Stovky milionů za 200 km/h. Koridor Sudoměřice – Votice se otevře o rok později
Stavba tunelu Mezno na 4. koridoru. Pramen: Správa železnic
Na úseku Sudoměřice - Votice se bude jezdit až 200 km/h. Změna stavby vyjde na 400 milionů.
Prostě se ukazuje, že to jak lhali, že ta trať je připravena na až 200 do budoucnosti, byly kecy.
Že to celé bylo vlastně špatně.
No prostě asi se to mělo minimálně v některých úsecích stavět na 200. Ta varianta byla ne o moc dražší.
Nepochybuji o tom, že technicky bude možné (pokud tedy zprovozníme ETCS jakožto podmínku nutnou) v daném úseku rychlost 200 km/h využít a začít tak sbírat praktické zkušenosti s rychlostmi „160+“ i u nás. Nicméně jsem zvědav, kdy se tak stane. Resp. se zeptám takhle: Jak administrativně (a časově) náročné asi může být rozšíření ochranného pásma dráhy ze 60 m na 100 m, což je pro tratě „160+“ zakotveno v zákoně o drahách?
Panečku,to je překvapení..bude se předělávat i nápis na estakádě v Heřmaničkách???tam je 2021
Jen lehce podotku, že trať se bude kolaudovat na 160 km/h. Rychlost 200 km/h je pouze pro klopidla. Rychlost na 200 km/h bude zavedena až bude dodělané ETCS (což není součástí této stvby).
To není pravda. 200 km/h bude zavedeno až to bude možné legislativně. Optimisticky rok 2030.
A legislavita se bude opírat o ETCS, které bude za 5,10,15…let
🙂 komické
Já jsem s tím spokojen, že na jihu se místy bude jezdit 200, tím se vynahradí ta 80 z Prahy do Benešova, kde skutečně ani nelze mluvit o nějakém koridoru, jen náklady to mělo koridorové. V jednom úseku dokonce zkrátili poloměr oblouku, aby to jelo ještě pomaleji, prý pro Pendolino je to lepší, může se naklonit v době, kdy výroba takových vlaků v podstatě končila. A hlavně, aby to vůbec nestálo v Benešově, kdy se celé město přesouvá do Prahy, z toho se mi dělá mdlo, když se vrhnou na ten vlak. Omlouvám se benešovským pendlerkám, a chápu, že Praha… Číst vice »
Prosímvás, co to melete?
418 mega za to, že se čáry na nástupištích namalujou dál než bylo plánováno původně. Řeklo se 80 cm od koleje, chce se 130vcm.
To už ty nástupiště stojí, čáry jsou namalované 😀
Tak ještě to bude možná oplocení, bylo b dobré, kdyby to někdo upřesnil.
Už aby to bylo!!!
Ikdyž je to zdlouhavá zajížďková zatáčková prasárna namísto rovné přímé trati…
Tak alespoň to bude na 200 – ikdyž to taky neni žádná zázračná rychlost při stavbě de-facto fungl nové trati…
Prasárna jen do Benešova.
o tom úseku tenhle článek není – ten slouží primárně příměstu.
Řešíme tenhle zptrasenej zatáčkoidní nesmysl – kterej měl vést co nejrovněji a ne si zajíždět velmi mnoho kilometrů do nějaký bezvýznamný vsi jménem Heřmaničky nebo do vsi tomu podobný pokud to Heřmaničky zrovna nejsou…
asi to kvůli hornatému terénu nešlo moc jinak
zřejmě by byl pak delší tunely než ted jsou
400 mega je v pohodě, kdyby to zadali předem na 200, tak by se toho firmy chytly a pěkně by omastily cenu už na začátku.
Těžko říct, ale změna v již existujícím (v tomto případě dokonce už fyzicky realizovaném) projektu bývá zpravidla ta dražší varianta.
Spíš mě zaráží, že těch změn nakonec není až tolik. Třeba rozkročené pilíře na estakádách jsou kvůli brzdným silám… a ty budou pro maximálku 160 a 200 km/h určitě rozdílné. Takže buď jsou pro mostní konstrukce pro 160 a 200 stejné normy a tabulky, nebo to bylo pro 160 projektované jako předimenzované.
