Téměř propojeno. Dvorecký most překlenul Vltavu, chystá se instalace soch
Dvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: Metrostav

Budování nového Dvoreckého tramvajového mostu vstupuje do poslední fáze.
Budování nového Dvoreckého tramvajového mostu vstupuje do poslední fáze.
Jsem rád, že se tato krásná stavba navzdory nepřízni geologie pomalu ale jistě blíží k otevření, čimž Praha bude zase hezčí.
Milí stavaři mostů hodně zdaru a čeká na vás Libeň, Karlin, oprava Hlávkova mostu, dálniční most na severu Prahy. 😀
Výtoň a Holešovice, co se týče vlaků.
Neměl Metrostav stopku po korupční příhodě s Dr. Rathem?
Prima, tak ještě realizovat navrhovanou tramvajovou trať Jeremenkovou ulicí na Budějovickou a je tu rychlé a pohodlné spojení Smíchova a Pankráce…
Muže mi někdo prosím vysvětlit, proč se neudělal na Lihovaru na most nájezd z cyklostezky podél Vltavy? Opravdu je nutné, aby museli cyklisti několikrát křižovat tramvajové koleje v ulici Na Zlíchově, aby se dostali podjezdem pod Strakonickou k vodě?
Cyklisti ve městě nemají co dělat. Jen se všude pletou chodcům a ohrožují je i na chodnících.
To je debilní poznámka, nebo ironická poznámka? Nějak to nejsem schopný v tomhle případě rozklíčovat…
Podle dalšího příspěvků Jiřího Bílého, je to je obyčejný troll.
Už se ví, kdy se zase na pár let zavře a začne se opravovat?
Toho se nedožijete.
Chapu a vitam potrebu nove BUS zastavky na Dvorcich, ale vi nekdo proc se ta zastavka alespon ve smeru z centra nesloucila s tramvajovou? Udelat novou zastavku na nejfrekventovanejsi cyklostezce v republice, temer primo pred vstupem do Zlutych lazni kde jsou konfliktni situace chodci vs. cyklisti uz nyni na dennim poradku mi neprijde jako idealni reseni.
Bohuzel se nejedna o cyklostezku, ale stezku pro pesi a cyklisty, v praxi spis legalizovany chodnik. Praha cyklisty nesnasi a podari-li se tam pridat jeste vic pesich, treba pak diky tomu budou moct umistit milovanou znacku „Cyklisto sesedni z kola“
Tak už i chodci…
Tak nejde jenom o cyklisty ale bezpecnost vsech. Bude to frekventovany prestupni uzel. Dosavadni Pristaviste diky zmene trasovani busu a presunu zastavky do ulice Ke Krci uz nebude vyuzivat nikdo. Lidi se budou snazit „chytit“ prestup za kazdou cenu a budou skakat primo cyklistum do cesty. Dalo se to udelat pohodlny, ale dopadlo to jako vzdycky.
A pak se divíte, proč je tam cyklopruh.
Protože Praha. Je třeba to dále pitvat? Tady jiné, než sockovité, polovičaté nebo dočasné řešení nepřipadá v úvahu. Btw. oficiální výmluva byly sloupy uprostřed trati.
„Na podolské straně pak probíhá výstavba přístupové cesty do prostorou budoucí multifunkční arény z důvodu dovozu a montáže těžké železobetonové sochy “Heavy Head Boy“ od Krištofa Kintery. Na místě je už pro ni železobetonový základ. “
Soch? Ona tam nebude jen tahle hrůza co bude děsit malé děti?
A to s tou sbírkou pouličních lamp je také dobré. Celé to zní jako jeden velký bordel takže kdyby Hodan a Hubert chtěli mohou se přestěhovat o Vizovic do Práglu. Jistě by se i tam nějaký ten výhled na starý vysavač v budoucnu našel 🙂
Doufám že tam bude přímý sjezd pro kola na Smíchovské straně na stezku směr Radotín tj. na jih bez přechodu a schodů. Zatím to vypadá že se na to vykašlali a pro cyklisty je to to hlavní co se od mostu očekává..
To sa asi obávam, že nebude. Ale nebude to taká tragédia, ja ako cyklista po jazde po moste využijem ulice Nádražní na smer do centra a Na Zlíchove s následným podjazdom Strakonickej u obratiska tramvají na pripojenie sa na stezku smer Radotin – bez bariér.
Most je hezký ale ty peníze jsou prostě šílené a nejsme tak bohatá země abychom mohli vyhazovat za vzhled podobných staveb. Spíš se to mělo postavit za zlomek ceny s obyčejným designem ale hlavně funkční a trvanlivé
Funkční a trvanlivý ten most je. Jasně, vykašlat se na tvar a udělat tam prostý betonový trám by bylo levnější, ale ne za zlomek ceny. Věřím že zrovna Praha si u takto zásadních staveb může dovolit utrácet za krásu.
