Strojvedoucím pomohou v nových vectronech poprvé kamery. Za hranicemi se však samy vypnou

Stanoviště strojvedoucího lokomotivy Siemens Vectron s maximální provozní rychlostí 230 km/h v barvách ČD. Foto: Zdopravy.czStanoviště strojvedoucího lokomotivy Siemens Vectron s maximální provozní rychlostí 230 km/h v barvách ČD. Foto: Zdopravy.cz

Strojvedoucí popisuje novinky v kabině nového vysokorychlostního vectronu Českých drah.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Enigma

Odstrašující případ toho, kdy se ve jménu dodržování nějakého nablblého nařízení pro ochranu darebáků, musí vypínat bezpečnostní prvek.

Petr

..a má tento zázrak kohoutek a umyvadlo na umytí rukou nebo zase jen vlhčené ubrousky?

Thomas C

Do Villachu, muze jet 230 km/h.

Petr

Až na ty „aerodynamické plechy“ je to Vectron verze F, a kamery na sběrač má ve výbavě ČDC.

Marty

Pan Lukeš to zřejmě neví, ale nejsou to první Vectrony s kamerou co snímá trať. Třeba PKP Cargo jí tam má taky a to jsou starší kousky.

Zlámalík

S ohledem na to, že kamery slouží jen k evidenci mimořádných událostí a nejde o žádné volné streamování „na co zírá mašinfíra“, tedy jsou ve správě provozovatele a jistě i pod restrikcí přístupu k záznamu, při současném dodržení GDPR a daného účelu, je zákaz jejich použití nablblý, ale tak co od těchto dvou národů chceme, že…
Jak u Cimrmana – sice nevíme nic, ale víme to zcela bezpečně.

Josef

Ty kamery na předním okně s odposlechem kabiny tu už dávno jezdí. IDS myslím má,Unipetrol má 4 vectrony s kamerou a věřím že jich je víc v republice.

Ares

Tak nehodová kamera není nic nového, mají to snad všechna vozidla soukromníků, ARR, GW, Regiojet.. Kdejaká tramvaj..

thomas.horky

Nejmenuje se německy správce infrastruktury DB InfraGo, resp. Infrastop, jak tomu občas v Německu říkají kvůli havarijnímu stavu části sítě

Practicus

cituji: Zobrazování je hlídáno novou vyšší úrovní zabezpečení, která mimo jiné zajišťuje, že za žádných okolností nemohou „zamrznout“. – tak to bude první, co zdechne – Murphyho zákony mluví jasně: jak je něco 100%, tak to na 100% zdechne jako první

Filda

A to zamrzání se na F softech právě naopak děje ze všech Tronů nejvíce. Za několik let na Vectronech, od C po E2 verzi mi displej zamrzl asi 8x, s tím, že se sám bez keců a bez zásahu do funkčnosti lokomotivy restartoval, jen asi 2x jsem musel jít po jističích… Jen za těch pár směn na F softu mi displeje zdechly už třikrát a bez jističů se to neobešlo… Nápad dobrý, ale dopadlo to jako vždycky. O tragické odezvě těch dotykových displejů ani nemluvě… Mají kluci v Siemensu co dělat, po vyladěný E1,E2 verzi je tohle fakt hodně nešťastnej… Číst vice »

Tonda Sehnal

Jak říká kamarád Korádo: „před mnoha lety vyrobil Siemens téměř dokonalou lokomotivu. Od té doby ji už jen ku*ví“. 🤷🤦

Jan

Budou s tím moct hned jezdit strojvedoucí současných vectronů nebo budou všichni potřebovat nějaké další školení?

JAJV

A to je správná otázka

Petr Šimral

Ono je ve strojovně něco navíc než mikrovlnka? A na pultě?

Jan

Ve článku je zmiňovaná kompletně jiná ETCS OBU.

Ex ČD

Což nutně nemusí znamenat rozdíl v ovládání.

Roman G.

