Stovka v tunelu Pohůrka odložena. Silničáři musejí vyměnit svodidla

Celý dálniční obchvat Českých Budějovic, který se slavnostně otevřel loni v prosinci, je stále veden v režimu předčasného užívání.
Kilometrový tunel Pohůrka na novém obchvatu Českých Budějovic (D3) byl po Valíku u Plzně (D5) druhým tunelem na tuzemské dálniční síti, kde se mohlo jet rychlostí až 100 km/h. Po několika týdnech ale muselo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) rychlost znovu snížit na 80 km/h.
Důvodem jsou výsledky bezpečnostního auditu, ze kterého vyplynula „potřeba výměny stávajícího zádržného systému“. Jinými slovy ŘSD musí vyměnit svodidla u obou portálů tunelu, na což už také vypsalo tendr s předpokládanou hodnotou 7,92 milionu. Podle jihočeského mluvčího ŘSD Adama Kolouška jde záchranným složkám, především hasičům, o co nejsnazší rozebíratelnost svodidel.
„V tuto chvíli předpokládáme zahájení prací na přelomu srpna a září. Po jejich dokončení bude opět možné tunelem projíždět maximální povolenou rychlostí 100 kilometrů za hodinu,“ sdělil Koloušek. Práce by podle něj měly trvat 14 dnů, několik dnů bude provoz omezen na jeden pruh v každém směru.
Koloušek upozornil, že celý dálniční obchvat Českých Budějovic, který se slavnostně otevřel loni v prosinci, je stále veden v režimu předčasného užívání.
„To znamená, že stavba ještě nebyla oficiálně dokončena. Dokončovací práce nadále probíhají, a to i v okolí tunelu, kde se nyní zaměřují na finalizaci technologických a bezpečnostních prvků. Z tohoto důvodu je třeba na daném úseku i nadále počítat s možnými dopravními omezeními, například ve formě dočasného snížení maximální povolené rychlosti v tunelu,“ doplnil mluvčí.
Ze zadávací dokumentace na svodidla
Předmětem úpravy jsou oblasti pražského a kaplického portálu, kde dojde k instalaci ocelového lehce rozebíratelného svodidla s napojením na ocelová svodidla H3, zajištění přejezdu pro vozidla IZS a osazení betonových svodidel. Na ploše pro IZS budou doplněna betonová svodidla v kombinaci s tlumičem nárazu.