Já si myslím, že brzdné síly jsou stejné, je jen delší brzdná dráha. Pilíře jsou dimenzovány na nouzové brzdění na hranici adheze, rychlost to neovlivní
Proč myslíte? Při vysoké rychlosti bude velký brzdný výkon, takže se jim můžou brzdy rozžhavit, ale adheze obecně s rychlostí klesá, takže větší síly bych naopak čekal, když někdo strhne záchrannou v rychlosti 40 km/h a ještě větší síly, když tam bude brzdit nákladní vlak naložený hutními výrobky.
Pilíře jsou dimenzovány na brždění dnešními typy vagónu, kdyby se zítra začaly vyrábět vozy se silnějšími brzdami tak nebudou mít přechodnost?
O modernizaci a koridorizaci trati Votice-Sudoměřice (resp. Benešov-Tábor) bylo napsáno hodně ke stavbě jako takové, tunelům, rychlosti i ke zdržením… ale nikde jsem nenarazil na problematiku napájení. Pokud vím, tato část trati je napájena z TT Benešov a TT Chotoviny. Jenže po modernizaci tam budou koleje dvě v celé délce, bude se tam jezdit bez křižování a rychleji, tím pádem budou veští proudy na vlak a celkově větší příkon na napájených sekcích, protože se tam na dvě koleje vejde víc vlaků. Nevíte někdo, zdali je kapacita obou TT už teď dostatečná pro takový provoz nebo se bude posilovat i napájení?
V trati České Budějovice – Benešov jsou napájecí stanice 4. Nemanice, Veselí, Chotoviny a Benešov.
Výkon je dostatečný, ono tam zase tolik vlaků nepřibude a to zvýšení rychlosti v úsecích Votice – Sudoměřice a Doubí – Soběslav nebude mít zase takový extra vliv.
Díky za odpověď. Každopádně k té dostatečnosti – pamatuju si před pár lety, kdy se něco dělalo v Benešově, snad to dokonce byla plánovaná akce, z Benešova bylo napájení vypnuté, až po styk soustav u Bystřice to bylo nakrmené z Chotovin, do toho nějaké náklady a skončilo to kolapsem na půl dne. Tak mě napadlo, jestli když už se tam staví, nepřibyde taky další TT třeba jen kvůli spolehlivosti… ale jak tak koukám na mapu distribuční soustavy, tak asi ne, v té oblasti moc není ani kde nějakou novou TT napojit na blízké vedení VVN.
hele… asi si radsi jdu hrat s vlackama…
Hezké, ale zásadnější by bylo zvyšování rychlosti na vícero tratích na 60-130 km/h.
Jako kde třeba?
např. úsek Vodňany – Bavorov, kde během září má dojít k realizaci zabezpečení přejezdů a zvýšení rychlosti na 60 km/h (výhledově až na 100 km/h) – nyní trať řízena dle předpisu D4
Vzdálenost zastávek 3 km, 3 km, 2 km. Regionova bude ráda, když dosáhne svých 80 km/h.
Jsem si vědom, že Regionovou svět nekončí, ale i živější stroje budou jen sotva přínosem při rychlostech nad 100 km/h.
To se asi úplně zásadně nevylučuje. Na budějovice asi VRT nikdy nebude, takže se nedá říct, že by to zvýšení rychlosti na 200 byly vyhozené peníze, které by pak chyběli jinde. Spíš je potřeba zrušit některé lokálky a přestat stavět výtahy pro lodě na vltavské kaskádě. Pak by se třeba nemuselo jezdit mezi Brnem a Blanskem 70.
Ono celkově asi největší problém železnice v Evropě je to, že každý stát má svoje vlastní normy a jejich sjednocování probíhá hlemýždím tempem. To výrazně zvyšuje náklady jak na straně železničncíh vozidel, tak i infrastruktury.
