Strojvedoucím pomohou v nových vectronech další kamery. Za hranicemi se však samy vypnou
Stanoviště strojvedoucího lokomotivy Siemens Vectron s maximální provozní rychlostí 230 km/h v barvách ČD. Foto: Zdopravy.cz

Novinky v kabině nového vysokorychlostního vectronu Českých drah.
Vždyť v dieslech české produkce z ČT/JI, je kamerák dnes standardní výbava. Ať už jako pohled na trať, tak jako pohled na spřáhlo u posunek a nebo jako zpětná zrcátka, pro pohled na soupravu kvůli pohybu kolem soupravy. A to už od roku 2012 a dál.
Kdyby si to zákazník objednal, tak je může mít taky. Ale standardně má jen čtyři kamery jako zpětná „zrcátka“
Do Budějovic sice nepojede 200 jako Pendo, ale pojede na těch dvou nových úsecích 170 a 185. Nicméně to může i „klasický“ Vectron. 200 se tam projede po dokončení NemaŠe nebo třeba Ejpovickým tunelem.
Odstrašující případ toho, kdy se ve jménu dodržování nějakého nablblého nařízení pro ochranu darebáků, musí vypínat bezpečnostní prvek.
V Německu a Rakousku nemají Ejpovický tunel, tak se tam musí stát něco jiného, aby se jim rozsvítilo…
Minusari evidentne nevedi, o cem je rec. Nuze, kvuli uplne stejnemu pristupu tam kratce po otevreni zemrela holka.
Aspoň víš, že jsme 100 let za opicema
Vy nazýváte např. cestující na nástupišti darebáky?
..a má tento zázrak kohoutek a umyvadlo na umytí rukou nebo zase jen vlhčené ubrousky?
Kanystr a kbelik. 🙂Umyvadlo a odpad by musel být uzavřený systém
Já slyšel něco o posteli instalované svépomocí 🙂
Do Villachu, muze jet 230 km/h.
I do těch Budějovic bude moct 185, ale to i „klasický“ Vectron.
Až na ty „aerodynamické plechy“ je to Vectron verze F, a kamery na sběrač má ve výbavě ČDC.
No ani nie. Tých zmien je viac.
Pan Lukeš to zřejmě neví, ale nejsou to první Vectrony s kamerou co snímá trať. Třeba PKP Cargo jí tam má taky a to jsou starší kousky.
Protože v Polsku je musí mít, stejně tak všechny nově vyrobené lokomotivy homologované pro PL.
S ohledem na to, že kamery slouží jen k evidenci mimořádných událostí a nejde o žádné volné streamování „na co zírá mašinfíra“, tedy jsou ve správě provozovatele a jistě i pod restrikcí přístupu k záznamu, při současném dodržení GDPR a daného účelu, je zákaz jejich použití nablblý, ale tak co od těchto dvou národů chceme, že…
Jak u Cimrmana – sice nevíme nic, ale víme to zcela bezpečně.
A pritom kdejaký fíra si točí aj v Nemecku a Rakúsku svoje videa na youtube.
Ty kamery na předním okně s odposlechem kabiny tu už dávno jezdí. IDS myslím má,Unipetrol má 4 vectrony s kamerou a věřím že jich je víc v republice.
Tak nehodová kamera není nic nového, mají to snad všechna vozidla soukromníků, ARR, GW, Regiojet.. Kdejaká tramvaj..
Nejmenuje se německy správce infrastruktury DB InfraGo, resp. Infrastop, jak tomu občas v Německu říkají kvůli havarijnímu stavu části sítě
DB NoGo.
