dkv-spojujeme

Šumava uvidí po dlouhých letech Hurvínka

Hurvínek. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářHurvínek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

České dráhy nabídnou koncem září příznivcům železniční historie a fotografům dlouho nevídaný obrázek. Na šumavské lokálky vyšlou mimořádně motorový vůz

České dráhy nabídnou koncem září příznivcům železniční historie a fotografům dlouho nevídaný obrázek. Na šumavské lokálky vyšlou mimořádně motorový vůz M131, který je známý jako Hurvínek. Dráhy pořádají netradiční výlet ve spolupráci s Museem Fotolateliér Seidel z Českého Krumlova.

Vlak vyjede v sobotu ráno 30. září v sedm hodin z českobudějovického nádraží směrem do Nového Údolí, odkud se účastníci dopraví autobusem na Třístoličník. Vlak pak zapendluje mezi Novým Údolím a Volary, aby poté zajel až do Chrobol a vrátil se přes Polnou na Šumavě a Krumlov večer zpět do Budějovic. Součástí výletu je i návštěva dávno zaniklých osad Ondřejov a Jablonec. Místo je třeba zarezervovat na telefonním čísle 602 123 108.

Hurvínek se na Šumavu vrací po dlouhých letech. Možná čtenáři webu Zdopravy.cz datum upřesní, ale poslední návštěvu legendárního motoráku na Šumavě neudal ani ředitel regionálního obchodního centra ČD v Českých Budějovicích Jiří Kavka.

Na cestující čeká i křest kalendáře Musea Fotoateliér Seidel a během jízdy a všech zastávek výklad odborníka z musea. Spojení vlaků a rodiny Seidelů je logické. Otec Josef a syn František po sobě zanechali řadu dokumentárních fotografií šumavských dopravních prostředků první poloviny 20. století.

Hurvínka ale nezachytili. Ten se vyráběl na přelomu čtyřicátých a padesátých let. Nejprve v Kopřivnici a posléze ve Studénce vyjely z dílen stovky kusů. V pravidelném provozu skončily v první polovině osmdesátých let, ještě počátkem devadesátých let ale byly k vidění jako záskok. Dodnes se jich dochovaly desítky. Strojvedoucí na ně s nadsázkou vzpomínají jako na dodnes jediné stroje, kde měli na stanovišti záchod. Ten ovšem sloužil především cestujícím.

Tagy České dráhy Hurvínek nostalgie Šumava železnice
Žádné komentáře