Nesmíte zapomenout na kamarády a malá domů potom se to prodraží.
Děkujeme, že těmi houpými keci pomáháte schovávat korupci tam, kde k ní opravdu dochází.
Protože v prostředí, kde je každý sprostý podezřelý, se skutečným lumpům daří skvěle. Nevyčnívají, a pokud se na ně náhodou přijde, umí se hájit – daleko lépe, než ti poctiví, kteří si mysleli, že se nebudou muset hájit, když nic špatného nedělají.
Za zlomek ceny, jasně. Myslíte si že ten tvar vyšel proti běžné betonové konstrukci dráž o vic než 20%? Betonu i železa je tam podobně a založení bude stát stejně. Že je to větší nimračka nerozporuju, ale most podobných parametrů za půlku nepostavíte.
Vy taky bydlíte v ošklivé betonové kostce?
Praha je podle mnohých nejkrásnější město světa, tak si zaslouží něco hezčího, ne jen obyčejnou kostku. Navíc nejsme chudá země.
Naopak, nejsme tak bohatá země, abychom si mohli dovolit teď na tom šetřit a za pár let to draze předělávat. To šetření veřejných peněz ať to stojí co to stojí nás vychází tak draho… Přitom u soukromých věcí už to spousta lidí pochopila, že nejsou tak bohatí, aby si mohli dovolit kupovat lenvé věci.
Nevíte někdo o té nové multifunkční aréně, jak se píše v článku? Hledal jsem, ale nenalezl…díky
(„Na podolské straně pak probíhá výstavba přístupové cesty do prostorou budoucí multifunkční arény „)
Pod pojmem „multifunkční aréna“ si teda představuju taky úplně něco jiného, ale má to být prostor pod mostem, který má sloužit jakýmsi sportovním a kulturním aktivitám. Jak to dopadne v pražském pojetí, nemám pochyb… Hezky je to vidět a popsané na tomto odkaze https://praha.camp/magazin/detail/dvorecky-most-ukazuje-prahu-v-novych-souvislostech-verim-ze-samotna-prochazka-po-nem-bude-zazitek-rika-jeho-tvurce-architekt-radek-sima
aha, o tom jsem věděl. Jen mě tedy zmátl ten název.:) díky
No bylo tam původně zázemí dětského vodáckého oddílu, tak uvidíme jak to dopadne. Protože dohoda je, že se tam můžou po konci stavby vrátit a za nedodržení mají slíbený nějaký penízek, který je v rozpočtu města drobák, ale v rozpočtu oddílu docela fajn možnost si postavit novou loděnici.
Tady všichni mimopražští vydíme ten pravý pražský diskusní intelekt.
jste si jisty, ze vYdime je ukazka toho “praveho” intelektu?
To je přece tvrdý pohled na věc 🙂
Začíná to bejt fakt nádhera!!!! 🤩🤩 A na Kinteru se teda taky hrozně moc těším! Konečně něco, co se v Praze povedlo, jinak je to díky pražský ODS a všem NIMBY hrozná bída.
Také se po dlouhé době těším na něco, co se skutečně povedlo a veřejné dopravě moc pomůže.
Ve většině směrů ano. Mohlo to být lepší, ale buďme rádi za to. Zdravý člověk těch 800 m na Kublov či k Lihovaru dojde, když mu ujede přípoj na popojetí o jednu zastávku. Nemocný vezme stejně zavděk taxi, pokud na to bude mít. I tak doufám, že ty ostrůvky ve Dvorcích časem rozšíří, když už tam není ústí mostu s křižovatkou, kde by se dav rozdělil podle směrů.
Nebude lepší si počkat na další spoj, jako všude jinde?
Já se na ty vaše komentáře vyloženě těším. Když se něco udělá, je to blbě. Když se něco neudělá, je to blbě. Když se staví rychla trať, zničí to místní obsluhu. Když se staví dálnice, je třeba zalkat nad nízkým podílem železnice na přepravě. To už by fakt chtělo vydat knižně.
Víte, že v Praze zrovna teď vládne ODS?
Jo, hýbou tím lidé jako Zajíček nebo Udženija.
A most je jako úlitba. Ještě v takové nic moc poloze, na podolské straně. A automobilový most přímo od Dvorců pak stále v plánech. Přitom auto to objede bez přestupu.
No, a víte ze v Praze nevladli když stavba začala? Ani pražská ODS naštěstí neni tak blbá aby zastavili už běžící stavbu.
