SŽ mohla za opravu trati podél Nisy ušetřit desítky milionů korun, soutěž ale zrušila
Modernizace stanice Chrastava. Foto: Skanska

Výběr nejlevnější firmy zhatily námitky konkurence v poslední možný den.
Výběr nejlevnější firmy zhatily námitky konkurence v poslední možný den.
Skoro všichni zaměstnanci Rataely jsou od CHT LTM. Kokeš je bejvalej gen.ředitel CHT.
Jaká je vítězná cena nové soutěže?
Použiji odpověď SŽ.
Podrobnosti k aktuálnímu tendru rádi poskytneme po jeho uzavření.
Mějte se pěkně.
Nela Eberl Friebová
(v oboru se mluví o 112 milionech, od jiné firmy než vítězné v první soutěži a o hroutícím se kartelu)
To se ještě divím, že to dopadlo takhle. Vítěz mohl odstoupit, vyhrál by Chládek a stejně by si je najal. O navýšení ceny by se s Chládkem podělili a vydělají oba.
Takhle to dopadá, když se někdo pokusí rozbít již domluvený kartel a vstoupit na, co si budeme nalhávat, oligopolní trh zhotovitelů na české železnici.
Slovy zástupce AŽD, která jsem slyšel – „To není monopol, vždyť trh je přeci otevřený“
Hezky to ukazuje, ze to ma oligopol pojistene na vsech stranach.
A odpovědnost neponese nikdo?
Doufám, že to bude Jan Sůra dále sledovat. Dělá to dojem, že ostatní firmy získaly čas Rataele vysvětlit, že nemá kazit jejich kšeftíky.
Způsob, jakým SŽ hospodaří s penězi je skandální. Buď měli o těch 60 milionů úspory bojovat, anebo zrušení soutěže transparentně zdůvodnit i veřejnosti.
Samozřejmě. Bohužel, ochota poskytovat informace je u SŽ velmi tristní, zvláště v porovnání s ŘSD.
Díky za Vaší práci!
To je přesně důvod, proč si vás, jako celou redakci, předplácím. Děláte pro veřejnost velmi důležitou práci. Informace, co se dočtu zde, nikde žádné podobně veliké médium nepublikuje.
Děláte to správně. Svobodná a otevřená novinařina je základem demokratické společnosti, která je tak díky tomu informovaná. A ro platí i zde. Díky.
Díky, vážíme si toho.
Být společností, která měla zakázku vyhrát, tak se budu bránit zrušení VZ. Takové odůvodnění opravdu není relevantní.
Rataela námitku podala (o čemž mj. písemná zpráva zadavatele mlčí, zřejmě pro paní Kosinovou takový nepodstatný detail-)
Tak pro tuto paní a náměstka pro infrastrukturu jsou důležité věci nepodstatné, naopak nepodstatné věci jsou důležité. Tato akce jen dokazuje jejich chování a absolutní nekompetentnost v řízení OŘ. Bohužel toto nikdo výše nevidí.
Při přebujelé a nejasné legislativě, která v této zemi panuje v oblasti veřejných zakázek, a pro množství institucí, kam se může zhrzený zhotovitel odvolat, zvolila SŽ z pohledu časové úspory asi to nejlepší řešení, když výběrovku zrušila a vypsala novou.
Nezvolila, protože tam se může situace opakovat.
Pokud v zadávací dokumentaci našla nějakou chybu3, tak zvolila
Tak snad našla všechny chyby.
A ona se v zadávací dokumetaci našla nějaká chyba?
V zadávací dokumentaci nebyla žádná chyba.
Legislativa VZ je jasná, jednoduchá a intuitivní. Samozřejmě ne všichni ji chápou. Stejně jako je dost lidí, kteří nechápou jiné věci, které jsou normálním lidem zřejmé. Jde o IQ a schopnost chápat psaný text. To nemá každý. Tak rozumím, že se to některým méně nadaným zdá jako přebujelé a nejasné.
Nas zakon o zadavani je nefunkcni. O tom neni sporu.
Ale dobra sprava to timhle nesmyslem jeste korunovala.
V tomto případě to není o nefunkčnosti VVZ, ale neschopnosti OŘ Hradec Králové pod vedením paní Kosinové. O této zakázce se ví přes dva roky a začnou ji soutěžit letos v únoru, když práce mají proběhnout v létě? Naprosté selhání a neschopnost, ale jak je u SŽ zvykem, každý na někoho něco ví a tak se zásadně navzájem nepotopí.
Tohle ale neni zadna „neschopnost“. Tohle je naopak ukazka schopnosti, kvuli kterym je konkretni osoba na konkretnim miste.
