Středočeský kraj otočil, omezí také některá železniční spojení. Zatím o zhruba 3,5 %

Elektrická jednotky 471 CityElefant v Cerhenicích. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraElektrická jednotky 471 CityElefant v Cerhenicích. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Krizový štáb Středočeského kraje ustoupil od svého plánu nerušit během stavu nouze provoz na železnici. Od pátku 3. dubna omezí

Krizový štáb Středočeského kraje ustoupil od svého plánu nerušit během stavu nouze provoz na železnici. Od pátku 3. dubna omezí provoz na některých tratích na víkendový rozsah. Redukce je zatím v řádu jednotek procent.

O omezení dnes informoval Středočeský kraj v tiskové zprávě. „K zavedení snížení spojů se Středočeský kraj rozhodl po zvážení všech aspektů, tedy obsazenosti jednotlivých spojů s ohledem na útlum výroby, zajištění dopravy do a ze zaměstnání, zajištění dostupnosti občanů Středočeského kraje k lékaři, do lékáren atd. Jedná se v podstatě o kombinaci víkendového provozu a provozu v pracovních dnech. Cílem je efektivita v zajištění železniční dopravy v této době a zároveň přiměřená dostupnost vlakové dopravy ve Středočeském kraji pro občany,“ říká radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

Ještě minulý týden přitom hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011) odmítla výzvu Prahy, aby došlo k částečné redukci spojů, které spolufinancuje kraj a hlavní město. „Další omezení dopravy nyní nebudeme dělat. Nemůžeme obyvatele malých obcí, kteří nemají k dispozici automobil, odříznout od světa,“ uvedla.

Redukce se týká zhruba 1800 kilometrů denně, tedy přibližně 3,5 % denního výkonu. Nově budou na příměstských radiálních tratích do/z Prahy ve směrech Český Brod, Řevnice, Lysá nad Labem – Milovice (odpolední posily), ve špičkách pracovních dnů zrušeny vložené posilové vlaky (interval 15 minut je prodloužen na interval 30 minut). Na příměstských radiálních tratích do/z Prahy ve všech směrech bude omezen večerní provoz v zásadě na hodinový interval; rozjezdy z odpolední směny jsou nadále zachovány.

V regionu dochází ke zrušení jednotlivých vlaků, zejména vlaků sloužících primárně pro přepravu školní frekvence, příp. vložených vlaků v podvečerních a večerních hodinách (např. v úseku Kolín – Uhlířské Janovice na trati 014, Poříčany – Nymburk na trati 060, v úseku Rožďalovice – Nymburk na trati 061, Neratovice – Kralupy nad Vltavou na trati 092, v úseku Kolín – Kutná Hora na trati 230). Na dalších tratích dochází k minimálním změnám.

Tagy Středočeský kraj
18 komentářů