Světelné závory jsou oříšek. Radnice po nich touží, TSK zkoumá, kam se doprava přelije
Semafor, ilustrační foto. Autor: Unisouth – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3934535

Řidiči osobních aut na tom budou biti, ale prostor ve městě není nafukovací, uvedl náměstek.
Musí se především dostavět okruh a to jak ten vnitřní, tak i ten vnější. Pak se dají dělat všlijaké závory, zpoplatnění vjezdu do centra. Nyní každý den prostojím v kolonách hodinu někdy i dvě denně. Díky tomu nevytvořím hodnoty třeba za 200Kč/h …. a teďka si vemte, že pomalu každý den takto promrhá čas 50000 lidí (spíš ještě více), všichni do práce přijíždí pozdě, obecná výmluva protože Praha už se považuje za standard… Ročně uteče takových 4-6 miliard jen čekáním lidí v kolonách a to tipuji, že se držím ještě hodně při zemi….
Kdyby tolik lidí nemělo potřebu vozit si zadek autem i v případě, kde to jde vyřešit MHD, tak by ulice byly volné i bez závor. Holt tu bude muset platit tržní prostředí – jedeš autem po velkém městě? Připlatíš si.
Vyřešit to MHD jde, ale řešení má v rukou Praha, ne individua.
A bude i MHD za tržní cenu?
Pokud bude MHD za tržní cenu, tak na to doplatí hlavně notoričtí jezdiči autem, protože by pak začli jezdit autem i ti co autem jezdí jen příležitostně.
OMH ve svém typickém rauši .. jakmile někam na Jugoslávcích/Podbabské prdne světelnou závoru, tak to bude rázem stát o to víc/dál v Suchdole a Sedlci. Opravdu koncepční řešení jak vyšité. Ještě by to závoru mohl dát na Jenerálku, ať si Nebušice taky užijou. Plus je to další příklad toho, že ne každých pár baráků má být městská část, protože v dobách „staré šestky“ by mu to bylo sakra rychle vysvětleno, že takto tedy ne … teď prostě si OMH (nejen) může hrát na P6 na zachránce a malé MČ okolo mít na háku. A lidé v nich na to samozřejmě… Číst vice »
Chápu, že osoba OHM může být kontroverzní, nicméně co brání Nebušicím a dalším částem okolo Prahy také instalovat závory a posunout kolony ještě dál?
Takže když váš soused vymysli kravinu, tak ji budete dělat také?
To takto obecně nedokážu posoudit. Záleží, co konkrétně si soused vymyslí. Pokud mi to bude dávat smysl, můžu se rozhodnout, že udělám totéž. A nebo také ne.
V kontextu světelných závor si myslím, že okolním obcím nikdo nezakazuje také zavést závory a přesunout problém blíže ke zdroji. (Což ale často jsou pravě ty obce)
Benzín je asi nejlevnější v historii k poměru k platům, tak je jasný, že jezdí tolik lidí. Kolony lidi očividně neodradí, každý stejně čumí za volantem do telefonu.
Kdyz byl benzin drahej tak kolony nebyli?
Světelnými závorami vyhrožuje Praha 6 již dlouho,ale nedělá nic proto aby počet aut mohl klesnout. Jakékoliv stavbě intenzivně brání, ať jde o okruh, nebo železnici na Kladno. Navíc z jakmile někdo zavede světelné závory musí čekat odvetu.
Kulaťák a Blanka, to je radost!!
Včera odpoledne něco umřelo asi na Kulaťáku a stálo to až na Letnou a celý Bubeneč byl také K.O.
A samozřejmě včetně MHD 🙁 .
Včera pršelo, mnoho lidí vytáhlo plechový deštníky, situace byla v celé Praze kritická i ráno. Docela by mě zajímalo, jestli těmi auty navíc jedou lidi, co normálně jedou MHD, běžných cyklistů a pěších za sucha tolik být nemůže.
Zábavné místo hlavně být parkování, když ze SČ přijede najednou o xx tisíc více plechovek.
