Stavba tunelu na Pražském okruhu si vyžádá dočasné přeložení koridoru
Tunel na budovaném Pražském okruhu si vyžádá přeložku trati, vizualizace. Pramen: ŘSD

Na přeložce bude zavedena pomalá jízda, což může způsobovat zpoždění vlaků.
Proč zpoždění? Dlouhodobější pomalá jízda by měla být zapracována do jízdních řádů…
Mně by přišlo zajímavé tam udělat železniční zastávku. Na dálnici mohlo být parkoviště K+R a byly by propojeny. Beztak tam před tunelem je potřeba mít místo na nějaké technické zázemí, viz obrázek u článku. Akorát by se nějak musel dořešit připojovací pruh zpátky na dálnici. Taky mě zaujalo, že tam, v rovině, bude tunel (délka 384 m). Opravdu bude, požadavek Ministerstva životního prostředí a obce Kolovraty. Hned za tunelem bude sjezd z dálnice na silnici I/2 Praha-Kutná Hora.
K+R není myslím zas tak populární. Obzvláště na okruhu pro transit. Do budoucna se uvažuje P+R, až bude nová trať, viz výkres sever zde
https://drive.google.com/drive/folders/1K1ynZHOglXHS5Sj3q5R7fVXXWdq-955S
Podobná preložka s pomalou jazdou prevedenou na trvalú sa skvelo osvedčila pri Plané u Mariánských Lázní. Tak uvidíme, aké ponaučenie si z toho SŽ vzala…
Dočasná přeložka u Říčan by měla být na 60 km/h, takže tam by se vykládka čehokoliv v zásadě neměla nikdy povést…
Je skoro až škoda, že tam není prostor narovnat tři protisměrné oblouky… nebo nejlépe rovnou nechat ŘSD, ať Správě železnic salámovou metodou přestaví všechna slabá místa tratí. Stačí to přibalit k nějaké silniční investici 🙂
tak v tomhle miste to nejde narovnat kvuli tem byvalym kravinum, ci co tam je v Kolovratech, ne? tam by se musel udelat vykup, demolice…
tak nebyl by to první, ani poslední kravín, co musel uhnout. ale stejně je potřeba koridor posunout do nějaký stopy, která umožňuje vyšší rychlost a nepamatuje císaře pána, takže bych se na to osobně vykašlal a těch 50 let, než se dobrá spáva rozhoupe počkal.
Tady je uplně škoda vracet trať do původní stopy. Nevíte zda dočasná přeložka povede jižně nebo severně?
Jižně.
Jižně. Směrem do Prahy pojedete víc vlevo.
jižně. uvnitř současného oblouku
To je opravdu skvělá myšlenka 😀
Narovnáme oblouk zvedneme rychlost na 130 a budeme brzdit na 110 v Říčanech. Těch nových 2500m na 130 ušetří celých 7,5s z jízdní doby. To bude revoluce v jízdním řádu 😀
Koridoru od Budějovic pomůže jen nové trasování ideálně od Bytřice do Uhříněvsi na 200kmh
Pokud se nepletu, tak cílem je nová trasa od Bystřice(Benešova) až na Zahradu. Do Uhříněvesi budou rádi že dostanou 3. kolej pro napojení metransu na Malešice a Zahradu, dostat tam ještě dvě koleje (aby R +Ex mohly být separovány od SBahnu) v plánu není. Nadto tam má být spojka z té nové trati do Říčan (z obou stran přesmykovaná)
Ještě doplním odkaz na složku kam jsem naházel relevantní úseku SP ŽUP co jsem k tomu našel. Není toho mnoho, myslím že stojí za to se na to mrknout
https://drive.google.com/drive/folders/1K1ynZHOglXHS5Sj3q5R7fVXXWdq-955S
Jo, nová trasa od Bystřice do Uhříněvsi na 200 km/u by pomohla. Jen to akorát vůbec není potřeba, což je ale takový drobný detail za několik desítek miliard Kč. Ale proč si takovou věc nepřát, když přání samotné nic nestojí 😁😁😁.
Jasně, jeden z páteřních směrů příměsta se bude na věku věků cpát na dvě koleje spolu s dálkovou (ať už nákladní či osobní) dopravou IV. Koridoru.
Minimálně část Zahrada – Říčany bych označil za jednoznačně potřebnou; zbytek asi může chvíli počkat
Správa pustila do světa tohle: https://x.com/Spravazeleznic/status/1629050412375343105/photo/3 pod názvem Koridor D204