V pohodě, když vidím kolik desetiletí nabírá zpoždění dostavba okruhu kolem Prahy,tak jeden rok zpoždění zde je velmi dobrý výsledek. Člověk to musí vidět relativně…
Tady je štěstí,že jsou pražané a pražští dojížděči natolik slušní (nebo sebestřední), že do toho nekecají 🙂 Takže když už se kopne do země,tak už to jde ráz na ráz.
Spíš je to o tom, že ekoteroristi mají ve své bibli napsáno, že auta a silnice fuj, vlaky a železnice mňam. Z Tetčic je to tam taky daleko.
a precetl sis jaci „ekoteroristi“ napadli uzemni rozhodnuti sokp?
Vlak je taky fuj, modernizace trati na Tetčice má zpoždění 8 let, ekoteroristi navrhovali místo trati cyklošku.
Jo, a až se to zprovozní, tak tam na Os bude jezdit za se jen Regios..č, neb se kraje nejsou na trase Ta- Bene domluvit na něčem pořádném. To bude krása…
Tipuju, že panteři se tam dřív nebo později dostanou.
Os Tábor – Benešov jsou v objednávce jen Středočeského kraje
vozi to vzduch ze stanic v polich, spis to vidim na autobus…
Při nejmenším se jedná o první vlaštovku. Někde se začít musí a proč ne zrovna tam.
Prý tratí s maximální povolenou rychlostí 160 km/h bylo v Česku k roku 2016 celkem 389 kilometrů. Což tehdy bylo asi 4% tratí. Jak jsme na tom dnes? Kolik máme dnes kilometrů tratí s maximální rychlostí 160 a více? Je se čím chlubit? Rostou kilometry?
Ve výročních zprávách správy není informace kolik kilometrů tratí je dle rychlostí. Bohužel. https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/publikace/vyrocni-zpravy
Na webu mají Statistické ročenky kde mají délky kolejí podle max. povolené rychlosti (průběžné koleje) https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/publikace/statisticke-rocenky
160 km/h a více 2019 …… 832km _____Délka kolejí k 31. 12. 2019 ……. 15 246km
160 km/h a více 2018 …… 818km _____Délka kolejí k 31. 12. 2018 ……. 15 317km
160 km/h a více 2017 …… 817km _____Délka kolejí k 31. 12. 2018 ……. 15 356km
Zas ale svůj účel to splní. Investujeme 400 mega, stejně nevíme co s penězma. Kucí z Dlážděné budou mít pěknou jízdu v pendolinu a rautík. Šotokinder se vyfotí u „200“ a vlaky budou dál jezdit 160. Teda pokud to v těch tunelech půjde.
Tak předpokládejme, že ta trať pár desítek let vydrží a třeba naklápěcí technika se zase někdy dostane z klatby. Zrovna v tomto bych řekl, že se ČD o naklápěčky naučily pečovat, teď ještě aby si toho všimli objednatelé a třeba začnou potenciál tratí vhodných pro naklápěcí techniku (Praha – Linz, Praha – Ústí nad Labem – Cheb, Praha – Plzeň – Cheb například) využívat.
Ale samozřejmě to není jen o sedmi Pendolínech, muselo by jich být o dosti více, byť třeba kratších…
No kdyby do Ostravy začali jezdit railjetem, Pendolino je tam zhola zbytečné, tak se naklápěcí jednotky dají použít tam kde naklápění a možnost jezdit na různých napájecích systémech přinese max efekt. Což je určitě Praha-Linec a co okružní linka Praha-Plzeň-Cheb-Ústí-Praha? Třeba….
Přesně,
udělat z Pendolina takový létající cirkus. Výstavka je putovní.
V Česku máme trať na rychlost přes 230km/h. Na úseku mezi Hrušovany a Podivínem 18. listopadu 2004 jednotka řady 680 Pendolino vytvořila český rychlostní rekord 237 km/h. Je tam ale povoleno maximálně 160 km/h. Nebude podobná situace i v úseku Sudoměřice – Votice? Jakože trať to umožňuje ale rychlostníky nedovolí.
Při těch zkouškách se jelo za mimořádných bezpečnostních opatřeních. S pravidelným provozem to nemělo vůbec nic společné.
