Tarif PID na železnici expanduje do Ústeckého kraje, platit bude až do Žatce

RegioSprinter Die Länderbahn a Regionova Českých drah v Lužné u Rakovníka. Foto: Petr BoreckýRegioSprinter Die Länderbahn a Regionova Českých drah v Lužné u Rakovníka. Foto: Petr Borecký

Výrazně se posiluje víkendové autobusové spojení mezi Prahou a Slaným, Mladou Boleslaví a Jičínem a na lince z Nového Boru do Prahy.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda. Nový

Takže už zbývá jen vlak, bus Tábor, Písek,Plzen.připadně bus Praha-Čimelice-Písek/Strakonice

Jan T.

Tak schválně, kdy se PID dostane až k hranicím ČR. Stejně by bylo fajn mít jeden systém jízdenek na celou republiku a ne to kouskovat podle měst, krajů, dopravců nebo dopravního prostředku.

Marek

Autobus v barvách PID již nějaký rok jezdí na území Polska do města Świeradów-Zdrój, i když tarifně je to IDOL. 🙂

Jiří Kocurek

a ne to kouskovat podle měst, krajů, dopravců nebo dopravního prostředku.

Však od toho PID a IDSJMK vznikl, aby nebyla potřeba jízdenka sólo na každý spoj. Kdyby se mělo čekat, až s tím příjdou na nábřeží, tak při výstupu z tramvaje odevzdáváte jízdenky zřízenci a ten kroutí hlavou na tou novodobou módou předplatních jízdenek.

PIDman

Přesně tak. Místo lomených tarifů PID/IDOL/DÚK jen tarif PID pásem klidně až po Šluknovský výběžek furt existuje řada čísel 900-999 tam bych zrušil noční spoje a nahradil regionálními denními spoji PID. PID by měl mimo Prahy a Středočeského kraje integrovat i celá území sousedních krajů(dohodnout se) někde se psalo i smlouva s Karlovarským krajem. Máte pravdu že tu je mnoho aplikací, karet BČK, a hlavně každý kraj se chová jako samostatný stát, takhle to nemá vypadat…. PID by měl plné integrovat Vysočinu, Pardubický a Královéhradecký kraj, Liberecký, Jihočeský, Plzeňský, Karlovarský až po Ústecký kraj. Ale kdybych měl myslet o ČR… Číst vice »

Osamělý Vlk

Proč se omezovat jen na ČR?

Miroslav

Ještě by to chtělo Litoměřice a Bohušovice nad Ohří, autobus zde do PID zaintegrován je a vlak ne.

Marek

To samé Podbořany….

bvovka

Bude tam i trať přes Postoloprty do Loun, aby to mělo logiku?

Pozorovatel

Nebude, protože to by znamenalo nutnost se dohodnout s dopravcem, jehož vlaky neobjednává Středočeský kraj.

rastr

Raději ne. Postoloprty je lepší ani neprojíždět, natož se tam zdržovat. Jedno z nejhorších malých městeček v ČR. Chudoba, zmar, IQ tykve, nenávist a nepřizpůsobiví.

Pozorovatel

Ano, je pravda, že se tam dodnes nachází náměstí Karla Marxe, ale nemůžete soudit jenom podle názvů ulic na mapě. Znám to tam a není to nic hrozného. Jsou daleko horší místa než Postoloprty.

rastr

Já bydlím kousek od Loun, takže to tam znám také, byť se tomu městečku vyhýbám. Rozhodně se tam necítím bezpečně a příjemně. Louny jsou proti tomu slušné město na úrovni. A vůbec hrozné jsou také ty vesnice v blízkém okolí Postoloprt. Tak zanedbanej venkov jsem neviděl nikde jinde v Česku.

Jiří Kocurek

S dodržením vašeho postupu se ten „skanzen“ podaří zachovat mnohem lépe.

Jarda

Veliký pokrok u linek Praha – Slaný – hlavně v sobotu to byla opravdu tragédie – to jelo jen několik spojů denně … přitom obě linky jsou to spoje jedoucí pouze po dálnici!3

Pozorovatel

Jde o veliké vítězství Ústeckého kraje a města Žatec ve sporu se Středočeským krajem o provoz vlaků. Namísto likvidace přichází integrace. Je to to nejlepší, co se mohlo stát.

Je jenom škoda, že nebude zajištěn prodej jízdenek PID na pokladně na nádraží, protože tu má dopravce GWTR a ten není do tarifu PID integrován. Snad se podaří i tento nedostatek vylepšit.

Mickey

V dnešní době funkční aplikace to zas tolik nevadí.

Jelen

Papírovou jízdenku PID si v takovém případě lze koupit přímo ve vlaku DLB, nebo snad ne?

Pozorovatel

Ano, dopravce DLB prodá jízdenku ve vlaku bez přirážky.

Jelen

V tom případě netřeba zavádět prodej jízdenek PID v pokladně GWTR. Těch několik málo lidí ročně, kteří budou chtít jet vlakem DLB ze Žatce do Lužné úplnou náhodou na tarif PID, zvládne vlakvedoucí bez problémů obsloužit.

JirkaM

Několik málo? Všichni kdo cestují ze Žatce do Prahy na tu integraci čekali. Za mě to bude na téhle relaci většina prodaných jízdenek.

Jelen

No vzhledem k tomu, že tam skoro nikdo nejezdí a takto daleko od Prahy málokdo ví o tarifu PID, tak tipuji, že cestujících s jízdenkami PID bude z/do Žatce maximálně několik desítek až nižších stovek ročně.

smasska

Škoda, že to vaše velké vítězství pravděpodobně nebude znát na počtech cestujících a celé vítězství s největší pravděpodobností spočívá v tom, že SČK prostě mávl nad provozem jakýchsi 4 párů vlaků za den rukou.

MartinS.

To je opravdu velké vítězství, když ty vlaky budou dál jezdit „územím nikoho“ bez přestupní vazby na jiný druh dopravy (autobusy), protože silnice ze Žatce do Rakovníka sice kříží železnici ze Žatce do Lužné na 4 místech, ale zastávky tam nejsou.

Pozorovatel

A jaké přestupní vazby byste si tam představoval? Odkud kam?

Jiří Kocurek

Ono by asi pomohla spojka u Janovic, aby se do Rakovníka od Žatce jelo přímo a ne okolo celého města a ještě úvratí.

Prostě jsou to dráhy stavěné pro dovoz uhlí do Prahy, z Nesuchyně do Milostína je to blíž pěšky než jít na vlak a potom od vlaku.

Jiří Kocurek

Opravdu nepatřím mezi onanisty, kteří se z Telnice do Sokolnic nedostanou, protože nádraží je společné pro obě. Ani mezi ty, co by sousedovi podřežávali žíly v eletropřípojce za zrušené vlaky…

Mezi městy 10.000+ už se vlak uživí, akorát nesmí bloudit trasou ožralcovou a vymetat každou díru u cesty. Ano, někdy stačí spojka, aby to fungovalo líp.

Taky nepatřím mezi ty druhé, kteří by do autobusu cpali narvanou 2×471, protože 1 bus je levnější.

Oni existují i lidé mezi těmito extrémy, poznáte e podle toho, že jezdí tím, co je zrovna při ruce, ten dvojitýc Ešis jich bývá také plný.