Nastupování všemi dveřmi ohlídá 50 revizorů. Nábor už začal, vyžaduje se psychická odolnost

Kontrola jízdenek ve vídeňské MHD. Autor: © Wiener Linien - Johannes ZinnerKontrola jízdenek ve vídeňské MHD. Autor: © Wiener Linien - Johannes Zinner

Nástup do autobusů PID všemi dveřmi má zrychlit dopravu a omezit zpožďování. Zatím však není schválen.

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Konečně si nebudu muset kupovat jízdenku, a po práci si zajdu na dvě pivka😂50 revizorů, to ho potkám tak jednou možná za rok..

kopr

Docela by mne zajimala fionancin rozvaha tohoto projektu. 50 zamestnancu jsou velke naklady i kdyby jim platili minimalku

Filip Jirsák

Abyste mohl udělat finanční rozvahu, musíte ohodnotit čas cestujících a také jejich spokojenost. Obávám se, že rozptyl hodnot, které u těchto veličin dokážete obhájit, je tak velký, že vám to vyjde podle potřeby kdekoli v rozmezí „je to finanční propadák“ až po „je to tak výhodné, že by mělo být trestné, že to nebylo zavedeno dávno“.

Tomáš Záruba

> „vyžaduje fyzickou zdatnost a psychickou odolnost zároveň s příjemným a reprezentativním vystupováním a znalostí anglického jazyka na komunikativní úrovni. “

> „IDSK se jako příspěvková organizace řídí příslušnými platovými tabulkami,“

No, tak to jsem tedy zvědav, jak se tohle na trhu práce potká. 🙂

Petr

takže dle platných tabulek nástupní plat hluboko pod min. mzdou a doplatek do min. mzdy ve formě osobního ohodnocení, to bude mít jistě úspěch. 😀

luzkovyvagon

A ještě do toho hezky a slušně vystupovat, ale zároveň být nepřetržitě v riziku, že Vás někdo napadne slovně (to asi běžně) nebo fyzicky 😀 (protože pro mě z neznámého důvodu, revizoři jsou napadáni, průvodčí nikoliv).

Radek

Zase vymejšlejí kraviny… Člověk přijde mezi prvníma, ale protože nemá kupon, nebo jízdenku v mobilu, tak si nesedne….

Aaabbb

Nemyslím si, že by se ve většině příměstských autobusů stálo. A zvýhodnit předplatitele s dlouhodobými kupony mi přijde zcela správně.

Jaaa

Holt se budete muset přetlačovat s důchodcema, jako v Praze. 😉

none

Ano. Je to jeho volba.

Adam Ř

To dává smysl: kdo nastoupí rychle získá přednost před tím, kdo zdržuje nákupem jízdenky

tomash

No, psychická odolnost… Přestože na černo nejezdím a pokutu za černou jízdu jsem dosud nedostal, problémů s revizory jsem zažil nespočet. Revizoři jsou přesvědčeni o své vlastní pravdě, že černý pasažér je v podstatě každý.

Ares

Tak ono tam není moc prostoru, je to jednoduché, buď máš jízdenku, nebo ne. Proč se furt snažíme hledat něco mezi, nějaké úlevy, slevy, odpuštění. Klasická nátura tohoto národa..

Daniel

Jestli se ti náš národ a povaha nelíbí můžeš na Slovensko….

kopr

V Berline jsme nekolikrat videl, ze chytili na s-bahn cerneho pasazera. Zadne hadky, rovnou pasazer vyndava penize, nebo kartu. Tady ty sceny vypadaji o dost jinak

v

V Německu jsou revizoři minimálně protože většina populace má lístek za 49 90 za měsíc na všechno kromě rychlovlaků a nějaké trable s MHD už je pak opravdu netrápí. A když si vezmu pražskou jízdenku + kupón na nejbližší další pásmo tak je to měsíčně dražší než v Německu na veškeré cestování. Tak se pak nedivme

Filip Jirsák

Když začnete pátrat po tom, proč nemá člověk jízdenku, začne se to komplikovat. Protože se může ukázat, že jízdenku nemá proto, že je to cizinec, kterému nebyl organizátor dopravy schopen prodat správnou jízdenku už na letišti nebo ve vlaku (nebo ještě dřív). Nebo nemá jízdenku kvůli zpoždění spoje. Nebo kvůli neočekávanému chování aplikace – třeba kvůli dvouminutovému (dnes už jen minutovému) limitu nebo kvůli tomu, že při nákupu jízdenky z vyhledávače spojení automaticky připočítává aktuální zpoždění. Úkolem revizorů by mělo být co nejvíce snížit počet notorických černých pasažérů. Ne trestat každou drobnost, zejména když je zaviněná dopravcem a ne cestujícím.… Číst vice »

luzkovyvagon

Ale aby tohle fungovalo, bohužel se obávám, že by se muselo úplně změnit myšlení tohoto národa.

hroch.obojzivelny

No… To bych šel radši vykopávat křen.

