Světelné závory jsou oříšek. Radnice po nich touží, TSK zkoumá, kam se doprava přelije

Semafor, ilustrační foto. Autor: Unisouth – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3934535Semafor, ilustrační foto. Autor: Unisouth – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3934535

Řidiči osobních aut na tom budou biti, ale prostor ve městě není nafukovací, uvedl náměstek.

129 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Světelnou závoru – semafor bych nedělal. Za ním uvízne i ten příměstský autobus. Dal bych tam měnící se dopravní značku a vybudoval točnu.
Buď na značce nebude nic nebo tam bude zákaz vjezdu mimo bus, IZS apod.

IAD to efektivně otočí zpět a nebudou blokovat cestu busům.

Bob

Nechápu, proč se k podobným věcem musí vyjadřovat a dávat souhlas policie, úřední práci mají dělat úředníci. A ty neschopné „veledůležité“ policajty v kancelářích můžeme vyhodit nebo je poslat do terénu chytat zloděje, řešit feťáky ap.

Vrcholem absurdity je, že těmto policajtům dělajícím nepolicejní práci ještě musíme z daní platit výslužné.

Leinad

Dopravní policie má řešit bezpečnost a plynulost provozu. Pokutování řidičů je jen jeden z nástrojů, které má k dispozici.

Radek

Což je úplný bizar, ti lidé mají ve výsledku obrovský dopad na městskou výstavbu a nemají k tomu ani vzdělání ani pověřeni.

Filip Jirsák

Ve skutečnosti ovšem dopravní policie neřeší bezpečnost a plynulost provozu, ale bezpečnost a plynulost motorového provozu. A ještě za to můžeme být rádi, že tím pádem bere v úvahu i MHD. Ne že by ji upřednostňovala, ale aspoň ji bere v úvahu.

A je pravda, že tohle nemá dělat policie, je to stejný typ činnosti, jako třeba stavební úřad.

David

Kam na ty pitomosti chodej? Nejdriv je normalni silnice, nejlepe 4 proudova. Pak tam zacnem stavet. Nacpeme tam x krizovatek, nejlepe se semaforama. Pak tam nacpem jeste kuzelky a ze 4 pruhu udelame 3, a nebo radsi rovnou dva. A pak se divime, ze se nam to ucpalo. – Radlicka… A nebo tam nacpeme dalsi baraky, zborime most a udelame z toho preci rezidencni oblast, at se Ti okolo podelaj Seydlerova – Petrzilkova… A takovejch hovadin by se naslo. To Ti tupouni nikdy nemeli teorii front, nebo neco podobnyho… Asi ne, hlavne ze maj spravnou knizku a dutou hlavu.

Jimm

Zavřeme průjezd z Bohnic do Tróji, vše pojede přes Kobyliské náměstí. Přes které jezdí cca 15 aut. linek k metru. Geniální řešení…

Qik

Musí se především dostavět okruh a to jak ten vnitřní, tak i ten vnější. Pak se dají dělat všlijaké závory, zpoplatnění vjezdu do centra. Nyní každý den prostojím v kolonách hodinu někdy i dvě denně. Díky tomu nevytvořím hodnoty třeba za 200Kč/h …. a teďka si vemte, že pomalu každý den takto promrhá čas 50000 lidí (spíš ještě více), všichni do práce přijíždí pozdě, obecná výmluva protože Praha už se považuje za standard… Ročně uteče takových 4-6 miliard jen čekáním lidí v kolonách a to tipuji, že se držím ještě hodně při zemi….

M@trixX

kazdy, kto stoji v zapche, je sam tvorcom tej zapchy. riesenie je jednoduche – neist do zapchy (=ist na vlak)

Milan

Kdyby ty vlaky měly větší kapacitu a nebo dlouhodobě v některých úsecích ani nejezdily. 😀

Michal Bartoníček

A silnice tu větší kapacitu má? Ty každodenní kolony tomu fakt neodpovídají. 😀

Radek

Když se odstěhuju na Mars tak asi nebudu očekávat, že mi tam bude jezdit metro ze jo.

Michal Bartoníček

O ty peníze a čas se lidé v autech v koloně ochuzují sami.

Radek

No jo, ale tak ten problem jste přece vy, kdo vytváří ty kolony, i když si to samozrejme asi nikdy nepřiznáte. To jsou přesně ty negativni externality, které IAD neplatí. Congestion charge tohle řeší – chceš jet ve špičku? Oukej, ale zaplatíš. Nechceš platit? Tak si tu cestu naplanuj na někdy jindy.

