SŽ má další razítko k elektrizaci lokálky u Plzně, stavbu odložila na příští rok
Stanice Heřmanova Huť. Pramen: Správa železnic

Stavba bude termínově navázána na modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN.
Stavba bude termínově navázána na modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN.
A nějaký posun s elektrikou z Plzně na Žatec? Vím, problémy s tunely u Plas, atd. Ale spíš, jestli se už Správa železnic rozhodla je tam natáhnout, nebo stále ne? 🙂
Takže na 25 km Studénka – Veřovice již nyní jezdíme na elektriku bez drátů a na 10 km Nýřany – Heřmanova Huť běžíme stavět dráty. Zřejmě nedokončené plány poslední pětiletky.
No a není to právě tím, že je to jen 10km? A bateriový vlak by tam nedával smysl kvůli takovému kousku. Potřebu další napájecí stanice by tuším nevyvolalo ani případné prodloužení o pár km dál za HH. A velké trakční odběry tam asi ze 2 lehkých jednotek na trati taky nikdy nebudou.
Právě protože je to takový cancour, má smysl to zadrátovat celé, podobně jako Milovice nebo Hustopeče. Zbytek té linky do Heřmanovy Huti (už nevím odkud, z Nepomuku?) pod dráty bude, takže BEMU se na to nehodí.
Pořád něco opravují,ale že by stavěli,to ne.
Přitom na Plzeňsku je tolik lokalit,kde by mohli udělat trať.
Počkej, komediální číslo nemůžeš takhle utnout. Kam stavíme?
Vykopávám: Co to vzít z HH do Kladrub a zaokruhovat to do Stříbra?
tam sou potvory vrstevnice a kanon, ale k robotarne na novy hospode a do kladrub k zamku by to natahnout s trochou dobre vule slo. Se sklony cca max 35 promile coz pro pantera neni nic neresitelneho. V ekonomicke verzi s jednim mensim mostem pres potok a strz v lese nad Kladrubama. Do kladrub nedejboze Stribra by to pres udoli nikdo nezafinancoval, leda by tam vznikl maly velky Semmering.
Jen preklep, samozrejme m na mysli robotarnu v Ostrove u Stribra vc.obce, ne NH
a zamek = klaster, ach to psani bez moznosti editace
Na mapě by to vypadalo nějak takto, úplná blbost to není, realizovatelné to je, kdyby se chtělo, tak by se způsob našel, https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=93UtpxV9I20dNlCzRkFPWpGY-PGCVM2TRze-kge9e95gN1fIsQnf51Esf54CDf3PfkDfiPf34BRfGAPnfHF4rf5if-TfHff50Ao3onf1zA0FeeSne6WfefffuCrfg1EnfjOfiNfeYfMNf35elN41eDifikErLUe90f1bfZeDRGoL5CpPMfi1LDfhhJsfg94qf-vKQ4ZKoCgKc0NMBfkbMW036YHAOgCETCfdJ-Mfa1gNKf1VgOZf18gdDfj1gRSEnUkfENgeZAXTDf34SwfGGVlfYv2SfhgfgrEGIy2TNrfjUSlffeZwAO6N4J6GfLifmVCRIQXj67gnWgN7Sr6lHmMqfLjfmBC7JRBsK2fewFefjwFkfl1GmfmVIpeqDM6fRLPffhVPUBNQ8AG8iBM-XD1gRSKrgXiPSgb-UKg3EgO1g9fV1gheXigzOZ1gXXg8sgbuZ4gWITrgZfIxgPTF2-mDEU3CNZLL2gRM6KgPLTiXfX2U8gNsRD-2N0ZIGYg6NLlg68VUX8gQmQGgPr45-PHggNpPpZzZwg6mgPoQHg80NLgVePG&x=13.1667038&y=49.7330117&z=11
JES jednotlivé správní úkony nenahrazuje, ale koncentruje, a to ještě ne všechny. Bylo by fajn ho do budoucna dotáhnout do konce, jelikož teďka jednak existuje x vyjímek hlavně co se týče ochrany přírody a navíc neobsahuje správní rozhodnutí k samotnému provozu stavby. Navíc ta agenda je od vod po ovzduší tak roztříštěná, že to fakticky dělá x lidí na x správních úřadech. Centralizace pro podobné prioritní (veřejné) stavby by nebyla na škodu.
