Tajný seznam, kdo chce peníze na nové vlaky. Ovlivnilo by to chování žadatelů, vysvětluje ministerstvo

Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: AlstomNová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: Alstom

Zatajování informací stát vysvětluje údajnou hrozbou ovlivňování chování žadatelů.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

To zase páchne nějakou levotou…

Antonín

A tak se potrestá Liberecký kraj, že ho stát nedal pod troleje.

Martin1

Tím pádem nespravedlivé podmínky pro všechny kraje. Proč by měl být kvůli neschopnosti státu LK bit?

Jarda

no doufám, že tím nemají v plánu tam nasadit nesmysl typu vodík..to by byla fakt velká škoda, protože snad už se nějaké ty dráty do libereckého kraje taky podívají

SYN

Je to fakt naprd, ale co se s tím v rámci této výzvy dá udělat? Dotovat novější dieselové jednotky za starší? To skoro určitě nesplní podmínky… čekat na elektrifikaci je mnoho let, a „zaplatit“ z té dotace infrastrukturu taky pokud vím nejde…?

vlachjan

Má liberecký kraj alespoň nějakou možnost donutit SŽ ke stavbě nabíječek podobně, jako to udělal Moravskoslezká kraj?

Jiří Šrámek

Zatím tomu nic nenasvědčuje.

Petr Moravec

Žadatelem o dotaci je veřejný zadavatel. Jaká asi může být věcná podstata té údajné hrozby?

Řiditel

Úplně jednoduše: v rámci AKČR vznikla dohoda, že každý kraj podá jeden projekt.
Výsledkem je 17 podaných žádostí. Takže je zjevně cílem utajit, kdo s tím… však víte co

Petr Moravec

Nevím. Výzva byla vypsána na projekt, ne na subjekt.

Náhodný Kolemjdoucí

Řiditel asi naznačuje, že subjekty se navzájem dohodly, že každý z nich podá jen jeden projekt, ale nějak tady najednou máme víc projektů než subjektů.

platamond

Ono to může být i jinak. Potřebujete ideálně 25 vozidel, ale je vám jasné, že na to máte malou politickou podporu, tak si hodíte o 15 na jeden projekt a 10 na druhý projekt. No, a budete doufat, že něco z toho vyjde.

Řiditel

Přesně tak.

Caprad

Ať za ty prachy z povolenek radši sníží DPH nebo regulovanou složku na energie alespoň pro domácnosti. Máme v poměru ke kupní síle nejdražší energie v Evropě.

Zlámalík

Takže bych spíš pracoval na zvýšení mezd (= zvýšení konukrenceschopnosti českého hospodářství), než na podobnýhch úplatcích. To první pomůže všem a elektřinu můžete nechat běžet.

Caprad

A jak to chcete udělat? Pokud bude stát tlačit na růst (minimálních) mezd, tak to jen způsobí inflaci. To je o celkovém nastavení společnosti – Češi mají v průměru 70% produktivitu oproti Němcům, ale mzdy pouze 30 % oproti nim.

Folty

Jak byste doložil tu produktivitu? A 30% se mi nezdá, i nominálně by to u mediánové čisté mzdy mělo být přes 50%.

Folty

Srovnání nominálních mezd vynásobených kurzem a produktivity počítané podle parity kupní síly nám má říct přesně co?

noerf

V ČR je průměrná mzda zhruba 42 % německé. Na druhou stranu průměrný plat soudce ČR je vyšší než v Německu.

SYN

Tam to bude hodně problematické s „náhradami“…

Jan P.

Nebo z výnosů povolenek (kromě jiných věcí) alespoň hradit POZE.

Oldřich Sládek

Dopravci v elektrické trakci POZE neplatí, je to jeden z úspěchů našeho ŽESNAD.CZ a momentálně se připravuje žádost na notifikaci na další období.

Jan P.

To je dobře. Zde jsem měl však na mysli právě odpuštění POZE domácnostem.

radim.cenek

Jakákoliv dotace spotřeby (skrze nižší DPH, odpuštění POZE, zlevnění regulované složky) je z hlediska účelu těch povolenek kontraproduktivní. Pokud by se z „povolenkových“ peněz mělo ulevit domácnostem, musela by to být buď fixní částka na odběrné místo (~ domácnost), nebo ještě lépe na osobu.