Filip Jirsák

Vy stojíte v koloně, kterou spoluvytváříte. Ale představte si, že těmi kolonami je blokována spousta lidí v MHD, kteří za ně nijak nemohou.

Mimochodem, až budou dostavěny ty okruhy, jak konkrétně to ovlivní vaši cestu? Dojedete po okruhu až do cíle vaší cesty? Protože pokud ne, co vás vede k přesvědčení, že na cestě mezi okruhem a cílem cesty nebudou stejné kolony, jako dnes?

Anonym03

Kdyby tolik lidí nemělo potřebu vozit si zadek autem i v případě, kde to jde vyřešit MHD, tak by ulice byly volné i bez závor. Holt tu bude muset platit tržní prostředí – jedeš autem po velkém městě? Připlatíš si.

Frantík

Vyřešit to MHD jde, ale řešení má v rukou Praha, ne individua.

BND 30

A bude i MHD za tržní cenu?

Zdenek

Pokud bude MHD za tržní cenu, tak na to doplatí hlavně notoričtí jezdiči autem, protože by pak začli jezdit autem i ti co autem jezdí jen příležitostně.

Radek

Za me klidne, ruku v ruce by to sice pak chtělo deregulovat stavebnictví, aby šlo města stavět hustěji a rychleji, ale za me je to krok správným směrem. Levná doprava = neefektivita = suburbie.

Milan

No má to ale problém i z druhé strany, MHD není nafukovací… dlouhodobě nedostatek vozů, nedostatek řidičů, některé úseky kapacitně naprosto vytížené. A zrovna zmiňovaná Praha 6 má na tom sama podíl dlouhodobým zdržováním stavby trati do Kladna nebo tramvajové trati do Suchdola, kam v ranní špičce jezdí bus linky i v intervalech 3 minuty. V centru čekáme na trať přes Václavák, aby se uvolnila Ječná. Tu pak čeká výluka. U příměstských vlaků je kapacita taky vyčerpaná, chybí soupravy a nové kapacitnější budou až 2030. Krom toho nové délce zdvojených souprav nevyhují délkou i některá nástupiště. Snad na konci léta… Číst vice »

Filip Jirsák

MHD je výrazně lépe nafukovací, než IAD.

123

OMH ve svém typickém rauši .. jakmile někam na Jugoslávcích/Podbabské prdne světelnou závoru, tak to bude rázem stát o to víc/dál v Suchdole a Sedlci. Opravdu koncepční řešení jak vyšité. Ještě by to závoru mohl dát na Jenerálku, ať si Nebušice taky užijou. Plus je to další příklad toho, že ne každých pár baráků má být městská část, protože v dobách „staré šestky“ by mu to bylo sakra rychle vysvětleno, že takto tedy ne … teď prostě si OMH (nejen) může hrát na P6 na zachránce a malé MČ okolo mít na háku. A lidé v nich na to samozřejmě… Číst vice »

Toada

Chápu, že osoba OHM může být kontroverzní, nicméně co brání Nebušicím a dalším částem okolo Prahy také instalovat závory a posunout kolony ještě dál?

Pacicka

Takže když váš soused vymysli kravinu, tak ji budete dělat také?

Toada

To takto obecně nedokážu posoudit. Záleží, co konkrétně si soused vymyslí. Pokud mi to bude dávat smysl, můžu se rozhodnout, že udělám totéž. A nebo také ne.

V kontextu světelných závor si myslím, že okolním obcím nikdo nezakazuje také zavést závory a přesunout problém blíže ke zdroji. (Což ale často jsou pravě ty obce)

Filip Jirsák

Kravina je, že pár lidí v autech blokuje celou Prahu a otravuje vzduch v celé Praze.

Leinad

Když oni jsou často zdrojem dojížděčů. 😀 By museli mít závory na výjezdu z parkoviště.

Mickey

Benzín je asi nejlevnější v historii k poměru k platům, tak je jasný, že jezdí tolik lidí. Kolony lidi očividně neodradí, každý stejně čumí za volantem do telefonu.

Pavel

Kdyz byl benzin drahej tak kolony nebyli?

Filip Jirsák

Když byl benzín v poměru k platům drahý (třeba před padesáti lety), jezdilo výrazně méně aut než dnes.