Ano, některé věci se naštěstí daří i této myšlením stále v 90. letech straně navzdory. Možná je to tím, že zrovna primátor z této strany, který sedí na tolika židlích, o některé věci ani nemá zájem. Ale bohužel jiný zástupce této strany ve vedení Prahy sedí na penězích a na některé potřebné věci je prostě dávat nechce. Tady asi jak píšou jiní už jim bylo blbé stopnout rozjetou věc… Už to asi bylo zasmluvněné s dodavatelem a možná by z případného zastavení stavby pro ně vyplývalo víc problémů…
Nemohlo by UNESCO přesunout svoji pozornost k tomuto mostu, který je opravdu povedený, a vykašlat se na ochranu toho šrotu pod Výtoní?
my chceme nový most i na Výtoni. Most tichý, moderní, bezpečný, 3 kolejný a přichystaný na střídavinu.
lepší by byly 2 mosty s 2×2 kolejemi anebo 1×2 a 1+ rezerva na čtvrtou kolej (jako na dálničních stavbách 2×2 pruhy) a hlavně bez těch příšernejch oblouků co už přes 100 let hyzdí pohled na Hrad například z Podolí – jinak absolutní souhlas!
Myslím, že v nepravděpodobném případě výstavby čtvrté koleje skrz Nusle by už překlenutí Vltavy byl ten nejmenší problém. Ale jinak naprostý souhlas
Nemají ty oblouky taky nějaký význam, i na novém mostu?
Že by byly nosné?
Hnus betonovej, ještě s hnusným tvarem a obtiskem fošen z bednění jak po praseti, to v Praze opravdu nechceme, hlavně jak po tom bude stékat pěkně špína, taky velká hlava to vymyslela, naprosto nefunkční vzhledem i funkcí, snad aspoň ty lampy budou na koukání, když se most takhle zprasil
“tO v PrAzE oPrAvDu nEcHcEmE”
Nevěděl sem že já a milion a půl dalších obyvatel tohohle města má mluvčího kterej ví, co všichni vlastně chcem a nechcem.
Tak se radši koukni jak vypadá Karlův most, Jiráskův, Čechův, Trojský a pak nějaký dement vybere nejšikmější hnus betonovej jak druhej Barrandovský, tak zprasený most člověk nikde snad neviděl, tam mohli rovnou postavit dálniční kaskádový most a vypadalo by to snad i líp, naprosto nechápu proč to nemělo lepší návrh, více zaměřený na vzhled Prahy, všude se staví originální architektura s nápadem, kampusy, resorty a čtvrťi a pak tam do toho hodí vidle a vylijí šikmý beton s hnusným vzhledem obtisknutých fošen ještě každou jinou
Prasky, dej si prasky
Chytrácký chytrý, ty nemá rád nikdo, mně se nikdo neptal , jestli ten most chci a v tomto hnusném stavu, ani referendum o něm tom vzhledu nebylo, takže to asi vybrala obálka a deset úplatnejch ingů s malou domů, v Praze je denně možná i až 2,5 milionů lidí, pochybuji, že by ta většina vůbec takový paskvil vybrala, možná by to chtělo trochu cestovat a zajímavosti sledovat, jak ve světě, tak i u nás, tento most je výsměch Praze a betonové loby bez vkusu, tak snad dají dovnitř aspoň nerezové předpínající lana,aby to nespadlo jak trojská lávka, navíc bych ocenil… Číst vice »
Hlavně nemluvte o kýči pokud sám navrhujete věže a portály.
Tak hlavně, že to mají všechny nejslavnější mosty
Jo rozhledny jxsou to co tahle země fakt nejvíc potřebuje. Rozhledna je základ infrastruktury státu. Vylezeš nahoru, rozhlídneš se a vidíš…..že nic nevidíš. Dálniční siť nedokončená, vysokorychlostní tratě nevidněny ani z té nejvyšší rozhledny a tak dále a podobně. Ale rozhlednu máme na každém kopci z našich i EU peněz.
No, já se radši koukám z rozhledny do pěkné krajiny než na lány asfaltu a hal. A VRT v nyní navrhované podobě, systém sám pro sebe, který stejně dálnice a auta nijak neomezí, prostě další dopravní konzum, škoda mluvit. Vše budeme akorát vozit, závislí od korporací, neb tu nic nebude. Původně jsem se na VRT coby dálkovou nadstavbu ostatní udržované sítě těšil, jenže tahle vize už dávno vzala zasvé.
No a pak skocis dolu a je o jednoho min, co by treba chtel aby neco fungovalo
Vy jste diagnóza, ty prášky už Vám neslouží, zkuste zajít na psychiatrii, nebo se udat na PČR za navádění k sebevraždě, že má někdo dementní názor neznamená, že nemá pravdu, ten most JE MEGA ŠEREDNÝ
„mně se nikdo neptal“ – což je soudě podle Vašeho projevu dobře…
jsem prazak. a tak nejak mi malinko vadi, ze lopata bez vzdelani se stavi do role meho mluvciho.