cituji: Zobrazování je hlídáno novou vyšší úrovní zabezpečení, která mimo jiné zajišťuje, že za žádných okolností nemohou „zamrznout“. – tak to bude první, co zdechne – Murphyho zákony mluví jasně: jak je něco 100%, tak to na 100% zdechne jako první
A to zamrzání se na F softech právě naopak děje ze všech Tronů nejvíce. Za několik let na Vectronech, od C po E2 verzi mi displej zamrzl asi 8x, s tím, že se sám bez keců a bez zásahu do funkčnosti lokomotivy restartoval, jen asi 2x jsem musel jít po jističích… Jen za těch pár směn na F softu mi displeje zdechly už třikrát a bez jističů se to neobešlo… Nápad dobrý, ale dopadlo to jako vždycky. O tragické odezvě těch dotykových displejů ani nemluvě… Mají kluci v Siemensu co dělat, po vyladěný E1,E2 verzi je tohle fakt hodně nešťastnej… Číst vice »
Jak říká kamarád Korádo: „před mnoha lety vyrobil Siemens téměř dokonalou lokomotivu. Od té doby ji už jen ku*ví“. 🤷🤦
Taky by mě zajímalo, jak chtějí na zamrzlém displeji rozsvítit červený rámeček:-)
Budou s tím moct hned jezdit strojvedoucí současných vectronů nebo budou všichni potřebovat nějaké další školení?
A to je správná otázka
Ono je ve strojovně něco navíc než mikrovlnka? A na pultě?
Ve článku je zmiňovaná kompletně jiná ETCS OBU.
Což nutně nemusí znamenat rozdíl v ovládání.
Tak si někdy porovnejte ovládání ETCS Alstom a Siemens.
Kluci z ValMezu už jedou na hodinové školení na mašině kvůli té změně ETCS 😉 Nechápou co tam budou hodinu dělat
podepisovat prezenčku
Hurá, konečně snad i mikrovlnka. Vectron za x mega a není tam. Myslím si, že ke komfortu strojvedoucího pomůže, hlavně co se týče stravování. A na brejlovcích jsou. A ETCS od Siemensu prozatím třeba va ET 43 DRAGON 2 bez problémů, funguje fajn. Tak uvidíme, jaké budou na něho ohlasy u Vectronů. Kamery na sběrače jsou v pohodě, v mnoha případech i pomůžou z nepříjemností. Taky nechápu, co mají společného s ochranou osobních údajů. Na ET 43 je dokonce zvukový záznam z kabiny, který může být použit ze zákona pouze v případě MU a nikomu to nevadí.
Teď už tam chybí jen lehátko 🙂
To je snad v Rakousku povinné ne? Teda na rakouském Taurusu je a říkal mi kolega, že to mají ty rakouské, protože musí. A to je fakt pecka..ale tak hamaka v batohu to jistí 😄 stejně jí pro jistotu nosím
Povinné či nikoliv, pokud vím, jde o volitelnou výbavu. V ceně několika set €. Blbost, co by potěšila.
Áno povinné, sú to nosidlá v prípade zranenia cestujúceho. Boli napríklad na riadiacich vozňoch čo jazdili z Marcheggu na BA hl. Ale na Herkulesoch už neboli :))
To boli nosidlá? 🙂 a ja som si na nich občas s chuťou schrupol. Ked sme s tym jazdili do Komárna. Ale nie na každom riadiacom vozni boli.
V lokomotivách se absolutně neorientuju, ale.. Má to pro strojvůdce záchod?
V prvním vagónu nebo na nádraží 😀
Tvle to je strašný, to jsem si fakt nemyslel, že i fungl nový budou bez sociálky.
Za jízdy bych to stejně nepoužil a když stojím, tak to hodím pod lokoša nebo do křoví. 😀
Ještě že čsd zrušilo zlomyslné pomocníky 🙂 🙂 🙂 …..Poodjet s mašinkou, zrovna když fíra konal potřebu „za kolo“, tak, že byl záhy obnažen narvanému perónu lidí…..to dříve patřilo do běžného pěstování sociálních vazem mezi zaměstnanci…..
Krásný stroj, ale ten polep je děsný. Úplné devadesátky
Přesně to mne napadlo, design alá 90. a vévodí tomu to šílené logo ČD.