Hurá, konečně snad i mikrovlnka. Vectron za x mega a není tam. Myslím si, že ke komfortu strojvedoucího pomůže, hlavně co se týče stravování. A na brejlovcích jsou. A ETCS od Siemensu prozatím třeba va ET 43 DRAGON 2 bez problémů, funguje fajn. Tak uvidíme, jaké budou na něho ohlasy u Vectronů. Kamery na sběrače jsou v pohodě, v mnoha případech i pomůžou z nepříjemností. Taky nechápu, co mají společného s ochranou osobních údajů. Na ET 43 je dokonce zvukový záznam z kabiny, který může být použit ze zákona pouze v případě MU a nikomu to nevadí.

patology_chef

Teď už tam chybí jen lehátko 🙂

JAJV

To je snad v Rakousku povinné ne? Teda na rakouském Taurusu je a říkal mi kolega, že to mají ty rakouské, protože musí. A to je fakt pecka..ale tak hamaka v batohu to jistí 😄 stejně jí pro jistotu nosím

patology_chef

Povinné či nikoliv, pokud vím, jde o volitelnou výbavu. V ceně několika set €. Blbost, co by potěšila.

Ondra

V lokomotivách se absolutně neorientuju, ale.. Má to pro strojvůdce záchod?

Petes

V prvním vagónu nebo na nádraží 😀

tm2

Krásný stroj, ale ten polep je děsný. Úplné devadesátky

Glados

Jo, kamera na sběrač totiž hodně zasahuje do osobních údajů, nevěřím, že pro jednou je Kocourkov jinde

Petr Šimral

Zasahuje do osobnich udaju spravce infrastruktury …

Glados

A ten má na trakčním vedení konkrétně jaké osobní údaje?

Practicus

třeba špatně odvedenou práci – to je ten nejcitlivější údaj

Petr Šimral

K vidění například zde: https://youtu.be/Gkd40x1KZ1I?si=bzX2ljsTZs_7jWbD&t=215

Uvolněné proudové propojení…

Radek

Může natočit někoho, kdo mává na mostě na vláčky 😉

JAJV

Což je vlastně hrozně zvláštní, protože na veřejném prostoru si můžu natáčet co chci a pokud osoba není středem zájmu, tak nejde o porušení GDPR 😄 to by jinak televize nemohla natáčet venku zprávy třeba 🤷‍♂️ problém je osobu na záběru sledovat, ale pokud se tam jen mihne, tak na veřejném prostoru je to cajk. Ale třeba to Němci mají jinak. Celé GDPR je velký vtip… Takový Poláci si tím dobře vytřeli, tam to mají tak osekané, že skoro neví co to je 😂

jan havlicek

nemáte pravdu, televize využívá zpravodajskou licenci

Sériový jezdec

Vždyť funkci sledování sběrače mají první Vectrony ČD Cargo 383 001 až tuším 383 010 už snad od výroby.

zwi

Tak snad se tentokrát podařilo vyřešit oslňování protijedoucích v noci. Např. moderní technologií pro lidský zrak neviditelného spektra.

Lukáš Chytil

Dotykové displeje, to kolegy docela lituji.
Už jsem měl několik směn na Vectronu „typu“ F a každá jízda minimálně jedenkrát, v Němčině, ztráta spojení s displejem DMI a rychlobrzda.
Tak snad to soudruzi z východního Německa brzy dají do richtigu.

nedulezite

Z haptického pohledu na věc jsou u profesionálního rutinního použití dotykové displeje, zejména ty bez patřičné hmatové odezvy, v podstatě za trest a bianco poukázka k problému.
Nezná k tomu reakce nějaké detaily?

Practicus

a počkejte, až to necháte stát někde v mrazu úplně odstavený – to se pak ty údaje zadávají přímo skvěle

Filda

Ty dotykové displeje jsou na F verzi opravdu hodně smutnej příběh. V aktuální podobě to ten soft a celou lokomotivu strašně degraduje. Odezva je tragická. 1-2 vteřiny po zmáčknutí se prostě nic neděje. Displeje mají tendence zamrzat. Ať už samy od sebe (stalo se mi to za jízdy aniž bych na ně šáhl), tak tím, že je strojvedoucí zahltí pokyny, protože prostě myslí, že ten displej na jeho dotyk kvůli prodlevě nereaguje, nezaregistroval jej. Oproti dřívějším verzím, hlavně suprový E verzi, je F verze zatím strašná bída. Jediný plus, že u těchto ČD Tronů už konečně vyhodili z mašiny tu… Číst vice »

Středohor

Neprobíhá výroba náhodou v Mnichově? nebo ve východním Německu má Siemens závod?

Lukáš Chytil

Ano, lokomotivy se kompletují v Mnichově, ale samozřejmě výrobní závody na různé komponenty má Siemens po celém Německu.