Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Styk silnic I. třídy ve Veselí nad Moravou mají vyřešit dva rondely, ŘSD vypsalo tendr

Úpravy silnice I/54 ve Veselí nad Moravou. Foto: FB profil Veselí nad Moravou
Úpravy silnice I/54 ve Veselí nad Moravou. Foto: FB profil Veselí nad Moravou
Celkem budou na krátkém úseku tři rondely; třetí leží nedaleko na I/54.

Ředitelství silnic a dálnic se odhodlalo ke zbudování dvou nových okružních křižovatek na styku dvou silnic I. třídy ve Veselí nad Moravou. Kruhové křižovatky vzdálené od sebe asi 130 metrů mají vyřešit dopravně nebezpečné místo v centru města.

Silničáři aktuálně vypsali tendr na zhotovitele stavby. Ta má začít ještě letos a trvat 14 měsíců. Doprava přitom bude částečně omezena. „Stavba bude realizována po polovinách. Po dobu stavby bude komunikace průjezdná a doprava bude řízena semafory,“ uvedla mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.

Nové řešení styku silnic I/54 a I/55 ve Veselí nad Moravou. Pramen: ŘSD

Nové řešení styku silnic I/54 a I/55 ve Veselí nad Moravou. Pramen: ŘSD

Křižovatka silnic I/54 a I/55 je důležitým dopravním uzlem směrů Hodonín – Uherské Hradiště a Brno – hraniční přechod Strání. Intenzita provozu na styku obou silnic, které se ve Veselí nad Moravou částečně překrývají, se blíží 12 tisícům vozidel denně.

„Společně se zvýšeným pohybem chodců a cyklistů zde dochází k omezování plynulosti a bezpečnosti dopravy,“ zdůvodňuje ŘSD stavbu dvou rondelů. Celkem tak budou na krátkém úseku tři; třetí leží nedaleko na I/54.

Veselí by měla v budoucnu výrazně ulevit od tranzitu dálnice D55. Úsek Moravský Písek – Staré Město by se mohl začít stavět ještě letos. Rozhovor se starostou k dopravní situaci je na stránkách města.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Solidní zpravodajský článek kazí slangové výrazy „rondel“ a „tendr“.

Beekee

Tak navrhněte vhodná ne-slangová synonyma, pokud možno né moc dlouhá.

Eduard

Kruhový objezd a výběrové řízení 😁 Dost krátké? 😃

Beekee

Za mě palec nahoru za normální městskou OK s průměrem 27 m a né ten jejich dogmatický názor, že jen D40+ jsou dostatečně kapacitní.

MLB

Nebylo by lepší dopravu z centra vyvést, než jí tam dělat příhodnější podmínky?

Kubrt

Ty silnice překvapivě slouží i dopravě do/z/po městě..

PetrN

od toho je tu budovaná/plánovaná D55

Pavel

Ano, to zcela jistě, akorát že do roku 2031 je ještě dost dlouho …
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/452/infoletak_d55-5510-bzenec%20-bzenec-privoz.pdf

David

Dokonalé řešení od ŘSD, které přivede dálnici rovnou do středu Strážnice, jelikož navazujíci polotunel přes Doubravu bude opožděn minimálně do 2040.
Pro představu (pokud ovšem nevybudují obchvat Strážnice): https://mapy.cz/zakladni?x=17.3139734&y=48.9027343&z=14&pano=1&pid=47139646&yaw=3.683&fov=1.257&pitch=0.153

Martin V.

A jak by měl vypadat ten obchvat Strážnice? Nahrnout auta do Petrova? Podle mě je jediné rozumné řešení D55 přes Váté písky v souběhu s KFNB. Tam už je stejně příroda člověkem modelovaná posledních 180 let. Vlastně ještě déle – místo doubravy tam byla napřed Moravská sahara, pak borovice a teď tam řádí chrousti. Navíc je tam obří pískovna, která zjevně nikomu nevadí…

PetrN

pro Petrov se ale nic nezmění, auta pojedou furt po stejné silnici skrz, než se postaví D55… Nově vzniklou (2024-203?) kritickou situaci ve Strážnici v klikatých ulicích Rybářská a Panská by mohl vyřešit cca 2,5km dlouhý SZ obchvat Strážnice: https://mapy.cz/s/bojacucuju

Martin V.

Takový obchvat typu „místní komunikace vedená mimo zástavbu po již existujících polních cestách“ smysl dává a bude dávat i souběžně s D55. Jinak mi silnice II/426 od Přívozu do Strážnice připadá docela velkoryse řešená, pokud si ji správně pamatuju. A měl jsem obavu, aby to někoho nenapadlo velkoryse trasovat až k výklopníku. To by byla paralelní komunikace s D55.

Jiří Kocurek

Takže co teď, počkat do roku 2040 i se zbytekem staveb? Aby si to v ostatních vesnicích užívali o to déle? Když já nemám dům, soused stavět nebude?

PetrN

všechno pojede od roku 2024 od konce D55 v Bzenci přímo do Strážnice, nikoliv přes Veselí.. jak píše níže David

Jiří Kocurek

Jenže kdyby to jelo přes Veselí, tak to ve Strážnici bude tak jako tak, jen z jiného směru.