Ares

Tak běž

Sova

Mohli (a měli!) by taky rovnou kontrolovat dodržování standardů PID co se týče kvality, zpoždění/nevypravení spoje atd. Na některých autobusových linkách jde opravdu o dlouhodobý systémový problém. A cestující pak ve výsledku ani neví jakou si má koupit jízdenku, když zpoždění běžně bývá v desítkách minut.

Luk

To se standardně dělá. Poloha všech busů je on-line sledována a systém příslušné události automaticky vyhodnocuje. U některých starých smluv s tím šlo ale těžko něco dělat, nebyly páky na dopravce. Po přesoutěžení jsou podmínky mnohem přísnější. Za zpoždění ale nelze automaticky ukládat pokuty, většina je zaviněna někým/něčím jiným než dopravcem.

Sova

Nemusí se to řešit pokutou, ale nějak by se to řešit mělo, pokud se to opakuje. Pokud se nedá spolehnout např. na stav silnic nebo dopravní situaci, tak navýšením časů v JŘ, aby se na ně dalo trochu více spolehnout.

Luk

Pokud zpoždění kolísají, tak „vata“ v JŘ povede k tomu, že budou busy muset v zastávkách čekat (a leckdy blokovat dopravu – pokud stojí přímo na silnici), a systematicky to prodlouží jízdní dobu, tedy sníží atraktivitu této dopravy.

Leinad

Pokud je někde nějaká návaznost (přestup bez čekačky) tak je něco špatně a mělo by se reagovat.
Přidat čekačky a cyklicky si rozbít celou síť není všude řešení. Prodloužení vaty má zmiňované nevýhody a někdy se hodí. Mít tak krátký interval, že přestupy se neřeší, je další možnost.
Systémově – preference včetně buspruhů není v kompetenci ropidu/idsk, nicméně požadavky snad dávaj.

VRTjecesta

A moment, opravdu si myslí, že je možno sehnat na revizora 50 lidí, co má výuční list a čistý rejstřík? V kterém vesmíru?

Michal Bartoníček

Proč ne? Já mám výuční list a čistý trestní rejstřík taky. 🙂

VRTjecesta

A hlásíte se?

Jiný Petr

Nevím, jak na jiných linkách – ale na relaci Kladno-Praha největší zpoždění vzniká na R7/D7 a na prvních křižovatkách v Praze Dejvicích. To potenciální urychlení nástupu cestujících to nevykompenzuje. A pokud nastupujete na poslední zastávce na Kladně, tak se urychlení nástupu nijak – pro vás jako cestujícího – nijak neprojeví.

Matfyzák

Projevi, autobus bude v prumeru mit mensi zpozdeni.

MP22

Nehledě na to, že ne všichni cestující nastupují na poslední zastávce v Kladně. Ale evidentně, jakmile to nepřinese nic Petrovi, který bydlí u Oázy, tak je to na nic pro celý milion a půl lidí v Sčk, to dá rozum.

Jiný Petr

Psal jsem jen o lince z Kladna, protože ji znám – o jiných se nevyjadřuji, protože neznám detaily (jak plné ty autobusy jezdí, zda tráví spoustu času v kolonách, nevím kolik času tráví v nástupních městě atd.)
A poznámka – u Oázy (a Kauflandu, případně Pražské křiž.) nastupuje zdaleka nejvíce lidí (neb je to největší sídliště v městě)

MP22

A co Sitná? Co Náměstí Svobody? Každopádně je jedno kolik jezdí od Oázy lidí, jde o to, že drtivá většina lidí z Kladna jezdí z větší dálky než z poslední zastávky, takže i když zůstaneme u této trasy, je to furt a tom, že podporovat tím svoje tvrzení je úplná blbost. A jinak ano, ty autobusy ztratí na Evropské docela dost času, ale ty zapomínáš, že nástup předníma je z části i promítnutý do jízdního řádu. Takže nejen že se zredukuje zpoždění o desítky procent, ona se zkrátí i doba jízdy podle jízdního řádu a v součtu to dá zkrácení… Číst vice »

Jiný Petr

Po Volfovi s železnou pravidelností přichází Jiránek – a to je prašť jako uhoď – jeden z ODS, druhý původně z ODS :-). A že by to na fungování města mělo nějaký zásadní vliv se říci nedá.

