SŽ má další razítko k elektrizaci lokálky u Plzně, stavbu odložila na příští rok

Stanice Heřmanova Huť. Pramen: Správa železnicStanice Heřmanova Huť. Pramen: Správa železnic

Stavba bude termínově navázána na modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Fliczek

A nějaký posun s elektrikou z Plzně na Žatec? Vím, problémy s tunely u Plas, atd. Ale spíš, jestli se už Správa železnic rozhodla je tam natáhnout, nebo stále ne? 🙂

Jan Hřebíček

Takže na 25 km Studénka – Veřovice již nyní jezdíme na elektriku bez drátů a na 10 km Nýřany – Heřmanova Huť běžíme stavět dráty. Zřejmě nedokončené plány poslední pětiletky.

jfp

No a není to právě tím, že je to jen 10km? A bateriový vlak by tam nedával smysl kvůli takovému kousku. Potřebu další napájecí stanice by tuším nevyvolalo ani případné prodloužení o pár km dál za HH. A velké trakční odběry tam asi ze 2 lehkých jednotek na trati taky nikdy nebudou.

Twix

Právě protože je to takový cancour, má smysl to zadrátovat celé, podobně jako Milovice nebo Hustopeče. Zbytek té linky do Heřmanovy Huti (už nevím odkud, z Nepomuku?) pod dráty bude, takže BEMU se na to nehodí.

Martin

Pořád něco opravují,ale že by stavěli,to ne.
Přitom na Plzeňsku je tolik lokalit,kde by mohli udělat trať.

Michal M

Počkej, komediální číslo nemůžeš takhle utnout. Kam stavíme?

Vykopávám: Co to vzít z HH do Kladrub a zaokruhovat to do Stříbra?

jfp

tam sou potvory vrstevnice a kanon, ale k robotarne na novy hospode a do kladrub k zamku by to natahnout s trochou dobre vule slo. Se sklony cca max 35 promile coz pro pantera neni nic neresitelneho. V ekonomicke verzi s jednim mensim mostem pres potok a strz v lese nad Kladrubama. Do kladrub nedejboze Stribra by to pres udoli nikdo nezafinancoval, leda by tam vznikl maly velky Semmering.

jfp

Jen preklep, samozrejme m na mysli robotarnu v Ostrove u Stribra vc.obce, ne NH

jfp

a zamek = klaster, ach to psani bez moznosti editace

Rei

JES jednotlivé správní úkony nenahrazuje, ale koncentruje, a to ještě ne všechny. Bylo by fajn ho do budoucna dotáhnout do konce, jelikož teďka jednak existuje x vyjímek hlavně co se týče ochrany přírody a navíc neobsahuje správní rozhodnutí k samotnému provozu stavby. Navíc ta agenda je od vod po ovzduší tak roztříštěná, že to fakticky dělá x lidí na x správních úřadech. Centralizace pro podobné prioritní (veřejné) stavby by nebyla na škodu.

Jaaa

Jakože jeden odborník na všechno?

Pravda, u nás jich sedí celé hospody, tak by to možná šlo.

Ares

To je jak dráty na Rudu, furt se o tom mluví, ale nic se nedělá.

Pryž

Chce si to přečíst článek, když už máte nulovou představu o přípravě stavby.

Aaabbb

Snad se v Heřmanově Huti počítá v rámci stavby také s alespoň jednou manipulační kolejí… když už chceme podporovat tu železniční nákladní dopravu 🙂

František

Co tam chcete vozit? Kovový šrot? Palivové dříví? Uhlí? Já jako ucelené vlaky a nebo hezky po jednotlivých vagónech?

Petr Herbrik

Třeba písek do stále funkční sklárny (kmenárny), který se nevozí po kolejích hlavně pro málo únosnou trať?

Kubrt

Na to už je bohužel pozdě, když vlečka je zrušena a že by to na těch 100 m někdo překládal/budoval nějaký dopravní systém/obnovoval vlečku?

Petr Herbrik

Tohle už je vyřešené, překládka není finanční problém, problém je, že to není kde překládat a Nýřany už jsou daleko, aby to finančně vyšlo. Musí se to překládat blízko té sklárny, nákladiště by stačilo.

Ares

Byl jste tam někdy?

Kubrt

Nechápu ty délky nástupišť – v nácestných zastávkách 60 m a v Heřmanově Huti 120? Nebo je to míněno 2 × 60?

Twix

Teď se v článku píše o dvojici vnějších nástupišť. Zřejmě pro případ že se tam někdy potkají dvě soupravy.

Kubrt

Dvojice se tam píše od začátku, ale mě nedává smysl ta délka 🙂

Mira z Brna

Bude 90m.

Twix

Aha, já si nějak domyslel že je to dvojice po 60 m. Pak je to buď chyba nebo výhled na nějaké delší posilové spoje…

Juhhu

Na ministerstvu prokrastinace by měli ze SZ radost

Svojšín

Vy jste hned ráno nějaký urputný, odložte si! 🙂

Pezos

Co můžeš udělat dnes, odlož na pozítří a máš dva dny volna!

Oldřich Sládek

Prostředky od SFDI na rok 2025 jsou bezedné? Kapacita projekčních firem nekonečná? Máte vůbec představu, kolik projektů je momentálně v chodu a jsou daleko důležitější a nakolik z nich jsou aktuálně peníze? 😉

Michal M

Tohle bych neviděl na peníze, ale na zpoždění navazující stavby, která má dodat dráty do Plzně.