Dojíždeč

Světelnými závorami vyhrožuje Praha 6 již dlouho,ale nedělá nic proto aby počet aut mohl klesnout. Jakékoliv stavbě intenzivně brání, ať jde o okruh, nebo železnici na Kladno. Navíc z jakmile někdo zavede světelné závory musí čekat odvetu.

Filip Jirsák

Silniční okruh ale nemá sloužit tomu, aby počet aut klesl, ale naopak aby mohl vzrůst.

Polabský

Kulaťák a Blanka, to je radost!!
Včera odpoledne něco umřelo asi na Kulaťáku a stálo to až na Letnou a celý Bubeneč byl také K.O.
A samozřejmě včetně MHD 🙁 .

Mickey

Včera pršelo, mnoho lidí vytáhlo plechový deštníky, situace byla v celé Praze kritická i ráno. Docela by mě zajímalo, jestli těmi auty navíc jedou lidi, co normálně jedou MHD, běžných cyklistů a pěších za sucha tolik být nemůže.

Milan

Zábavné místo hlavně být parkování, když ze SČ přijede najednou o xx tisíc více plechovek.

hroch.obojzivelny

Takže auta před naší ulicí zastavíme semaforem, ať ucpou ulici sousední? Geniální. Tomu se říká přehodit mrtvou kočku za plot k sousedovi.

Toada

Stále lepší, když auta stojí v „polích“ než v obydlené oblasti. A kolony vytvářejí spíše dojíždějící z stč kraje, ne pražané (např ve středu a čtvrtek mi kvůli dešti způsobili zpoždění 10-15min). Takže mi přijde fér, hodit mrtvou kočku k sousedovi, pokud je to on, kdo ji otrávil.

hroch.obojzivelny

Logické závěry jsou ale platné pouze tehdy, pokud vycházejí ze správných předpokladů. Pokud je však vyvozujete ze svých subjektivních představ, tak vyjde to, co si přejete a nikoliv to, co je blízké pravdě.

Toada

Který předpoklad je mylný?

Pacicka

všechny 🙂

Toada

A máte pro to nějaký důkaz? V čem konkrétně se pletu? Že se autobusy zasekávají v kolonách aut ze stč kraje je objektivně pravda. Mám konkrétně na mysli třeba ulice K Hrnčířům a Vídeňská, ve kterých pravidelně bývají kolony středočechů. A to, že je lepší aby kolona nestála v místě, kde bydlí lidé, ale těsně za Prahou, aby emise byly alespoň tam, kde je menší koncentrace lidí, je snad očividné. Nebo vy snad rád dýcháte spaliny? Když začne pršet, nasednou lidé do aut a nastane dopravní chaos, který dopadá i na uživatele mhd. Ti je také pravda, kterou nepopřete. Nevidím… Číst vice »

Toada

Líbí se mi, že zde všichni dávají jen mínusy, ale aby předložili nějaký argument, to ne. Pravděpodobně proto, že ani žádný věčný argument nemají 🙂

Dusmor

Paráda, takže posunete kolony do míst, kde zablokují i ty, kteří do centra vůbec nejedou. NIMBY v ukázkové podobě.

Toada

Kterých je ale podstatně méně než těch, co jedou do centra.

Qěcy

Zpoplatnete vjezd do těch oblastí a najednou IAD ubyde. Skoro bez přelévání. Protože zpoplatnění je zvýšení nákladů.
Nevím, co furt proti tomu. Jestliže je někde něčeho příliš, nejjednodušší je to zpoplatnit a tím pádem jsem to nezakázal, s ještě na tom vydělám. Jen je potřeba zvolit vhodné velkou oblast a jednoduchý systém výběru poplatků, abych na tom prodělával, ale vydělával. Dnes automatické systémy jsou.

Mickey

Benzín je asi nejlevnější v historii k poměru k platům, tak je jasný, že jezdí tolik lidí.

Air Traveller

jako proc ne … ale – kam se ti lidi z tech aut prelejou? vypari se?

vsichni tihle zpoplatnovaci me strasne bavi – nejspis si sedi v obyvaku, a povedomost o realnem stavu zaplnenosti (treba) prazske mhd nemaji vubec zadnou.

náhodný kolemčtenář

Místo 30 aut může jet 1 autobus navíc, kde je problém?

Kubrt

Ne, takhle jednoduché to vážně není. Nejsme ve městě typu sídliště-step-ocelárna, kdy při střídání směn všichni hromadně jedou z bodu A do bodu B a po 8 hodinách zpět. Dnes je to cestování barvitější, v čase i prostoru. Jistě, hlavní směry je vhodné pokrývat MHD, ale nepokryjete jí všechno a všechny.