M19

Jako že, když ten čas strávený v koloně, stráví na zastávce, tak pak ta kolona zázračně zmizí? Nebo když nebude stát na zastávce tak dlouho, tak se kolona prodlouží? Nebo jak? 😀 😉

Jiný Petr

Ne, jakože často ten čas strávený v koloně je delší než kolik sv součtu stráví na zastávkách nástupy. A čas na zastávkách se dá plánovat – takže jako cestující s tím počítáte, čas v koloně je neplánovaný, byť je ve stejných časech v vysokou pravděpodobností očekávatelný.
Takže i když něco ušetříte na zastávkách (pokud jako cestující jedete z jiné než zastávky než Oáza,a by se u u cestujícího projevilo) stejně v koloně ztratíte více.

MP22

Tak to by stálo za to spočítat. Já bych si vsadil na to, že třeba taková 399 nechá ráno víc času na zastávkách než v koloně na Evropské.

M19

A z toho plyne, co? Když ze zdržení 15 minut je jen 5 minut stání na zastávkách, které se ušetří, tak je to na nic, protože se zpoždění sníží na 10 minut? Nebo jaký význam tomu přikládáte?

Igelkott

Ani jeden spoj z R7/D7 nejede do Dejvic.

Tomáš R.

Rozhodně krok správným směrem.
To, že v aplikaci Lítačka musel člověk ukazovat nejdřív pražský kupon, pak přejet na zakoupenou jednotlivou PID jízdenku a tu znova načíst, to byl fakt opruz a nedomyšlenost toho systému, který byl zbytečně komplikovaný a zdlouhavý. Navíc ještě trefit polohu telefonu pod čtečku tak, aby to qr přečetlo……
Snad to bude co nejdřív a nakonec se ukáže, že propad tržeb bude minimální.

Adam Tywoniak

Kupon a jízdenku (nebo dva kupony) v jedné aplikaci musí cestující i nadále ukazovat průvodčím ve vlacích PID. Kdyby aspoň ta aplikace zobrazila oba najednou… Psal jsem mail na podporu, změna se aktuálně neplánuje.

Luk

To je sice opruz, ale aspoň to nebrzdí odjezd. V busu dokud všichni nenastoupí, stojí se na zastávce.

Leinad

V aplikaci můžu koupit najednou víc jizdenek (jedu s kámošem, on má svou Lítačku). Chtělo by to tarifně vydefinovat krátkodobou jízdenku na ksicht, ta by pak mohla programátorsky být v qr mého kupónu.

VRTjecesta

Kdyby aspoň ti řidiči neprudili s tím, když nejde načíst QR z Píchačky. A a to se mi děje tak v 90 % případů. Za mnou samozřejmě fronta nas* lidí. Naštěstí ti mladší už to tak nějak chápou a mávnou rukou.

Honza

Včera na lince 542. Nastupujeme čtyři, a jeden z nás musel QR kód dávat pod čtečku dvakrát (poprvé to opravdu nepíplo). Ale dalšího nechal řidič pípnout čtyřikrát, a pokaždé to probíhalo tak, že vložíš kód pod čtečku, pípne to a on řekne: „Znovu.“ Jako proč? Potřeboval si do prázdného autobusu napípat šest lidí navíc? Tohle potupné „pípání“ mě akorát odrazuje od používání autobusů. Zajímavé je, že ve vlacích, které používám denně, s načítáním QR kódu nikdy problém není. (Tam mě akorát zdržuje načítání dvou kódů, když jsem mimo předplacená pásma, ale to je jiný problém a ten stejně nikdo řešit… Číst vice »

Sova

Tak především ve vlaku se kontrola děje za jízdy, nezdržuje to všechny cestující. To by měl být cíl i v těch busech.

VRTjecesta

Naprosto přesně popisujete moji téměř každodenní anabázi. Naštěstí už mě ti mladší znají a jezdím na xicht.

