SŽ vybrala projektanty 37 kilometrů trati od Stodu do Bavor. Stavět se má za dva roky
Trať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIA

Dvoukolejka směrem na Bavorsko bude končit za zastávkou Domažlice město, odkud bude zbývat k hranici zhruba deset kilometrů.
Ten pocit, když zjistíte že víc než 1:87 vás baví stavby v měřítku 1:1… 🙂
Gratulace SUDOP k dalšímu vítězství!
a Mottům také. Byli už myslím účastní některé z těch pověstných soutěží na první studie VRT kde v jednom konsorciu byl SUDOP a v druhé Metroprojekt a Motti. Loajalita impériu se cení
Naprosto zbytečná investice. Pro Němce bezvýznamná trať
Pro Slováky taky, naštěstí to zachraňujou Bavoři a myslím taky Češi.
Souhlas, ty vlaky jsou prý i při té bídě a ostudným zacházením s passanty plné. Nicméně Němci (jako DB InfraGO) na své straně neudělají nic kromě drobnosti minimálně do 2030.
… Teda kromě toho, že Bavoři nastavili parametry pro další výběrko na dopravce tak pitomě, že skončilo fiaskem, a zřejmě minimálně nějakou dobu Bavorský expresss nepojede.
Plné 4 vozové vlaky.. A to jen v některé dny.
Bavoři to zachraňují. Ti to potápí svým rozhodováním přidělit zakázku snad nejhoršímu dopravci v Evropě, Alex, za to co tam roky předváděl, dalším výběrkem napsaným tak debilně, že se teď asi roky nebude jezdit Expresy. Když by to pro Bavorsko byla priorita a ne jen argument nižší kvality při Bitvě s Berlínem a spolkovou vládou, tak si to postaví ze svého rozpočtu, není malý a v tom případě by to pak znamenalo větší ráži při ukazovaní na neschopnost Berlína, ale neděje se, protože je to opravdu tak nepálí.
Když se potopí průmysl a s tím i železniční přeprava, tak to pravda zbytečná stavba bude.
Já taky nechápu ty vysněné přepravy po železnici, které přes sto let klesá procento z celkově přepraveného zboží, ale už i hodně dlouho klesá v absolutních číslech.
Čím dál méně uhlí, čím dál méně ocele a koksu, přitom řada dalších zakázek se má železnici brát, pohonné hmoty, stavební materiály, dřevo, auta a autodíly a nejspíš i jiné věci, které jdou proti zelené Evropě.
Šotoušci, birokati a kapřici, kteří v nákladní dopravě mají živobytí to ale samozřejmě neradi slyší.
Období 2027-2028 vyčerpá dvakrát kapacity stavebních firem. To to povalí.
Těch termínů ke stavbě koridoru Přerov-Brno, VRT Moravská Brána, trati do Hradce a Veselí nad Lužnicí, přestavbě prvního koridoru, tratě Budějovice-Plzeň, Budějovických tunelů a tohodle, se schází nějak moc naráz lol, tak schválně co z toho bude nakonec pravda.
Pravda, Výtoň + tunely se mají dělat ve stejný rok – tak jsem taky zvědav😅 – myslím že rok 26 nebo 27 začátek😁
Když hóóódně dobře tak 2028.
Taky se budou stavet jeste nejaky ty useky dalnic, pujde o docela dost vice na armadu, bude zase o neco vic duchodcu … urcite na to vsechno budou penize 🙂
Když bude chtít vláda zdůvodnovat potřebu infrastruktury a obrany, tak to půjde asi přes dluh, ale s těmi železnicemi jde i o to, že na to není stavební kapacita, tady se neudělá 10-15 velkých železničních staveb za období 2025-30, já bych se divil, když by to bylo aspoň 5.
Dovolím si předpovědět, že z těch novostaveb na „až 200 a více“ se v nejbližších letech začne stavět jenom Brno – Přerov a Plzeň – Domažlice.
Tyto tratě jsou v relativně pokročilém stádiu přípravy, nestojí vyšší desítky miliard a obce na trase s nimi souhlasí, takže se nedá čekat nějaký zásadní odpor. Jsou to typově obdobné stavby s jakými má SŽ zkušenosti z koridoru na Budějovice.
První zmíněná ovšem ty vyšší desítky miliard stát bude.
Celá stavba Brno – Přerov určitě bude za desítky miliard, ale před rokem 2030 se sotva začne všech 5 úseků.
4 z 5 ano…
Který je ten pátý? 1-3 se mají stavět najednou pomocí PPP a 4-5 začnou letos.
Já bych se právě těm Domažlicím divil, jestli opravdu začnou, když to tedy má jít celé setrvačnosti toho, my vyvineme nějakou aktivitu a budeme doufat, že Němci začnou taky něco dělat, ale oni nedělají. To vidíme už při drátu na hranici v Chebu.
No, škoda, že neprotáhnou dvě koleje aspoň k Havlovicím.
