice TNS12 už budou náhrada autobusů při rozšiřování trolejbusové sítě.
Bude zanedlouho Praha tím největším provozovatelem trolejbusů?
K této pozici má Praha ještě hodně daleko.
Zatím ano, ale má náběh k tomu to změnit.
No, bude minimálně vlastníkem spousty trolejbusů. Kolik z nich bude v provozu, je, jak by řekli Slováci, otázne…
dojde jednou na muzejní 25Tr?
Ne, za 10 let nastane konec světa a utrum… 😀 😂😉
Ta má být v Ústí.