Talgo se dohodlo s polskou Pesou na projektu rychlovlaků. Mají zájem o celou střední Evropu
Memorandum bylo podepsáno v době pokračujících jednání o spolupráci s českou Škoda Group.
Memorandum bylo podepsáno v době pokračujících jednání o spolupráci s českou Škoda Group.
Keď španielska vláda “ zakázala v srpnu nabídku Ganz Mávag kvůli obavám z ruského vlivu“, tak je cestou z blata do kaluže i PPF, ktorá vlastní Škoda Transportation, na Slovensku CzechToll, SkyToll a TV Markíza, ktoré taktiež veľmi intenzívne lezú do ri*i Orbánovmu veľkému Putinofašistickému kamarátovi Ficovi.
Přetahování je sranda 😃 pokud by škodovka měla zájem tak to koupí finance nato má 😃
Byt na místě škodovky tak bych koupil jako provakaci Newag
Technická: Kolik emisí produkuje letecká a lodní doprava ve srovnání s tou automobilovou? Jestli by větší smysl nemělo přestat nad Evropou létat a přesednout do rychlovlaků (v Česku teda až tak 50 let :-D) a nenutit všem elektroauta. Kdo chce at si elektro koupí, ale v současnosti s plánovaným nuceným ukončením prodeje nových spalováků to je spíš vydírání.
1 l benzinu =2 kWh. Jen pro výrobu. Kodiak 9l na 100 a Enyak 18 kWh na 100 . Neboli nesmysl
V Polsku podepsala společnost Newag podobnou dohodu se společností Hyundai. Jak je vidět, společnost Pesa chce vytvořit konkurenceschopnou nabídku vlaků.
Oni to nakonec polaci koupi, … troufam si rici, ze od prvni chvile, kdy se zverejnilo, ze o talgo maji zajem, tak to je velmi pravdepodobne…
Skoda to nevyjedna…
Noo a taková ta slibovaná elektrická Pesa, co ji chce nasadit Jančura v roce 2026 na linku R8, se někam posunula? Jaké je nejnovější info? 🙂
Myšlena je předpokládám R9.
jojo, sorry, R8 je vlastně do Bohumína
A tak mohli by i na R8 dát něco nového což 😀 Ty staré ojetiny tam zase moc komfortu nepřinesli proti státnímu dopravci.
Na R8 bude něco nového po skončení stávající smlouvy. Nové smlouvy už mají být jen na nové vlaky. Pokud se něco prodlužuje tak je to na 4-5 let třeba jako na R27 Olomouc Ostrava například.
Tři železniční firmy, všechny tři jsou na tom bídně s kvalitou a spolehlivostí. Jedna (Pesa) neumí vyrábět vlaky z hliníkovými skříněmi (proto je Shark i Fox tak těžkej). Další je založená jen na konceptu jednonápravových podvozků s koly místo dvojkolí. A třetí dělá jen Pantery, případně dělá montáž vlaků pro národního dopravce ve spolupráci s jinou firmou. To zní jako špatný vtip. 🤣
Jako špatný vtip vypadá tvůj komentář.
Popis je podle me presny, jenom mi to jako vtip nepripada. Vlaky potreba budou, bez tehle 3 to ostatni v ramci cele Evropy nedaji a Pesa i Skodovka potencial maji.
Talgo je pro skodovku i pro pesu velmi dobry partner, talgo ma know-how, ktere tem firmam chybi…
Pokud hlavním cílem škodovky v námluvách s Talgem bylo dostat se k VRT technologiím, pak si dovedu představit, že nedávno představená spolupráce s Hyundai Rotem se může do budoucna ukázat jako zajmavější. Talgo sice, pravda, je domácím hráčem na trhu s největší VRT sítí v Evropě, ale není tam hráčem jediným.
Ono se to nevylucuje, Hyundai je jen partner, talgo by vlastnili… a nejde jen o VRT, talgo ma lokomotivy, podvozky, celkove slusny portfolio,…
Tezko v tuto chvili rici, co by hyundai skode mohla poskytnout pro VRT, max. licencni vyrobu, ale vyvoj a know-how zustane v Koreji…
No projekt společného rychlovlaku pro východní a střední Evropu 2 firem, z nichž jedna s nimi nemá žádnou reálnou zkušenost a i vlivem ne zrovna kvalitně zpracovaných zakázek málem zkrachovala a musel jí zachraňovat stát a druhá firma, jejíž akcionáři se svého podílu ve firmě snaží urychleně zbavit, má problém s kvalitou svých rychlovlaků i v domacím Španělsku, mě zrovna důvěrou a optimismem nenaplňuje.
Tady někomu začíná ujíždět vlak.
Komu?
To nechám každému k uvážení.
Nutno ale říci, že se jedná o vlak relativně specifické koncepce.