Tečka za rakvemi a hydrami. V Královéhradeckém kraji je nahradí nové jednotky
Motorový vůz 843.017 v Ostroměři. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz

Změna jízdního řádu přinese dočasný přesun RegioPanterů mezi Choceň a Týniště.

Změna jízdního řádu přinese dočasný přesun RegioPanterů mezi Choceň a Týniště.
Super 👏 Ještě si přeji, aby v Královéhradeckém kraji fungoval FAIRTIQ, a budeme mít nejlepší veřejnou dopravu v republice.
Řeší se tu nasazení jednotek v kraji. Přidám ještě informaci, 26.11. byla v žst. Sędzisław Regionova GWTR.
Zdroj FB: Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Jsme tak bohatý stát, že si můžou politici vyřazovat 20 let staré nejnovější regionální vozidla.
Zajimavé, že ve švycarsku jezdí 50 let.
A zajimavé, že mimo dotace nemají prachy na modernizace a údržbu tratí. 30 let. Ale ejhle..
Jak jsme byli rádi před 20 lety za tyhle vozidla. Aby zmizely naopak 810ky. A opravdu ony problém nejsou. A mantra nízkopodlažnosti je opět ujetá.
Nic z toho železnice nepotřebovala. Potřebovala jednotné rozumné jednotné jízdné. Jako ve Švýcarsku a Rakousku. A modernizace a opravy. To první bylo zrušeno. To druhé nepřišlo. Mimo 2015.
20? Vyřadíme 50 let staré (854) které před 20 lety dostaly nové motory a sedačky. Nebo 30 let staré 843, které prostě přišly moc pozdě.
Nízkopodlažní není mantra. Je to prostě současný standard v regionální dopravě, jak na silnici,tak na kolejích.
Nízkopodlažnost není mantrou, ale současným standardem. Seniorky s fofrtaškou, které se nemohou vydráoat do schodů osobního vlaku se snad rychle stanou minulostí. Nízkopodlažnost se snáz kritizuje nám, kteří nemáme pohybové omezení a nejezdíme veřejnou dopravou s kočárkem.
Hydry jsou 20 let staré, máme rok 1979.
Vždycky se to tak dělalo, že? Jede to, neprší do toho, dobrý. No, myslím, že s tím dnes už nevystačíte. Taky máte Felicii?
Já jo 🙂
Porovnávat auto s životností 10-15 let s motorákem o životnosti 30-40 let je úlet.
Motorák má životnost 30-40 let jenom v hlavě železničářů. On sice těch 40 let jde udržet pojízdný ale to už do něj vleze jenom cestující který nemá na výběr.
Jestli myslíte rakve, tak ty jsou cca 28 let staré.
A už v době pořízení byly morálně zastaralé.
No a podle tehdejšího mluvčího ČD, byly už úvodem roku 2006 účetně odepsané.
Přinejmenším se tak snažili hájit, proč nabídli tak nízkou cenu v tehdejších soutěžích na R Pardubice – Liberec a Plzeň – Most. Že prý nekalkulovali odpisy.
Tzn. přinejmenším 20 let po plném účetním odepsání už není ostuda je odepsat i fyzicky. 🙂
Rozhodně podporuji výměnu vlaků za nové, ale na Hydry na trase Letohrad – HK budu nostalgicky vzpomínat. I přes jejich stáří rozhodně nešlo o nepohodlné a špatné vlaky. A ten ječivý zvukový projev motoru při rozjezdu… to se nedá zapomenout 🙂
Až na to, že Caterpillar diesely fakt neječí. Ječí hydrodynamické převodovky ČKD, které zůstaly i po remotorizaci a které jsou největší slabinou Hyder.
Samozřejmě, jsem hlupec, děkuji za dopřesnění 🙂
Kdyby raději v celém Královéhradeckém kraji vyřadily Regionovy.
Naopak Regionovy nahradí Pantery mezi HK a Týništěm 🙈
Nenahradí budou jen jezdit dal ty co uz tam jezdí teď.
Reginy se přesouvají do Nymburka, některé
Tak to vám doporučuji podívat se do tabulkového jízdního řádu na piktogramy 🙂 V podstatě většína osobních vlaků co nyní jezdí Panteři pokračují dál za Týniště a mají atributy odpovídající Regionovám.