PetrN

to je jasný, výhra pro Veselí, ale rozhodně neplatí že pro Strážnici se nic nemění. Zatímco teď jim to frčí po relativně široké a opravené hlavní silnici, tak od roku 2024 to pojede přes klikatou a užší silnici a přímo přes náměstí

Roman

Její stavba situaci ještě zhorší. Na roky bude dálnice končit v Písku, takže spíš kruháče ve Veselí jsou přípravou na horší časy.

Havel

Hlavne aby pouzili ochranu, na ten styk 😎

Martin V.

A když nepoužijí, tak co? Vznikne po městě spousta malých silniček?

Ruda

Zbytečná stavba v okamžiku, kdy se doprava konečně přesune na D55. Musím se smát důležitosti „dopravního uzlu I/55×54“, kdy daleký HP Strání je vpodstatě jen pro několik málo místních, protože kamiony vytlačili na Hrozenkov, ale to se tak na papír píše vždy.

V.l

Dobře, souhlasím, ale pořád musíte počítat s tím, že D55 tady bude kdoví kdy. I po otevření úseku moravský písek – Steré město bude kruhový objezd stále využíaný. Vezměme v potaz ještě to, jaký je povrch, obrubníky a celkový stav vozovky v místě křižovatek.

Nyvlt

Píšou, že D55 se začne stavět letos. Ano I/54 je úzká silnička regionálního významu a omezená pro MKD na Slovensko už z Veselí podjezdem a pro jistotu ještě mostem ve Strání se zákazem nad 7,5T. Důležitost této komunikace 00nic.

55p

Papír snese všechno.

Kalanis

Pár věcí však nikoliv. Třeba zpravidla důkaz nějakého průseru s podpisem.

Jiří Kocurek

Ten most spíš vypovídá o zanedbanosti a havarijním stavu. Nikoliv o provozu. A už vůbec ne o provozu ve Veselí. Příjezd je 7000 vozidel za den, směrem na SK pak dokonce 13.000 vozidel za den.

Nyvlt

Z Veselí s omezením výšky pod podjezdem pojedou na Slovensko a kdy? Ve Strání jsou jen rádi, že se k nim kamiony nikdy nedostanou a zuby nehty se tomu brání, prý havarijním mostem už cca desítky let. 13.000 za den hahaha, leda koňských povozů a tetek v kroji.

M H

Myslím si, že je to naopak důležitá stavba pro Veselí…stát jim opraví 2 křižovatky, kdo by to nechtěl?

Nyvlt

I tak se to dá udělat. Ten úsek ve městě je už léta letoucí bez údržby a v katastrofálním stavu.

Jiří Kocurek

Konec konců, je to státní a ne obecní silnice.

PetrN

Hlavně otázka kudy bude jezdit většina dopravy po dovedení D55 do MP/Bzence v roce 2024.. Jestli po I/54 do Veselí a dále na jih, nebo po II/426 do Strážnice

Leon

Určitě po II/426 do Strážnice.

Kalanis

Asi by tam měli upravit vedení, i když kvůli školám to nebude moc OK. Ale zblázní se stejně. A ať poděkují zeleným.

malej-jarda

Už vidím, jak si budou kamiony vyhýbat v těch prudkých zatáčkách ve Strážnici.

Jiří Kocurek

Dnes přijíždějí na křižovatku tudy. Zdá se, že tato možnost bude i nadále.
https://mapy.cz/s/netelucezo

David

Ano, ta možnost tu bude, ale v tom případě budou muset kamiony sjíždět už v Moravském Písku a pokračovat právě do Veselí. Pokud budou sjíždět až ve Bzenci, tak musí ve Strážnici přes náměstí, před kterým je ulice Rybářská, na které se v zatáčce nedokáže vyhnout osobní auto kamionu v protisměru. Až tam začne proudit veškerá doprava, tak centrum Strážnice bude neustále zacpané, což vyřeší až tunel přes Váté Písky (u kterého očekávám, že to bude podobný případ jako D52 u Mikulova) nebo SZ obchvat Strážnice, tak jak to výše psal PetrN

zdrh

A nebude tam třeba změněno směrování a jezdilo by se Bzeneckou a Skácelovou?

Kalanis

Mno, tam jsou ty školy.

zdrh

Pak to udělat jako jednosměrky. Přes Rybářskou se bude jezdit jedním směrem a přes Bzeneckou druhým. Navíc když může být gymnázium přímo u hlavní dneska.
Větším problémem je podle spíš výjezd hasičů, v případě vyššího provozu by se jim vyjíždělo hodně špatně.

Leon

Také je možnost, že II/426 bude pro kamiony povolena jen v jednom směru např. „sever – jih“ a v opačném směru „jih – sever“ budou kamiony zákazem odbočení posílat ve Strážnici na Veselí.

Libor

V Moravském Písku žádný sjezd nebude, bude jenom ve Bzenci (přesněji mezi Bzencem a Bzencem Kolonií).