Petr Šimral

Přesně tak. Je zbytečné mít napřed dva roky výluky Nýřany – HH a pak další dva roky Plzeň – Nýřany, když to jde udělat najednou.

Karel

Časově ano, fakticky-tolik stavebnich kapacit najednou není

Petr Šimral

Rozhodně je v ČR k dispozici dostatek stavebních kapacit na to, aby se dokázaly dělat dvě stavby současně a k tomu ještě i jiné po republice.

Michal M

Nejsme ostrov… Jsou Poláci, Slováci…

Pryž

Slováci tvoří na našich stavbách tak 50% lidí, 30% Ukrajinců 20% lidí budou tak možná Češi.

Michal M

No a já myslel i přímo polské a slovenské stavební firmy, když by teda došly kapacity.
(Což si nemyslím.)

Pryž

Na Slovensku je nějaká firma která nepatří nadnarodnimu koncernu?

Pryž

Plzeň-Nýřany se už soutěží.

Jiří Šrámek

Ne. Všichni jsme úplně odstřihnutí od okolního světa a nemáme tušení, kolik skutečně prospěšných (tedy takových, které opravdu přinespu výrazné zkrácení jízdní doby a vyšší kvalitu cestování) projektů na železnici je momentálně v chodu (čtu: v realizaci / výstavbě). A necpěte mi dokolečka IV. koridor nebo trať do Uničova. Za prvé je to žalostně málo a za druhé mi to, jakožto obyvateli Liberecka, nepřináší naprosto žádný užitek.
Ani za poslední roky tomu nebylo jinak.

xyz

Navíc trať do Uničova rozhodně nebyla zmodernizována ideálně – viz zachování plné jednokolejnosti + „zatím“ 3 kV ss.

Pryž

Jako že by bylo lepší tam udělat střídavý ostrov? Aby to bylo provozně i stavebně dražší?

Kubrt

Proč by to mělo být provozně a stavebně dražší?

Pryž

Provozovat dva systémy je dražší než jeden.

Tomáš Záruba

Určitě?

Pryž

Tak pokud to tak není tak není tak není nutné dělat konverzi ne?

Kubrt

Protože AC je snad po všech stránkách výhodnější a to stejnosměrné napájení se stejně postupně rozpadá a muselo by se nahradit.

Pryž

Nevím kde se rozpadá, málokde je starší než 30 let, možná tak Hranice-Púchov nebo pravobřežka. Výhodnější sice je ale hlavním důvodem přechodu jsou provozní úspory na provozování jedné sestavy.

Kubrt

V Český Třebový se to taky nějak sype. Samozřejmě ten přechod bude postupný, takže dnes se rozpadající úseky budou časem následovány dalšími.

Twix

Musíte si v té větě „dva systémy dražší než jeden“ vyjasnit to, který je ten jeden. A jestli je teď právě na Uničovce.

Kubrt

Celostátně, což upekli naši předchůdci před 60 lety. A v okrese Olomouc přítomnost dvou systémů přináší jaké vícenáklady? A ty stavební náklady? U střídavého systému se od počátku argumentuje nižšími stavebními náklady (méně TNS, menší spotřeba materiálů na troleje).

Pryž

Tak to vyplývá z logiky, podrobnosti vám vysvětlí elektrikář, takové podrobnosti tady nejsem schopen vysvětlit. Ale minimálně potřebujete více napájecích bodů.

Kubrt

Na střídavinu potřebuju méně napájecích bodů. Ono to nejspíš bude tak, jak říkají ošklivé a zlé pomluvy, že SŽ si chtěla za evropské peníze vylepšit napájení koridoru, tak na uničovce zvolila stejnosměr.

Pryž

Tak méně bodů potřebujete, ale na 60 km ostrovů potřebujete dva jeden primární a druhý záložní, právě proto se nevyplatí tam mít ostrov. Tu druhou poznámku moc nechápu, prakticky všechny stavby na koridoru jsou z evropských peněz.

Kubrt

Vzhledem k probíhající konverzi se ostrovy časem stanou pevninou.
Druhý bod: šlo by z evropských peněz postavit sólo napáječku pro už hotovou trať? Myslím, že zabaleno do balíčku „kompletní modernizace tratě z 19. století“ se to obhajuje lépe než „máme modernizovanou trať, ale na něco jsem zapomněli“.

Pryž

Proč by ne, teď se budou z evropských peněz navyšovat Nedakonice.

Pryž

Brno -Přerov
Velký Osek Choceň
Plzeň – Domažlice- Německo
Kolín – Lysá – Děčín
Otrokovice – Vizovice
Plzeň – České Budějovice
Ostrava – Frýdek-Místek – Frenštát
Praha- Kladno
Atd.

Michal M

To bude fičák jako když se loni na konci roku otevíraly ty dálnice… 😀

Jiří Šrámek

A co z tohoto seznamu se reálně staví? Vyjma kousku v Praze u výstaviště.

Pryž

V letech 2025-2026 by se měly začít všechny stavby. Zhotovitel se už soutěží na na kladno-Ruzyne, Plzeň-Nýřany, Prerov-Nezamyslice..

xyz

A na rok 2026 bezedné budou?

V čem byl v roce 2023 neznámý stav pro rok 2025?

A jak to bude po roce 2030, až se budou budovat stovky kilometrů VRT zaráz? To bezedné budou/nebudou?

Pryž

Bezwdne samozřejmě nebudou, bude se stavět na co peníze budou, zbytek se zase odloží, co na tom nechápete?