Švýcarské dráhy uhájily u státu nabídku zlevněných jízdenek
Nádraží v Curychu. Foto: SBB

SBB včasnými jízdenkami motivují hlavně k využívání vlaků mimo špičku.
SBB včasnými jízdenkami motivují hlavně k využívání vlaků mimo špičku.
Heč: u nás máme OneTicket (a základní tarif ČD) kde se od dvou dospělých nebo dospělý a dvě děti pomalu vyplácí jet starším autem……. Kam mizí ty šílené dotace do VHD?
A ve Švýcarsku je ten poměr ceny jednorázové jízdenky vs. cesty autem jaký?
Tak to byl trochu vlastní gól, protože potom by ve Švýcarsku nemělo smysl jezdit vlakem vůbec. I když má člověk Halbtax, vychází jednotlivé jízdné docela draho. A ten Tagesticket se při koupi krátce před dnem platnosti také prodražuje. Už asi 20 let u nás neplatí, že veřejná doprava má cílit na zákazníky především tím, že je levná, to je pak cesta do… viz třeba Bulharsko nebo Slovensko. Mnohem větší smysl má snažit se o snadnou použitelnost, rychlost, služby… což se někde daří a někde méně. Tím netvrdím že nemají existovat výhodné síťové nabídky, naopak – ale i tady nejde primárně… Číst vice »
Že se vůbec namáháte vyvracet tyhle bludy… Vždyť to je jak kdybych tvrdil, že cestování vlakem je zadarmo (když máte roční OneTicket).
Německo 49 EUR na vše a všude kam jedu, kromě EN, EC a ICE. , TGV. Co,více…
U nás mají ale dopravci taky zvýhodněné jízdné při nákupu předem na mimošpičkové jízdné. Z Ústí do Prahy se dá dojet za 125 s podobnou nabídkou, kterou praktikují SBB, ale jízdenka jde zrušit, narozdíl od té jejich. Žlutej to odtamtud zase umí do Kolína i za 149, opět lze zrušit. Oproti normálním cenám je to změna ceny, co je vidět.
Však jo. Klidně si tou svojí starou šunkou jezděte. Na to se nemusíte chovat jako malej a psát „Heč“. Nikdo netvrdí, že VHD musí jezdit 100 % obyvatel.
Húře… já když jedu do Nlavy či Ostravy, tak si kupuji lístek u DB, protože je levnější a až 4děti mám v ceně
Proč by SBB nemohly nabízet, co chtějí? To je jako by se aerolinkám zakázalo prodávat letenky (protože ty většinou taky zrušit nejdou). Zajímavé ovšem je, že je možné do jediné „vázanky“ zahrnout i MHD – a pořád je to vydáno jako jedna jízdenka s jednou cenou…
No protože si založili cenového regulátora a ten musí vykazovat nějakou činnost.
Řekl bych, že naprostá většina spojů SBB není provozovaná bez stání podpory (objednávka veřejné služby) na komerční riziko dopravce, a proto je regulace cen namístě.
V případě brutto smluv samozřejmě. V případě netto smluv by bylo na místě nařídit uznávání objednavatelových jízdenek (ids) a kromě nich ať si dopravce uznává co chce.
stát je tvrdě dotuje tak si nemohou bez jeho souhlasu dělat co chtějí
SBB provozují dálkovou dopravu na komerční riziko na základě koncese od státu