Památkově chráněnému nádraží se vrátil historický vzhled, došlo i na repasi litinových sloupů
Železniční stanice Žatec. Foto: Správa železnic

Město Žatec a Ústecký kraj chystají ještě revitalizaci přednádražního prostoru.
Vypadá to pěkně, ale je smutné, že se nemyslelo na lepší bezbariérovost – proč tam musí být ty zbytečné schody?
Pěkné! Hned mi na mysl naskočila nedávná rekonstrukce nádraží v Hanušovicích – když srovnám zdejší předrenovační stav (osekané plastické fasádní ozdoby, břizolit a nehodící se velkoformátová okna bez příčlí) se současným stavem po opravě, je to opravdu neskutečná změna, mají tam teď krásnou vstupní bránu do města.
jojo, na vzdělávání zdravotnických odborníků pro děti náš stát nepřidělil dost peněz.
Ale zato frčí zadlužování státu kvůli 3,14vinám typu miliardy ročně na státní „sportovce a bafuňáře“ pro olympiády realizované i na ledovcích (které se u nás jaksi nevyskytují) nebo tento duševní „výron“ hodný žateckého nostalgického a okrašlovacího spolku sdržujícího jen a pouze tamní senilní/s pokričlou fází demence jedince.
A chápu, že z podobných příkladů naprosto nesmyslných útrat si prožívají kvazi-orgasmus naši nádražní „OTESÁNCI“ = monopolní nádražní dodavatelé. Protože vedle téhle nádražní prodělečné onanie už vypadá méně nesmyslně ona částka, kterou si OTESÁNCI řekli za opravu zastávky ČeskáTřebová
No není to krása?👌👍
Krása😍, dokud to klasicky vlivem nedostatečné údržby opět krása nebude…😥
A co teprv vandalové!!!
Je škoda, že si nikdo z projektantů nedal tu práci, aby požadoval obnovení profilace u ostatních oken a dveří, když se ta původní dochovala velmi hezky pod zastřešením peronu. Naopak obnova ozdobných prvků krovu a konstrukce zastřešení pernou se povedla velmi pěkně.
Kupka už tam byl?
Nedorazil
Ta budova je nádherná a řádnou péči si rozhodně zaslouží, ale má smůlu v dost velké vzdálenosti od centra města, takže cestující VHD dají spíše přednost autobusům a přímé okolí nádraží aktuálně příliš mnoho frekvence nevygeneruje. Záleží proto hlavně na tom, zda SŽ nebude „nenažraná“ a jak se dokáže dohodnout na jejím přínosném využití s potenciálními partnery (město?). Byla-li bývalá „nádražka“ zrušena i „fyzicky“ (likvidací zázemí), je to škoda, protože vybudovat novou se vším všudy by asi bylo příliš náročné a těžko se do toho někdo někdy pustí – přitom právě nějaké kvalitní gastronomické zařízení využívané nejen cestujícími by mohlo… Číst vice »
Bohužel ani v budoucí. Spojení od Prahy je v plánu zlepšit pouze do Kladna, přestup na nádraží v lese u Lužné při Rakovníku do couráku je pak akorát tak pro nadšence. Dokud tento vůbec jezdí… Trať z Plzně také nic moc, a silnice těmi směry jsou právě vylepšovány. Tak leda pro lidi z okolí, kde je zase proti ta vzdálenost od centra (vzhledem k celkové délce cesty). Škoda zahozených možností.
Pro zrychlení trati v současné stopě „Buštěhradky“ se toho nijak moc udělat nedá – to by bylo nutné vybudovat trať úplně novou a jinak než vede teď. Ale není jen Praha a Žatec ani neleží ve Středočeském kraji, aby byl nějak extra závislý na rychlém spojení s Prahou – pro něj jsou důležitější kvalitní spojení s městy v Podkrušnohoří a především s Ústím nad Labem, a pro ta snad SŽ aspoň něco málo dělá, jen by to chtělo víc a rychleji.
Je otázkou, zda by se tam nějaké kvalitní gastro zařízení zvládlo uživit.