M@trixX

statisice ludi jazdia o pol tretej rano zo samoty do centra!

Air Traveller

jenze tady se nebavime o jednotkach autobusu, ale o stovkach autobusu, a to stovkach poloprazdnych autobusu, protoze ty autobusy budou muset zajistovat obsluhu vsech vesnic v okoli. v prubehu celeho dne.

do vlaku ty lidi uz nedostanete (neni kapacita), do metra ve spickovych casech a smerech uz taky moc lidi nedostanete.

takze, co navrhujete?

Asd

Chodit více pěšky. Chůze je zdravá a velice prospěšná. Uvědomělejší soudruzi vyzazí na speciálních elekrokolech kde budou vyrábět tolik potřebnou zcela bez emisní EE. Navíc se nad sebou každý hluboce zamyslí zda-li vůbec musí někam cestovat a nebude-li zůstat doma a podpořit tak lokální ekonomiku. Chtělo by to jen nějaké ty studie a hlavně dotace.

Dusmor

Jasně, každý může zůstat sedět doma, čumět na bednu a pobírat dávky. Peníze vznikají na poštovní přepážce, jídlo v regálech obchodů a elektřina v zásuvce. Naneštěstí i osoby s takovouto úrovní chápání světa mají volební právo.

Filip Jirsák

O tomhle se bavím jenom lidé, kteří nechtějí změnu a tak nevrhují nesmyslná řešení.

Za prvé, PID ty vesnice v okolí Prahy už dávno pokrývá. Za druhé, ti lidé nemusí jet autobusem hned od baráku, stejně jako nemusí dojet autem až do cíle své cesty. Holt pokud někdo bydlí na samotě, tak autem popojede k nejbližšímu nádraží a odtud pojede veřejnou dopravou.

Zvýšit kapacitu VHD je podstatně levnější, než zvýšit kapacitu pro IAD.

Zbyněk

Pražská MHD rozhodně až na vybrané spoje přeplněná není. Vám chybí srovnání.

Air Traveller

denne jezdim vlakem z bechovic ci do bechovic, ceckem tam a zase zpatky, obcas misto do bechovic jezdim pres mecholupy.

a vezte, ze vse zminene je ve spickovych smerech preplnene.

tecka.

Milan

Pražská MHD taky nepokrývá spoustu míst mimo Prahu, kde lidi nastupují do aut. Na kraji Prahy chybí místa, kde by se vůbec dalo auto odstavit a přestoupit na tu MHD nebo vlak. A největší nápor je po ránu v době 7-9, to jsem měl narváno hned v první zastávce v Podbabě… ejhle všechny tyhle problémy má zrovna Praha 6. A co se týká obsazenosti, tak veřte, že jako řidič vím velmi dobře, jak mám za sebou narváno.

Frantík

„Pražská MHD taky nepokrývá spoustu míst mimo Prahu,“

Ano, to je jedna z definic MHD. (Samozřejmě žádná není úplně správná, zrovna v Praze se dá dobře použít „vše pod 300“.)

Filip Jirsák

Ta místa na přesednutí z auta na vlak nechybí na kraji Prahy, ale ve Středočeském kraji. No a Praha jaksi nemá moc pák, jak Středočeský kraj donutit, aby je postavil. Praha může ta auta vytlačovat za Prahu jen tím, že řidičům nějak zvedne náklady na cestu. Buď dopravními opatřeními, jako třeba ty světelné závory, nebo mýtem a parkovným. Jenže do mýta a parkovného (opravdového) se Praze nechce.

Pacicka

No jestli lidi chcete motivovat k ježdění MHD, tak do narvané MHD se rozhodně nepřesunou. Nevím, odkud kam jezdíte, ale při mých cestách mám štěstí spíše na ty přeplněné než volné spoje.

David

No a pokud neni spicka, tak dostat se nekdy z bodu A do bodu B trva i 10x dyl, nez autem… Uz jen to, ze metrem musim debilne do centra, aby jsem prestoupil a jel zase z centra…. Kdyz uz to postavili do Motola, proc to nenatahli na Radlickou, at se to spoji i na okraji… Tihle chytraci, co mi rikaj, ze mam pouzit MHD, si fakt myslej, ze kazdej jede 3 zastavky tramvaji. V sobotu, nedeli a mimo spicku to muze bejt i vejlet na pul dne. Tolik volnyho casu fakt nemam.

