Švýcarské dráhy se spojily se soukromým dopravcem, spustí dotované noční vlaky do Švédska
Nádraží v Basileji (Basel SBB). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Švýcarsko plánuje dotovat vlak do roku 2030 částkou přes miliardu korun.
Počítám správně, že každá jízdenka bude dotována ve výši 2,2 tis Kč?
1.233.000.000/5(let provozu)/6(vlaků týdně)/52(týdnů za rok)/360(míst ve vlaku)?
Asi ještě více, protože mít po celou cestu a ve všech dnech jízdy prodáno všech 360 míst je hodně idealistický předpoklad.
Ja vám neviem. Cestoval som nočnými vlakmi 15 rokov a aj keď sa to neustále zlepšuje, je to stále nepohodlné a drahé. Myslím si, že na tú vzdialenosť už dáva zmysel lietadlo. Inak, nám na univerzite v Lausanne preplácali pracovnú cestu lietadlom, len ak bola destinácia vzdialená viac ako 10 hod cesty vlakom, čo mi príde fér. Tento spoj je však fakt na dlho (áno, je aj pravda, že na letisku treba čakať a vo vlaku cez noc spíme, v lepšom prípade) a asi nemá zmysel obmedzovať emisie CO2 na úkor výrazne zníženého komfortu cestovania. Koniec koncov, lietadla nevymysleli len… Číst vice »
Každý nový noční vlak je velký plus. Osobně mně bude hodně chybět nightjet Wien – Paris ale tak naštěstí se pořád bude dát dostat do Paříže přes Brusel ale i tak je to velká škoda. Ono je pravda že ten nightjet z Vídně do Paříže nebyl zrovna spolehlivý několikrát byl ten nightjet zrušen ať už bez důvodu nebo kvůli stavebním pracím což je samozřejmě špatně. Blbé také bylo že ten nightjet do Paříže jezdil jen třikrát do týdne já osobně už jsem doufal že bude od nového grafikonu jezdit konečně každý den a oni ho pro jistotu úplně zrušili. Já… Číst vice »
Ty emise…bych rad viděl jak vlak bude mit nižší emise než letadlo. Navic to letadlo bude bez dotací. Za ty peníze mohli klidně zalesňovat a nebo předělat nějakou uhelnou elektrárnu na plyn
Františku, jsou to peníze švýcarských daňových poplatníků, nechte to na nich, jak s nimi naloží.
Letadla mají efektivní dotaci v tom smyslu, že kerosene je jediné palivo, které není zdaněno.
Emise vlaku určitě nebudou vyšší než letadla.
Letadlo je bez dotací, ale má zase vyšší externality, což je vlastně skrytá dotace.