Styk soustav se posune o 12 kilometrů. SŽ vypsala tendr na trať Prunéřov – Chomutov
Železniční stanice Kadaň-Prunéřov. Autor: Phil Richards from London, UK – 25.06.15 Kadaň-Prunéřov 163.249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69621583

V roce 2029 by měla navázat rekonstrukce stanice Chomutov, jejíž nejviditelnější částí bude přesun nádraží blíže centru.
Prunéřov by měl přestat být rychlíkovou stanicí, nic tam není. Osobák by měl jezdit rovnou z Chomutova…
Jako ze by treti nejvetsi mesto byvaleho Chomutovskeho okresu melo byt odriznuto od rychliku Cheb – Chomutov – Praha? Vite kolik lidi dojizdi rano a odpoledne do skol a prace obema smery?
Ta uspora 2-3 minuty fakt jizdni rad nespasi.
Jako ze by to město mělo cestu z Chomutova (častěji) přímo? O hrůza!
Nikde není psáno, že by něco takového automaticky vzniklo. Taky je možné, že by ty přípoje byly zrušeny bez náhrady (už jen proto, že by tam bylo problematické oběhové provázání – při polohách Krušnohorů s míjením právě za Chomutovem).
Tam je problematické i vyjezdit ty přípoje. Dnes jede Os U1 z Prunéřova do Kadaně v x:36-x:43, přípoj na R odj. z Kadaně x:45-x- 52. V x:54 přijede do Prunéřova R,Sp do Chomutova, v y:03 přijíždí R,Sp od Chomutova a y:07 odjíždí přípoj z Prunéřova do Kadaně. Tam přijede v y:13 a Os do Děčína jede v y:15. A tak to je každou hodinu
Jakékoli posunutí rychlíků, nebo osobáků U1 to rozbourá.
Díky za tip, toto jsem si neuvědomil (a že jsem v Kadani tu situaci v S:15/L:45 h víckrát viděl).
Tím hůř pokud by ty Os od R směr Kadaň měly navazovat od R už v CV, pak by do Kadaně do S:13 h dojet nestihly.
Pokud by se tam jezdilo (přes) 160, tak ta úspora by byla vyšší.
Pro člověka jedoucího směrem do Chomutova by byl osobák lepší – kratší cestovní doba. A přestupovat směrem na Klášterec a Vary se dá i do osobáku – tamtím směrem není o moc pomalejší než rychlík.
Nebo z autobusu v Klasterci. 🙂
Při změně polohy rychlíků to bude nutnost.
K tomuhle bych si představil trinangl po bývalé trati a k tomu osováky coby jezdily z Klášterce do Kadaně. Jestli by to byly osobáky z Varů neo by tam v tom trojúhelníku Klášterec – Kadaň – Chomutov nějak pendlovaly osobáky od Chomutova je otázka spíš na dopravního technologa a znalce přepravních proudů..
V Prunéřově staví i tak Os a Sp, to třetí největší město o 18100 obyvatelích je dostupné i tak jen s přestupem a mimo to, že by musel.kraj objednat vlak už z Chonutova místo Prunéřova pro přípoj by se absolutně nic nestalo.
Další otázka je, zda má rychlík zastavovat 3x v Chomutově (i když jedno je vedeno jako Jirkov) a v Kynšperku a Chodově. Z Prahy do Ústí to taky vesele proletí.
V Kynšperku a Chodově bych zastavení určitě ponechal. V Karlovarském kraji vlaky obecně nejsou příliš vytížené a rychlíky tam do značné míry suplují neexistující takt osobáků, mezi nimiž jsou mnohdy i několikahodinové díry.
Tomu „proletění“ se říká pásmový provoz – aneb na t-090 tři vrstvy (O. K.,) na t-140 jen dvě (O. K., ale ta rychlejší tím pádem s četnějším zastavováním).
Nejvíce cestujících nastupuje v Chomutově město a v Jirkově zastávka.
Nechápu budování dalšího peronu v Prunéřově. Současné dvě mi připadají dostačující na stanici “uprostřed pole”. Místo toho by tam jakožto přestupní stanici, mohli vybudovat něco kam se lidi rozumně schovají do tepla a nemusí mrznout venku, když má vlak zpoždění…
V blízkosti nádraží má vyrůst továrna Gigafactory která má mít 3000 pracovních míst. Myslím si že se nástupiště uživí.
A na vrátnici bude zřízena čekárna pro mrznoucí cestující.
Nechápu budování dalšího peronu v Prunéřově. Současné dvě mi připadají dostačující na stání “uprostřed pole”. Místo toho by tam jakožto přestupní stanice mohli vybudovat něco kam se lidi rozumně schovají do tepla a nemusí mrznout venku když má vlak zpoždění…
Snad bude třetí peron u „budovy“, aby nebylo nutné probíhat přes podchod. Potom budu za třetí peron rád.
Hlavně ze dvou styků se konečně stane jen jeden.
Proč zrovna toto vadí? Jsou vlaky z Kadaně města směr Karlovy Vary, které potřebují jezdit s čistě střídavým vozidlem? Nebo je tam problém se spolehlivostí?
Méně styků = méně problémů. Z Kadaně do Varů je to stejně úvrať a takhle nic nejede.
Právě proto se ptám. Ten jeden styk bude pak přejíždět přibližně stejně vlaků, jako dneska ty dva styky dohromady.
Má smysl to dělat po takovýhle malých 12 km úsecích? Jsou k tomu nějaké provozní důvody? Protože jinak si myslím, že by mělo cenu to přepínat až s celým uzlem.
Pokud se ten traťový úsek bude stejně rekonstruovat, nabízí se možnost použít lehčí střídavé TV a neinstalovat zbytečně stejnosměrnou výbavu, aby se to za pár let přepnulo.
Kdyby se to nedělalo po.malych úsecích tak to nebude nikdy.
V tomto ohledu to smysl má. Měnírna je v Chomutově a nemá dostatečný výkon. Takže s reko tratě se současně odstraní i tento problém.
Škoda jen, že reko Chomutova nezačne dříve.
Mě by zajímalo, jestli se taky někdy elektrifikuje úsek Chomutov – Březno u Chomutova. Jestli vím dobře, tak údajně už to dávno mělo být elektrifikováno. Snad i Droužkovický tunel je na to stavěný, že tam někdy bude. Ale než se to udělá, tak mezitím se přestane vozit uhlí. Protože hlavní výhoda to měla být pro nákladní vlaky, aby mohly sjet do Chomutova a hned po hlavní trati přes Most a nemuselo se obklikou přes Postoloprty.
Již brzy. Každopádně se pracuje na přípravě. Pro těžké nákladní vlaky by to výhoda nebyla, protože do Chomutova trať stoupá a vyžaduje postrk, zatímco přes Žatec klesáte. Právě proto zde vznikla takto nelogická elektrizace.