A co si takhle přečíst článek? Místo panterů budou jezdit 847 až do Rychnova. Současně dojde k prodloužení některých vlaků z Doudleb do Častolovic až do Hradce, ano na těchto budou stale jezdit ještě rok regionovy ale v 12/2026 je taky nahradí 847.
Ale já neřeším co bude za rok, ale co bude teď 🙂 A těch Regionov místo Panterů tam bude dost. Budou jezdit aspoň zdvojené?
To sice ne, ale některé budou 3vozové
bohužel nahradí protože je to připrava na moderrnizaci tratě 021 kde se postupně počítá s vypnutí elektrické trakce a v té době budou muset výkony zajistit vratné jednotky v nezávislé trakci
5 Regin se přesouvá do Nymburka 😉
Plánují je nasadit na další tratě nebo jen jako zálohy na stávající linky?
Jistě, narvěte to všechno na Jižní Moravu nebo Zlínský kraj, tam si ten šrot zaslouží. Je tristní co dnes můžete vidět na jihomoravských kolejích v běžném provozu.
To reklamujte u svého krajského vedení, nikoliv u dopravců.
No myslím, že správné místo pro reklamaci je Správa železnic. Aneb kam tyhle vozy půjdou?
Na Třebíč a na Vláru – tam již mělo být dávno elektrizováno (a jen blázen by tam pořídil nové DMU)…na obě tratě patří EMU (bez B!).
Takže za krajem jdou jen Ivančice/M. Krumlov/Hrušovany n. J., kde se asi čeká na BEMU, takže jako dočasné řešní OK…jen to nesmí být na furt. Nyní už BEMU nejsou novinka, tak je nejvyšší čas.
Nedvědici jezdí Foxy z Vysočiny a „jih“ jezdí Stadlery.
Na Třebíč se žádná elektrizace nepripravuje a dlouho nebude, takže tam dávno mohli být nové jednotky. Hradecký nebo Pardubický kraj taky koupily nové Foxy. To ze kraj není schopný přijmout ekonomickou realitu a pořád o něčem sní je jeho problém.
Původní záměr byla elektrizace s drobnými vylepšeními v celé trase Brno-Jihlava se zdvoukolejněním do Zastávky, stavět se mělo tuším 2014-2018 (nebo možná 2014 hotovo). Takže tak.
Navíc dráty dál jsou stále s otazníkem…
https://zdopravy.cz/zastavkou-to-nekonci-sprava-zeleznic-chce-pokracovat-s-elektrizaci-do-jihlavy-231941/
Je potřeba rozlišovat mezi připravuje se a uvažuje se . Chápu že s tím mají problém i někteří novináři, ale je potřeba to rozlišovat. Takže tento stav platí i dneska s elektrizaci se uvažuje ale reálně žádná příprava ještě nezačala.
Tak jsem to konečně dohledal. Realizace měla být 2010-2012. Tehdy to ve stádiu povolování mimo jiné úspěšně zablokovala Voda z Tetčic. Tohle opravdu nejsou úvahy. Tedy 10 let tam mohly jezdit EMU.
https://www.zelpage.cz/zpravy/6763?size=70&lang=cs
Nevím odkud čerpali, ale taková stavba se nikdy nepripravovala, vždy jen Brno-Zastávka, takže to nejspíš autor pomotal.
Pro připomenutí https://www.namestnosl.cz/modernizace-zeleznicni-trate-brno-jihlava/d-3704
„Elektrizace „naší“ trati by mohla být zahájena po dokončení elektrizace do Zastávky u Brna a v jejím rámci by mělo být kompletně přestavěno kolejiště železniční stanice Náměšť nad Oslavou, kde by měly vzniknout tři bezbariérové nástupní hrany s ostrovním nástupištěm a podchodem. Zástupci města vznesli na jednání vůči projektantovi podněty týkající se silničních přejezdů, pokračování zvažovaného podchodu do lokality „Nad tratí“ a také k vybudování nového parkoviště u výpravní budovy.“
Mmch. už v roce 2008 (!) byla na tehdy rekonstruovaný silniční most I/23 přes trať u Vysokých Popovic umístěna zábrana typická pro mosty nad elektrizovanými tratěmi. 🙂
„Už letos“, tzn. 2009, přitom Dobrá správa požádala o územní rozhodnutí 31. 12. (!) 2009.
