Stovka v tunelu Pohůrka odložena. Silničáři musejí vyměnit svodidla
Motoristé na obchvatu ČB (D3) u tunelu Pohůrka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Celý dálniční obchvat Českých Budějovic, který se slavnostně otevřel loni v prosinci, je stále veden v režimu předčasného užívání.
Ten obchvat zkrátil a urychlil jízdu o cca 20 min a jestli ztratím 20s v tunelu je mi úplně jedno. V Rakousku je také 80, minimálně na celém průjezdu Lincem.
Tohle téma je legrační, když chybí středočeský úsek, D0 i dálnice do Freistadtu. To je tak hodina zdržení a ještě dlouho bude.
To předtím nevěděli?
Nesmyslná omezení rychlostí na dálnicích a v tunelech, které nejsou de-facto tunely, ale jakými si podjezdy za miliardy peněž z našich daní. Bohužel dopravní experti a nyní už i hasiči mají nesmyslné připomínky. Měli by si to platit z vlastní kapsy.
V Rakousku – uzavírka jednoho tubusu a v druhém obousměrne stovkou. Přišlo mi to celkem nebezpečné, ale asi ví co dělají. Tady tunel široký na 3 pruhy a je v něm 80 a pak ještě kilometr za ním stovka, kterou už vůbec nechápu
V Rakousku je pri obousmernem provozu 80 km/h.
Na A10 i 60!
Kecáš blbosti. Jezdím denně přes několik tunelů a vždy když tam něco dělali tak je tam 60km/h.
Nesmysl. Jeďte se tam podívat.
Mě vždycky fascinuje v jakých tunelech a s jakým vybavením se v Itálii jezdí 100km/h a v některých krátkých i 130 km/h. Chápu to u dlouhých tunelu, ale nevím jest-li to už u nás trochu nepřeháníme u tunelů typu Valík nebo Pohůrka.
V Itálii, hlavně na jihu + ostrovy fungují značky jen jako doporučení. Čerstvá zkušenost z před pár dny z E45 u Catanie, před tunely byl zákaz předjíždění a max. 80 km/h a v levém pruhu se v tunelech běžně předjíždělo ve 140 km/h 🙂
V Itálii je to prý proto že ty tunely jsou staré a nesplňují soudobé normy
Netuší někdo, zda se již v tunelu měří rychlost ?
Vlítnul jsem tam nedávno kilem (tacho), a zatím nic 🙂 Stejně jako se jezdí na pohodu v tunelech na rakouské S10 – všichni 95-105 tacho, včetně disciplinovaných motorkářů, žádní vychovávači nebo zadupávači brzd z obav před radarem, žádní myškaři atp., krásně plynulá jízda. České rodeo začíná na I/3.
Myslím si, že ještě ne
Mapy.cz úsekové měření také neuvádějí
Tunel tam vůbec neměl být a bohatě by tam stačil zářez. Vyšla by levněji stavba, byla by dříve hotová a vyšel by levněji provoz a ještě by se tam mohlo bez problému jezdit 130. Snad to časem předělání. Kdybychom už předtím měli dávno polský model se tsk tam zářez je v pohodě už dávno a vyšla by nás ta dálnice na zlomek peněz. Takhle se to jenom z našich kapes nesmyslně prodražilo a zpozdilo a ještě se tu řeší problémy se zpomalením a bude prostě příšerně drahý provoz
Jakože by rozmlátili tunel a odtěžili zeminu? To je extrémně nepravděpodobné a tím spíše, že se s tím nebude počítat a vznikne v okolí zástavba.
Vy byste boural nově vybudovaný tunel, abyste na tom necelém kilometru dálnice ušetřil 9 vteřin jízdy?
Zářez by nešel z toho důvodu, že to mělo odpor místních. Dálnice se tak musela nějak zakrýt.
zlomek penez? jako ze by stala treba 10% toho, co stala s tunelem?
Zlomek je i 99/100 🙂
Jj, to určitě časem předělají a minusový rozdíl použiji na třetí variantu svodidel u portálu.
A kdyby tam byl místo tunelu zářez, tak by to byl dokonce světový unikát: dálniční brod (Dobrovodského potoku).
To je tunel, 9 mil v černé díře. Tady se nekdo zase napakuje.
Také by mě zajímalo, co je na těch svodidlech tak drahého – když už se tu vyzdvihuje, jak to na silnicích umějí oproti železnici levně…
Spíš je s podivem, že je potřeba následný audit hotové stavby, aby se ŘSD dozvědělo, jaké prvky má, s ohledem na požadovanou rychlost v tunelu, po projektantech požadovat.
Audit je povinný na všech silnicích sítě Ten-T (ale asi nevíte co to je), a to ve fázi přípravy projektu, dokončení (před kolaudací) i pravidelně během provozu. Je to proto, aby prostě bylo bezpečněji na silnicích a příště si ta moudra prosím napište někam do notýsku, pokud potřebujete vyjádřit názor, ale nedělejte to veřejně, vypadáte pak jako hlupák.