Jo a nějaká obratová kolej v Domažlicích městě by taky našla využití…
Ten šturc tam fakt vymyslela hlava otevřená sekyrou. Proč to neprotáhnout o 50 m a dát tam výhybku? K čemu je ta druhá slepá kolej?
Výhybky mají být před tím nástupištěm, šturc má sloužit pro osobáky, které tam skončí, aby neblokovaly jednokolejnou trať
Smutné – Žalostné
Jistě je hezké, jestliže bude dvoukolejka v Domažlicích mezi hlavní stanici a městem, ale bude prostor ve stanici Domažlice město také na to, aby tam končily také třeba vlaky z Klatov? A pokud Němci nezelektrizuji svou trať od hranic, nebylo by lepší třeba pro nákladní vlaky, aby došlo k přeprahu lokomotiv už v České Kubici a ne až v Domažlicích?
Proč pořád přepřahy? Existují duální lokomotivy, kterým je úplně jedno, kde trolej končí.
To ale zrovna není ten typ lokomotivy který by se na dálkové nákladní vlaky hodil. Aby to dojelo elektricky do Domažlic a dál by to mohlo na diesel s polovinou soupravy…
Existuje i diesel se smetákem. Ale má pak v obou trakcích výkon bobiny.
tvl žiju v nějakým jiným vesmíru, nebo se na dobrý správě s těma velkejma nákladama na 2 koleje mezi staňkovem a blížejovem dočista zbláznili? i kdybych bral nejhorší scénář, tak by bylo potřeba po celý cestě vykoupit a zbourat jeden drážní domek v chotiměři a když, tak vybudovat podchod na zastávce v osvračíně.
a kdyby to mělo být opravdu velkorysé, tak vybudovat zvlášť kolej pro připojení lokálky z horšáku, což jsou asi 3km. celý je to v placce mezi polem a polem. nebo zná někdo nějakej rozumnej důvod, proč to tam chtějí takhle zmrvit?
Už to tady psal dřív myslím p. Sládek(?), že to dopravně v pohodě vychází.
Možná jen, dokud nenastane zpoždění. A vlak na přípojnou trať si může pár minut odstát. Ale tak hlavních je těch občas 200 km/h. No myslím, že někteří jsou rádi jen za to, že se vůbec něco dělá, a nechtějí raději víc, neb by nemuseli mít nic, kterýžto postoj při zkušenostech žel celkem chápu.
Tak zpoždění asi nebude tak vadit, jsou to celkem krátké jednokolejné úseky (s dvoukolejnou vložkou kterou právě využije i směr Horšovský Týn), to je něco podobného jako když teď křižování Ex6 plus mínus do Chodové Plané. Problém nastane spíš když po té jedné koleji nepůjde projet vůbec.
Nedíval jsem se do územních plánů obcí ani do zásad územního rozvoje, ale přišlo by mi rozumné v nich plochu pro budoucí zdvoukolejnění rezervovat, aby až se jednou v Německu rozhoupou, bylo možno trať rychle dobudovat.
edit: (pokud tedy není rezervována již nyní)
Jednokolejka má zůstat na obě strany od Staňkova (optimalizace Dolní Kamenice – Staňkov a potom Staňkov – Přívozec). Pohledem na mapu je celkem zřejmé, že problém je oblouk přímo ve Staňkově, uprostřed obce. Narovnat ten oblouk na 200 km/h je nereálné, na to by musel padnout velký kus obce. Druhá možnost je „obchvat“, jenže pak bude nádraží dál od zástavby a zhorší se docházková vzdálenost. Další možnost je tunel, což je zase investičně problém. Správa železnic zatím zřejmě řeší tenhle problém odkladem pro další generaci. Elektrizace je potřeba, aby šlo jezdit, a zároveň neinvestují víc, než je nezbytně nutné. Ostatně… Číst vice »
jako asi bych byl ochopten zavřít všechny díry do hlavy (oči stačit nebudou) a holt se vykašlal na těch „až 200“ a v klidu to tam udělal dvoukolejný ve stávající lehce optimalizované stopě. pořád lepší mít tam 2 koleje, než čekat, až se díky nějakýmu zpoždění sesype gragikon jak domeček z karet. o údržbě ani radši mluvit nebudu.
Důležitější, než 200, jsou 2 koleje, a ty by se tam vešly. Ten oblouk ve Staňkově má výrazně větší poloměr, než je třeba na koridoru v Táboře. Žádná paráda, ale lepší, než ostatní možnosti.
No jestli se začne v roce 27 na Budějovice a na Domažlice tak to bude zajímavý, jaká trať dostane přednost to je věc druhá
„Elektrizace“ Staňkov – Přívozec – oni tam prostě ten starý svršek nechají, zatím to bylo ve všech dokumentech.
( S tím že je „nový“ z roku 2006 nebo kolik)
Neoptimalizovné svršky nelze použít pro zvýšení rychlosti.