Švédové chystají první linku v Evropě pro autobusy bez řidičů

Spojení mezi švédským městem Barkabystaden poblíž Stockholmu a stanicí metra Akalla bude prvním v Evropě, kde příští rok začnou vozit
Spojení mezi švédským městem Barkabystaden poblíž Stockholmu a stanicí metra Akalla bude prvním v Evropě, kde příští rok začnou vozit v pravidelném provozu autobusy bez řidiče.
Po různých pokusech s autonomními minibusy kategorie do deseti cestujících se rozhodla Scania ve spolupráci s tamějším dopravcem Nobina ke zkušebnímu provozu s běžným dvanáctimetrovým autobusem Citywide LF pro až 80 cestujících. Scania o tom informovala v tiskové zprávě.
Ve speciálním pruhu vyhrazeném pro autobusy budou jezdit dva autobusy pětikilometrovou trasu se čtyřmi zastávkami. Autobusy budou elektrické, zatím budou jezdit ještě s řidičem, který ale bude na vše jen dohlížet a nebude řídit. Výrobce autobusů tak chce získat potřebná data o provozu a současně zamezit možným nehodám pro případ, že by se ukázalo, že technologie ještě nefunguje.
„Technologie pokročila natolik, abychom začali s testy v běžném provozu s cestujícími,“ řekla Karin Rådström, šéfka autobusové divize Scania. V první etapě budou autobusy jezdit ještě bez lidí, v druhé už s cestujícími.