Jakože jeden odborník na všechno?
Pravda, u nás jich sedí celé hospody, tak by to možná šlo.
To je jak dráty na Rudu, furt se o tom mluví, ale nic se nedělá.
Chce si to přečíst článek, když už máte nulovou představu o přípravě stavby.
Snad se v Heřmanově Huti počítá v rámci stavby také s alespoň jednou manipulační kolejí… když už chceme podporovat tu železniční nákladní dopravu 🙂
Co tam chcete vozit? Kovový šrot? Palivové dříví? Uhlí? Já jako ucelené vlaky a nebo hezky po jednotlivých vagónech?
Třeba písek do stále funkční sklárny (kmenárny), který se nevozí po kolejích hlavně pro málo únosnou trať?
Na to už je bohužel pozdě, když vlečka je zrušena a že by to na těch 100 m někdo překládal/budoval nějaký dopravní systém/obnovoval vlečku?
Tohle už je vyřešené, překládka není finanční problém, problém je, že to není kde překládat a Nýřany už jsou daleko, aby to finančně vyšlo. Musí se to překládat blízko té sklárny, nákladiště by stačilo.
Byl jste tam někdy?
Nechápu ty délky nástupišť – v nácestných zastávkách 60 m a v Heřmanově Huti 120? Nebo je to míněno 2 × 60?
Teď se v článku píše o dvojici vnějších nástupišť. Zřejmě pro případ že se tam někdy potkají dvě soupravy.
Dvojice se tam píše od začátku, ale mě nedává smysl ta délka 🙂
Bude 90m.
Aha, já si nějak domyslel že je to dvojice po 60 m. Pak je to buď chyba nebo výhled na nějaké delší posilové spoje…
Na ministerstvu prokrastinace by měli ze SZ radost
Vy jste hned ráno nějaký urputný, odložte si! 🙂
Co můžeš udělat dnes, odlož na pozítří a máš dva dny volna!
Prostředky od SFDI na rok 2025 jsou bezedné? Kapacita projekčních firem nekonečná? Máte vůbec představu, kolik projektů je momentálně v chodu a jsou daleko důležitější a nakolik z nich jsou aktuálně peníze? 😉
Tohle bych neviděl na peníze, ale na zpoždění navazující stavby, která má dodat dráty do Plzně.
Přesně tak. Je zbytečné mít napřed dva roky výluky Nýřany – HH a pak další dva roky Plzeň – Nýřany, když to jde udělat najednou.
Časově ano, fakticky-tolik stavebnich kapacit najednou není
Rozhodně je v ČR k dispozici dostatek stavebních kapacit na to, aby se dokázaly dělat dvě stavby současně a k tomu ještě i jiné po republice.
Nejsme ostrov… Jsou Poláci, Slováci…
Slováci tvoří na našich stavbách tak 50% lidí, 30% Ukrajinců 20% lidí budou tak možná Češi.
No a já myslel i přímo polské a slovenské stavební firmy, když by teda došly kapacity.
(Což si nemyslím.)
Na Slovensku je nějaká firma která nepatří nadnarodnimu koncernu?
Plzeň-Nýřany se už soutěží.
Ne. Všichni jsme úplně odstřihnutí od okolního světa a nemáme tušení, kolik skutečně prospěšných (tedy takových, které opravdu přinespu výrazné zkrácení jízdní doby a vyšší kvalitu cestování) projektů na železnici je momentálně v chodu (čtu: v realizaci / výstavbě). A necpěte mi dokolečka IV. koridor nebo trať do Uničova. Za prvé je to žalostně málo a za druhé mi to, jakožto obyvateli Liberecka, nepřináší naprosto žádný užitek.