Ale od roku 2004 jsme se přece jen posunuli, už máme ETCS (dokonce i na té trati vyzkoušené na 200), máme loko i vozy na 200 a jediné co zbývá, jsou přejezdy a možná trakční vedení. To už je řešitelné.
To mimořádné bezpečnostní opatření bylo, že tam nesměl být žádný jiný vlak, trať byla vyklizena a uzavřena.. A videonahrávka byla zážitek.
Ale to by se nemohla zrychlovat doprava na tratích výměnou rychlostníků. Není ojedinělý případ, že se zvýšila traťová rychlost aniž by se šáhlo na trať. Jen výměnou rychlostníků. A byly prémie.
To je právě případ tratě Brno-Blansko. Papírově se udělal koridor a na jednu kolej se nesáhlo. Směrově je to původní trať, vystřílená ve skalách v úzkém údolí Svitavy. Teď se připravuje úplná výluka, po ní bude koridorová rychlost místy snad až 100.
S ohledem na to, že těch 200 km/h již nejde provozovat s běžným zabezpečovačem a ETCS rychlostníky nepotřebuje, tak na placku 200 zapomeňte 🙂
A to já bych se skoro vsadil, že nakonec se existence rychlostníků přes 100 km/h (právě i kvůli možnosti osazovat „200“) prosadí. 😉
Na ETCS je při výhradním provozu potřebujete, jen pokud máte limit pro mód SR nastaven na nějakou hodně vysokou hodnotu a současně TONR je přitom nižší, ale to na síti SŽ není – tady je rychlost v módu SR stanovena národní hodnotou na V = 40 km/h. Čili jinak řečeno – pokud na trati není TONR nižší než V = 40 km/h, tak je nikde nepotřebujte. Samozřejmě myšleno při výhradním provozu, jinak holt budou jak na Slovensku, kde jsou normálně mezi Bratislavou a Žilinou rychlostníky pro V =160, 150, 140, 100 km/h i když vozidla bez ETCS nemohou jet víc… Číst vice »
Takže by stačil rychlostník 120km/h a predpisove ustanovení, že pro vlak s ETCS platí rychlost na DMI? 🙂
No, to už tam máte v té SŽDC D1 napsané i dneska:-))
Určitě! Ve Velimi tu ceduli mají a InterPanteři se u ni fotí. https://brnensky.denik.cz/galerie/zeleznicni-zkusebni-okruh-u-velimi.html?photo=5 Koho ohromí, že je ta hodnota jenom uložena v nějaké balíze nebo kde to bude? 🙂
Ale ony budou, už kvůli možnostem focení různých Bc. MBA.
200 Km na dvaceti kilometrech má výrazný vliv na zkrácení jízdní doby. Dokáže to někdo spočítat proti 160 Km? 1 minuta? V každém případě se zapotí topič v elektrárně.
20 kilometrů je běžná délka jednoho rekonstruovaného úseku. Za mě palec nahoru.
Ani ne. Pokud porovnám souvislých 160 km/h proti možným cca 180 km/h, tak je rozdíl cca 45´´.
Ale někde se začít musí a zrovna trať do ČB netrpí nedostatkem kapacity, takže za mě palec nahoru, i když to nebude mít reálný měřitelný vliv.
Jednak by to měl umět spočítat absolvent základní školy, druhak v Temelíně topiči umřeli hlady.
Na které základní škole se berou nelineární diferenciální rovnice?
Prvak: Tak se ukažte, já chyběl, když se to probíralo. Druhak, topič byl příměr. Pro představu, zrychlení vlaku s osmi vozy z 80 na 160 Km činí zhruba 120Kwh, ze 160 na 200 to bude podobné, neb čím rychleji se jede, tím víc to žere.
A na střední škole: Za jak dlouho se minou vlaky jedoucí proti sobě rychlostí 160km/h při délce xy. :):)
No, to stále povýšenecky plácáte, ale spočítejte, kolik se ušetří času a kolik to bude stát propálené elektriky.
Já nevím co je vám do propálené elektriky. Ta se platí. A dá-li SŽ bude se jednou platit i podle reálné spotřeby, takže zbytečná starost. Buď budeme jezdit rychle nebo ekonomicky.