Kuba

A proto jsem si znovu zařídil plastovou lítačku, kterou mi to v busu v 98/100 případů vezme napoprvé. Zkoušet se trefit QR kódem na laser mě přestalo bavit. Ve vlaku má ten laser v ruce průvodčí a může s ním mířit. Tam taky problém nemám (kupuji k Praze na lítačce jízdenky v pid aplikaci). V busu to svítí někam na podlahu a pasažér se trefuje poslepu. Kdyby to ve vlaku šlo všechno načíst přes jeden identifikátor, bylo by to fajn, ale tam alespoň člověk sedí a vlak jede. Marně trefovat QR kód v busu, s frontou za zády, to je… Číst vice »

luzkovyvagon

Trochu mimo téma.
O víkendu jsem byl v Ústí nad Labem, kde mám zkušeností s nejhoršími řidiči v ČR. A opět to potvrdili.. 3x jsem nastupoval a 3x jsem pozdravil a zeptal se na radu na zakoupení jízdenky a ani jeden neodpověděl. Jen koukali tupě na mě. Tihle ani neprudí 😀

Michal M

Nebylo by rozumné udělat ten nástup všemi dveřmi jen ve špičce a na nejvytíženějších linkách?
Na většině spojů jede pár lidí a ty řidič v pohodě odbaví.

Twix

Tak jestli tam jede pár lidí, neunikne moc tržeb. Proč v tom dělat zmatek a na jedné lince to mimo špičku chtít a ve špičce ne? Ještě by se to dalo vylepšit tím, že ve špičce by to platilo jen v tom špičkovém směru…

Michal M

Ano, komunikačně by to bylo složitější…
Nicméně i tyhle systémy mají většinou výjimky typu nástup předními dveřmi večer.

Jiný Petr

Anebo tou výjimkou je sám řidič – znám městské linky, kde řidič řekne, že nástup jen předními dveřmi s kontrolou jízdenek – a najednou tím busem nejede ani 10% lidí, co stálo na zastávce 🙂 Některé linky/spoje jsou tím známé 🙂

Matfyzák

„Zastavka je na znameni pouze v nedeli od 18:00 do pulnoci“ — onehda realna, dnes jiz neaktualni, poznamka v jizdnich radech prazske MHD

Leinad

A opravdu by to byl zmatek? Cestující by si nemusel pamatovat, jak je to v kterém spoji, prostě by na zadních dveřích byla kontrolka(jednosměrka), podle ní by (ne)fungovalo poptávkové otevření zvenku. Když svítí jednosměrka, musím nastoupit předem.

Rada

Není podmínkou náboru i trestní bezúhonnost? Po minulých zkušenostech, kdy tam revizora dělal rok člověk, který byl odsouzen za ozbrojené přepadení banky a pár let předtím vyhrožoval že vystrili střední školu v Kutné Hore bych očekával, že se na idsk poučí.

Kubrt

Ano. Stačí si ten inzerát otevřít.

jaroslav.dohnalik

Jak moc velká bude finanční motivace za chyceného cestujícího bez jízdenky?

Blzx

Snad ne příliš velká, aby to nedopadlo jak v Praze, kde revizory potkáme jen při odchytávání turistů na Veleslavíně a pak na přestupních. Motivoval bych, aby zkontroloval co nejvíce lidí/oblast. Když budou všichni slušní s platnou jízdenkou, tak to nemá jít k jeho tíží

jkjk

Ano, to by bylo dobré. V DPP je pro revizory odměna 200,- pokud cestující zaplatí na místě nebo na pokladně (do 30 dnů), ale jen 8,- pokud nezaplatí. Pak není divu, že revizoři chytají hlavně zmatené turisty (a třeba bezdomovce neřeší).

Tomáš Záruba

Je tohle vůbec v souladu se zákonem (přenášení obchodního rizika na zaměstnance)…?

Leinad

Docela bych se divil, kdyby ne. Revizorovi běží normálně šichta, má zaplacené hodiny. Proč by nemohl mít prémie za kus.

Tomáš Záruba

Třeba proto že on, minimálně formálně, nemůže dopředu vědět, jestli dotyčný zaplatí nebo ne.

Frantík

Podle mě by mohli být motivováni za jakéhokoli cestujícího, i když nezaplatí. Pokud by takto zkasírovali pár bezdomovců, dal by si DPP větší pozor, aby je začali řešit.

Jirka

No jo, ale jak vykázat cestujícího který nezaplatil? A zadržovat někoho než bude k dispozici PČR, to nese zdravotní rizika….a běhat za někým po metru nedává ekonomický smysl.

