Talgo odmítlo nabídku Škody na spojení, zrušilo setkání. Český výrobce se ukončení dialogu diví
Jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo
Akcionáři upřednostňují finanční převzetí z Maďarska. To se však nelíbí vládě.
Akcionáři upřednostňují finanční převzetí z Maďarska. To se však nelíbí vládě.
Odborník žasne,laik se diví.
Čemu se český výrobce diví? To nečte diskusi na Z dopravy.cz?
Cekas, ze nekdo bude rozhodovat o osudu firmy podle drbu nelokia kecalku ?
No podle drbů se nikdo rozhodovat nemusí,ale jak je vidět ,tak se místní diskuterská komunita celkem trefila.:-)
Akcionáři se už konečně těší na chechtáky, když je ten podnik dlouhodobě ne zrovna úspěšný. Cokoliv jiného už nepřipadá v úvahu. Těm je jedno jaký je slutečný původ peněz, který se Magyaři snaží zaplatit a co s podnikem pak bude.
njn, jak jsem psal drive, meli to koupit… podle me jsou ted ve hre polaci…
A ke Skode, talgo ma know-how, ktere by mohla zuzitkovat,…
But ppf, tak tu madarskou nabidky prebiji tak, aby to pro akcionare bylo zajimavejsi…
No jo, zlý proruský diktátor Orbán. 😡😂
Čemu se směješ? Vlastní blbosti?
Hlupáci..takhle si to zase nechat utéct 🙈
Orban je prorusky o tom zadna… ale problem s vlastnictvim ma i Ganz-Mavag…
Ganz-Mavag a Orban jsou prakticky to same, proto jim to spanelska vlada nechce dat.
Tak oni jsou hlavně od prvopočátku veksláci a na ty jejich hry není nikdo zvědavej. Tak se diví.
to je snadny. puvodne cekali ze cesi spadnou do ruskyho vlivu a to se nestalo. slovaci nemaj odpovidajici prumysl tak sli za madarama.
Copak nikdo nezaregistroval, že vyhráli výběrové řízení na výstavbu sedmi linek metra v Bagdádu za 17,5 mld USD? Spolu s dalšími předními evropskými firmami a s Deutsche Bank.
Akcionáři jsou nějaké private equity.
Jestli by pro Škodovku nebylo výhodnější získat zahraniční pracovníky se zkušenostmi s konstrukcí a výrobou rychlovlaků.
Třeba Číňany.
Pro ruský je tak akorát autor článku s dementním jménem NeVyhoštěný
Laďa jede lodí, tou lodí východní.
Láďa jede autobusem je to hajvejking.
Jojo, příjmení si každý může při narození zvolit, žejo….
Každý to vidíme jinak. A navážet se do příjmení? To je tak na úrovni druhé třídy zvláštní školy.
Jak už v 90. hráli kabáti „Láďa má velkou hlavu, jak pytel od banánů, Láďa se v davu neztratí“
Lad’a si koleduje o ban.
Talgo není nějak zdravá společnost, tak není divu, že škoda a ni neche dát toli peněz. Zkusili využít, jestli se k talgu nedá dostat levněji, nebyl to špatný pokus, když vláda nechce prodej talga maďarům. Nevyšlo to. Myslím, že to Škodu zase tolik netrápí. Maďaři za talgo nabízejí asi fakt nesmysl.
Těžko říct, jaké s tím mají maďaři záměry, nepřekvapilo by mě, kdyby to byl trojský kůn CRRC do evropy.
Proč trojský kůň CRRC? To snad není potřeba, protože CRRC už v Evropě je. Např. ve Vossloh locomotives (Německo) od 2020.
Vossloh se nedá srovnat s Talgem.
Vossloh jim evidentně nestačí, aby se jim dařilo dodávat čísnké osobní vlaky (jednotky) na evropský trh. Sirius nic, Westbahn zatím taky nic, Bulharsko nevyšlo..
Citace:
>>Navzdory odmítnutí se česká skupina domnívá, že její návrh „nabízí v této věci nejlepší cestu vpřed“ a je ochotna pokračovat v „prezentaci potenciálních výhod spojení“
El Economista zároveň uvádí, že hlavní akcionáři Talga, což je britský fond Trilantic a fondy rodin Abelló a Oriol, se s českým výrobcem odmítají setkat.<<
Rozumím tomu tedy tak, že Škodovka bude spolupráci nabízet i novému maďarskému vlastníkovi :)To budou mít kluci obánovic radost:)
Jenže vám nedochází že Španělé to hunům prodat nechtěj. Takže vámi popisovaná situace nenastane.