Takže auta před naší ulicí zastavíme semaforem, ať ucpou ulici sousední? Geniální. Tomu se říká přehodit mrtvou kočku za plot k sousedovi.
Stále lepší, když auta stojí v „polích“ než v obydlené oblasti. A kolony vytvářejí spíše dojíždějící z stč kraje, ne pražané (např ve středu a čtvrtek mi kvůli dešti způsobili zpoždění 10-15min). Takže mi přijde fér, hodit mrtvou kočku k sousedovi, pokud je to on, kdo ji otrávil.
Logické závěry jsou ale platné pouze tehdy, pokud vycházejí ze správných předpokladů. Pokud je však vyvozujete ze svých subjektivních představ, tak vyjde to, co si přejete a nikoliv to, co je blízké pravdě.
Který předpoklad je mylný?
Zpoplatnete vjezd do těch oblastí a najednou IAD ubyde. Skoro bez přelévání. Protože zpoplatnění je zvýšení nákladů.
Nevím, co furt proti tomu. Jestliže je někde něčeho příliš, nejjednodušší je to zpoplatnit a tím pádem jsem to nezakázal, s ještě na tom vydělám. Jen je potřeba zvolit vhodné velkou oblast a jednoduchý systém výběru poplatků, abych na tom prodělával, ale vydělával. Dnes automatické systémy jsou.
Benzín je asi nejlevnější v historii k poměru k platům, tak je jasný, že jezdí tolik lidí.
jako proc ne … ale – kam se ti lidi z tech aut prelejou? vypari se?
vsichni tihle zpoplatnovaci me strasne bavi – nejspis si sedi v obyvaku, a povedomost o realnem stavu zaplnenosti (treba) prazske mhd nemaji vubec zadnou.
Místo 30 aut může jet 1 autobus navíc, kde je problém?
Ne, takhle jednoduché to vážně není. Nejsme ve městě typu sídliště-step-ocelárna, kdy při střídání směn všichni hromadně jedou z bodu A do bodu B a po 8 hodinách zpět. Dnes je to cestování barvitější, v čase i prostoru. Jistě, hlavní směry je vhodné pokrývat MHD, ale nepokryjete jí všechno a všechny.
jenze tady se nebavime o jednotkach autobusu, ale o stovkach autobusu, a to stovkach poloprazdnych autobusu, protoze ty autobusy budou muset zajistovat obsluhu vsech vesnic v okoli. v prubehu celeho dne.
do vlaku ty lidi uz nedostanete (neni kapacita), do metra ve spickovych casech a smerech uz taky moc lidi nedostanete.
takze, co navrhujete?
Pražská MHD rozhodně až na vybrané spoje přeplněná není. Vám chybí srovnání.
denne jezdim vlakem z bechovic ci do bechovic, ceckem tam a zase zpatky, obcas misto do bechovic jezdim pres mecholupy.
a vezte, ze vse zminene je ve spickovych smerech preplnene.
tecka.
Umělé zdržení je taky v podstatě zpoplatnění (ve smyslu „zvýšení nákladů na cestu“).
Praha stale v dopravnim praveku. Auta absolutne dominuji. Ale dokud nedojde i dostatecnemu mnozstiv volicu, ze nejefektinejsi je MHD, tak se dal budou ctvrti ucpavat projizdejicimi i parkujicimi auty… A lidie se budou stehovat na predmesti „do zelene a klidu“… a zacarovany kruh se dal bude posilovat…
Pražská MHD je velmi dobrá a je vydatně využívaná. To samé platí pro kvalitní příměstské linky. Tam, kde příměstská doprava spočívá jen v busu poskakujícím v koloně mezi auty, logicky moc lidí z aut nestáhne (ale ano, i tyto busy jsou plné).
Jenže ona v něm často spočívá i doprava městská. Nelze se pak spoléhat na přípoje a lidé i zde často raději ucpou ulice svými auty. A ovšem – voliči by měli dát hlas jinému řešení než plnému autobusu v koloně, o tom byl asi původní příspěvek.