BTW. taky jezdíte po dálnici 80 km/h protože při 130 km/h to víc žere?
Právě až se bude měřit reálná spotřeba, začne se tlačit na ekonomiku provozu. To není buď a nebo. Musí se najít rozumný kompromis.
Víte co, vy absolvente základní školy? Spočítejte nám rozjezd vlaku o hmotnosti M, součiniteli rot. hmot ksí, délce L, je-li traťový profil 1 km 5 promile, pak 400 m 10 prom, pak 700 m vodorovná, pak 1300 m -5 prom…. (doufám, že si vlak nezjednodušíte na „hmotný bod“, ale pěkně spočítáte plynulý průjezd přes zlom nivelety, a to vás ještě nejdu zatěžovat zakružovacími oblouky 🙂 ) je-li jízdní odpor (pro jednoduchost „celého vlaku“) a + b.V + c.V2 a tažná síla je (pro zjednodušení) mezi nulou a Vkrit konstantní o hodnotě Fmax, mezi Vkrit a Vkrit2 odpovídá (zase vám to… Číst vice »
Presne 90s. Pri rychlosti 200 km/h projede 20 km dlouhy usek vlak za 6 minut, pri 160 km/h za 7,5 min.
To je teorie. V praxi potřebujete připočítat rozjezdy a brzdění (on ten vláček nezmění rychlost skokově), což se projeví tím víc, čím jsou ty úseky kratší a čím je rychlostní rozdím mezi nimi větší.
a budeme tu pak mít do čb třeba i pendolino, no aby se to využilo ne?
Na 200 km/h stačí lokomotiva 109E s vagóny.
To sice stačí, ale zrovna na trati Praha – České Budějovice by se Pendolino nebo něco jiného naklápěcího rychlostně setsakra uživilo…
Rychlostně ano. Ale ze by to finančně pro ČD vyslo lépe než Ostrava, tomu moc nevěřím, a to i s vědomím, že Ostrava je díky konkurenci těžce ztrátová.
Třeba Jančura koupí nějaké z druhé ruky a budeme mít žluté pendolíno z Prahy do Lince nebo Salzburgu :-).
Třeba by se mohly naklápět ty motoráky z Německa. Kdyby se cestující nahrnuli vždy na jednu stranu,….
Ne
na tomto úseku bude muset být naklápění
na jihočeském úseku naklápění nebude. vždyť je to rovná čára.
no my na jihu budem první kde bude mít 200hm/h heč 🙂
Ono to neni jih ma 200kmh hec, ale konecne mame nove standarty na rychlost. Konecne!!!
Pozor, prý je to 200 jen pro klopidla. Takže s jásáním bych počkal, až tu někde budeme mít 200 i pro ne-klopidla. 🙂 Celá tahle akce na jihu, resp. to, jak je prezentovaná v médiích, je jen celkem drahý potěmkin. Co je na tom opravdu pěkné je, že je vidět, že i státní orgány umí něco udělat tzv. „lusknutím prstu“. Pokud teda zrovna chtějí….a většinou nechtějí…
Jen klopidla? Kolik klopidel máme, 7? Žádné plány na nákup nových klopidel jsem nečetl.
To já taky o žádných plánech na pořízení dalších klopidel nevím, nicméně mě to docela udivuje. Když si představím tratě, na kterých má naklápěcí technika smysl, když si představím, že ČD umí naklápěcí techniku rutinně udržovat (třeba na rozdíl od Němců), když si představím pětivozovku na tři systémy, dva vozy s prostředním nízkopodlažním vstupem a samozřejmě ne v sedmi kusech…
Ono je to taky o tom, že to klopení není zadarmo. Jednotka je těžší, dražší na pořízení a údržbu a pochopitelně i poruchovější. Tyto zvýšené náklady se Vám musí vrátit. Pokud je úspora času na celé trati marginální, tak Vám lidi moc víc nedají.