Proč s tím skoro celý rok 2009 otálela? 🙂
A proč územní projednávání na rosickém stavebním úřadě bylo až koncem května 2011?
Předpokládám, že víte, na základě čího podnětu bylo územní rozhodnutí v prosinci 2012 zrušeno soudem.
Kdybyste nevěděl, můžete najít zde https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?PubID=197167&TypeID=7 a ne, nebyla to Voda z Tetčic.
Paradoxem je, že mezi Jihlavou a Třebíčí ji (Kraj Vysočina) přijal – prostě tam jezdí RS1.
Jen mezi Třebíčí a Zastávkou je to takové… nevyřešené – aby se v Zastávce nemuselo přestupovat. Nicméně řešením by byly bateriové jednotky, že.
V Brně ještě nadělají parády. Je to takový pěkný zvyk, čím větší šrot, tím větší šance že skončí v tom srandaměstě.
Když si to Brňaci objednali tak to mají.
Já to nezpochybňuji, pouze mám radost, že se tradice dodržuje a v Brně a okolí to bude stále vypadat jak postapokalyptickém světě 🙂
Nevíte prosím někdo, jak je to se spotřebou paliva u Regiofox? V obou vozech maká motor. Pokud jedou soupravy ve formátu 2×2, tak jedou motory ve všech vozech. Kromě toho, že je to hlučné jak zvenku tak zevnitř, to laicky musí i dost žrát ne? A jestli to do Trutnova bude občas jezdit ve formátu 3×2, tak to bude burácející peklo… Díky za info. Osobně bych jako cestující uvítal prostřední “klidový“ vůz bez motoru, kde bude ticho a nebude celý vibrovat.
80l na 100 km u 1 motoru
Jedna jednotka si prý vezme 150l/100km
No měl by žrát 120l/100km při provozu dvou motorů a plném zatížení, pro porovnání lokomotiva 750.7 s motorem Caterpillar 3512C žere ~400l/1h při plném zatížení, což bychom mohli při nějaké rychlosti 80/100 km/hod převést na 495l/100 km při plném zatížení
A má někdo opravdu reálnou představu? Tři komentáře Tři rozdílná čísla.
Spotřeba je 120 l/km jedna jednotka. Považuji to za strašně moc a vidím v tom do budoucna veliké nebezpečí pro existenci vlakové dopravy na méně vytížených tratích a také pro spoje jedoucích v okrajových časech.
Spotřba 120 l/km je opravdu hodně, ale tady je bohužel závada na straně přijímače.
Ale to je přece při plném zatížení a v provozu s oběma motory, jak často potřebujete plný výkon?
Nám cestujícím to přece může být jedno,tak proč to řešit.muzeme o tom vést spory,můžeme s tím nesouhlasit,ale to je tak všechno,co se proti tomu dá dělat
Může se to stát, zejména, pokud přijhdou autonomní vozidla páté úrovně, to už bude jednoduší a výhodnější objet ty večerní spoje nějakými autonomními minivany, než vlakem. (ale ten pořád může sloužit jako nějaká páteř, tam kde to bude vhodné)
Zdá se to hodně, ale pokud veze 20 lidí, tak je to srovnatelné s velmi úsporným autem. Pokud 15 tak s nějakým s 8l na 100 km.
Pokud to veze 20 lidí, tak autobus by to pobral s výrazně nižší spotřebou (25 l/100km).
No a ta spotřeba je při jaké rychlosti 120km/h nebo 80km/h. Protože 120 to stejně nikde nejezdí. Druhá věc je že na méně vytížený tratích budou stejně jezdit 841.
No chtěli to?tak to maj,smitec😆
Kolik je pro porovnání 2x 854 + vložené vozy?
Prípadne 843+043+943?
To už je jak ZIL😆😆
V ZILu odvezete kolik cestujících a jakou rychlostí?
Co se týče hučnosti, nechápu ty stížosti – ano, je tam slyšet motor, to se tak nějak nedá v motoráku nic dělat – chápu, že v Btn to holt bylo lepší.
To, že ta beží 4 motory nemusí být extra důvod pro větší spotřebu, fyzika je jen jedna. Spíš může být blbé, že neumí jízdu výběhem.
4 motory berou víc než 2 motory o stejném výkonu. Máte pravdu, fyzika je jen jedna 😉.