Tomáš Záruba

Umělé zdržení je taky v podstatě zpoplatnění (ve smyslu „zvýšení nákladů na cestu“).

Dusmor

Umělé zdržení cestujících je především plýtváním omezenými lidskými zdroji. To vede k vyšším cenám statků a nižším příjmům pracujících. To vede k tomu, že si lidé hledají lépe placenou práci. Ta je obvykle dále od jejich domova. To vede k většímu objemu dojíždění. Omezení kapacity dopravy tak vede k vyšší poptávce po dopravě.
Politikům by určitě prospělo přemýšlet méně podle Marxe a více podle Bastiata.

Filip Jirsák

Zatímco zdržení cestujících zácpami tvořenými IAD je pro ekonomiku hrozně prospěšné, že…

Ono to umělé zdržení také může znamenat, že zdržíte pár desítek lidí v autech, jenže díky tomu nebude v zácpě trčet několik stovek lidí v MHD.

Petr

Praha stale v dopravnim praveku. Auta absolutne dominuji. Ale dokud nedojde i dostatecnemu mnozstiv volicu, ze nejefektinejsi je MHD, tak se dal budou ctvrti ucpavat projizdejicimi i parkujicimi auty… A lidie se budou stehovat na predmesti „do zelene a klidu“… a zacarovany kruh se dal bude posilovat…

Kubrt

Pražská MHD je velmi dobrá a je vydatně využívaná. To samé platí pro kvalitní příměstské linky. Tam, kde příměstská doprava spočívá jen v busu poskakujícím v koloně mezi auty, logicky moc lidí z aut nestáhne (ale ano, i tyto busy jsou plné).

Frantisek X

Jenže ona v něm často spočívá i doprava městská. Nelze se pak spoléhat na přípoje a lidé i zde často raději ucpou ulice svými auty. A ovšem – voliči by měli dát hlas jinému řešení než plnému autobusu v koloně, o tom byl asi původní příspěvek.

Pavel

Je velmi dobra tam kde jezdi metro nebo tramvaj. A pak tu mame cele casti mesta bez kvalitni MHD. Treba cesta z Prahy 6 do Bohnic trva MHD vice jak 1h a minimalne 1x prestup ( a minimalne 3x kdyz vyuzijete privoz ). A to jsou sousedici mestske casti. Autem je to za 15minut.

Kubrt

Ale jistě, jsou slabá místa, ale potřeboval jsem se ohradit proti „dopravnímu pravěku“ a „auta absolutně dominují“, to jsou prostě blbosti.

Filip Jirsák

Nejsou to blbosti, ale pravda. To, že vedle toho má Praha ještě dobrou MHD, na tom nic nemění. A třeba to, že MHD poskakuje v kolonách aut, ji dobrou rozhodně nečiní a patří to do dopravního pravěku.

Mickey

Protože lanovka by zkazila krajinný ráz nad čističkou odpadních vod a tramvaj bojkotují bohničáci.

Pavel

To nejsou ale jen Bohnice. Jsou dalsi cela sidliste a ctvrti bez metra/tram – Mecholupy, Petrovice, Hostivar, Kamyk, Lhotka, Ohrada, Kbely atd.. A i kdyz metro nebo tram je tak chybi spojeni bez prestupu nekde v centru.

Modrany -> Barrandov – MHD 40+ min, autem 10minut
Modrany -> Sidliste Letnany – MHD 1h15+ min, 2x prestup, autem 30minut

Karel Mio

Nejsem znaly problematiky, proto se ptam mozna blbe: Proc nemuze vest linka busu Blankou. Z Kulataku na Hradcanskou, do tunelu a pak Trojou do Bohnic?

Radúz Dostal

Někde jsem četl něco o tom, že by byla moc oblíbená, takže by bylo nutné ji neustále posilovat…

Frantík

Ono obecně nejsou řidiči, s tím je problém…
Na druhou stranu taky by se to dalo řešit tržně a linka by byla za expresní cenu, takových 100 korun, nebo 20 navíc s předplatným.

