Stavbě východního obchvatu Olomouce hrozí zdržení, řeší se rozdělení na části
Začátek východního obchvatu Olomouce, napojení z I/55. Zdroj: Google Street View

Přípravy tangenty provází komplikace už téměř 30 let.
Přípravy tangenty provází komplikace už téměř 30 let.
200 m od soukromých studní neznámo proč tak intenzivně chráněných OŽP Magistrátu je hřbitov. Nechráněný a vyňatý z pásma jakož i tiskárna…. Dobrou chuť mléčných výrobků! Tangenta nebude, hodně zdraví na Chválkovické. Jezte zdravé jogurty.
To je tak strašná neschopnost. To je k breku
Zeptejte se na Magistrátu Olomouce, odbor životního prostředí, kdo za soukromé studny kope, a kupodivu mu nevadí hřbitov a chemická tiskárna 200 m od studní přez Lipenskou….Ty do pásma nezařadil, byť jsou též po vodoteči…..
Vidle do tangenty hodil Magistrát Olomouce, odbor „životního“ prostředí. A rozhodně ne v roce 1997 ale později, na „přání“ studnařů. Který „kupodivu“ do rozšířeného pásma ochrany 2 stupně soukromé firmy Olma prý ve „státním“ zájmu nezahrnul například tiskárnu Mafra a hřbitov za Lipenskou. Ale Lipenskou ano, Hammerskou a kus Bystrovan. A chtěl rozšířit až po Feronu ve velké Bystřici. (Takový Strabag a další se taky vyhli „po vodoteči“. Tam ale „ekologové“ narazili na další zájmy – řádně povolenou stavbu logistické centra. Ty jsou prý po vodoteči….Hřbitov a Mafra 200 metrů od studní prý ne…. Tangenta přez Hammerskou dokonce pod. Zeptejte… Číst vice »
Nechci hodnotit veřejný zájem u vodního zdroje Olmy, nicméně když se na celou věc podívám laickým pohledem, tak v okolí Olomouce je poměrně velké množství kvalitních vodních zdrojů, navíc plánovaný obchvat neznamená devastaci tohoto konkrétního. Pokud se ale na věc podívám optikou člověka dotčeného dopravou, pak je obchvat naprostou nutností. Už stávající dopravní intenzita je v „postižených“ částech Olomouce daleko za hranou a to nás čeká v následujících letech dostavba D55 od Přerova, zkapacitnění 1/46 směr Šternberk, obchvat Šternberka na 1/46… Tedy stavby, které na danou trasu přivedou ještě více aut. A při představě, co to bude znamenat pro tisíce… Číst vice »
No, už jen představa, že od Šternberka jedu až k dálnici po rychlostce je pro mě rajská hudba. Pokud bych skončil na Lipenské, budu jí pokračovat dál na D1 ke Kocourovci a ne se zasekat v městě na semaforech. To samé platí o opačném směru. Směr na D46 mě ale už bude nutit jet přes centrum… A nějak jsem se nedočetl, co za vodní zdroj to je. To je jako ten přivaděč do mlékarny? Nebo do pivovaru? (Páč to jejich pivo se stejně nedá pít 🙂 )
Mělo by se rozhodnout, který veřejný zájem je nadřazený, jestli zájem soukromé velkomlékárny a jejích akcionářů ( majitelem a jediným uživatelem zdroje je Olma a.s. z holdingu Agrofert) nebo zájem občanů východní části stotisícového města a přilehlých obcí + všech tranzitujících řidičů
Až Babiš vyhraje, tak se to postaví a bude říkat, jak to neschopné vlády před ním 20 let nebyli schopné postavit.
A Olmě se vyplatí tučné odškodné samozřejmě. Dotace na inovativní jogurt, taky nebude od věci.
Olma tu byla, když si nebyl na světě a chce tu být i po Tobě. Ale bez dobré vody a kvalitního mléka to holt nepude. A to ji asi nikdo penězi nezaplatí.
Už tam byl, proč to nepostavil? Tam je problém tuším jinde..
V naší demokratické zemičce se veřejný zájem odvíjí od vlivu zde působícího oligarchy. Nedělám si iluze, že ve „vyspělejších“ zemích, je to výrazně jinak. Všude jsou politici loutky.
Zákon č.254/2001 Sb. vám zjevně nic neříká.
No za mě rozhodně zájem mít v takové významné mlékárně kvalitní vodu. Ať už patří komukoliv. Je zvláštní, že nikdo neviní politiky, kteří to celé podělali a změnili ÚP, i když věděli, že se mlékárna bude logicky bránit.
Jogurtům a nejlepší šlehačce na trhu ZDAR.
Ten obchvat je celý tak nějak nalepeny na město… Mělo by to být cely dál jako ta d35.
Taky nechápu proč není trasa víc na východ středem pole.
Protože víc na východ je obec Bystrovany a mezi ní a I/35 se dokončuje průmyslová zóna se čtyřmi halami. Tak, jak je tangenta projektovaná od budoucí MÚK směrem na sever na Týneček, vpasovaná do prostoru mezi hřbitovem a distribučním centrem Lidl, pak přemostěním překračuje řeku Bystřici a o kousek dál trať 310, tak to bylo asi nejschůdnější řešení. Kromě tedy kontroverzního přemostění ulice Kopecká.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=97M2cxUzxP01hF.G0gulD0hF.41hEAO1hLYN1glCS0homS15Kzfk1jt2D0j4yA0iFaI1gyb&x=17.3198857&y=49.5932847&z=14
Přesně tak. Navržená trasa trefuje prakticky jedinou díru v zástavbě a prochází skrz průmyslovou oblast, nikoliv poblíž domů. Na východ jsou Bystrovany a dále Velká Bystřice.
A navíc, čím dále od města, tím méně užitečné pro vnitroměstskou dopravu. Takto navržená tangenta naopak pěkně obslouží celý průmyslový východní okraj Olomouce a rovně zaústí do D55, což je nejlepší možné řešení.