Jirka

V době GPS netřeba motivovat, lze jim to nařídit formou směn dle jízdního řádu s výčtem linek, pořadí a místa od do, kde kontrola nastane. Ale pokud mají zkontrolovat „co nejvíce lidí/oblast…tak to budou na to m Veleslavíně a v metru na přestupech tábořit do smrti, protože víc lidí pohromadě nikde jinde v Praze nenajdou.

Tomáš

No rozhodně bych to uvítal, ale není 50 na celý kraj málo? To jedna směna bude tak 6 tříčlenných skupinek.

aaabbb

Proč by proboha měly být skupinky tříčlenné? V příměstské dopravě bych já osobně tedy nasazoval skupinky maximálně dvoučlenné, spíš jednočlenné, právě proto, aby se pokrylo co možná nejširší spektrum linek.

Jiný Petr

No jako „jednočlenná skupina“ bych to nedělal ani za milion. Přece jen to riziko, že revizor dostane – v lepším případě – přes držku – je při jednočlenné kontrole obrovské. Když jsou dva už to riziko řádově klesá. (už nejsou sedmdesátá nebo osmdesátá léta, kdy toto povolání bylo téměř bezrizikové)

Michal M

Bezrizikové nebylo nikdy, ale pamatuju z osmdesátek sólo dohodáře, kteří zkontrolovali autobus, kterým jeli z práce… 🙂

PetrV

A na dráze existoval institut DROP (dobrovolný revizor osobní dopravy) 🙂

Aaabbb

Ve vlaku také kontroluje jízdenky průvodčí po jednom. To riziko, které popisujete, se dá jednoduše usměrnit například kamerou na oblečení, viz Brno. A konec konců, snad už i všechny příměstské autobusy jsou monitorovány kamerovým systémem se záznamem.

Kubrt

Proč by měli jezdit po třech?

Jirka

Je pravda, že na celé Pardubice stačili svého času 4 důchodci…..Celý den kočovali v okolí křižovatky u Prioru-jezdí tamtudy 90% spojů MHD 🙂 Prostý lid ale bojoval, vystoupivší předávali procvaklé lístky nastoupivším. Důchodci navíc byli snadno identifikovatelní. Předpokládám, že pardubický DP boj s organizovaným substrátem za ty léta také poněkud vyostřil 🙂 🙂 🙂 Bydlím teď v okrese Opava a zdejší nedávno zrušená fosilní praxe v podobě automatu, do kterého se vrhají drobné a každý cestující vyčká tisku jízdenky….zajímalo by mě o kolik se jízdní doby zkrátily, když se připustily platební karty a ODISka (peněženka)…..Myslím, že rychlost zdejších dopravních prostředků… Číst vice »

Miri

Nevím, jak je to dávno, co tam byli důchodci, ale v době před 10 lety už tam byly takové dámy středního věku. Též u Prioru. Můj tehdejší spolužák jezdil z intru zásaně na černo (spočítal si, že mu výjde levněji platit pokuty, než zaplatit 10měsíční studentskou), takže už se s těma dámama zdravil z dálky a člověk je pak poznal taky.

Favorit

Takový Hradec se třeba točí taky okolo pěti šesti revizorů maximálně. A vyjma hlavních linek z nádraží na Atrium, k zimáku a VŠ kolejím (v posledních dvou případech kvůli studentům) je člověk potkává jinde opravdu jenom výjimečně 😀

Radek

Podobný inzerát je na webu už strašně dlouho a zájemci se nehrnou, pochopitelně. Těch 50 je IMHO scifi.

Blzx

Není to sci-fi, pokud bude adekvátní ohodnocení.

Sova

Tahle práce není jen o finančním ohodnocení a splnění požadovaných kritérií. Na revizora musí mít člověk tu „správnou“ povahu.

Blzx

Bez normálního finančního ohodnocení se tam těžko někdo vůbec prohlásí, zvlášť 50 lidí. Správná povaha je oficiální kritérium?