Filip Jirsák

Nebo by se to dalo řešit jinak tržně – zavést mýto, parkovné zvednout tak, aby se alespoň přiblížilo k tržní ceně – a ze získaných peněz zaplatit řidiče MHD, autobusy, tramvaje, vlaky, výstavbu tramvajových tratí…

Dusmor

Cestují by to využili. Teda vlastně zneužili.

mic

Auta dominují, protože jsou lepší v rychlosti i pohodlí. MHD vítězí jen cenou. Služební auto ovšem cena nezajímá.
Zavedení mýta problém řeší, ovšem za cenu sociální segregace.
Inteligentní nemožnost vjezdu vytvoří tlak na to, aby zaměstnavatelé nechtěli všichni sídlit v centru Prahy a třeba by se ukázalo, že půlka Kladna nemusí jezdit do Prahy.
Chtěl bych ale vidět reakci stavebníka na verdikt stavebního úřadu: „Osm pater kanceláří mít můžete, ale na každé patro jen jedno parkovací místo.“ :o)))

Kubrt

S tou rychlostí je to velmi proměnné, někde a někdy je auto nejrychlejší, jinde a jindy je MHD rychlejší.

Twix

Však mnozí zaměstnavatelé se z toho centra stěhují pryč na Chodov, Stodůlky a další okrajové části, kam se dá docela dobře dojet i tím autem. A ti, kteří chtějí být v centru (Anděl, Florenc), to tak mají právě kvůli dobré dostupnosti MHD (a pokud možno i příměstskými vlaky), a neočekávají velký podíl dojíždění autem. U služebních aut je to obvykle tak, že firma platí služební cesty, a ne dojíždění do práce, takže i tady cena hraje roli. Ale podle ceny se myslím moc lidí stejně nerozhoduje – co je horší, čekat na příměstský bus s intervalem půl hodiny, nebo poskakovat… Číst vice »

Tomáš Záruba

No tak ona ta efektivita MHD z pohledu cestujícího bohužel velmi rychle umí být značně omezená. Prakticky kdykoliv, jedete-li s více než 1 přestupem směrem do/z centra ve špičce.

Ondra

Mýto v centru a bude vyřešeno. V každém městě ve kterém se zavedlo, se situace zlepšila. Všechno ostatní bude jenom přešlapování na místě.

Pavel Dvořák

Mýto v centru asi moc nevyřeší Troju nebo Dejvice, o kterých se píše v článku.

Mickey

Ale tyhle části ucpávají ti, co jedou do toho centra, takže se to trochu vyřeší.

Milan

Nejdřív by to chtělo nabídnout alternativu… parkoviště a MHD. Ze směru od Kladna nic z toho slibovaného pořád není. On dva roky nejezdí ani ten vlak do centra.

Jan

Parkovat a přestoupit směrem od Kladna lze na letišti

Filip Jirsák

Ne, nechtělo. Na alternativu se čeká už sto let. Navíc nevíte, po jaké alternativě bude poptávka. Nejdřív zavést mýto, a pak se dá ta alternativa jednak z toho mýta financovat, jednak dělat taková alternativa, jaká bude doopravdy potřeba.

Filip Jirsák

Ono by to mělo být mýto minimálně v širším centru, kam i ty Dejvice rozhodně spadají, Troje možná už též.

Kubrt

Taky je dobrý nabídnout lidem atraktivní VHD.

Ondra

Ano plus bezpečné trasy pro kola

Clovek

Atraktivní VHD už existuje. Praha má jednu z nejlepších MHD na světě, a ještě téměř zadarmo. Je potřeba řešit hrstku sobců, kteří mají potřebu autem blokovat centrum, protože jsou líní udělat dva kroky navíc

Kubrt

Mluvím o příměstské dopravě, tam je ta kvalita velmi různorodá.

Jindřich

Chce to stavět nové tratě příměstských vlaků. Ale to taky nejde kvůli stavebnímu řízení.

mic

To nejde, protože není kudy.
Podle mého názoru tu chybí jakékoli inteligentní plánování. Vždycky je třeba začít nejnáročnějšími stavbami, zejména liniovými. Domy lze poté naflákat celkem kamkoli. Jenže u nás se to dělá obráceně a pak se divíme, že tu dráhu nikdo nechce a když už tak v tunelu…

123

Na pražské HMD je atraktivní primárně ta cena, jinak je nutno si přiznat, že min v širším centru a ve špičkách je to fest dobytčák. A když v létě v +30 má člověk štěstí na 14T nebo 15T bez klimatizace, tak ani to ne. Sorry jako. Vždycky jsem jí jezdil, jezdím jí a jezdit jí doufám ještě řadu let budu, ale tyhle hlášky o tom, jak je skvělá a úžasná jsou opravdu něco. Že je to nejmenší zlo nebo ze všech reálných možností ta nejméně špatná, to třeba pro mne ano … ale o nějakém příjemném pohodlném svezení se tedy… Číst vice »

Tomáš Záruba

Podpis. A ještě přidejme cesty téměř jakýmkoli tangenciálním směrem.