Podle Budějckého historického názvosloví by se (když nestačí severní a jižní portál) pojmenovat Pražský a Linecký (jako předměstí a odtud označení tramvajových linek P a L) 🙂
Pripevek jen tak pro zajímavost, nemám ambici nic měnit ☝️
Tehdejší Budějčáci (Češi, respektive německá menšina) tyto zkratky interpretovali jako Pomalu a Langsam…:-)
😁 pravda! Díky za připomenutí 👍
Na tramvaje bych zrovna u této stavby raději neodkazoval. Něco jako „máme pomník, ale jsme rádi, že už nám tu nepřekážejí“…
Už i trolejbus je špatně?
Ano, špatně je veškerá doprava a veškeré stavby čehokoli nového, hezky všichni rozprostřít do krajiny venkova a žít jen z místních zdrojů co dům a JZD dá, a jezdit nanejvýš vlakem, ale hlavně ne moc často, to je plýtvání. A do každé dědiny nanejvýš jednu silnici pro IZS, zbytek silnic a hlavně dálnic rozorat, aby náhodou nevyšly rychlejší, než vlak. Plochy vracet přírodě. A rychlé tratě taky nestavět, to vysune zastávky „do polí“ mimo sídla, to radši pomalé vymetací tratě, ať to stojí za to.
Aneb utopie dle p. Františka v kostce.
pan František X je věčně se vším nespokojený, toho si nevšímejte. Pro něj bude špatně vždy a všechno
To nevěděli projektanti dopředu, co je potřeba? A pokud je to kvůli zásahu IZS, tak nechápu jaký je rozdíl v tom, když tam pojedou zasahovat k nehodě, která se stala při 80 a k nehodě, která se stala při 100.
Úředníci jsou kokoti, i ti co pracují u hasičů 😉 jinak to nedává logiku.
Mám čerstvou zkušenost s jedním vysoce postaveným hasičem a můžu říct, že je to banda bláznů, svět absolutně sám pro sebe.
To už bohužel nejsou hasiči, kteří svou práci dělají srdcem, ale obyčejní úředníci….
Je otázka, zda v roce 2021 můžete schválit projekt podle normy z roku 2023, když tato norma ještě není na světě.
Nevím, myslel jsem, že projekt byl rovnou na rychlost 100 i se svodidly, které jsou a budou schváleny.
Ano ano, obyčejní hasiči jsou borci, tohle jsou úřednická vemena
Ale ne, jste moc ostrý, jen kancelářští to své zaměstnání již berou jinak, třebaže také začínali níže…
Máte zkušenost s jedním a na základě toho soudíte všecky. Opravdu?
S jedním který má nad i pod sebou x lidí a tlumočil mi názory které tam mají kolektivně, takže ano, můžu.
Vole, asi u hasičů někdo na základě zkušeností boje s ohněm změnil směrnice. Tunel se dělal dlouho. Nevím proč všichni úředníci mají být kohouti. Nějaký mindrák?
Kdy u nás v tunelu naposledy hořelo? A ty milionové úpravy v podjezdu Valík byly plýtvání veřejnými penězi. A nabízí se možnost vše přestavět, protože ty zatracený elektroauta hoří jinak a víc… takže zbořit, silnější zdi, co 100m chladicí vany a další vymoženosti? A svodidla nehořlavá, tepleně neroztažitelná, elektricky nevodivá a hlavně drahá!
Mě by zajímalo, čím se všichni ti, co se ohání veřejnými penězi, živí a jak do té pokladničky přispívají. Ale abyste dostal odpověď – právě že u nás v tunelu nehořelo dlouho právě proto, protože dodržujeme nějaké normy a pravidla, od samotných staveb, tak třeba od bezpečnosti a spolehlivosti aut atd. Až někde něco chytne, tak vy a vám podobní budou v první řadě hulákat, jakto že to není ještě bezpečnější, když si to platíme z našich daní…
Mám pocit, že se IZS k projektu dokonce vyjadřují. Asi někdo zaspal. Šlofík za sedm😔
no jasně, ale divné je , že svodidla pro zásah při povolené rychlosti 80 vyhovují pro rychlost 100 nevyhovují . to je fakt absurdní.
Zlá, zlá svodidla.
Tam jde o to aby se ty svodidla dala snadno odmontovat a zároveň vydrželi co nejvíce. Současná svodidla jednu z těchto podmínek nesplňují.
proč tam ty svodidla nedali rovnou? nebyly skladem?
https://zdopravy.cz/rsd-zvedne-postupne-rychlost-v-dalnicnich-tunelech-na-100-km-h-178584/
Nevěděli, norma se změnila v průběhu stavby.
Myslel jsem si to.
A to nešlo změnit ty svodidla už po změně normy…..bylo na to jen pár let (slovy 2 roky) čas.
A jak dlouho (nez)odpovedne osoby o te zmene vedely?
Tak o ten úředník nerozhoduje podle své vůle, ale (tedy z principu by měl) rozhoduje podle platné legislativy a norem.
Tady mě spíš fascinuje, jak se vypustí do světa, že tunel bude 100 km/h a pak se najednou zjistí, že to nejde a musí se to a to, taky ještě tamto …