Stavbaři dokončí obchvat Olbramovic o půl roku dříve. Řidičům se otevře už příští rok v září
Stavba obchvatu Olbramovic na I/3, září 2021. Pramen: ŘSD
Olbramovicemi projede denně přes 20 tisíc aut, což je řadí mezi nejzatíženější obce v republice.
Na fotkách je roztomilé, jak se snaží zachytit obchvat tak, aby nebyl vidět ani kus „Čápáku“… 😉
Nedávno jsem jel okolo a ta stavba vypadá jako na fotkách… Čekal bych spíše rok 2023 než 2022. Pokud to nebude na úkor kvality a životnosti, tak ok.
Ani nevím, zda má smysl se radovat z toho, že má tento obchvat zpoždění místo 30 let pouze 29,5 roku. Za tu dobu tam bylo tolik mrtvých a škod, že by se z toho zaplatil několikrát…
Dokud nebude dokončena D3 v úseku od Maršovic po D0 přes Kamenný Přívoz okolo Jílového, budou kolony okolo Benešova přes Poříčí nad Sázavou až po Mirošovice pořád, obchvat Olbramovic ničemu nepomůže. Je potřeba hned začít stavět most D3 přes Sázavu u Kamenného Přívozu, a na obě strany od něj stavět D3, ať už je okolo Benešova na 1/3 klidnější doprava a odpadnou ty hrozné každodenní kolony…
Obchvat Olbramovic pomůže Olbramovicím, ale evidentně je to mimo tvoje chápání…
Žádný most se „hned“ stavět nebude. V současnosti se staví přes 20 úseků dálnic a další desítky čekají na zahájení, což se ale netýká D3 u Prahy. Středočeskou D3 musí připravit následující vláda a stavět by se měla až po roce 2025. Nechť si práci následující vlády voliči a ZDO pohlídají. Vedení Prahy, kraje, MD je jeden kartel, tak by to mělo jít jako po másle!
Výstavba D3 aktuálně visí na krajském úřadě v Plzni.
Super! Teď ještě Miličín.
Je to určitě zlepšení ale D3 to nenahradí a ta je v nedohlednu. Stejně jako zbytek D0.
No jo holt se tu 8 let nekecalo a makalo a to ještě vůdce té sekty tuto stavbu řadu let blokoval.
Zato ale stihli 16x novelizovat stavební zákon.
Stejně tak to nenahradí D0 a D35… náhrada jakékoliv dálnice nebyla ambice této stavby.
Nejsem znalý stavebních postupů, ale opravdu stavíme rok a půl 3 km silnice? Možná to technologicky jinak nejde. Pokud by měl někdo fundovanou odpověď tak budu rád. Děkuji
Protože chceme jezdit po skoro rovné silnici je třeba přesunou stovky, tisíce tun materiálu. Na tento materiál nemůžete kydnout asfalt a začít jezdit, ale musí se od začátku vrstvit a zhutňovat a to po vrstvách po asi 30 cm. Přesné postupy a předpisy neznám, ale někdy je nutné si nechat zeminu ,,sednout“ a moc suchá a moc mokrá půda nedovoluje správné zhutnění. Takže celkově tyto procesy trvají dlouho a nedají se uspíšit. Proto když se to odflákne, tak můžete dělat dálnici fakticky odznova viz dálnice u Ostravy.
souhlas, zejména tzv konsolidační násypy, které zatíží a vynuceně a rychleji způsobí sednutí podloží, mohou „jen tak“ měsíce sedět – nacucané jílovité zeminy lehce nevyždímete jako houbu 🙂 (důvodem je redukovat postupné sedání v průběhu užívání stavby)….dále do stavby vlezou zimní technologické přestávky, asf. balenou směs bez rizika/přísad přes zimu neuděláte (nebo uděláte, ale v záruce tam najíždíte znovu :). Záleží, kdy se soutěží, kdy se podepíše smlouva. Totiž příprava stavby může vyjít i „nešikovně“ tak, že se začne na konci roku, dělá se celý další rok a skončí se až na jaře roku třetího. Přitom skutečný počet měsíců realizace… Číst vice »
Oprava: …zakázky, kde se soutěží i na *ČAS* (zkrácení doby výstavby)
No…, chlapi máte to zdůvodněný pěkně. Opravdu vážně, člověk nedělající do infrastrukturální stavařiny hlouběji, si spoustu věcí nedomyslí. Teď trochu nevážně… Jeli jste po A5? Proti Olbramovicím trochu více členité, ne však citelně, avšak rozsahem někde jinde. Takže plnohodnotných 21 km dálnice, včetně pičo..nek jako odpočívky, souběžné pomocné nové komunikace, ekodukty, retenční nádrže atd. za 2 roky. Zřejmě je v systému někde jinej slušnej oddíl… 🙂 .