Je velmi dobra tam kde jezdi metro nebo tramvaj. A pak tu mame cele casti mesta bez kvalitni MHD. Treba cesta z Prahy 6 do Bohnic trva MHD vice jak 1h a minimalne 1x prestup ( a minimalne 3x kdyz vyuzijete privoz ). A to jsou sousedici mestske casti. Autem je to za 15minut.
Ale jistě, jsou slabá místa, ale potřeboval jsem se ohradit proti „dopravnímu pravěku“ a „auta absolutně dominují“, to jsou prostě blbosti.
Protože lanovka by zkazila krajinný ráz nad čističkou odpadních vod a tramvaj bojkotují bohničáci.
To nejsou ale jen Bohnice. Jsou dalsi cela sidliste a ctvrti bez metra/tram – Mecholupy, Petrovice, Hostivar, Kamyk, Lhotka, Ohrada, Kbely atd.. A i kdyz metro nebo tram je tak chybi spojeni bez prestupu nekde v centru.
Modrany -> Barrandov – MHD 40+ min, autem 10minut
Modrany -> Sidliste Letnany – MHD 1h15+ min, 2x prestup, autem 30minut
Nejsem znaly problematiky, proto se ptam mozna blbe: Proc nemuze vest linka busu Blankou. Z Kulataku na Hradcanskou, do tunelu a pak Trojou do Bohnic?
Auta dominují, protože jsou lepší v rychlosti i pohodlí. MHD vítězí jen cenou. Služební auto ovšem cena nezajímá.
Zavedení mýta problém řeší, ovšem za cenu sociální segregace.
Inteligentní nemožnost vjezdu vytvoří tlak na to, aby zaměstnavatelé nechtěli všichni sídlit v centru Prahy a třeba by se ukázalo, že půlka Kladna nemusí jezdit do Prahy.
Chtěl bych ale vidět reakci stavebníka na verdikt stavebního úřadu: „Osm pater kanceláří mít můžete, ale na každé patro jen jedno parkovací místo.“ :o)))
S tou rychlostí je to velmi proměnné, někde a někdy je auto nejrychlejší, jinde a jindy je MHD rychlejší.
Však mnozí zaměstnavatelé se z toho centra stěhují pryč na Chodov, Stodůlky a další okrajové části, kam se dá docela dobře dojet i tím autem. A ti, kteří chtějí být v centru (Anděl, Florenc), to tak mají právě kvůli dobré dostupnosti MHD (a pokud možno i příměstskými vlaky), a neočekávají velký podíl dojíždění autem. U služebních aut je to obvykle tak, že firma platí služební cesty, a ne dojíždění do práce, takže i tady cena hraje roli. Ale podle ceny se myslím moc lidí stejně nerozhoduje – co je horší, čekat na příměstský bus s intervalem půl hodiny, nebo poskakovat… Číst vice »
No tak ona ta efektivita MHD z pohledu cestujícího bohužel velmi rychle umí být značně omezená. Prakticky kdykoliv, jedete-li s více než 1 přestupem směrem do/z centra ve špičce.
Mýto v centru a bude vyřešeno. V každém městě ve kterém se zavedlo, se situace zlepšila. Všechno ostatní bude jenom přešlapování na místě.
Mýto v centru asi moc nevyřeší Troju nebo Dejvice, o kterých se píše v článku.
Ale tyhle části ucpávají ti, co jedou do toho centra, takže se to trochu vyřeší.
Taky je dobrý nabídnout lidem atraktivní VHD.
Ano plus bezpečné trasy pro kola
Atraktivní VHD už existuje. Praha má jednu z nejlepších MHD na světě, a ještě téměř zadarmo. Je potřeba řešit hrstku sobců, kteří mají potřebu autem blokovat centrum, protože jsou líní udělat dva kroky navíc
Mluvím o příměstské dopravě, tam je ta kvalita velmi různorodá.
Chce to stavět nové tratě příměstských vlaků. Ale to taky nejde kvůli stavebnímu řízení.