Ani za poslední roky tomu nebylo jinak.
Navíc trať do Uničova rozhodně nebyla zmodernizována ideálně – viz zachování plné jednokolejnosti + „zatím“ 3 kV ss.
Jako že by bylo lepší tam udělat střídavý ostrov? Aby to bylo provozně i stavebně dražší?
Proč by to mělo být provozně a stavebně dražší?
Provozovat dva systémy je dražší než jeden.
Určitě?
Tak pokud to tak není tak není tak není nutné dělat konverzi ne?
Protože AC je snad po všech stránkách výhodnější a to stejnosměrné napájení se stejně postupně rozpadá a muselo by se nahradit.
Nevím kde se rozpadá, málokde je starší než 30 let, možná tak Hranice-Púchov nebo pravobřežka. Výhodnější sice je ale hlavním důvodem přechodu jsou provozní úspory na provozování jedné sestavy.
V Český Třebový se to taky nějak sype. Samozřejmě ten přechod bude postupný, takže dnes se rozpadající úseky budou časem následovány dalšími.
Musíte si v té větě „dva systémy dražší než jeden“ vyjasnit to, který je ten jeden. A jestli je teď právě na Uničovce.
Celostátně, což upekli naši předchůdci před 60 lety. A v okrese Olomouc přítomnost dvou systémů přináší jaké vícenáklady? A ty stavební náklady? U střídavého systému se od počátku argumentuje nižšími stavebními náklady (méně TNS, menší spotřeba materiálů na troleje).
Tak to vyplývá z logiky, podrobnosti vám vysvětlí elektrikář, takové podrobnosti tady nejsem schopen vysvětlit. Ale minimálně potřebujete více napájecích bodů.
Na střídavinu potřebuju méně napájecích bodů. Ono to nejspíš bude tak, jak říkají ošklivé a zlé pomluvy, že SŽ si chtěla za evropské peníze vylepšit napájení koridoru, tak na uničovce zvolila stejnosměr.
Tak méně bodů potřebujete, ale na 60 km ostrovů potřebujete dva jeden primární a druhý záložní, právě proto se nevyplatí tam mít ostrov. Tu druhou poznámku moc nechápu, prakticky všechny stavby na koridoru jsou z evropských peněz.
Vzhledem k probíhající konverzi se ostrovy časem stanou pevninou.
Druhý bod: šlo by z evropských peněz postavit sólo napáječku pro už hotovou trať? Myslím, že zabaleno do balíčku „kompletní modernizace tratě z 19. století“ se to obhajuje lépe než „máme modernizovanou trať, ale na něco jsem zapomněli“.
Proč by ne, teď se budou z evropských peněz navyšovat Nedakonice.
Brno -Přerov
Velký Osek Choceň
Plzeň – Domažlice- Německo
Kolín – Lysá – Děčín
Otrokovice – Vizovice
Plzeň – České Budějovice
Ostrava – Frýdek-Místek – Frenštát
Praha- Kladno
Atd.
To bude fičák jako když se loni na konci roku otevíraly ty dálnice… 😀
A co z tohoto seznamu se reálně staví? Vyjma kousku v Praze u výstaviště.
V letech 2025-2026 by se měly začít všechny stavby. Zhotovitel se už soutěží na na kladno-Ruzyne, Plzeň-Nýřany, Prerov-Nezamyslice..
A na rok 2026 bezedné budou?
V čem byl v roce 2023 neznámý stav pro rok 2025?
A jak to bude po roce 2030, až se budou budovat stovky kilometrů VRT zaráz? To bezedné budou/nebudou?
Bezwdne samozřejmě nebudou, bude se stavět na co peníze budou, zbytek se zase odloží, co na tom nechápete?