Ta stavba vede bažinou lužního údolí,pokud projektant a zhotovitel,potažmo provozovatel nechce ,aby Olbramovičtí občané měli místo sklepů bazény je třeba stavbu masivně odvodnit!
Technologicky je krom tunelů a velkých mostů prakticky jedno, jak je stavba dlouhá. Kdyby ta silnice byla dlouhá 50 km, tak by se dala postavit za stejnou dobu, jen by bylo potřeba nasadit adekvátně víc techniky a pracovníků. Kdyby šlo jen o jeden nadjezd 50 m dlouhý, nešel by postavit výrazně rychleji.
Otazka pre znalych ale preco sa planuje D3 od miesta kde aktualne konci do Prahy krizom cez kopce?
Ked som naposledy po I/3 isiel vsimol som si ze od Mirosovic az za Benesov je cesta a nadjazdy nad cestou postavene s tym ze sa pocita na rozsirenie 2+2. Taktiez je na I/3 pomerne vela mimourovnovych krizovatiek a uz existujich obchvatov obci v celom useku. Nestacilo by postavenie obchvatu tych 2-3 obci cez ktore I/3 este stale prechadza + rozsirenie na 2+2 a bolo by to vyriesene?
Přečtěte si forum.českedalnice.cz , tam je to rozebrané až na krev.
Stručně, nestačilo. Je třeba nový vjezd do Prahy a samostatné napojení na okruh. D1 má na výjezdu z Prahy už teď přes 100 tis./den, i ten třípruh přestává stačit.
A neni schudnejsi alternativou treba D1 v rezimu 4+4 od okruhu na 21. km? D3 skrz Posazavi se na D0 napoji nekde u Jesenice, ale ta auta stejne po tom okruhu pojedou. Nejsem odpurce D3 pres Posazavi, naopak, ale kladu si otazku, jestli vedeni ve stavajici stope neni jednodussi a pruchodnejsi alternativa. Mimochodem je ostuda, ze treba D0 v useku D5-D1 je navrzena jako dvojpruh. Vsechno tohle jen nahrava stavbe noveho stredoceskeho okruhu dale od Prahy.
Vedení D3 přes Posázaví má jednu „strategickou“ výhodu. Pokud by i bylo z Mirošovic do Prahy uspořádání D1 4+4, stačí náledí, drobná nehoda, či oprava povrchu a dálnice se ucpe. Prakticky 1/3 republiky (možná více) je odříznuta. D3 tak chápu jako odlehčení a alternativu k vjezdu do Prahy po D1.
O tom jestli by to bylo schůdnější alternativou můžeme sice polemizovat, ale jsem si jistý tím, že režim 4 + 4 byl naprosto k ničemu. Stejně všichni pojedou v těch dvou pruzích nejvíc vlevo a ty dva vpravo zůstanou prakticky prázdné. Podobně jak je tomu teď v režimu 3 + 3.
Stačí, aby policie toto začala řešit a řidiči se to naučí.
A co je tak strašného na vedení přes Posázaví? V té oblasti nejsou žádné slušné silnice, D3 oblasti dopravně pomůže.
Zasazení do krajiny i ochranná opatření jsou luxusní, není to žádná prasárna typu D5 přes Beroun nebo Severojižní magistrála v Praze…
Je to o 20 km delší a využíváte nejzatíženější úsek D1 Praha-Mirošovice.
Tak rozhodně nestačilo! A navíc rozšíření na 2+2 nebylo nikdy ani uvažováno! A kromě toho k odbočení v Mirošovicích by bylo potřeba postavit ještě další rozšíření D1!
Aha, já čekal červen 22 jaksi samo sebou. Vždyť jsou to 3 kilometry… 🙂
Vemte lopatu, prihlaste se na stavbe u mistra a otevreni v kvetnu 22 nas nemine 😉
Podle toho, jak se tam pracuje, by tam mohl chodit třeba měsíc a nepotkal by tam dost možná nikoho.
Jestli tam dělaj jenom lopatama tak se člověk těm termínům nemůže divit. Možná už objednali nějakou mechaziaci, tak jim to jde trochu rychleji. A k tomu dozor, aby skutečně práce probíhaly.
Mechanizací myslíte píšťalky na udržování tempa ?
Dobrých zpráv není nikdy dost.