SŽ představila diagnostická vozidla za více než půl miliardy, chce investovat celkem 9 miliard
Drezína EM100 pro diagnostiku železničního svršku. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Správa železnic chce do konce dekády investovat do speciálních vozidel 8,7 miliardy.
A co tak jednu jedinou podbíječku pro vedlejší tratě.
SŽ v posledních dnech chrlí jednu tiskovku za druhou. Minulý pátek Zahradní Město a podchod na Žižkov, v sobotu VRTky u příležitosti Eurovlaku, dnes měřící jednotky a možná jsem ještě nějaké přehlédl. Skoro jako by chtěli před volbami ukázat, jak je stávající garnitura dobře financuje.
Jak dobře funguje se dočtete zítra v textu o rozsudku v případě nehody u Mariánských Lázní. K tomu asi tiskovka nebude:-)
Objektivní novinařina tomu říkáte …? 🤣 Četl jsem desítky rozsudků, kdy soudce neměl o problematice ani páru. Zajímalo by mě, podle jakého klíče banujete, kritériem je kritika autora?
Urážky, vulgární slova, trollí farmy, zjevné lži.
Funguje ≠ financuje.
Financují dobře a odměny jsou za vyčerpání rozpočtu. 🙂
…..bohužel chtějí. Rozkaz zní jasně.
Tak volby za dveřmi, ať mě tady třeba ukamenujete, Svoboda je podrž taška stbBabiše. Jako výpravčí fungoval lépe!
Možná je Babišova podtržtaška ale Svoboda je taky po mnoha předcházejících trafikantech, první za kým jsou nějaké výsledky. Samozřejmě, ještě jsou tam rezervy a je toho mnoho co zlepšovat.
Mnohokrát jsem tu komentoval, že nechápu nákupy diagnostických vozů, které potřebují ke svému provozu vždy zapůjčit lokomotivu. Konečně tedy diagnostická lokomotiva, jsem rád, že bude SŽ takový stroj mít. Snad jen doufám, že data z něj získaná budou někdy veřejná (nebo alespoň dostupná pro akademické účely) a že SŽ bude odhalené nedostatky včas řešit.
Tady shání i lokomotivu: https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-shani-svoji-prvni-lokomotivu-ma-jezdit-200-km-h-69718/
Tak snad je to opravdu důležité dělat diagnostiku při 200 km/h. Mě, jako laikovi, to přijde zbytečné, a myslím, že by existující diagnostické lokomotivy, co jezdí 160km/h, byly dostatečné.
Zajímalo by mě jestli pak s výstavbou VRT nakoupí diagnostická vozidla pro 300km/h.
Bude se muset.
V Japonsku mají také u Šinkansenů diagnostické soupravy
Pokud chcete jezdit víc než 160, potřebujete diagnostiku schopnou práce při víc než 160 km/h. To neochčijete, nad 120 km/h je třeba měřit důkladně, s každým kilometrem navíc brutálně rostou následky různých neduhů kolejí – třeba vibrace….
Při nižších rychlostech se problém zjistit nedá? Já bych si naivně myslel, že pokud je kolej sjetá a vlnkovatá, je to vidět bez ohledu na to, jak rychle měřicí vůz jede.
Tak ony výsledky nejsou nikdy černobílé – není to tak, že by byla trať absolutně dokonalá a pak nezpůsobilá. V praxi je to tak, že se něco naměří a pak se zkoumá, jestli to pro potřeby provozu dostačuje nebo nebo ne. A pro ty nižší rychlosti jsou kritéria (relativně) dost volná, naopak při zvyšování (kór v ČR nad 160) to musí vycházet fakt dobře.
Pro začátek doporučuji prostudovat si tématiku vlastních frekvencí, a inženýrská řešení eliminace jejich vlivu. Tam pak najdete celkem jednoznačně, proč pokud chcete jezdit 200, tak musíte měřit na rychlost 200, tj. v plném spektru provozních rychlostí.
Nedá, nedostanete tam to dynamické zatížení odpovídající dané rychlosti.
Viz i Jussi.
Na VRT musí mít vozidla minimálku 200.
Protože se to při každé rychlosti vlivem dynamického zatížení chová jinak. Ve 160 to drží, ve 200 to třeba může začít „plavat“. Něco podobného se zjistilo třeba právě mezi Poříčany a velimí, že když se začalo jezdit 160 (dřív se jezdilo 120), tak tam vlivem dinamického zatížení začal dělat problémy spodek v místě mokřin – údajně bývalého rybníka.
Už sehnali, Vectrona
Dobře!
Nějak jsem to vyloženě nezaznamenal.
Minimálně dneska souprava nepřijela vlastní silou, ale byla přitažena uhelkou ČDC (snad řada 123).
A důvod taková data zveřejňovat?
Ano pro akademické účely to asi ještě dává smysl, ale k čemu budou taková data široké veřejnosti?
Co kdyby se diagnostikování nazývalo pravidelná kontrola traťového svršku – zjišťování odchylek od normového stavu – na základě výstupů měřicích vozů je následně provedena údržba = uvedení do normového stavu ….
Ovšem výraz diagnostika vzbuzuje v prostém lidu představu, že se jedná o něco mimořádného …
No diagnostika je. Že to zjistime zplacneme ruce. Ale při jistých politických konstalacicj třeba necháme tak že nejsou peníze. Protože vše musíme outsourcovat od Klause
Je ale otázkou, proč místo jednoho slova (diagnostika) rozepisovat jeho význam. Je-li cílem zaplnit stranu A4 množstvím slov, tak se to jistě hodí. Srozumitelnosti to ale nepřidá.
Tak ono by občas stačilo provádět údržbu..a ne jen trhat a rušit..
hmmm, chtějí diagnostikovat…jak blbě udrzuji
Máte to blbě, protože aby se vědělo co udržovat, tak to musíte nějak zjistit. A když se podíváte do normy, tak čím větší rychlost, tak tím menší tolerance pro provoz.
osobně bych ocenil, kdyby měli ZabZar v takovém stavu, aby každou chvíli něco nestalo. třeba 2hodiny hlavní nadrazi v praze. v ranní spicce. na to diagnostiku nepotřebují.
nebo uvolněná upevňovadla v oblouku na řekou na trati kenig-majlont. to málem skončilo takový průšvihem…a taky na tohle mašina za 500 mio není třeba.
já zprávu čtu tak…že si pořídí drahou hračku. a tím to končí. ano, nepochybně to bude fajn mašina, která spoustu věcí umí…ale cokoliv v podání SZ je tragikomedie.
„Takže napřed léčit a potom diagnostikovat, pane profesore?“ ptá se medik na přednáškách.
tak když někomu caka krev z tepny, tak mu EKG dělat asi hned nebudu.
Však taky tohle nediagnostikuje prasklou kolejnici, na to jsou jiné stroje (ultrazvuk) a postupy (pochůzkář).
Už jenom to, že zhodnotíte „cáká krev z tepny“ je diagnóza. Totiž že není potřeba podávat léky, ale první pomoc.