Na tvé vzdělávání se nikdo neptal, kýč bude pořád kýč i kdyby ho nafialovo či růžovo natřeli. I kdyby jste měl 10 diplomů, bude to pořád kýč.Tento most se naprosto nepovedl a nehodí do širšího centra města. Tečka
bacha na cevku 🙂 aby nepraskla.
Že se nikdo neptal? Máme zastupitelský demokracii – máš chodit k volbám.
Kážeme A, pijeme B, rozhodně provedeme C a D při všimném si nějak odkloníme, takže tím to asi nebude, volit volitelné a nevolitelné je nutnost k ničemu
My v Praze tuto novou krásku chceme.
Evžena Jana v Praze nechceme.
Víte co v Praze jako rodilý Pražan nechci? NIMBY a klub za starou Prahu. Ochranáře šrotu bez hodnoty (mimo „je tam dlouho“). A tak dále.
A chcete ještě žít v Praze, nebo kopii kteréhokoli světového velkoměsta? Zřejmě jste nepochopil, o co nám, jiným rodilým Pražanům, jen se zájmem o takové místo, ve kterém jsme vyrůstali, jde. Jestli chcete mít z města sterilní shluk izolovaných betonových krabic, obklopených opolocenými zažloutlými parodiemi na trávník, ověnčené neprostupnými dopravními stokami, jiní to tak nechtějí. Chtějí třeba jen lidské město, bloky v uchopitelném měřítku, zachovaný duch místa. Jasné, někdy je to možná příliš urputné, na druhé straně je urputná i snaha to vše zbourat a naplnit jiným obsahem, takže reakce je celkem logická. Chce to jistý konsenzus.
Právě že Praha obsahuje duch místa kde se potkává architektura všech století od pradávné kaple na Vyšehradě až třeba po Dvorecký most. Spousta řetězových a jiných mostů v centru Prahy nenávratně zmizela, dnes zase lidi obdivují jejich náhrady stejně jako obdivují zánovní Trojský most. Josefov byl asanován před zhruba 100 lety a dnes tu přestavbu bereme jako nedílnou součást historického centra. Navíc je rozdíl mezi účelovou dopravní stavbou, která slouže k přepravě tisíců lidí každý den nebo třeba čistě komerčnímu obchodnímu centru (viz betonová krabice Máj na Národní třídě). Pokud něco ruší panorama Prahy tak je to rozpadající se rezavý… Číst vice »
Proč bych potřeboval kopii jiných velkoměst? Historické centrum tu pořád bude, polycentrické město, kde každé dílčí centrum má jiný a přeci jen stejný genius loci. To že chci by Praha nestagnovala neznamená že Prahu nemiluju.
Ale netuším co s tím co ma dělat kus plechu na kterém jezdí vlaky. Sice už 100 let, ale to pro Prahu není nic. A technickou hodnotu ten most fakt nemá (i když bych pro jeho přesunutí a důstojné dožití byl taky, právě jako kompromis)
ja nechci mesto, ktere vyvojove zaostalo nekde v osmdesatkach a kvuli par konzervam, kteri dostanou hysterak kdykoli, kdy se ma neco postavit, se nerozviji.
k modernimu mestu patri i moderni architektura.
pokud chcete skanzen, prestehujte se nekam do skanzenu.
Za sto let se dočkáme. A bude problém s ním něco udělat…
Kandelábr v Budapešti už k ničemu není, v Praze se nám bude ještě hodit.
A na co se nám bude v Praze hodit, k čemu už nemůže posloužit v Orbánistánu, soudruhu?
To bedneni je tam asi dva mesice…
Chvíli trvá než to ztuhne tak aby to po sundání bednění nespadlo do vody..
No, ještě, že to nemáte pod palcem vy. To by byl Dvorečák už na dně Vltavy.
No tak by bol Dvorecký tunel, no. Pre mňa-za mňa, ak by sa ním dalo jazdiť bez ponorky, tak dobré. 😉
Hlavní pozornost kolemjdoucích však přitahuje montáž bednění stěn komory posledního betonážního taktu mostovky, tedy prostředního mostního pole č. 4. Právě to propojí smíchovskou a podolskou část mostu.
Mili panove, betonaz teprve bude probihat, sle bedneni je tam min. 2 mesice, v clanku se pise, ze probiha jeho montaz… a proto pisi, ze uz tam je…
Samozrejme, montaz bedneni muze probihat i ve skryte casti uvnitr, tam zvenku videt neni, jezdim kolem denne a sleduji prubeh vystavby, mezitim probehly prace i betonaze na zlichovskem predmosti u zastavky bus kde se bedneni stavelo mnohem pozdeji nez na prostrednim poli mostu…