Mimořádné události Železnice

SŽDC spustila novou kampaň varující před frajeřinami na železnici

Záběr z kampaně SŽDC varující před hazardem na železnici. Foto: SŽDC
Záběr z kampaně SŽDC varující před hazardem na železnici. Foto: SŽDC

Sérií čtyř videí chce Správa železniční dopravní cesty upozornit zejména mladší ročníky na nutnost dodržovat na železnici a v jejím okolí bezpečnostní pravidla. Právě frajeřiny, zbytečný hazard nebo nepozornost bývají nejčastějšími příčinami nehod dětí a mladých lidí na železnici či v jejím bezprostředním okolí i v době prázdniny.

Motivací ke vzniku čtyř videí jsou statistiky mimořádných událostí na železnici.  Krátký příběh je vždy doplněný fotografiemi následků skutečných nehod. Každý červencový týden zveřejní SŽDC prostřednictvím sociálních sítí jeden příspěvek. První klip je sice částečně hraný, doplněný ale skutečnou událostí

Apelujeme hlavně na maximální pozornost a respektování všech prověřených pravidel. Ani prázdninové měsíce nejsou v dodržování pravidel výjimkou. Naším úkolem je podporovat prevenci a osvětu v oblasti bezpečnosti na železnici. A jedním z prostředků, jak toho dosáhnout, je komunikovat nejen s mladými lidmi například prostřednictvím youtube,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Cílovou skupinou kampaně jsou především teenageři, nicméně výzva k respektování pravidel bezpečnosti platí pro všechny. Jeden z následujících příběhů ukáže následky telefonování při řízení vozidla a s tím spojené nepozornosti v blízkosti železničního přejezdu.
Pravidla bezpečné železnice SŽDC
• Nepodceňuj vlaky na železničních přejezdech, vždy se dobře rozhlédni!
• Nepřecházej koleje mimo přechody a železniční přejezdy, riskuješ svůj život!
• Používej nadchody a podchody, vyhni se kolejím!
• Nenič zabezpečovací zařízení, ohrožuješ životy druhých!
• Nepokládej předměty na koleje, stáváš se pachatelem trestného činu!
• Nenaskakuj a nevyskakuj z jedoucího vlaku, přijdeš minimálně k úrazu!
• Nelez na odstavené vagóny ani sloupy, zasáhne tě elektrický proud!
• Stůj na nástupišti za bezpečnostním pásem, jinak tě smete vzdušný vír pod projíždějící vlak!

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Premek

Jednoho to odradí, dalších 5 to půjde zkusit… U generace, která preferuje adrenalinový zážitky před pudem sebezáchovy, se není co divit.

Jarek

Tak já nevím, před čtvrt stoletím jsem viděl vola, co za jízdy vylezl ze žabotlamu, chytl se nějak střechy a stál delší dobu na příčce okna. Ve stejné době Šatavovy JHMD řešily problém s lidma, co jim jezdili na střeše vlaku.

Je vám aspoň 70, že produkujete tyhle dědkovský kecy?

Premek

Do 70 mi naštěstí/bohužel chybí ještě dost; produkuju letité zkušenosti, na kecy je tu někdo jinej.

za humny je vlak

Personen im Gleis. Aufklärungsfahrt. Tyhle pojmy zde asi málokomu co řeknou. V Německu, či Rakousku však vedou téměř k ochromení železniční dopravy, když si někdo všimne, že se nějaký jeliman pohybuje na dráze v místech veřejnosti nepřístupných. Pak ovšem následuje sankce..

Dominik

No ono obecně v Německu či Rakousku je více situací kdyb zastaví provozu, oznámí neschopnost, zruší spoj…

Akcie na doručitele

Preferuji malajskou metodu, ale někteří občané tvrdí, že je nedemokratická.🙁
https://vimeo.com/253391855

Poudy

Líbí se mi použití těch fotek, to je opravdu něco. Ale s tou pitomou částí populace tohle nehne ani trochu, dokonce si myslím že se k nim tato videa ano nedostanou.

Jiří Kocurek

Pokud je někdo tak blbej, že nedokáže přežít vlastní rozhodnutí, tak holt prostě smůla. Ten policajt, co se doma snažil rozřezat ruční granát, měl to štěstí, že vyhrál aspoň nějakou cenu, ikdyž posmrtně. Mnohým se nepodaří ani tohle. Vím, že to vypadá cynicky, ale život si nevybírá.

Poudy

Ano je to tak, máte pravdu a souhlasím s vámi. Jen je škoda, že tohle vždycky o..zdrží stovky až tisíce lidí, kteří za takového blba nemůžou, to mě na tom vážně štve.