Pokud je vykonaná trakční práce stejná, je počet motorů, který ji dohromady vykoná, už poměrně zanedbatelný.
Záleží na tom, co považujete za zanedbatelný rozdíl.
Rozdíl ve spotřebě 1 a 2 motorové koncepce by byl okolo 4% ve prospěch 1 motoru. To procento se mění se zatížením. Se vzrůstajícím zatížením se rozdíl zmenšuje. A to mluvíme jen o palivu. Dvoumotorová koncepce je dražší, výrobně, provozně i co se týká údržby a oprav.
Už před časem to pochopili v civilním letectví. V přepravě osob dvoumotorová letadla masivně vytlačují letadla 4 i 3 motorová a to i na dálkových záoceánských trasách.
Jenže je rozdíl koupit dva motory z velkosériové produkce pro automotive nebo jeden speciální železní.
Stačí se podívat na modernizaci 842 a 854. Nahradit autobusové pohony je mnohem snazší, než extra převodovku v 854 (což prakticky selhalo).
Nehledě na to, že nízkopodlažní lehký motorak prostě s velkým pohonem vyrobit nejde.
O nouzovém dojezdu a distribuci pohonu na více náprav nemluvě.
Mimochodem, Regiofox je prakticky řadový 12 válec, hydra vidlicový. Je v tom velký rozdíl?
Navyše na kopcovitej trati (predstavte si napríklad Čremošné) dokáže dvojmotorové vozidlo ušetriť tým, že pri zjazde beží na voľnobeh na pohon generátoru a kompresoru polovičný motor (to isté pri posune alebo jazde sólo vozidla s dostatkom výkonu na ťahanie súpravy na oba motory) (druhý motor sa vzpína na 842 a 843 je možné motory vypínať a štartovať aj za jazdy)
#kýblnafty
vsechny popelnice konci v jmk.
Nemyslím si, i na MSK zbyde (když se zbavuje „nadbytečných“ panterů).
Něco z toho (z Trutnova) jsem viděl osobně a na první pohled si myslím, že teď máte na Vláře horší. Nevidím pod kapotu.
A co těch 7 lišek, které mají přijít do HK příští rok?
RegioFoxy, které přijdou k začátku JŘ 2027, budou nasazeny na linky V23 (Os Hradec Králové – Rokytnice v Orlických horách), V25 (Os Náchod – Týniště nad Orlicí), V30 (Sp Starkoč – Broumov) a V31 (Os Starkoč – Václavice). Na všech těchto linkách nahradí regionovy, které půjdou pryč.
To z HK pojedou 3 vozy a v Častolovicích se to rozpojí- jeden Rychnov, druhá Rokytnice a třetí Letohrad?
Oprava- v Častolovicích se odpojí jeden a v Doudlebách druhý?
Ne. Do Rokytnice začnou jezdit až bude zelektrizován Rychnov . Do Rychnova pak budou jezdit přímé Pantery a 847 přejdou Do Rokytnice.
Nene, do Rokytnice skutečně už za rok.
Jsem zvědavý jestli bude z Častolovic do Letohradu stačit jedna liška, protože to je zmenšení kapacity
Teď jezdí 2 jako test. Jsem zvědavý co pojede v čase, kdy jezdil z Letohradu do prahy rychlík hradečan. To ta jedna liška snad nemůže vydržet
Nebude to tak horké. Ti lidé postupně přesednou do aut.
Proč?
Z Letohradu moc lidí nejede většinou až z Kostelce.
Nemusíte se obávat, i na těchto vlacích jeden RegioFox postačí. V úseku Častolovice – Letohrad není posilování vlaků potřeba (kromě Pochodu přes tři hrady, kde se s tím počítá).
Toho bych se fakt nebál.a kolik je to vlastně pokles o 20 míst?
A hlavně Hradec-Doudleby bude jezdit v pracovní dny po hodině.
Asi se mnou nebude souhlasit většina šotoušů, ale:
Hydry i rakve – vláčky jsou to pěkné ale trochu retro. Nemůžeme mít v roce 2025 pojízdné muzeum, ale musíme podporovat modernizaci a obnovu – takže si myslím, že ty lišky jsou dobrý nápad.
Nová vozidla jsou dobrý nápad, u Lišek bych to už tak jistě netvrdil…
Ne . Hydry nejsou staré jen dobře zajeté a mnohem pohodlnější než lišky
A teď všichni sborově na Desiro z roku 2000+: Šroot, starej šrooot!
