Stavba tramvajové trati v horní části Václaváku pokročila, dělníci položili první výhybky u Muzea
Pokládka výhybek v muzejní oáze na TT Václavské náměstí. Zdroj: DPP

Výhybky budou součástí kolejového rozvětvení tramvajové trati na Václavské náměstí a do budoucna také na Hlavní nádraží.
To je krásná stavba a tolika slušným lidem udělá radost.
To úplně srdce plesá.
Běžte se rychle podívat na Muzeum, brzy tam bude sloupořadí, přes které nebude Muzeum vidět.
Stejně povedené sloupořadí jako je uprostřed náměstí. Na jednom mohutném sloupu jsou hodiny
a nic víc. Taky tam asi zapoměli jeden starý šedivý sloup.
Že někdo vyprojektuje prasečinu, to ovšem není vlastnost toho zařízení, které projektuje, ale jen toho projektanta, resp. buď jeho neumětelství a nedostatku citu pro výsledek, nebo lemplovství – ale špatně je obojí. Ale také dost záleží na zadání, které dostal.
Chtít dělat u Muzea dlouhé lanové převěsy, aby nebyly potřeba stožáry, to ovšem asi není dost dobře možné – bylo by však žádoucí soustředit různé požadavky na stožáry tak, aby jich bylo třeba co nejméně.
Toto je neuvěřitelné rozhodnutí pro 21 století !!! Krásné náměstí budou znovu devastovat tramvaje.. Už nemám zájem vůbec do Prahy jet , nejsem na tuto devastaci zvědavý, škoda,zkazili jste to co bylo na Praze to krásné..Pražáci tak si to užijte ,Nechápu, že to mohl někdo v Praze schválit ! Dnes se spíše propagují omezení dopravy a vznikají pěší zony . Děkuji nechci !
Tak to nás opravdu móc mrzí. Asi se z toho teď v Praze zhroutíme, že sem nějaký vyplašený krajánek už nepřijede.
Také bych znovu tramvaje na Václaváku nezaváděl. Pamatuji dobu, kdy tam ještě jezdily a bez nich to je/bylo podle mne rozhodně lepší. Vchodů do metra je tam dostatek
Vchody do občas přetížené stanice metra jaksi nestačí, aby tramvajová síť aspoň nějak rozumně fungovala.
Nějaká další TT v centru rozhodně potřebná je, a ne jen kvůli tomu, že průtah Jindřišská – Vodičkova – Lazarská je velmi vytížený a jeho zranitelnost ohrožuje MHD i v jiných rozsáhlých oblastech města, ale i proto, že nutné pěší přesuny jsou často dlouhé a nepohodlné a metro ve velké hloubce není výhodné pro kratší cesty. Z různých nabízejících se možností byla pak právě trať v horní části Václavského náměstí tím nejsnazším a nejkratším (na dílku nové TT) řešením, ačkoli třeba kombinace TT kolem hlavního nádraží + TT propojující Národní třídu s Náměstím Republiky přes Můstek a Příkopy by byla… Číst vice »
Těmi vchody do metra se dopravíte někam, kam metro nevede, nebo budete po jedné stanici stejně přestupovat na tramvaj? A to jen proto, aby to zůstalo, jak je – tj. s více pruhy pro auta, méně stromy a záhony, které musíte obcházet těmi autopruhy…
Nic proti TT na Václavském náměstí, ale její existence snad není podmínkou nutnou pro omezení počtu pruhů pro provoz automobilů – to by přece bylo možné udělat i bez výstavby TT, nemyslíte? Jen by se ovšem místo toho jízdního pruhu nejspíš zvětšil počet parkovacích míst (což TT naštěstí neumožní).
Váš mozek musí být neuvěřitelně zdevastovaný, když plodí takové bludy.
Souhlas, když se tam tramvaje rušily, vědělo se proč. Pohybuje se tam mnoho lidí, na náměstích tohoto typu má být jednoznačně pěší zóna. Navíc cizinci nechápou, že nemají před tramvají přednost, stačí se podívat do Jindřišské. Třeba se to po volbách změní. A tramvaje vrátit od Muzea před Hlavní nádraží, tam to dává smysl.
Ne, to se právě nevědělo. Bylo to tupé politické rozhodnutí, které kopírovalo sovětský vzor, a proti kterému měli dopravní odborníci námitky už tehdy.
Dekujeme, uzijeme. A dekujeme, nejezdete.
Nemůžu se dočkat!
No, to já bych spíš uvítal upřednostněné trati okolo hlavního nádraží před tratí po Václavském náměstí, protože obsluhu nádraží považuji za důležitější, ale lepší něco než nic – hlavně by se však stavba TT okolo hlavního nádraží aspoň neměla zbytečně odkládat (čehož se právě dost bojím).