Jo, kamera na sběrač totiž hodně zasahuje do osobních údajů, nevěřím, že pro jednou je Kocourkov jinde
Zasahuje do osobnich udaju spravce infrastruktury …
A ten má na trakčním vedení konkrétně jaké osobní údaje?
třeba špatně odvedenou práci – to je ten nejcitlivější údaj
To bola parádna poznámka 🙂
K vidění například zde: https://youtu.be/Gkd40x1KZ1I?si=bzX2ljsTZs_7jWbD&t=215
Uvolněné proudové propojení…
A když uzavřete kontrakt na provedení diagnostiky????, Záznam „němcovi“ buď za úplatu předáte nebo si domluvíte slevu na vlakokilometr….Tak je to obchodní vztah a ne porušení GDPR 🙂
Může natočit někoho, kdo mává na mostě na vláčky 😉
Což je vlastně hrozně zvláštní, protože na veřejném prostoru si můžu natáčet co chci a pokud osoba není středem zájmu, tak nejde o porušení GDPR 😄 to by jinak televize nemohla natáčet venku zprávy třeba 🤷♂️ problém je osobu na záběru sledovat, ale pokud se tam jen mihne, tak na veřejném prostoru je to cajk. Ale třeba to Němci mají jinak. Celé GDPR je velký vtip… Takový Poláci si tím dobře vytřeli, tam to mají tak osekané, že skoro neví co to je 😂
nemáte pravdu, televize využívá zpravodajskou licenci
Bohužel Německo má tady přímou legsilativu. Nemůže tam být Google Street View, nemůžou být palubní kamery v autě,.
Ti nevím, normálně Streetview v DE vidím…
https://www.google.cz/maps/place/Salzburger+Vorstadt+15,+5280+Braunau+am+Inn,+Rakousko/@48.1370316,11.5758078,3a,90y,337.96h,92.63t/data=!3m7!1e1!3m5!1suc9n6f4LJ-FlyP13iTvsQA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-2.634110036880841%26panoid%3Duc9n6f4LJ-FlyP13iTvsQA%26yaw%3D337.9640700191939!7i16384!8i8192!4m6!3m5!1s0x477434fc5391cd65:0x60ebba57cc2460ec!8m2!3d48.2562625!4d13.0360279!16s%2Fg%2F11cs92mdr0!5m2!1e4!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDkwMy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Nepletete si to s Rakouskem? V Německu běžně palubní kameru používám, jediné, co se vypíná, je upozornění na pol. radary. Ale to mě netrápí.
Vlastně ani v Rakousku jsem nikdy s palubní kamerou neměl problém, tak netuším, o jakém Německu a Rakousku píšete…
Vždyť funkci sledování sběrače mají první Vectrony ČD Cargo 383 001 až tuším 383 010 už snad od výroby.
Tak snad se tentokrát podařilo vyřešit oslňování protijedoucích v noci. Např. moderní technologií pro lidský zrak neviditelného spektra.
Dotykové displeje, to kolegy docela lituji.
Už jsem měl několik směn na Vectronu „typu“ F a každá jízda minimálně jedenkrát, v Němčině, ztráta spojení s displejem DMI a rychlobrzda.
Tak snad to soudruzi z východního Německa brzy dají do richtigu.
Z haptického pohledu na věc jsou u profesionálního rutinního použití dotykové displeje, zejména ty bez patřičné hmatové odezvy, v podstatě za trest a bianco poukázka k problému.
Nezná k tomu reakce nějaké detaily?
a počkejte, až to necháte stát někde v mrazu úplně odstavený – to se pak ty údaje zadávají přímo skvěle
Ty dotykové displeje jsou na F verzi opravdu hodně smutnej příběh. V aktuální podobě to ten soft a celou lokomotivu strašně degraduje. Odezva je tragická. 1-2 vteřiny po zmáčknutí se prostě nic neděje. Displeje mají tendence zamrzat. Ať už samy od sebe (stalo se mi to za jízdy aniž bych na ně šáhl), tak tím, že je strojvedoucí zahltí pokyny, protože prostě myslí, že ten displej na jeho dotyk kvůli prodlevě nereaguje, nezaregistroval jej. Oproti dřívějším verzím, hlavně suprový E verzi, je F verze zatím strašná bída. Jediný plus, že u těchto ČD Tronů už konečně vyhodili z mašiny tu… Číst vice »
tak takovýto problémy nebyly ani na 380, (a to nikdy) a to na ně „všichni“ nadávají
Neprobíhá výroba náhodou v Mnichově? nebo ve východním Německu má Siemens závod?
Ano, lokomotivy se kompletují v Mnichově, ale samozřejmě výrobní závody na různé komponenty má Siemens po celém Německu.
displeje, jako takový, bude nejspíš čína (popř. korea – největší výrobci samsung a LG), ty v evropě nikdo nedělá