Stavba přerovské magistrály přes areál Juty přináší první uzavírky

Stavba I/55, průpich Přerovem. Pramen: FB Tomáše NavrátilaStavba I/55, průpich Přerovem. Pramen: FB Tomáše Navrátila

Po dokončení stavby, které je naplánováno na konec roku 2022, bude mít Přerov novou čtyřpruhovou komunikaci

Stavba takzvaného průpichu na sinici I/55 v Přerově se s příchodem března přenesla do veřejně přístupného prostoru a přinesla první uzavírky. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo přípravné práce na jihovýchodním konci úseku u autobusového nádraží.

Novostavba necelého kilometru průtahu začala už v listopadu, dosud se ale hlavní pracovní činnost odehrávala v nepřístupném areálu někdejší továrny Juta, který magistrála přetne. Probíhala například demolice starých hal.

Březnový přesun prací s sebou nese první dopravní omezení. To se týká především Tovární ulice a přilehlých křižovatek. Došlo k zúžení a uzavření ulice pro nákladní auta. Omezení se týká i chodců, protože se bude rušit ostrůvek s přechodem, který používali chodci při příchodu z Nádražní ulice.

Vizualizace I/55, průpich Přerovem. Pramen: FB Tomáše Navrátila

Vizualizace I/55, průpich Přerovem. Pramen: FB Tomáše Navrátila

Po dokončení stavby, které je naplánováno na konec roku 2022, bude mít Přerov novou čtyřpruhovou komunikaci. „Odborníci, kteří se na plánech podíleli, slibují, že ve finále bude přerovská doprava plynulejší, rychlejší a bezpečnější, neboť průtah se stane jakýmsi „sběračem“ z místních komunikací,“ píše se na stránkách města Přerova.

Stavba průpichu přes Jutu vyjde na 189 milionů korun, provádí jí Eurovia. Úsek povede od severozápadu z ulice Velké Novosady přes Jutu v těsné blízkosti pivovaru Zubr a bude pokračovat podél autobusového nádraží, kde se napojí na ulici Tovární. Ta projde rekonstrukcí. Zmizí přímé napojení Kramářovy ulice, která bude zaslepena.

I/55, plánovaný průtah Přerovem. Pramen: ŘSD

I/55, plánovaný průtah Přerovem. Pramen: ŘSD

Na stejném průtahu městem buduje ŘSD už dva roky mostní estakádu přes železniční koridor s názvem MÚK s ČD – Předmostí. Hotovo má být za rok. Stavba má hlavně odstranit úzké hrdlo na průtahu městem, které představuje podjezd pod tratí.

Přerov patří k největším městům, kterým chybí obchvat. Tím má být po dostavbě dálnice D1, která v tomto úseku bude totožná s D55. Jenže její dostavba má léta zpoždění. „Dokončení posledního úseku dálnice je naprostou prioritou. Přerov rozhodně potřebuje obě stavby – dálnice převádí primárně dálkovou dopravu, kdežto průtah sbírá dopravu z místních komunikací,“ uvedl v nedávném rozhovoru pro Deník přerovský náměstek pro dopravu Tomáš Navrátil.

Tagy I/55 Přerov průpich ŘSD
17 komentářů