Talgo odmítlo nabídku Škody na spojení, zrušilo setkání. Český výrobce se ukončení dialogu diví
Jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo![Jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/02/avr3.jpg)
![Jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/02/avr3.jpg)
Akcionáři upřednostňují finanční převzetí z Maďarska. To se však nelíbí vládě.
Akcionáři upřednostňují finanční převzetí z Maďarska. To se však nelíbí vládě.
Talgo není nějak zdravá společnost, tak není divu, že škoda a ni neche dát toli peněz. Zkusili využít, jestli se k talgu nedá dostat levněji, nebyl to špatný pokus, když vláda nechce prodej talga maďarům. Nevyšlo to. Myslím, že to Škodu zase tolik netrápí. Maďaři za talgo nabízejí asi fakt nesmysl.
Těžko říct, jaké s tím mají maďaři záměry, nepřekvapilo by mě, kdyby to byl trojský kůn CRRC do evropy.
Proč trojský kůň CRRC? To snad není potřeba, protože CRRC už v Evropě je. Např. ve Vossloh locomotives (Německo) od 2020.
Citace:
>>Navzdory odmítnutí se česká skupina domnívá, že její návrh „nabízí v této věci nejlepší cestu vpřed“ a je ochotna pokračovat v „prezentaci potenciálních výhod spojení“
El Economista zároveň uvádí, že hlavní akcionáři Talga, což je britský fond Trilantic a fondy rodin Abelló a Oriol, se s českým výrobcem odmítají setkat.<<
Rozumím tomu tedy tak, že Škodovka bude spolupráci nabízet i novému maďarskému vlastníkovi :)To budou mít kluci obánovic radost:)
Když vidím v diskusi, co je tady expertů a superodborníků, tak nechápu, jak je možné, ze tahle republika ještě není světovým ekonomickým lídrem. 😂
TO bychom byli i lídrem v hokeji, fotbale, válečné strategii, ekonomice…
Navzdory odmítnutí se česká skupina domnívá, že její návrh „nabízí v této věci nejlepší cestu vpřed“ a je ochotna pokračovat v „prezentaci potenciálních výhod spojení“.
—
Myslet si manažeři ŠG mohou co chtějí, ale v Talgu už asi vědí, co jsou ti vykutálenci z Česka zač…
No, překvapení to opravdu jistě není. A myslím, že ani ve skutečnosti v té Škodě. Ovšem Maďarům bych teď taky moc nevěřil. Podle mě je to nyní nespolehlivý partner. Pro kohokoliv z Evropy. Bohužel.
To je možné, ale před stávajícími akcionáři Talga řinčí pytlem peněz, takže není moc co řešit.
Ona se nakonec i ta zpupná španělská vláda pod tlakem uklidní a na akvizici Maďary – třeba po dílčích úpravách podmínek – přistoupí.
Co je na Maďarech míň spolehlivého než třeba na Polácích, nebo nedejbože Francouzích?
Maj kamarády, s kterýma třeba zrovna já kamarádit nechci. Jinak s Maďarama jako takovýma problém nemám, právě jsem v Maďarsku 🙂
Jestli se Škoda tváří „překvapená“ tak myslím že nikdo z čtenářů překvapený není (že když místo koupení nabídnou „něco jiného“ tak to není to co se očekávalo) a od Škody je to kvalitní „herecký výkon“ (sehrát překvapení)…
Možná si u Talga i něco přečetli o „kvalitách“ právního oddělení a typu smluv co Schadewerke uzavírají se svými zákazníky… ta německá zakazka na ty dvoupatrové netrakční jednotky taky (dle očekávání) rozhodně žádná success story není…
Tak řekl bych, že právní oddělení má vcelku úspěšné. Podívejte na arbitráž ohledně lokomotiv 380. Tím neříkám, že s výsledkem souhlasím.
Opravdu „šokující“ novinky.
Zdá se, že babráctví Škody, resp. PPF nezná hranic. Kdyby PPF o Talgo skutečně stála, nemá problém akvizici zafinancovat. Tenhle její „postup“ je všechno, jenom ne důstojný.
Ano, zeptali se jich „nechcete nás odkoupit?“ a oni odpověděli „ale spolupráce/možná fůze by byly mnohem lepší“ tak jako to možná ani babráctví není, ale to překvapení je hodně neupřímně sehrané…
Jo a až si příště budou stěžovat jak těžké je proniknout na zahraniční trhy tak bude dobré jim to připomenout že když šance byla, tvářili se jakože „to nemají zapotřebí“…
Tak třeba Kellnerová prostě nemá na uvedenou akvizici prachy – co my víme… Ale teď vážně – jak už jsem tady uváděl, záměr PPF je Škodu co nejrychleji střelit. Fúze s Talgem byla cesta, která by PPF nestála zas tolik peněz, ale současně by vedla k vytvoření nového, podstatně atraktivnějšího subjektu, který by Kellnerová mohla relativně rychle prodat třetí straně – klidně i zmíněným Maďarům nebo Polákům (samotnou Škodovku vzhledem k mizerné produktivitě a hospodářským výsledkům nikdo na trhu nechce, i když se o to tým Kellnerové už nějaký ten pátek pokouší). Je to škoda, že o rozvoj Škody PPF… Číst vice »
Hele, já ZVIL nemám nijak v oblibě, ale babráctvím bych to apriori nenazýval. Z dostupných informací chce americký investor cash, který Škoda nemá anebo nechce dát, proto navrhla jinou cestu – kterážto byla odmítnuta. To se v byznysu stává.
