Tábor plánuje, že s novým železničním mostem na trati do Bechyně zbuduje i lávku
Vedení města zvažuje, že by část původního mostu uchovalo pro veřejnost.
Tábor plánuje, že vybuduje lávku pro pěší podél železničního mostu na trati do Bechyně. Náklady na její výstavbu budou činit podle odhadů 50 milionů korun. Lávka by měla vzniknout při stavbě nového mostu, kterou plánuje Správa železnic (SŽ). ČTK to řekl táborský starosta Štěpán Pavlík (Tábor 2020).
„Nyní lidé po železničním mostě chodí v uvozovkách řečeno nadivoko. Proto tam chceme přišroubovat lávku. Věřím, že na to peníze v rozpočtu na rok 2025, kdy má být vybudován nový most, najdeme,“ uvedl Pavlík.
Více než 100 let starý most přes Lužnici už podle SŽ nevyhovuje současným podmínkám. Nový by měl být kopií originálu, který tvoří dva oblouky. Vedení města zvažuje, že by část původního mostu uchovalo pro veřejnost. „Celý jeden oblouk je poměrně velký. Proto jsme si říkali, že bychom aspoň fragment z něho uložili před Křižíkovu elektrárnu,“ uvedl starosta.
Právě vynálezce František Křižík totiž konstrukci mostu na začátku 20. století navrhl. Podle starosty by tak bylo symbolické, pokud by část oblouku ležela právě před Křižíkovou elektrárnou.
Správa železnic v minulosti uvažovala o rekonstrukci historické mostní stavby. Ale nakonec od ní ustoupila, protože vzhledem ke stavu mostu by se podle odhadů jeho životnost prodloužila maximálně o 25 let.