Dotaz na kované odborníky: Jako lajkovi mi dlouhodobě nejde na rozum PROČ se proboha i v dnešní době pokládají tramvajové koleje na dřevěné pražce – a proč proboha zejména do tramvajových křižovatek?? Absolutně mi to nedává smysl. Dřevo je organický materiál, pružný velmi jednoduše degradovatelný ikdyž je napuštěn čímkoliv – a ten smrad vyprchává do ulice i zpod dlažby… A také kdo nebo co rozhoduje o tom, že některá tramvajová křižovatka je v litém betonu a některá je jen na dřevě??? Obecně z pohledu prostého cestujícícho tramvají považuji křižovatky na dřevě za velmi nebezpečné – tramvaje na nich poskakují, jsou… Číst vice »
To je prosté. Ty ve dřevě se lépe odstraňují při rekonstrukci. Odkryjete svršek, vyndáte jeřábem kolejové pole a vložíte nové. Betonové musíte dost pracně a nákladně vysekávat.
No ale ty betonové/na betonových pražcích mají mnohonásobně delší životnost – a o bezpečnosti ani nemluvě – ta je nesrovnatelná. Proč v jedné ulici cca 50 m od sebe je tedy jedna křižovatka na dřevě a jiná hned vedle zalitá do betonu – dřevo SpálenáxLazarská a beton SpálenáxMyslíkova ???
Podle čeho se DPP rozhoduje, netuším. Možná podle poloměrů oblouků? Maji-li nižší poloměr, musí se kvůli opotřebení kolejnic měnit častěji, bez ohledu na to, jestli jsou v betonu nebo dřevu. A co se týká bezpečnosti, tam fakt rozdíl nevidím.
Na bezpečnost to nemá vliv, to je jen váš nesprávný subjektivní dojem.
Na bezpečnost to má vliv při vyšších rychlostech, což v tramvajových křižovatkách, kde je maximální povolená rychlost 15 km/h, úplně nepotkáte.
To není tak úplně pravda, hlavním důvodem je, že v tramvajových křižovatkách jsou potřeba pražce nestandardního rozměru a ty je násobně levnější, rychlejší a efektivnější vyrobit ze dřeva než z betonu.
Víte někdo jak je to s přípravou TT Hlavní nádraží? Trochu mě zarazilo, že už vědí v jaké pozici mají být výhybky
Nakreslené je to skoro deset let, roku 2021 proběhla změna územního plánu. Tahle část je je to nejjednodušší…
https://www.dpp.cz/spolecnost/nove-stavby/tramvajove-trate-a-vozovny/tramvajova-trat-na-vaclavskem-namesti/popis-projektu
Příprava celku je ale dost komplikovaná, protože jsou to tři akce v jednom – nějaký zásah do odjezdové haly hl.n. (kam by přivedli tu tramvaj). pak stavba samotné trati a revitalizace parku.
V odkazovaných výkresech se má nyní založit „šturcy“ směr Hlavní nádraží, do budoucna se počítá i s propojkou odtud do VN, rovnou se udělají výhybky „ze šturcu“ směr VN, ale část té křižovatky se nyní nemá dodělat (ani příprava výhybek napojení „od šturcu“). Proč?
A zajímavá je i 1 výhybka uprostřed VN směrem k Můstku…
Kvůli oblouku z VN směr hl. n. budou muset být dotyčné výhybky protaženy splítkou až na rovinku za magistrálou (tj. u koně). Místo toho, aby se postavili nyní a jen se několik let nechaly ležet a ničit auty bez využití, tak budou postaveny, až když se začne s tratí kolem hl. n. Přes ostatní aktuálně pokládané koleje se buď bude rovnou jezdit tramvajemi, nebo leží mimo silnici a těch několik let vydrží bez úhony. Ostatně jako to vydržela část mezi budovami muzea.
Tak ať tam sakra postaví nějakou provizorní dočasnou trať, než se to vyřeší definitivně. Tenhle úsek je fakt potřeba pro zvýšení stability v centru v případě výluk/mimořádností.
Jak si stavebně představujete dočasnou trať v centru města? A stojí to za těch pár dní kdy by pomohla při výlukách? A měla by být zaústěna i směr Žižkov, nebo jen směr Senovážné?
Dočasnou na furt, a v podstatě nejvíc low-cost …
Nejde o to, kolik bude stát výstavba, ale přestavba do trvalého stavu.
Co třeba aspoň jako takovou jako tam v minulosti několik roků bývala ( https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041610# ) ? A proč by navíc jako dočasná neměla být v provozu ne jen kvůli výlukám, ale stýle?
🤣🤣🤣
Myslíte něco takového? https://www.plzensketramvaje.cz/provizoria/namesti1LBp.jpg
Podle těch nákresů se tedy teď staví tramvajová trať bez toho aby se napojila část směrem k Hlavnímu nádraží (rovnoběžná s Wilsonovu) s Václavským náměstím. Podle legendy ve výkresu je to propojení označeno jako výhled. Může mi někdo kdo ví, objasnit proč se rovnou nepostaví i tahle část? Postaví se tedy tohle napojení až se stavbou tratě skrz Sherwood? Takže se to bude znovu rozkopávat? (Podle plánů tudy má jezdit linka 5.) Ještě podle toho stejného výkresu má být založena výhybka směrem z dolního Václaváku směrem do Vodičkovy, tahle část je už postavená, ale co vím, tak tam nic takového… Číst vice »
Naposledy jsem viděl že to povede po Magistrále v úseku od té Boční ulice co je u hlavního nádraží. Vždyť co Magistrále tam bude stačit dva jízdní pruhy. Vždyť už za pár měsíců bude určitě Severní okruh Prahy 😆