Maďaři nespíš byli schopni rychle vyšašit čínský cash. Dělá to na mne dojem čínského trojského koně. Jestli s tím něco špenělská vláda může udělat, toť otázka za 100korunačku Miška Vtipkára.
A přitom by to bylo tak jednoduché a pro Škodu výhodné. U nás a po celém východu EU se plánují VRT a vyvíjet vlastní vysokorychlostní vlaky je hodně obtížné. Takhle by Škoda získala nejen knowhow, ale i přístup na západní trhy a i nové jméno, když to současné prodali… Ale evidentně Kellnerové nemá o Škodu zájem…
Koupí se Velaro a Škoda do něj natáhne teppich a přišroubuje sedačky. Jak s Comfort Jetem…
Já se tomu třeba vůbec nedivím. Když nemáš peníze na nákup všech akcií, tak nic nenabízej. Evidentně akcionáři o nějaké spojování neměli zájem.
To se dalo čekat. Už z těch dřívějších prohlášeních bylo jasné, že Škoda nabízí něco, o co ve skutečnosti akcionáři Talga vůbec nestojí. Talgo je zkrátka pro Škodu asi moc velké sousto, ostatně Škoda už selhala i při jednáních o převzetí fabrik Bombardieru, které byly k dispozici po sloučení s Alstomem, přestože byla poměrně horkým kandidátem.
Škoda byla v závěru jednání prodávajícím (Bombardierem) dokonce označena za EXKLUZIVNÍHO partnera, a přesto to tým Škody a PPF dokázal zvorat na celé čáře….
Co k tomu dodat, že?
Tak tady je dohoda těžká – investoři chcou dolary, PPF nabízí akcie škodovky…to je jak chtít platit v monackym kasinu českejma steavenkama…
Na druhou stranu taky dobře. Alespoň nebude tlak na zakupování jednotek Talgo pro naší síť z erárních peněz. Ty by Škoda tlačila do různých VŘ atp.. Myslím, že jsou lepší jednotky…
Celé to prozatím dělá dojem, že Talgo ve své mometální situaci zřejmě potřebuje pouze peníze (hodně peněz) a teď hned.
Z tohoto důvodu zřejmě akcionáři na nějaké téze o možných budoucích synergických efektech z fúze se ŠG nejsou moc zvědaví.
Peníze chce primárně hlavní akcionář za svůj podíl, Talgo jako firma z toho prodeje přímo nic mít nebude.
Americký investiční fond prodává svůj 40% podíl ve firmě Talgo.
Výrobce kolejové techniky Talgo z té sumy neuvidí ani cent.
Obchodní vyjednavači Škody asi nepochopili kdo co prodává. Investiční fond chce prodat se ziskem svůj podíl a basta.
Čemu se Škoda diví?
Majitelé Talga chtějí firmu prodat. Škoda chce průmyslovou spolupráci, ne odkup firmy.
Škoda tu utajeně posílá nabídky které majitelé Talga musí zveřejnit protože jsou na burze, nabízí něco jiného než co Talgo potřebuje, a ještě se cítí uražena?
Mno..
Asi si nejprve ujasněné co je na prodej.
Americký Investiční fond prodává 40% akcii Talga. To je vše.
Přesně, jak jsem čekal a psal, zase akvizice Škody (resp. tedy výměna akcií) skončila blamáží. PPF evidentně nemá zájem na rozvoji Škody. Obchodní označení prodané, podpora při akvizicích žádná a snaha o zvýšení efektivity ve výrobě slabá. Snad by bylo lepší kdyby Renátka Škodovku prodala Křetínskému.
napiste jim .. treba se vas priste zeptají předem, jak maj dělat obchod 😀 😀
To by i mohli, my jsme loni obrat a zisk zvýšili o dvouciferná procenta. Ale vážně, je to diskuze, zde se pro radu nechodí daleko 😉
Blázni, co by z toho Talgo asi tak mělo, BEMU na stejnosměrný proud? 😂
A co bude mít z Ganzu? 🤣
Jen ty peníze a to je právě zájem akcionářů. Může se mi to nelíbit, ale to je asi tak vše :-).
A kdopak to feferonům zafinancuje? To je jak kdyby si chtěla výrobna mopedů z Indie zakoupit celý koncern Volkswagen.
Humanitární letadlo přiveze zóloto…a pojezda Striž doždútsja zabčastěj…
Zafinancuje to nejspíš nějak skrytě ruSSácko.
Nebo Čína, od které si Maďaři teď velkoryse půjčují…
I to mne napadlo.
Spíš Čína. Ta se v Maďarsku hodně angažuje.
Vládě se to může nelíbit, ale když akcionáři podíl prodají Maďarům, tak s tím nic nenadělají.
Zasáhne Sanchéz a von der Leyen.
Nemáte pravdu. Bezpečnostní zájmy mají v dnešní politické situaci vyšší prioritu, než finanční profit.