To nejde, protože není kudy.
Podle mého názoru tu chybí jakékoli inteligentní plánování. Vždycky je třeba začít nejnáročnějšími stavbami, zejména liniovými. Domy lze poté naflákat celkem kamkoli. Jenže u nás se to dělá obráceně a pak se divíme, že tu dráhu nikdo nechce a když už tak v tunelu…
Na pražské HMD je atraktivní primárně ta cena, jinak je nutno si přiznat, že min v širším centru a ve špičkách je to fest dobytčák. A když v létě v +30 má člověk štěstí na 14T nebo 15T bez klimatizace, tak ani to ne. Sorry jako. Vždycky jsem jí jezdil, jezdím jí a jezdit jí doufám ještě řadu let budu, ale tyhle hlášky o tom, jak je skvělá a úžasná jsou opravdu něco. Že je to nejmenší zlo nebo ze všech reálných možností ta nejméně špatná, to třeba pro mne ano … ale o nějakém příjemném pohodlném svezení se tedy… Číst vice »
Podpis. A ještě přidejme cesty téměř jakýmkoli tangenciálním směrem.
Můžete dát odkaz na podklad k tvrzení, že „Praha má jednu z nejlepších MHD na světě“? Samozřejmě s metodikou, podle které se ten žebříček sestavoval. Pídím se po tom už dlouho a pořád jsem na žádné pořádně podložené srovnání nenarazil, jen na to tvrzení. Děkuji.
„Praha má jednu z nejlepších MHD na světě“
To jste toho ve světě moc neviděl, tedy.
Řešit je třeba i příčinu – satelitní noclehárny s nulovou občanskou vybaveností. Ty mají zároveň nízkou hustotu osídlení např. oproti blokové zástavbě. Takže se musí v přepočtu na hlavu udržovat mnohem víc silnic, chodníků, lamp, kanálů atd. Zároveň se to dá veřejnou dopravou obsloužit jen autobusem courákem, co vymete všechny kouty. Divte se potom, že odtud všichni dojíždějí samochodem.
No a pak jsou tady Bohnice, dobře vybavené a hustě osídlené sídliště, které jen čeká na tu tramvaj. Ale ne, panstvo se nechce vzdát každodenního rituálu blafání na neutrál v Troji.
Bohnice mohli mít tramvaj už dávno z Kobylis, ale místní nechtěli, protože by přišli o jeden pruh.
Ne, přišli by o desítky parkovacích míst (ten pruh slouží k parkování), kterých je v dané oblasti naprosto kritický nedostatek a to až takový, že se stále řeší (ne)průjezd hasičských vozů. Nebo že se tram smyčky nevejdou do autobusových. Nebo že budou všude dráty (které na vizualizacích tradičně chybí). Nebo že se sníží přepravní kapacita a zřejmě i zvýší dojezdová doba na metro. Už si to všechno nepamatuji, ale těch připomínek byly desítky.
To je jejich problém, že nechtějí kompromis jako tramvaj na jízdním pruhu (nebo i vyhrazeném)… Zlo jsou akorát ty ostrůvky, co skutečně zabírají místo navíc.
Troju více než blízcí sídlišťani zahlcují Středočeši (nápověda: nechtějí přes stojící Cínoveckou a Holešovičky, Horňáteckou a opět Holešovičky, atp.). Navigace je posílá via Trojská.
Sídliště Bohnice má busy jeden za druhým, hup do metra a za pár minut v centru. Motivující zrovna tady MHD je a věřte, že tady dává přednost MHD před auty nebývalé procento lidí.
Příčinu těch nocleháren hledejte i v cenách bydlení v Praze a jejich poměru k výši mezd. Nižší cenu bydlení si lidé vykupují časem stráveným na cestě.
A vysoké ceny bydlení jsou zapříčiněny jejich nedostatkem a tím, že se ve městě nastaví do výšky a nezahušťuje.