Rakve jsou ale podstatně mladší, nejméně o 20 roků. I ty Hydry jsou hodně modernizované i když ta vysoká podlaha, to není současný trend.
Mladší možná, ale už v době vzniku byly rakve koncepně zastaralé…
Z dnešního pohledu je ř. 843 zastaralá, nicméně zastaralost v době vzniku není až tak jednoznačná. Motorové vozy ČSD byly historicky dvou kategorií, a to malé motoráky pro krátká vozební ramena (M120, M 131, 810, 820) a potom velké motory pro delší trasy a pro rychlíky (M 274, 830, 850-854). Motorové vozy ř. 843 odpovídají té „velké“ kategorii, to znamená na delší cesty, kde je priorita komfort. Třeba na Západních expresech jezdí vysokopodlažní InterJety, které jsou ještě mnohem mladší než ř. 843, přitom cesta z Prahy do Chebu je jen o 7 minut delší než z Pardubic do Liberce. Nevšiml… Číst vice »
Se změnou jízdních řádů dochází v kraji také k ukončení obsluhy zastávek Náchod-Malé Poříčí, Velká Jesenice a Lhota u Trutnova. Z důvodu vylukové činnosti na území Polska nebude v roce 2026 v provozu linka D67. Více informací zde: https://www.dopravakhk.cz/clanky-zmeny-zeleznicnich-a-autobusovych-jizdnich-radu-v-kralovehradeckem-kra-8e296a067a-since-2025.html
Tak v Jesenici a Poříčí uz teď skoro nic nestaví, což u Poříčí moc nechápu. Lhota je vysloveně lesní zastávka, tam je spíš překvapující, ze dosud existovala. Takže za mě je škoda jen toho Poříčí .
A co by tam jako mělo stavět? Sp vlaky? Bavíme se tu o Malém Poříčí ne o Velkém…
Ano, ono to je Sp jen administrativně ale reálně je to obyčejný Os. To označení Sp moc nechápu.
Os nebo Sp to je jedno. V Malém všichni jezdí daleko častějšími autobusy, tak vlaková zastávka tam je zbytečná, jen by zastavování tam natahovalo jízdní doby…
Tak autobusem jezdi hlavně protože tam vlaky nestaví, jinak pro většinu obce je paradoxně blíže na vlak než na autobus. Jinak vlak tam jede každou hodinu, to mi přijde dostačující, uvidíme kolik tam bude jezdit autobusů až bude obchvat., předpokládám za dálkový busy pojededou po obchvatu.
Když si ji chtěl kraj při rekonstrukci ponechat, říkal jsem si, že pokud se vrátí na V24/V25 (v tu dobu toto označení nebylo) RS1, že by tam zastavovaly vlaky těchto linek, které jsou ve špičce prodloužené do Hronova.
Stejně je neuvěřitelné, že rakev je jen o pouhé 4 roky starší model než Desiro. Jsem rád, že tenhle pomník zaostalosti mizí.
843 (a predchodcovia 842) boli robené ako „lokomotíva s prepravou cestujúcich“ schopná ťahať 2-3 vleky (s riadiacim vozňom), koncept osvedčený už pri 852/853 (neskôr prerobených na 854), čiže nešlo o klasické motorové vozne určené na jazdu sólo (na rozdiel od desira). Oproti desiru má 843+043+943 vyššiu kapacitu (až 230 osôb proti 180 u desira), plus na vhodných tratiach sa môže pridať ďalší 043 (na rozdiel od desira, kde sa dá kapacita zvýšiť len pripojením celej ďalšej motorovej jednotky, ktorá je podstatne drahšia, než prosté prívesné vozne). Neberte to, ako útok na desiro, ide mi o to, že 843+043+943 boli iný… Číst vice »
No, to by aspoň trochu fungovalo, kdyby těch 943 nevyrobili o dvě třetiny méně než 843… takže těm zbylým motorákům zůstalo nepraktické objíždění nebo nepraktická jízda sólo. Koncept „lokomotivy s přepravou cestujících – a dokonce se zavazadlovým oddílem!“ už se právě ve vyspělejším světě (včetně Balkánu) už v 70. letech prakticky opustil a pořizovány byly zpravidla dvoudílné motorové jednotky – snadno spřahovatelné, žádné objíždění, stále stejné trakční vlastnosti. Uznávám že 843 měly spoustu inovací a sloužily dobře, na motorové rychlíky se to celkem hodilo, ale ta koncepce nepříliš pokročilá od 830+Bix (včetně zbytečně maličkých 043) tomu uškodila.
