Švýcaři chystají rozšíření rozchodu v Gotthardském tunelu o 2 milimetry. Kvůli vibracím
Rok a půl jezdí vlaky v nejdelším železničním tunelu na světě v pravidelném provozu. Švýcarské spolkové dráhy SBB už chystají
Rok a půl jezdí vlaky v nejdelším železničním tunelu na světě v pravidelném provozu. Švýcarské spolkové dráhy SBB už chystají jeho první větší úpravy.
V tiskové zprávě k výročí otevření SBB uvedly i první čísla: od prosince 2016 do konce června letošního roku projelo tunelem 70 090 vlaků. Zatím provozní rekord je 1005 vlaků za týden.
Většina jsou nákladní vlaky, denně jich projede v průměru 121 v pracovním dni. Z celkového počtu projetých vlaků bylo nákladních 39 922.
SBB loni stál provoz tunelu zhruba 30 milionů franků, v této částce je například úklid nebo výměna některých dílů. Údržba probíhá v noci. Třikrát týdně je vždy jeden tubus na 6 až 8 hodin uzavřen pro provoz. Podle SBB běží provoz podle plánu.
Už příští rok by v něm měly začít jezdit nové jednotky Giruno od Stadleru, které umožní jízdu rychlostí 250 kilometrů v hodině.
Deník Neue Zürcher Zeitung současně upozornil, že kolejnice v tunelu čeká příští rok nepatrná změna. SBB plánuje rozšíření rozchodu o zhruba dva milimetry. Podle Stefana Sommera z SBB dochází při vysokých rychlostech s problémům se stabilitou jízdy, odstranit problémy má právě rozšíření rozchodu. K posunutí kolejnic má dojít příští rok za provozu, aniž by se dotkla tato úprava v provozu.