A vám zase nedochází že ty akcie co jsou na prodej nevlastní žádní Španělé, ale americký fond. 😉
Španělský stát, který NENÍ* akcionářem, to maďarům prodat nechce. Akcionáři, kteří by dostali za akcii 1,2 Eura více, než kolik je aktuální tržní hodnota, a kteří JSOU vlastníky firmy, ji prodat chtějí. (kdo by také odolal dvacetiprocentnímu zhodnocení svého podílu, že?) Obávám se, že španělský stát bude mít jen velmi omezené možnosti transakci zabránit, pokud se nenajde vyšší nabídka. Rovněž antimonopolní úřad, španělský i evropský by měl asi velký problém zůdvodnit zásah do takovéto transakce. Z bezpečnostního hlediska bude rovněž komplikované vysvětlit – jakoliv Orbána nesnáším – proč nelze prodat firmu investorovi ze země EU a členovi NATO. *Omlouvám se… Číst vice »
Vstupem do EU a NATO neni zarucena demokracie automaticky a navzdy, coz obe instituce vedi a patricne to davaji najevo.
Madarsko a Slovensko vedou pratele korupce, mafie a Kremlu a dostupnymi metodami se to pokousi zmenit.
Když vidím v diskusi, co je tady expertů a superodborníků, tak nechápu, jak je možné, ze tahle republika ještě není světovým ekonomickým lídrem. 😂
TO bychom byli i lídrem v hokeji, fotbale, válečné strategii, ekonomice…
A v poslední době především v módě.
… pití piva. Jen Bavorsko se nesmí uvádět samostatně.
Za co ty mínusy? Je to zcela správně. Mimochodem bavorský sládek Johann Groll stojí i za tím nejčeštějším z českých piv 😉
Zlatý bažant. 🤣
Zkrátka máme štěstí..
A to ještě ty nejlepší nám vládnou. 😀
Bejvávalo. Made in Czechoslovakia měla ve světě zvuk.Dnes už většina Českých firem jen paběrkuje, ale vyjímky existují.
Navzdory odmítnutí se česká skupina domnívá, že její návrh „nabízí v této věci nejlepší cestu vpřed“ a je ochotna pokračovat v „prezentaci potenciálních výhod spojení“.
—
Myslet si manažeři ŠG mohou co chtějí, ale v Talgu už asi vědí, co jsou ti vykutálenci z Česka zač…
Zato asi neví, co jsou ti vykutálenci z Maďarska zač…
Možná to vědí! 😁
No, překvapení to opravdu jistě není. A myslím, že ani ve skutečnosti v té Škodě. Ovšem Maďarům bych teď taky moc nevěřil. Podle mě je to nyní nespolehlivý partner. Pro kohokoliv z Evropy. Bohužel.
To je možné, ale před stávajícími akcionáři Talga řinčí pytlem peněz, takže není moc co řešit.
Ona se nakonec i ta zpupná španělská vláda pod tlakem uklidní a na akvizici Maďary – třeba po dílčích úpravách podmínek – přistoupí.
Co je na Maďarech míň spolehlivého než třeba na Polácích, nebo nedejbože Francouzích?
Maj kamarády, s kterýma třeba zrovna já kamarádit nechci. Jinak s Maďarama jako takovýma problém nemám, právě jsem v Maďarsku 🙂
V článku je to jasně uvedeno. Ale asi budete patřit do rusofilního tábora 😉
Další propagandou dobře propláchnutý mozek.
Zajímavý, že pro Rheinmetall jsou dostatečně spolehlivý, aby mohli vyrábět leopardy
íčus
A taky jsou dostatečně spolehliví (čti levní) pro Volkswagen, aby tam vyráběl Golfy. To že tam má někdo dceřinku, která využiívá místní levné práce tolik neznamená.
Na Leopardy je tam jenom montovna, ne? Poychbuju, že nějaká maďarská zbrojovka koupila Rheinmetall celý i s vývoejm, zaměstnanci a patenty.
Spolehlivými se stali poté, co si jich 44ks objednali. Lynx to samé.