L.

Můžete dát odkaz na podklad k tvrzení, že „Praha má jednu z nejlepších MHD na světě“? Samozřejmě s metodikou, podle které se ten žebříček sestavoval. Pídím se po tom už dlouho a pořád jsem na žádné pořádně podložené srovnání nenarazil, jen na to tvrzení. Děkuji.

Filip Jirsák

Vychází to z nějakých hodnocení cestujícími.

V Praze bych to tipoval na kombinaci toho, že MHD je v některých oblastech objektivně dobrá – třeba celonoční provoz nebo to, že i v sedlech má na území celé Prahy pořád přijatelné intervaly. A toho, že lidé v Praze nemají na MHD moc velké nároky, protože je pořád vnímána jako něco „na okraji“, „socka“ – zdaleka ne každý ví, že MHD v Praze zajišťuje 2/3 dopravy osob.

Tomáš Záruba

„Praha má jednu z nejlepších MHD na světě“

To jste toho ve světě moc neviděl, tedy.

Petr Hanák

Okay, ale v poměru cena/výkon určitě ano.

Dusmor

A do té ceny počítáte i to co kvůli dotacím musí platit daňový poplatník?

Pražec

Řešit je třeba i příčinu – satelitní noclehárny s nulovou občanskou vybaveností. Ty mají zároveň nízkou hustotu osídlení např. oproti blokové zástavbě. Takže se musí v přepočtu na hlavu udržovat mnohem víc silnic, chodníků, lamp, kanálů atd. Zároveň se to dá veřejnou dopravou obsloužit jen autobusem courákem, co vymete všechny kouty. Divte se potom, že odtud všichni dojíždějí samochodem.

No a pak jsou tady Bohnice, dobře vybavené a hustě osídlené sídliště, které jen čeká na tu tramvaj. Ale ne, panstvo se nechce vzdát každodenního rituálu blafání na neutrál v Troji.

Lukáš Chytil

Bohnice mohli mít tramvaj už dávno z Kobylis, ale místní nechtěli, protože by přišli o jeden pruh.

mikiqex

Ne, přišli by o desítky parkovacích míst (ten pruh slouží k parkování), kterých je v dané oblasti naprosto kritický nedostatek a to až takový, že se stále řeší (ne)průjezd hasičských vozů. Nebo že se tram smyčky nevejdou do autobusových. Nebo že budou všude dráty (které na vizualizacích tradičně chybí). Nebo že se sníží přepravní kapacita a zřejmě i zvýší dojezdová doba na metro. Už si to všechno nepamatuji, ale těch připomínek byly desítky.

Frantík

To je jejich problém, že nechtějí kompromis jako tramvaj na jízdním pruhu (nebo i vyhrazeném)… Zlo jsou akorát ty ostrůvky, co skutečně zabírají místo navíc.

Dachs

Troju více než blízcí sídlišťani zahlcují Středočeši (nápověda: nechtějí přes stojící Cínoveckou a Holešovičky, Horňáteckou a opět Holešovičky, atp.). Navigace je posílá via Trojská.
Sídliště Bohnice má busy jeden za druhým, hup do metra a za pár minut v centru. Motivující zrovna tady MHD je a věřte, že tady dává přednost MHD před auty nebývalé procento lidí.

Ten kdo vi

Příčinu těch nocleháren hledejte i v cenách bydlení v Praze a jejich poměru k výši mezd. Nižší cenu bydlení si lidé vykupují časem stráveným na cestě.

Petr Hanák

A vysoké ceny bydlení jsou zapříčiněny jejich nedostatkem a tím, že se ve městě nastaví do výšky a nezahušťuje.

Ten kdo vi

Kéž by to bylo tak jednoduché, ceny nahoru ženou i jiné faktory než jen omezená nabídka. Nabídková strana je uměle regulována z různých důvodu ale hlavní motivace je vlastní zisk. Poptávka je tlačena nedostatkem jiných příležitosti investoval, fetišizaci vlastního bydlení, chaosem na trhu nájemního bydlní……

Dusmor

Tak samozřejmě, že neschopnost státní měny udržet si svou hodnotu v čase je jedním z hlavních faktorů vysoké ceny nemovitostí.

pacicka

No v Podbabské ulici už pan Hrubeš kolony vytvořil, zasahují dost často až do Suchdolského kopce. Jestli by dopravě něco pomohlo, tak naopak přestat regulovat vjezdy do Blanky, protože fronty před tunelem postupně paralyzují dopravu v okolí včetně MHD.