Sova

Ne, je to filtr aplikovaný ze strany potenciálních uchazečů, nikoliv od zaměstnavatele.

luzkovyvagon

To je pravda.. Nedávno jsem zažil silný zážitek v UL v MHD. Nastoupili tam najebaní dva chlápci a dvě ženský s kočárkem. Koupili jízdenky a asi nějak špatně, přistoupil revizor a začala ohromná hádka, možná i strkání.
Revizor ani na chvíli nezaváhal, ani na chvíli na něm nebylo vidět, že by měl strach, pustil kameru a vystoupil s velmi agresivním jedincem a se zbytkem partičky sám do tmy na nějaké zastávce.

pacicka

„zodpovědného, samostatného a pečlivého člověka“ No takový člověk nebude čekat na to, až budou hledat revizora, ten už dávno někde dělá.

Kubrt

Jistě, že na pracáku takový nebudou, ale lidi se taky přesunujou mezi zaměstnáními. Netuším, kolik za to nabízejí, ani kolik lidí taková práce může oslovit, ale párkrát jsem nějaké revizory na 3xx potkal, tak někoho asi ano 🙂

Tomáš R.

To je geniální myšlenková konstrukce. Tedy každý zaměstnavatel, který hledá takového člověka, je předem ztracen, neb takoví lidé už někde pracují.
Zkuste mrknout, jestli na Vysoké škole života nehledají vedoucího katedry personalistiky. Zodpovědného, samostatného a pečlivého:-)

Ares

Samostatný referent, nesamostatné nemáme.

Hafan

No hurá, konečně se začly hýbat ledy!
Tak schválně, jak se projeví změna na počtu cestujících (cestujících obecně, ne platících), dveřní rámy by to měly celkem snadno napočítat. Přeci jen kratší doba jízdy a o něco vyšší komfort (resp. méně obtěžování se s nástupem) by měly v modal splitu prstence kolem Prahy pomoct.
A když budou revizoři jezdit hlavně v prvním pásmu před hranicí s Prahou (tj. teoreticky nejvytíženější relevantní úsek), odchytají toho nejvíc a naučí různé vykuky (nebo alespoň relevantní část z nich), že už se raději vyplatí si tu jízdenku fakt poctivě pořídit a nepokoušet štěstí…

jouda

Jj, Zeleneč, Říčany, …. 🙂

Milan

Jistě velmi svadi v Praze nastoupit do spojů jedoucich za její hranice pouze s jízdenkou pro Prahu, ale svézt se až do prvních zastavek mimo její území, což ani dosavadní kontrola jízdenek řidičem při nástupu neodhalí. Na druhou stranu nedovedu si představit, jak účelně jednoduše a bez zdržování spojů v tomto úseku často kontrolu jízdenek provádět, zejména, když ty spoje jsou v něm nejnaplnenejsi.

Milan

Tzv. dveřní rámy spočítají pouze aktuální obsazení vozidla, ale ne počet platících cestujicich či potažmo odkud kam kdo jede – jen přičtou nastupující a odečtou vystupujici, takže reálné stejně započítají i řidice, když z nějakého důvodu půjde ven a pak se vracet do vozu, pro pokračování v jízdě! Při přeplněném voze minimálně pár cestujících stojících u dveři musí uhnout svým vystoupenim těm vystupujícím,, být sami na dané zastávce nevystupuji atd. Následně dost lidí jezdí na předplatní pásmové jizdne, na než v dané oblasti můžou jet různý počet zastávek neomezené krát v době platnosti toho predplatneho.

Frantík

Úniky tržeb jsou samozřejmě problém kraje, ne Prahy, kde cestující mají zpravidla pražska pásma zaplacena a na černo jedou dál.

Eduard Tahoun

Jak můžou jet na černo dál, když se teď nastupuje pouze předem kolem řidiče??

rodilyslavkovak

No, ukážou řidiči pražskou lítačku ale na hranici Prahy nevystoupí? Myslíte že si řidič každýho jednoho pamatuje, kam to měl?

Kubrt

Někteří řidiči se ptají na cílovou zastávku, když někdo načte jen pražský kupón. Ale samozřejmě to nedělají všichni a ne všichni cestující nezahlásí popravdě.

nowas

I když se zeptá, tak celej narvanej autobus si pamatovat nemůže. a nakonec to ani není jeho práce.

Zbyněk

Minulý týden se mi to stalo poprvé v životě (v PID).

Luk

Jízdenku si lze přes Lítačku dokoupit i později, před vjetím do daného pásma.

Modré zábradlí

Jedou přes cílovou zastávku, kterou hlásili řidiči?

Daniel Jablonecký

Úniky tržeb jsou samozřejmě i problém Prahy, jinak by to Ropid už dávno schválil a nedělal kolem toho celý rok 2024 obstrukce.