To neobjednanie dostatku 943 bola naozaj škoda. Neuvažovalo sa vtedy, že časť 843 bude jazdiť na niektorých vyťažených linkách v súprave 843+4-6×043+843? Čo sa týka sprahovania jednotiek, problémom (na rýchlikoch, na ktorých vozbu bola 843 primárne určená) je nepriechodnosť súpravy (843 má prechodné čelá, 943 sa k súprave pripojí koncom bez stanovišťa). Ďalším pokrokom oproti predchodzí štvornápravovým motorovým vozňom bolo použitie 2 autobusových podpodlahových motorov namiesto strojovne (2 motory umožňujú používať len 1 pri posune, alebo na pohon generátora a kompresora pri dlších zjazdoch, čím sa šetrí palivo, plus dojazd a 1 motor pri poruche motora). Premenlivé trakčné vlastnosti sú… Číst vice »
S tím, že vyrobili méně 943 se furt dalo dělat to, že jezdilo 843-043-043-843, což má i lepší měrný výkon. Za mě lepší, než 845 (furt mluvíme o rychlících). Jiná věc může být servis a spolehlivost, což je asi ten důvod stojící za jejich koncem.
Typické „mysleli jsme to dobře ale skutečnost byla jiná“ vylezlo z toho typicky 843+2×043 (případně vložák(y) úplně „cizí“ řady) a mělo to nic moc dynamiku, nízkou spolehlivost a spoustu šibování na obrátce…
Máte pravdu, ale látanie aako sa dá nie je chyba vozidla, ale jeho prevádzkovateľa.
A jezdilo to výhodné řazení 843+043+043+843 v praxi někde kromě nějakých nedělních posil? Servis asi hrál taky roli, ale podle mě je prozaičtější důvod konce to, že dneska už se málokterému kraji dá vnutit na osobáky vysokopodlažní vlak (často s objížděním). Na rychlíky by to požadavky současných smluv stále splňovalo, ale kromě R27 to mají vše jiní dopravci.
A na Os ani neboli určené, boli konštruované práve na vozenie motorových Sp až R.
Ano, ale pak logicky skončily i na Os, protože těch motorových R pak už tolik nezbylo a navíc se hodilo nahradit spoustu klasických souprav, co na Os pořád jezdily. I proto se udržovaly tak dlouho při životě vozy 830 a 831. Pro rakve bylo třeba dost „potupné“ období kdy zajišťovaly veškerou dopravu z Liberce do Harrachova s rychlostí do 50 km/h a spoustou zastávek… samozřejmě pro cestující to oproti 810 byl luxus.
Na některých spojích linky S6 (nebo R56?) IDSJMK jezdívá 843+3×043+843, např. Os4131 (další obraty se mi nechce hledat).
To by ale musely mít aspoň dvojnásobný výkon. To zoufalství kolem Moravského Berouna (a všude možně jinde)…
Výkon má porovnateľný s 854 alebo zmieňovaným desirom (596kw u 854, 2x300kw u 843, desiro 2x275kw), navyše má pohon na všetky nápravy (na rozdiel od 854, desiro má pohon na 2 podvozky, porovnateľné s 843+943). Navyše je možné, na rozdiel od desira, pridaním 043 medzi 843 a 943 vymeniť nepotrebné trakčné vlastnosti (na nenáročnej trati) za kapacitu. Výnimkou je situácia pri poruche motora, ale to bojuje aj desiro a to podstatne horšie (príde o náhon jedného podvozku, 843 môže použiť režim Bo-Bo, spojí podvozky do série, síce tým klesne maximálna rýchlosť, ale zachová sa pohon na oba podvozky a teda… Číst vice »
Těch jmenovitých 2×300 kW u 843 ale stejně nelze využít. Už při nějakých 70% PT to má tendenci stabilně odpadávat z výkonu, a při vyšším PT je už zase riziko přeskoku na TM.