Kubrt

Nejsem nějaký fanoušek OMH, ale kolony v Podbabě opravdu nevytvořil. A vjezd do Blanky se regulovat musí, když poptávka převyšuje kapacitu.

Igelkott

Pan Hrubeš je aktivní radní, nicméně jeho ADHD škodí skoro všem a je „samožer,“, který se neumí chovat ke svému okolí. MHD má být preferovaná, to je zcela jasné a neoddiskutovatelné. Nicméně všichni ví, že kdyby středočeši, Nebušice, Př. Kopanina apod. většinově přesedli do VHD, tak to VHD nedá.

Frantisek X

A dělá se něco s tou VHD, aby to „dala“? Je lehké říct, že škodí poslední článek…

Bobik

Nedělá, protože na to nejsou prachy.

Kubrt

Oni všichni nepřesednou, z více či méně rozumných důvodů. Nicméně, zrovna nebušické buslinky by mohly jezdit častěji. Čímž neříkám, že v dnešní situaci by nalákaly další cestující, to nevím, ale čistě hypoteticky, k tomu „VHD to nedá“.

Michal Bartoníček

A kdyby všichni přesedli do aut, tak to IAD taky nedá.
Oba víme, že takové extrémy nikdy nenastanou. Vždy tady bude část lidí, která autem jezdit bude a musí za každých okolností. Nikdo se nesnaží IAD zlikvidovat, jak je tady pořád podsouváno.

Pacicka

Ale jo. Ono se prodloužila červená u Kauflandu a zakázalo odbočení do ulice Ve struhách a to nepočítaje zručený bypass v Roztocké. Pak ty jeho balisety v okolí Internacionalu apod. Projel jsem půl světa, ale tolik sloupků dohromady jako je tady na šestce jsem snad neviděl.

Kubrt

Tahle opatření ničemu nepomohla, nicméně kolony tam byly už dřív, klíčem je vjezd do Blanky.

Dojíždeč

Dopravě by mohlo kdyby MHD podporoval jinak než jen slovy a vykadil se na své pomýlené experimenty. Když bus pruh, tak od kruhového objezdu v Roztocké až na Vítězné náměstí a né že půlku jeho délky obsadí parkování. Když nechci auta v Jugoparo, prodloužím tramvaj na Suchdol a cestou mám spoustu prostoru vybudovat záchytná parkoviště a spousta dalších i jednoduchých řešení kterým současně intenzivně brání.

Michal M

Co je tohle za socialistickou kravinu? Světelné závory, liché značky v liché dny, sudé značky v sudé dny? Kampaň nechte auto doma? 😀 Klauni…

Otázku alokace prostoru ulic při převisu poptávky řeší velmi elegantně nástroj zvaný mýto.

Pavel Dvořák

Že třeba o víkendu bude v Troji mýto pro ty, co jedou do ZOO?

bakiy

A proč ne? Ale i pro všechny ostatní! Rezidenti jedno auto „zadarmo“ a za ostatní platit. To vyřeší i ty služební auta, jak zmiňuje někdo v diskuzi výše.
P.S.: Když jsem byl v ZOO (v Troji) naposled, tak jsem tam autem opravdu nejel… A u jiných ZOO jsem za auto zaplatil „mýto“ (parkovné)…

Twix

Tak tím „mýtem“ je tak trochu cena parkovného u ZOO, která stále roste (už je to 300 Kč za den, nejen o víkendu), ale přesto jsou parkoviště plná. Stejně tak se zdražuje to levné parkoviště u výjezdu z Blanky, odkud se dá dojet busem. Mělo by se to nadále zdražovat?

hroch.obojzivelny

Až to bude 1000 Kč, tak začnou Pražáci jezdit do ZOO do Liberce. 🙂

Twix

Tak ono to s těmi světelnými závorami bude z některých částí Prahy do té liberecké zoo i rychlejší 🙂

Jindřich

Tam by se hodila ta lanovka, ktera by ale zničila panorama.

hroch.obojzivelny

Souhlas. Je-li něčeho málo, musí se logicky zvýšit cena. Pořád říkám, že trh umí vyřešit většinu problémů. Ale ne, my radši budeme pořád vymýšlet rovnák na vohejbák…