No v Podbabské ulici už pan Hrubeš kolony vytvořil, zasahují dost často až do Suchdolského kopce. Jestli by dopravě něco pomohlo, tak naopak přestat regulovat vjezdy do Blanky, protože fronty před tunelem postupně paralyzují dopravu v okolí včetně MHD.
Nejsem nějaký fanoušek OMH, ale kolony v Podbabě opravdu nevytvořil. A vjezd do Blanky se regulovat musí, když poptávka převyšuje kapacitu.
Pan Hrubeš je aktivní radní, nicméně jeho ADHD škodí skoro všem a je „samožer,“, který se neumí chovat ke svému okolí. MHD má být preferovaná, to je zcela jasné a neoddiskutovatelné. Nicméně všichni ví, že kdyby středočeši, Nebušice, Př. Kopanina apod. většinově přesedli do VHD, tak to VHD nedá.
A dělá se něco s tou VHD, aby to „dala“? Je lehké říct, že škodí poslední článek…
Nedělá, protože na to nejsou prachy.
Oni všichni nepřesednou, z více či méně rozumných důvodů. Nicméně, zrovna nebušické buslinky by mohly jezdit častěji. Čímž neříkám, že v dnešní situaci by nalákaly další cestující, to nevím, ale čistě hypoteticky, k tomu „VHD to nedá“.
A kdyby všichni přesedli do aut, tak to IAD taky nedá.
Oba víme, že takové extrémy nikdy nenastanou. Vždy tady bude část lidí, která autem jezdit bude a musí za každých okolností. Nikdo se nesnaží IAD zlikvidovat, jak je tady pořád podsouváno.
Ale jo. Ono se prodloužila červená u Kauflandu a zakázalo odbočení do ulice Ve struhách a to nepočítaje zručený bypass v Roztocké. Pak ty jeho balisety v okolí Internacionalu apod. Projel jsem půl světa, ale tolik sloupků dohromady jako je tady na šestce jsem snad neviděl.
Tahle opatření ničemu nepomohla, nicméně kolony tam byly už dřív, klíčem je vjezd do Blanky.
Dopravě by mohlo kdyby MHD podporoval jinak než jen slovy a vykadil se na své pomýlené experimenty. Když bus pruh, tak od kruhového objezdu v Roztocké až na Vítězné náměstí a né že půlku jeho délky obsadí parkování. Když nechci auta v Jugoparo, prodloužím tramvaj na Suchdol a cestou mám spoustu prostoru vybudovat záchytná parkoviště a spousta dalších i jednoduchých řešení kterým současně intenzivně brání.
Co je tohle za socialistickou kravinu? Světelné závory, liché značky v liché dny, sudé značky v sudé dny? Kampaň nechte auto doma? 😀 Klauni…
Otázku alokace prostoru ulic při převisu poptávky řeší velmi elegantně nástroj zvaný mýto.
Že třeba o víkendu bude v Troji mýto pro ty, co jedou do ZOO?
A proč ne? Ale i pro všechny ostatní! Rezidenti jedno auto „zadarmo“ a za ostatní platit. To vyřeší i ty služební auta, jak zmiňuje někdo v diskuzi výše.
P.S.: Když jsem byl v ZOO (v Troji) naposled, tak jsem tam autem opravdu nejel… A u jiných ZOO jsem za auto zaplatil „mýto“ (parkovné)…
Tak tím „mýtem“ je tak trochu cena parkovného u ZOO, která stále roste (už je to 300 Kč za den, nejen o víkendu), ale přesto jsou parkoviště plná. Stejně tak se zdražuje to levné parkoviště u výjezdu z Blanky, odkud se dá dojet busem. Mělo by se to nadále zdražovat?
Až to bude 1000 Kč, tak začnou Pražáci jezdit do ZOO do Liberce. 🙂
Tam by se hodila ta lanovka, ktera by ale zničila panorama.
Souhlas. Je-li něčeho málo, musí se logicky zvýšit cena. Pořád říkám, že trh umí vyřešit většinu problémů. Ale ne, my radši budeme pořád vymýšlet rovnák na vohejbák…