Tak ještě porovnat ty tuny. 😉
Čo sa týka hmotnosti, tak 843+943 má 2×300/80≈7,5 kw/t desiro má 2×275/73≈7,5 kw/t, 854+954 má 596/85≈7 kw/t, čiže 854+954 je výrazne najhoršia a 843+943 je porovnateľná s desirom, pričom však má 843 lepšiu trakčnú charakteristiku než desiro (výhoda elektrického prenosu výkonu oproti hydrodynamickym meničom).
aneb jak z nevýhody, udělat výhodu a ne 843 fakt nedoveze 3 velké vleky, maximum je 843+043+043+010 tak leda..ale zapomínáte na fakt, že je to líný jak prase, když se za to něco pověsí..
Ao som písal, má výkon porovnateľný s 854 alebo desirom. Na Slofensku jazdili na niektorých rovných tratiach krokodýly 850 s 3 veľkými vlekmi, to je na tom 843 tak zle s rozjazdovou ťažnou silou oproti 850? Ako som pzísal, na rovnej trati nie sú potrebné tak dobré trakčné vlastnosti (najmä na rýchliku, ktorý sa často nerozbieha) čiže možnosť vymeniť tieto nepotrebné trakčné vlastnosti za kapacitu (zaradením 043 msdzi 843 a 943) je oproti desiru výhoda.
Další věc je služební oddíl, v době uvedení do provozu se na osobakach běžně vozily spěšniny.
Mám pocit, že odpružení má lepší než Desiro.
Jaké zaostalosti? Na lehké rychlíky superstroj. Desiro je nastupcem LVT nikoli větších motorákú
Jojo už zase tady jezdí Regionovy.Lišky někde asi chrápou.
Kde tady?
Dobrá Správa napěťovku z HK do Týniště na příští rok odpískala (objevilo se na podzim na Portálu provozování dráhy), tudíž budeme naprosto zbytečně pálit naftu pod dráty a obzvláště ve špičkách poddimenzovávat kapacitu vlaků… děkujeme.
a naopak do Chocně budou jezdit po většinu dne prázdní panteři.
Budou ty Regionovy z HK na Týniště jezdit aspoň zdvojené?
A jak má objednatel, potažmo dopravce, s vozidly, jejichž životnost je 30 let a dodací lhůta 5 let, predikovat neschopnost správce infrastruktury v řádu měsíců?
Stačilo upravit koncept a netrvat na přímých vlacích z HK za Týniště…
Respektive zachovat stávající koncept upravený o rozpojování Sp v Častolovicích.
Zaplatpanbu ze konečně odpadnou přestupy ve Týništi, jestli to jede na elektriku nebo diesel je mi úplně jedno.
Vám možná, my ostatní dokážeme posoudit rozdíl Panter x Regionova 🙂
No uvidíme jestli tedy cestující ubydou nebo přibudou. Já tipuju že přibudou. Komu vadí Regionova může si počkat hoďku na Foxe nebo na příští rok.
No reálně už nějakou dobu jezdí jen jedna hydra, rakve uz jsou všechny nějakou dobu v Brně.
Ale nejezdí neb na nich neumí jezdit
My je v Brně nechceme, rakve patří na hřbitov.
Rakve mají stále co nabídnout, jen se s nimi ti matlalové musí naučit jezdit
Logickým řešením bylo nechat je tam kde už to s nima uměli… Teď když se ty modely pohybují jednou novou nad hrobem tak se tomu má někdo „plně věnovat, učit se triky“ když to má být krátká epizoda??
To by moc logicky nebylo, když v Trutnově nejsou potřeba, tak není důvod si je tam nechávat.
Brno = odkladiště/hřbitov ČD… díky „vstřícnosti“ vůči ČD
Rakve na Brněnsku nemá na svědomí ČD, ale hlavně Správa železnic, protože elektrizace Vláry má být „už za chvíli“. Logicky nikdo nechce kupovat nové motorové jednotky na pár roků, když budou záhy potřeba jednotky elektrické.
Bohužel realita je taková, že Vlára dráty stále nemá, a tak místo moderních, elektrických jednotek jezdí staré motoráky.
Myslím že je to jen výmluva kraje, které na ně nema peníze. Viz teď kdy bez dotace chce odpiskat koupi BEMU, nové motoraky vždy můžete poslat na jinou trať. Krom toho není zakázáno jezdit pod dráty dieselem.
Co si kraj objednal,to má.