Smiř se s tím – na to nejsou rozhodující lidi mentálně připravení. Oni vidí jen to, že by to aktuálně bylo o něco dražší provozně (což je navíc někde i trochu sporné, pokud by se podařilo vyšší rychlostí nějakou tu náležitost ušetřit – taková R9…). Že se ale kdysi přinejmenším u I. a III. TŽK cíleně šetřilo na přeložkách s tím, že to pořeší naklápěčky, už všichni zapomněli nebo tehdy byli moc malí. Takže to vyřeší opravdu až VRT, což je zejména do západních Čech dost na dlouho nulová perspektiva. Jinak tedy já bych TIS poslal právě sem (Praha –… Číst vice »
Jasně, jenže studií proveditelnosti, kde by se mluvilo o extra variantě pro Pendolina byl v 90-kách pouze 1.koridor, kde projekt Pendolino bylo a) politické zadání a za b)za časů unitární železnice bylo jasné, že Pendolina tady jezdit prostě budou – že to dopadlo nakonec jinak je věc spojená s zejména s liberalizací a vstupem dalších dopravců na trh – dneska sice mohou objednatelé soutěžit teoreticky na jakékoliv trati provoz Pendolin, ale bude jim to platné jak mrtvému zimník, protože z důvodu ceny bude toto řešení vždycky nekonkurenceschopné a politický zájem tady už dávno není – MD ani SŽ do podmínky… Číst vice »
Petře, ten částečně nízkopodlažní naklápěcí vůz bych chtěl vidět! Mám jisté obavy, že by to nebylo komfortem zrovna wončo, jelikož pól naklápění je dobrý mít – pokud si dobře vzpomínám – zhruba někde v úrovni sedících cestujících. A protože tito by v takovém vozidle byli různé vysoko, byla by to asi konstruktérská výzva…
No vy taky nemáte nákladní vagóny s centrálním spřáhlem a distribuovaným pohonem a duální lokomotivy, i když si dokážu představit tratě, kde by se to využilo. Ten důvod asi bude stejný – je to hezký, ale za ty prachy by se to nevyplatilo.
Klidně může to Pendolino jezdit do Budějovic. Rozhodně by to mělo větší smysl, než do KV.
To je rozdíl? Pro klasiku rychlostník před obloukem, rychlostník za obloukem, nebo rovnou dat rychlost třeba do ETCS 😀
klasika rok sem rok tam. 100let samoty! a ceska bida
Takhle pár cancourků na dvě stě je na ho**o chce to udělat delší úseky např Nemanice – Doubí aby byl celý úsek na Dvěstě. Pak by to už to doprovady za něco stálo.
Ano. A zbourat půl Veselí nad Lužnicí.
A proc ne? Ovsem z bouranum nych zacal tam, kde z toho bude vetsi uzitek – ctyrkolejku z Prahy do C. Trebove, prutah R46 Bastrem a tak ..
Nebo ho šikovně objet. Pár let nazpět byl neřešitelnej problém protáhnout přes Úvaly 160 km/h a nedejbože ještě 4. kolej. A teď se zdá, že pár km vedle 2 nové VRT koleje nejsou problém.
Ve výsledku je to jen o způsobu uvažování a o systematičnosti přístupu.
Na rozdíl od Úval by na České Budějovice byly další koleje trochu nadbytečné a zrušit nebo přesunout stanici ve Veselí n.L. by asi taky neprošlo.
Nemyslel jsem to jako táhnout na Budějky VRT, ale že i trasování součané trati na vyšší rychlost nemusí nutně znamenat žádné větší demolice. Že je to jen o přístupu. Dalo se to vyložit i jinak, příště to zkusím napsat líp, díky za zpětnou vazbu 🙂
Ale z Veselí by to už šlo.
Opravdu nechápu proč pořád propagují těch „200“ když reálně pro normální soupravy to bude 170-180.
Plus by mě zajímalo jestli díky tomuhle udržení budou při otevření fungovat oba tunely v plném rozsahu. A ne jen jednokolejně a při 80km/h jak se předtím tvrdili.
Plus vidim v tom, ze tam nesmí být urovnove prejezdy.
To tam nebyly ani na 160.
