SŽDC narazila s novým logem, jeho zavádění zastavila kvůli sporu o autorství
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zatím proti původním plánům nezačala plně používat své nové logo, které představila loni v polovině
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zatím proti původním plánům nezačala plně používat své nové logo, které představila loni v polovině roku. Důvodem je spor o autorství loga při jeho zapisování u Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV).
Mluvčí SŽDC Marek Illiaš potvrdil, že vedení státní organizace pozastavilo implementaci nového loga. Důvodem je nedokončené řízení u ÚPV, které se zadrhlo loni v listopadu. Podle spisu ÚPV někdo podal námitku proti přihlášení. „Důvodem námitky k přihlášení nové podoby loga SŽDC je zpochybnění autorství grafického ztvárnění na straně dodavatele,“ uvedl Illiaš.
Nové logo připravila pro SŽDC společnost Studio Marvil, která vyhrála veřejnou soutěž. To odmítá, že by jakkoliv pochybilo. „Za nás jako tvůrce návrhu mohu pouze prohlásit, že jsme se prokazatelně jiným dílem neinspirovali,“ řekl kreativní ředitel Studia Marvil Pavel Zelenka.
ÚPV nezveřejnil, kdo námitky podal. „Vzhledem k tomu, že se jedná o neukončené řízení, nelze poskytovat žádné bližší informace týkající se osoby namítajícího a uplatněných námitkových důvodůroti zápisu přihlášky ochranné známky,“ vysvětlila vedoucí oddělení sporných řízení Iveta Matajová. Lhůta pro vyjádření běží do 10. ledna.
Podle zdrojů serveru Zdopravy.cz se spor týká samotného námětu loga. Studio mělo doložit letecké snímky zhlaví, podle kterého vzniklo koleje a kolejová spojka v logu.
Nové logo má podle tiskové zprávy SŽDC z června loňského roku zvýšit image organizace a přispět k jasnému vnímání společnosti širokou veřejností. „Jako ústřední motiv jsme zvolili písmeno Ž stylizované jako schéma kolejiště, tři paralelní koleje propojené výhybkou. Symbol Ž je zároveň zkratkou slova Železnice, které nejlépe shrnuje jinak dlouhý a pro širší veřejnost obtížně zapamatovatelný název Správa železniční dopravní cesty. Ž jako železnice je nejlepší způsob, jak společnost SŽDC učinit všeobecně srozumitelnou a zapamatovatelnou,“ vysvětlil v červnu Zelenka návrh.
Za nové logo a kompletní grafický manuál zaplatí SŽDC 1,9 milionu korun. Obměna loga bude probíhat s ohledem na minimalizaci nákladů postupně během následujících pěti let v rámci provozu, údržby a modernizace. Poprvé využila SŽDC nové logo při zveřejnění nových jízdních řádů pro rok 2018.