Jestli se Škoda tváří „překvapená“ tak myslím že nikdo z čtenářů překvapený není (že když místo koupení nabídnou „něco jiného“ tak to není to co se očekávalo) a od Škody je to kvalitní „herecký výkon“ (sehrát překvapení)…
Možná si u Talga i něco přečetli o „kvalitách“ právního oddělení a typu smluv co Schadewerke uzavírají se svými zákazníky… ta německá zakazka na ty dvoupatrové netrakční jednotky taky (dle očekávání) rozhodně žádná success story není…
Tak řekl bych, že právní oddělení má vcelku úspěšné. Podívejte na arbitráž ohledně lokomotiv 380. Tím neříkám, že s výsledkem souhlasím.
Ano, úspěšné ano, ale že by se k takovým praktikám hodlalo připojit i Talgo? Navíc, pokud má mít budoucnost i jinde než jen v ČR tak jinde jim toto nemá šanci projít akorát si tím zbytečně zničí jméno…
No vždyť o to jde. Škoda bude za 3 roky bez názvu a jména a lokomotiva Zatopek není tak zvučné název jako Talgo
Opravdu „šokující“ novinky.
Zdá se, že babráctví Škody, resp. PPF nezná hranic. Kdyby PPF o Talgo skutečně stála, nemá problém akvizici zafinancovat. Tenhle její „postup“ je všechno, jenom ne důstojný.
Ano, zeptali se jich „nechcete nás odkoupit?“ a oni odpověděli „ale spolupráce/možná fůze by byly mnohem lepší“ tak jako to možná ani babráctví není, ale to překvapení je hodně neupřímně sehrané…
Jo a až si příště budou stěžovat jak těžké je proniknout na zahraniční trhy tak bude dobré jim to připomenout že když šance byla, tvářili se jakože „to nemají zapotřebí“…
Tak třeba Kellnerová prostě nemá na uvedenou akvizici prachy – co my víme… Ale teď vážně – jak už jsem tady uváděl, záměr PPF je Škodu co nejrychleji střelit. Fúze s Talgem byla cesta, která by PPF nestála zas tolik peněz, ale současně by vedla k vytvoření nového, podstatně atraktivnějšího subjektu, který by Kellnerová mohla relativně rychle prodat třetí straně – klidně i zmíněným Maďarům nebo Polákům (samotnou Škodovku vzhledem k mizerné produktivitě a hospodářským výsledkům nikdo na trhu nechce, i když se o to tým Kellnerové už nějaký ten pátek pokouší). Je to škoda, že o rozvoj Škody PPF… Číst vice »
Tak ano, beru to jako „proč to nezkusit“ ale reakce pak měla být „OK, nevyšlo to“ a ne „tak to nechápeme takový to byl krásný návrh“…
Hele, já ZVIL nemám nijak v oblibě, ale babráctvím bych to apriori nenazýval. Z dostupných informací chce americký investor cash, který Škoda nemá anebo nechce dát, proto navrhla jinou cestu – kterážto byla odmítnuta. To se v byznysu stává.
Maďaři nespíš byli schopni rychle vyšašit čínský cash. Dělá to na mne dojem čínského trojského koně. Jestli s tím něco špenělská vláda může udělat, toť otázka za 100korunačku Miška Vtipkára.
A přitom by to bylo tak jednoduché a pro Škodu výhodné. U nás a po celém východu EU se plánují VRT a vyvíjet vlastní vysokorychlostní vlaky je hodně obtížné. Takhle by Škoda získala nejen knowhow, ale i přístup na západní trhy a i nové jméno, když to současné prodali… Ale evidentně Kellnerové nemá o Škodu zájem…
Koupí se Velaro a Škoda do něj natáhne teppich a přišroubuje sedačky. Jak s Comfort Jetem…
Zase tak jednoduché to není, ale v principu ok.
A velaro ie i lepší
Já se tomu třeba vůbec nedivím. Když nemáš peníze na nákup všech akcií, tak nic nenabízej. Evidentně akcionáři o nějaké spojování neměli zájem.
To se dalo čekat. Už z těch dřívějších prohlášeních bylo jasné, že Škoda nabízí něco, o co ve skutečnosti akcionáři Talga vůbec nestojí. Talgo je zkrátka pro Škodu asi moc velké sousto, ostatně Škoda už selhala i při jednáních o převzetí fabrik Bombardieru, které byly k dispozici po sloučení s Alstomem, přestože byla poměrně horkým kandidátem.
Škoda byla v závěru jednání prodávajícím (Bombardierem) dokonce označena za EXKLUZIVNÍHO partnera, a přesto to tým Škody a PPF dokázal zvorat na celé čáře….
