Téměř propojeno. Dvorecký most překlenul Vltavu, chystá se instalace soch

Dvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: MetrostavDvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: Metrostav

Budování nového Dvoreckého tramvajového mostu vstupuje do poslední fáze.

Práce na Dvoreckém mostě pokračují, jeho obě části – smíchovská a podolská – už byly propojeny. Zatím však pouze ocelovými stěnami bednění, které bude podpírat kubistický tvar mostovky uprostřed Vltavy během betonáže. Nejnovější pražský most bude sloužit převážně tramvajím, hotovo má být v lednu 2026.

Most bude kromě tramvají sloužit i chodcům a cyklistům. Tramvajová trať bude pojezdová, automobily na ní však jezdit nebudou. Vjezd bude umožněn jen autobusům MHD a záchranářům. V budoucnu budou po mostě jezdit pravděpodobně linky 2 a 20, převedou se na něj i některé autobusové spoje. Stane se součástí plánovaného Tramvajového okruhu.

Podle mluvčího Metrostavu TBR Radima Many nyní na smíchovské straně mostu probíhá realizace tělesa pevné jízdní dráhy pro tramvaje a ukládka žulových obrub a odvodňovacích žlabů.

Postupně se montují bílé ocelové cyklo rampy pro bezbariérový nájezd na most. „Také musíme zmínit výstavbu kubistické budovy informačního centra poblíž autobusové zastávky Lihovar v Nádražní ulici, kde se aktuálně dokončila a odbednila železobetonová konstrukce pobytového schodiště z bílého betonu navazující na budovu,“ popsal Mana.

Na podolské straně pak probíhá výstavba přístupové cesty do prostorou budoucí multifunkční arény z důvodu dovozu a montáže těžké železobetonové sochy “Heavy Head Boy“ od Krištofa Kintery. Na místě je už pro ni železobetonový základ. Na Podolském nábřeží směrem do centra se také dokončují chodníky.

Hlavní pozornost kolemjdoucích však přitahuje montáž bednění stěn komory posledního betonážního taktu mostovky, tedy prostředního mostního pole č. 4. Právě to propojí smíchovskou a podolskou část mostu.

V dohledné době bude probíhat betonáž zmíněného prostředního pole č. 4, konkrétně vnější obálka a stěny. Následně se uskuteční betonáž horních desek a kompletní předepnutí tohoto pole,“ doplnil Mana.

Stavbu mostu vysoutěžilo sdružení Metrostav TBR, Firesta-Fišer a Strabag za 1,075 miliardy korun bez DPH. Projekt se dosud prodražil o přibližně 10 procent, město podepsalo dodatek navyšující celkovou cenu na 1,188 miliardy. Kubistický design mostu navrhl architekt Radek Šíma.

Na smíchovské straně mostu bude umístěna v rámci uměleckého ztvárnění sbírka pouličních lamp z celého světa od Kryštofa Kintery. Některé z nich zakoupilo samo hlavní město, naposledy kandelábr z Budapešti.

Dvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: MetrostavDvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: MetrostavDvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: MetrostavDvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: MetrostavDvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: MetrostavDvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: MetrostavDvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: MetrostavDvorecký most (stav výstavby v červenci 2025). Foto: Metrostav
Tagy Dvorecký most metrostav praha
18 komentářů