Naprostý souhlas, ale asi na manekýna něco ví, jinak by už byla dávno od válu.
Ehm, pro ŘSD platí jiný zákon?
Ne. Jak dlouho že už ŘSD staví dálnici do Vídně? A jak dlouho ještě bude?
A jak souvisí problémy s projektovou přípravou a získáním povolení pro stavbu s veřejnými zakázkami? Nebo mám připomenout úspěch SŽ v oblasti přípravy staveb?
Mám obavy, že příměr k D52 a ŘSD vs. prostá rekonstrukce lokálky v Sudetech a SŽ, jak jej naznačil kolega Petr je irelevant. A přestože jsem z jižní Moravy myslím, že zásadní nedostatky spojené s nevýstavbou D52 nejsou v rukou ŘSD, ale jiných panáčků majíc vliv na územní plánování, odvolačky lidí spojených s výkupem/vyvlastněním dotčených pozemků, v neposlední řadě tlak ekospolků, či jiných nespokojenců vůbec nefandící dálnici. Prostě de facto vše co souvisí z půdou/pozemky. A zde je ten rozdíl… Na rozdíl od SŽ nemělo ŘSD tyto ve své moci. Ono se vše tak nějak dělá (mělo dělat) snáze, když… Číst vice »
ano, naprostý souhlas, zejména role panáčka jménem Hašek a územní plánování.
Neplati, jen je postup obecne prilis slozity. Napr ta odvolacka na UOHS je na budku, kdyz se stejne jeste da soudit atp
Ze to sprava zeleznic korunuje svoji neschopnosti je vec jina – a asi v tomto pripade i podstatnejsi
Ten zákon je udělaný dobře a je funkční. Co je možná problém je přezkum (námitky + dlouhé řízení u ÚOHS, který nerespektuje lhůty). A jak tu píše pan Sůra, tak VZ mohla být vypsána už dříve. Toto je pochybení SŽ.
Jen doplním, že respektování lhůt se u ÚOHS výrazně zlepšilo. Do půl roku je většina zakázek vždy dořešena i rozklady (viz všechny soutěže na dopravce za poslední dva roky). Vymlouvat se na ÚOHS opravdu v tomto případě nelze.
Aneb jak to dopadá, když se někdo pokusí vystoupit z železniční kartelové party…
Bohužel i vstoupit.
To je teda dobrej návod pro neúspěšné uchazeče. Pošlete námitky a my se na to raději vykašleme.
Po takovýmhle odůvodnění by tam měla být vyvozena personální odpovědnost, přece neexistuje, aby takhle velký zadavatel takhle šílené plánoval a nebyl schopnej vypořádat nějak v rozumném horizontu námitky.
Vzhledem k tomu že po vypořádání námitek obvykle bývá ÚHOS a několika měsíční zpoždění, tak jejich rozhodnutí chápu. Viz pražské metro, nebo dálnice D11 u Trutnova, kde rok není žádná míra.
Ale tohle snad není metro nebo dálnice, jenom prostá reko. Navíc totéž bude hrozit i napříště
Právě pro menší rozsah může být nové zadání se standardním vyhodnocením rychlejší, než vypořádávání námitek spolu s očekávatelným odvolacím řízením.
A kdyz tam posle vidle treba raetela tentokrat tak bude co?
Bude se to rusit do te doby az tam zustane jediny spravny zajemce s jedinou velmi napalenou cenou?
Je to jen konstatování, nemám ambici věštit budoucnost ani jakkoliv hodnotit ne/správnost postupu.
(Může neznamená musí.)
Ne každá firma zaměstnává takový lidský odpad, který pošle námitky poslední možný den.
Na tomto příspěvku je vidět vaše nestranost. Je vidět odkud vítr vane.
Povídejte, odkud:-)Samozřejmě oceňuji vaši lidskou odvahu se podepsat.
To hlavně tady naprosto souhlasím s autorem článku, že to mohli soutěžit o pár měsíců dřív, a bylo by to v klidu.
Kdysi jsem podobné váhání se zahájením soutěže zažil na pražské TSK. Mezi řádky hovoru oblastního správce a někoho z Řásnovky tehdy jasně vyplývalo, že se stále ještě řeší toky penízků do příslušných kapsiček a pokud nebude vyřešeno nelze peníze určené na opravy pro daný rok použít dříve než v listopadu.
Jenže přístupem SŽ by se pak nepostavilo vůbec nic.
Toto je šílený precedens. Stačí když nevyhraju a nemám rád vítěze, tak podám podobnou námitku a zadavatel raději soutěž celou zruší?
A když ji vypíše zbnova, udělám to stejné?