Co k tomu dodat, že?
Tak tady je dohoda těžká – investoři chcou dolary, PPF nabízí akcie škodovky…to je jak chtít platit v monackym kasinu českejma steavenkama…
Třeba si vyhodnotili, že než mít proti sobě francouzské odbory, radši na to kašlou.
Na druhou stranu taky dobře. Alespoň nebude tlak na zakupování jednotek Talgo pro naší síť z erárních peněz. Ty by Škoda tlačila do různých VŘ atp.. Myslím, že jsou lepší jednotky…
Přesně o tom to jde… v ČR bude za pár let potřeba shánět rychlovlaky a Škoda přece nemůže připustit, aby železniční VŘ na vozidla elektrické trakce vyhrál někdo jiný než ona…A protože aktuálně nemá co nabízet a ani tak není schopna tak rychle jak je potřeba něco vyvinout tak potřebuje figuranta, který ji potřebné knowhow dodá, aby opět příběh neodbytného českého trhu kde Škoda kraluje ve všem co vyrábí (a když náhodou nevyhraje tak VŘ zrušíme a pohlídáme si to příště) mohl vesele pokračovat..
Celé to prozatím dělá dojem, že Talgo ve své mometální situaci zřejmě potřebuje pouze peníze (hodně peněz) a teď hned.
Z tohoto důvodu zřejmě akcionáři na nějaké téze o možných budoucích synergických efektech z fúze se ŠG nejsou moc zvědaví.
Peníze chce primárně hlavní akcionář za svůj podíl, Talgo jako firma z toho prodeje přímo nic mít nebude.
Americký investiční fond prodává svůj 40% podíl ve firmě Talgo.
Výrobce kolejové techniky Talgo z té sumy neuvidí ani cent.
Obchodní vyjednavači Škody asi nepochopili kdo co prodává. Investiční fond chce prodat se ziskem svůj podíl a basta.
Čemu se Škoda diví?
Majitelé Talga chtějí firmu prodat. Škoda chce průmyslovou spolupráci, ne odkup firmy.
Škoda tu utajeně posílá nabídky které majitelé Talga musí zveřejnit protože jsou na burze, nabízí něco jiného než co Talgo potřebuje, a ještě se cítí uražena?
Mno..
Asi si nejprve ujasněné co je na prodej.
Americký Investiční fond prodává 40% akcii Talga. To je vše.
Přesně, jak jsem čekal a psal, zase akvizice Škody (resp. tedy výměna akcií) skončila blamáží. PPF evidentně nemá zájem na rozvoji Škody. Obchodní označení prodané, podpora při akvizicích žádná a snaha o zvýšení efektivity ve výrobě slabá. Snad by bylo lepší kdyby Renátka Škodovku prodala Křetínskému.
napiste jim .. treba se vas priste zeptají předem, jak maj dělat obchod 😀 😀
To by i mohli, my jsme loni obrat a zisk zvýšili o dvouciferná procenta. Ale vážně, je to diskuze, zde se pro radu nechodí daleko 😉
Nejste tady náhodou vy v roli odborníka na všechno?
Blázni, co by z toho Talgo asi tak mělo, BEMU na stejnosměrný proud? 😂
A co bude mít z Ganzu? 🤣
Jen ty peníze a to je právě zájem akcionářů. Může se mi to nelíbit, ale to je asi tak vše :-).
Peníze?
A kdopak to feferonům zafinancuje? To je jak kdyby si chtěla výrobna mopedů z Indie zakoupit celý koncern Volkswagen.
Humanitární letadlo přiveze zóloto…a pojezda Striž doždútsja zabčastěj…
Zafinancuje to nejspíš nějak skrytě ruSSácko.
Nebo Čína, od které si Maďaři teď velkoryse půjčují…
I to mne napadlo.
Vyzera to na Cinu.. vramci obchodneho boja potrebuju zavod na vyrobu zel.trchniky.. BYD uz je v Madsrsku.. Talgo pre CRRC je idealny podnik
Spíš Čína. Ta se v Maďarsku hodně angažuje.
Myslíte něco jako kdyby si Česká zbrojovka koupila Colt?
Vládě se to může nelíbit, ale když akcionáři podíl prodají Maďarům, tak s tím nic nenadělají.
Zasáhne Sanchéz a von der Leyen.
Nemáte pravdu. Bezpečnostní zájmy mají v dnešní politické situaci vyšší prioritu, než finanční profit.