Ono to záleží na mnoha „vstupech“ – ale je jasné, že samotní cestující tam neuživí ani jednoduchou malou nálevnu, a to ani když už tam teď jezdí i víc autobusů. Navíc hned u nádraží bývala (a možná stále ještě je) nálevna v altánu v zahradě u jednoho z obytných domů. Pro cestující a místní sousedy z blízka by bohatě stačil malý výčep a jídelnička, ale nevyužitých prostor je tam jistě dost na to, aby tam vznikl i větší sál pro skupinové akce typu třeba svatební hostiny, produkce nějakých kapel, apod.: nádraží je pro většinu dnešních běžných lidí raritní atrakce, kde… Číst vice »
https://zatecky.denik.cz/galerie/oprava-vlakove-nadrazi-zatec-20280528.html?back=766900560-534-12&photo=32 – signální pásy ne nesešly.
Dodatek: Je to info pouze z fotky, tak snad se to už upravilo. (prohodily se panely)
Je to pěkné, jen škoda nádražky, která byla před lety zrušena a dnes je místo ní dopravní kancelář.
Mohla by se kumulovat funkce výpravčí a výčepní!
vzhledem k frekvenci spojů v Žatci se to nezdá jako špatný nápad
Budova je moc pěkná. Dokonce i ty cedule s novou grafikou se mi líbí. Tak ať slouží.
Proti vizualizaci (i původnímu stavu) se jim ale nějak „sepralo“ písmo s názvem města (stanice) na těch modrých cedulích. Jsem to tam normálně musel hledat…
Ty pravidla upravuje nový manuál, kapitola 8.5.
Co se mínusářům nelíbí? Pravda? Tak si to ověřte.
Kdyz tak hledám, tak větší reko památek (100mio+) jsou zámek v Ústí a kapicinský klášter v Žatci (https://www.npu.cz/cs/generalni-reditelstvi-npu/inspirujte-se/106526-zachrana-kapucinskeho-klastera-v-zatci)
Fakt nikomu není divný, že zrovna SŽ tolik šlape do rekonstrukce památek? A ne třeba ministerstvo kultury?
Ta cena je, stejně jako všechny akce sž na pozemních stavbách, neskutečně přestřelená. Ale faktem je, že velké nádražní budovy jsou rozsahem dost podobné jakémukoliv jinému paláci, a navíc jsou téměř univerzálně napadeny kutilstvím, lepením přístaveb, a dlouhodobou neodbornou údržbou. Zase je většina fasádních prvků, oken, dveří a jiných částí typizovaná, a kdyby na sž existoval alespoň jeden člověk, který historické architektuře rozumí a má zájem na její správě, tak lze nákupy replik pro rekonstrukce většího počtu budov značně ušetřit, že by šlo při větších akcích rekonstruovat více staveb jedné společnosti/typu, o tom už se mi ani nezdá.
To by zase nahrávalo monopolu na dodavatele typizovaných dílů. Naví se pořád bavíme o pár kusech. Max nižší desítky
Jak jsou třeba okna typizovaná? Rodiče na starém domě mají každé okno jinak široké. Navíc zákaz od památkářů dát levná plastová okna, takže jen na oknech 3x více než kdyby to byla novostavba.
Pěkné; kolik lidí denně tou budovou projde?
Copak, chtěl byste to nádraží raději zbourat?
Zkrátka mě to zajímá.
Spíš najít smysluplné využití, protože čistě pro cestující to je v dnešní době předimenzované. Otázka je co v daném místě dává smysl … . Nádraží Žatec západ je v tomhle smysluplnější.
Pokud předpokládáte, že to někdo počítá nebo to spočítá jen kvůli vašemu dotazu, tak to jste dost mimo.
To si vážně nemyslím.
No nějaký odhad či nějaké sčítání bych si tipl, že existuje.
Úplně by stačil odhad od někoho, kdo tam pravidelněji cestuje.
Budu se muset vrátit do rodného města na tu krásu podívat, tedy jestli zase nebude nějaká výluka Plzeň-Žatec. Nízké perony zůstaly a Žatec západ se rozpadá dál.
Žatec západ už se začíná bourat. Už je bez oken. Za chvíli tam bude jen plac.
Co tam bude ?
Ano, budova krásná, ale nástupiště jak z minulého století.
Jedno jediné nástupiště udělali se zvýšenou hranou, takže do vlaků DLB se dá nastupovat v jedné rovině s perónem (jiné vlaky co tam jezdí se k tomu perónu u první koleje nevejdou)