Taxametr nebude povinný. Mohou jej nahradit mobilní aplikace, schválila vláda

Škoda Octavia na zemní plyn v barvách taxislužby Green Prague. Foto: Green PragueŠkoda Octavia na zemní plyn v barvách taxislužby Green Prague. Foto: Green Prague

Loni v létě ohlášená revoluce v taxislužbě prošla dnes vládou. Ministři schválili novelu, která má narovnat podmínky pro provozování běžných

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Kopnický

Nezlepší se nic. Zákon se připravil na klíč pro Uber a Taxify. Pak je tady zbytek republiky, kde je svět v pořádku… Odrbávat se dá i s Uberem i s Taxify. Stávající taxikáři klidně mohou vyhodit taxametry, stáhnou si nějakou appku z Google Play (takže NE appku Uberu či Taxify, ale jakoukoli, třeba si ji mohou nechat naprogramovat, to je fuk) a budou kontrole tvrdit, že jednou na aplikaci. Když bude zákazník spojený za „200 bez dokladu“, není žalobce, není soudce a vlivem neoznačení taxi není kontrola. Každý bude moci být taxikářem, což způsobí hlavní problém: nezdaněné příjmy, protože stát… Číst vice »

AAA

takže NE appku Uberu či Taxify, ale jakoukoli, třeba si ji mohou nechat naprogramovat, to je fuk

…. tak když si je někdo přes takovou appku objedná 🙂 …. jinak i na taxíky dopadne EET, takže budete jistě spokojen

Jan Sova

No tak trh bude volnější, do prvního průšvihu okradení zákazníka… Taxametrům možná odzvonilo, ale podvodníkům ne….

Michal

Rozhodně se to ale zdá lepší, jak ten taxametr. Je tam ta důležitá poznámka – po odsouhlasení konečné ceny, s důrazem na to slovo konečné. Docela by mě zajímalo, jak se bude tohle řešit v případě alternativní trasy, pokud chtějí říct, že cena je opravdu konečná v době nástupu do vozidla. To, že to umí řešit UBER, či Taxify atd. je jasný, ale zajímá mě, jak si s tím poradí legislativa. A podvodníci byli, jsou a budou. Rovněž ty požadavky na místopis – tohle dnes fakt asi už nemá význam, takže palec nahorů. Pořád ale zůstává problém s taxíky, co… Číst vice »

Jan Tichavský

Mě se zdá že je to dobrý pokud jak legalizovat konkurenci a odstavit tyhle podvodníky, kteří si už nebudou mít na co (oprávněně) stěžovat. Já myslím, že se cizinci učí, Uber a jiné aplikace, taxi přes dispečink a natahování zákazníků na ulici je všude na světě a vyvíjí se to podobně směrem k aplikacím a jasně viditelným cenám za jízdu. Spíš bych řekl, že značná část lidí s tím počítá, stejně jako když jdou do podezřelé směnárny a napáleným kurzem nebo extra poplatky. Když jsem jednou už v noci sháněl v centru Prahy směnárnu, tak jsem narážel na takový noční… Číst vice »

železničář v důchodu

Chtít řešit vše jen přes „aplikace v MT“ je nesmysl: nikdo není povinen mít (funkční) MT, N.B. „chytrý“. Pokud jsem správně rozuměl informaci zveřejněné Českým rozhlasem, tak pro vozy taxi sloužící pro zákazníky z ulice na zamávání se co do označení (a snad i taxametru) nic podstatného změnit nemá a to, co je popsáno v textu, má platit právě jen pro předem objednané jízdy: autor textu by to měl upřesnit.

Daniel

Ano, přesně tak. Pokud si budete chtít mávnout na klasické taxi na ulici, nepoznáte žádný rozdíl oproti současnému stavu.

babilon

Z pohledu zákazníka se nic moc nemění, z pohledu taxislužeb ano. Dojde k legalizaci dosud nezákonných taxislužeb – pokud si řidiči vyřídí vše potřebné, což je otázka, zda to udělají, když to neudělali doposud. Dojde k částečnému narovnání podmínek. Částečnému proto, že např. sjednat cenu předem bude možné jen přes aplikaci a ne při objednávce přes dispečink.

Daniel

Udělají, protože podmínky do této doby byly poměrně náročné a měly určitý ochranářský charakter (ty zkoušky z místopisu a právních předpisů opravdu třeba v Praze nebyly jednoduché a byl i problém se na ně vůbec dostat). Od platnosti nového zákona již města nebudou mít pravomoc tyto zkoušky vyžadovat a Vám tak postačí si jen požádat o průkaz, který dostanete automaticky, pokud máte čistý trestní rejstřík, řidičák a je Vám více než 21 let.

AAA

já spíš vidím problém v tom, že i když si je někdo udělal, ani tak nemohl legálně pro Uber jezdit, tak proč by to měl vlastně dělat

Jan Tichavský

Průšvih okrádání zákazníká právě trvá za současného stavu a i ty taxametry s neoficiálním turbem hlavně pro cizince dnes a denně okrádají lidi. Uvolněním alternativ se to zmírní, zvlášť tím, že je před zahájením jízdy jasná cena za přepravu.

Jan Sova

má to jeden háček, tenhle „über-bordel“ bude muset někdo kontrolovat….