Martin

Ji,ale když se něco takového stane,musíbtam strojvedoucí jít,a dat první pomoc a ty obrázky vidí živě a věř te mi,není to vůbec hezké. Další věc,když se něco takového stane,davá se dýchnout strojvedoucímu,jako by za to mohl on…..Kampaň hezká,ale úplně zbytečná…lidi se kolem železnice nikdy nebudou chovat tak jak mají…

Marie

Omyl. Strojvedoucí tam jít nemusí, jelikož může být v šoku. Musí tam jít vlakvedouci.

Vlaďka

Smutné je, že dnes jde většinou o jednu osobu…

Stanislav Fanta

Myšlenka dobrá, ale stejně to nepomůže. Nepomůže totiž nic.

nms

Pamatujete na ty dva experty s kuličkama z ložiska? Co se po nich projelo Pendolino? Škoda 5 mega … Málo jsme je mlátili, málo …

babilon

Bojím se, že to poslouží spíš jako inspirace.

Vasek

Jen jedna poznámka, ve videu zobrazené
skutečné snímky neodpovídají videu. Při skoku z posledních dveří soupravy u tohoto typu vozu nemůžete spadnou pod kola. Muzete narazit do sloupu např. osvětlení či trakcniho vedení s fatálními následky, ale pod kola nespadnete.

babilon

Hlavně mluvčí všech dopravců svorně tvrdí, že dveře jsou za jízdy zabezpečené.

Hajnej

Domnival jsem se, že to, že figuranti v hraném videu skáčou spíš tak, aby se jim s co největší jistotou nic moc nestalo, než aby se to co nejvěrněji podobalo situaci předcházející skutečnému smrťáku, pochopí i průměrně cvičenej jezevčík, ale jak vidno, tak jsem byl příliš velký optimista…

za humny je vlak

Po skoku i z posledních dveří vlaku se můžeš úplně v klidu ocitnout pod koly protijedoucího vlaku.

Jarek

To je ale zajímavé video. Ono je možné na rozjíždějícím se vlaku otevřít dveře? To byla nějaká porucha, nebo na klatovském rameni běžný stav?

Stanislav Fanta

V každém vlaku i za jízdy lze otevřít dveře (zevnitř). Sice se třeba musí i rozbít sklo, či trhat plomba, ale jde to.

AAA

Což zrovna nevypadá že by byl tento případ

Pandrhola

Je to ilustrační video. Přeci nebudou ještě dávat návod jak odblokovat dveře.

Poudy

Ano ano, z každého okna lze vypadnout. Sice se třeba musí rozmlátit, či vykopnout, ale jde to.

Jarek

Super, jen nouzové otevření dveří je přece jen trochu mentální překážka srovnatelná třeba se zatažením za záchrannou brzdu. Existuje nehoda, při které někdo takto vyřadil blokování dveří a vyskočil ven?

Vašek

Některé záběry byly opravdu hnusné, nic pro slabé povahy…

A.R.

Však to je jedině dobře.

Karlos

jsem na internetu od roku 98. něco jako hnusné záběry už neznám. náhodou… 😀

za humny je vlak

Ovšem obrázky v 3D + 5.1 by byl jiný level.

za humny je vlak

vůni mletého cítím dodnes..

Hodně štěstí

Železniční dopravci by zase mohly udělat kampaň varující před frajeřinami na železnici v podání SŽDC. Např.10 minut zpoždění může znamenat i 100. Nemáš nástupiště, nevadí. Když už je na nástupiště výtah nebo eskalátor, tak stejně můžeš jít po schodech. Označení nástupiště nemusí být vždy to pravé.

Jan Soukup

Rád si rozšířím obzory, proto se optám, co vlastně tedy znamená nástupiště?

Premek

Živelná liberalizace trhu si začíná vybírat svou daň: tratě ani nádraží nejsou nafukovací. Jinými slovy: když se sjede víc vlaků než je nástupišť, je třeba improvizovat, někdy i za cenu snížení komfortu pro cestující.

Panelák

Ó hrůzo, ony dokonce jezdí vlaky a železnice není dopravou 19. století! S tím by se mělo něco dělat, ty živelné liberalizace zakázat a vrátit se do dob jediných a jedinečných ČSD!

Premek

OMG… Co přesně jste na sousloví ,,živelná liberalizace trhu,, nepochopil , že jste hned takhle vztahovačnej ? Liberalizace ano, ale ne za každou cenu. Výsledky už několik let pociťujeme, dopravci v nákladní dopravě by mohli vyprávět…

Jarek

Potěšil jste – od odchodu nebožtíka Krtka tohle slovní spojení málem upadlo v zapomnění. Lidé bděte!