Jedna věc je jak to propagují a druhá věc je, že jim to @redakce baští a jen to jak ovce papouškují dál bez snahy uvádět k tomu trochu kontextu 🙂
Oba tunely budou dvojkolejné, tedy vlaky se v nich teoreticky budou potkávat, a musí tomu odpovídat kvalita vlaku. Vlaky vyjíždějí z Prahy a Budějovic v hodinovém taktu, jde to udělat tak, aby se nepotkávaly v těch tunelech při jízdní době 90 min. Spočítejte !!!
Jiří je dobrý počtář.
A těch 400 mega dáte ze svých kapes na těch „až“ 200. To „až“ znamená, že těch 200 bude pro klopidla, kterých je u nás 7 a která se tam podívají jen jednou- když se úsek bude otvírat.
tasi máte recht, myslím, že v budoucnu budou směrem na ČB jezdit railjety coby JIžní expresy
Spíš regiojet.
Až si ty jednotky koupí , konečně by mohl používat RJ odůvodněně a legitimně
RJ je přece zkratka pro Radim Jančura. Přece byste mu to nechtěli sebrat.
A co pak teda bude jezdit do Vídně?
Které ovšem tu magickou 200 stejně nemohou jet
Proc by nektere pendolina nemohli jezdit na jih, kdyz nektera jezdi do K. Varu? Otevrou se nove moznisti s novou trati. Snad dodelaji co nevidet slusne trate taky do Mlade Boleslavi, do Liberce, smer Plzen Drazdany, Praha -Rakovnik, Prerov – Brno, Vizovice – Otrokovice atd.
A těch 400 mega dáte ze svých kapes na těch „až“ 200. To „až“ znamená, že těch 200 bude pro klopidla, kterých je u nás 7 a která se tam podívají jen jednou- když se úsek bude otvírat.
Ta trať se Luďku nedělá na tři roky, kam průměrný politik dohlédne…
Rádoby Luděk je provokatér.
Zrovna tady u té stavby je nesmysl se na to dívat „jen“ optikou 200-ky, protože nově budou zavedeny dva nové rychlostní profily pro V130 = 170 km/h a V150 = 175/180 km/h a ty v následujících 50-ti letech nebo kolika budou standardně využívané – ten první už dneska by mohla jet dnešní řada 380 s ojetinami ex-OBB na V=200km/h a ten druhý umí dnešní Railjety a nově pak i ty 5-ti vozové miniRailjety s Vectronem nebo něčím takovým, takže oba profily budou standardně využívané řekněme soudobou technikou a ty prachy jsou pro mě celkem „drobné“, když vím, že se tou… Číst vice »
V několika projektech jsem si všiml vámi zmíněných rychlostí V_150, o tom se v síti SŽ(DC) reálně uvažuje? Normální nedostatek převýšení je u nás 100 mm, „horní rychlostníky“ jsou pro 130 mm. Ale jaké podmínky budou muset splňovat vozidla pro 150 mm? To budou nějaké „naklápěčky bez naklápění“? S omezením nápravových hmotností, nebo třeba i Railjet s těžkým Taurusem?
Profil V_150 se dneska standardně dodělává na všech stavbách, kde se dodatečně dodělává ETCS Level 2 (= všechny koridory v ČR atd.) a pak se projektuje na všech novostavbách už pár let zpětně – to není nic nového. Podmínky jeho využití jsou a) funkční ETCS (profil V_150 nemá fyzicky na trat osazené svoje rychlostníky a pak za b) vozidlo to musí umět. Dneska to umí již spousta vozidel – řada 380, Regiopanter, Interpanter, Leoexpres, Regioshark, vozy Bmz, Ampz, WRmz a já nevím co všechno – problém je jen ten, že to k dnešnímu datu nemá osazenou mobilku ETCS a není… Číst vice »
To znamená, že všechna moderní vozidla osobní dopravy, co dneska jezdí podle horních rychlostníků, budou s ETCS smět v obloucích s rychlostí menší než 160 km/h jezdit oproti dnešku o 5-10 km/h rychleji? To by v součtu na koridorech mohlo u dálkových vlaků pár minut ušetřit.
Úsek od Votic dolů už žádná klopidla nepotřebuje.