Stavba Pražského okruhu pokročila. Eurovia vybuduje u Štěrboholské spojky obří betonárku
Umístění nové betonárky Eurovia pro úsek Pražského okruhu. D0 511. Zdroj: IS EIA

Míchací centrum má připravovat směs pro celý úsek od D1 k Běchovicím.
Přijde mi, že už tam nějaké zásobníky stojí. Ale může to být u stavby domů v Dolních Počernicích.
Byl by fajn záznam průletu dronu nad stavbou, jaké pořizuje ŘSD na jiných stavbách.
Jen technická poznámka: nepíše se betonárka, ale betonárna – viz pekárna, čekárna apod.
Na to jste přišel jak? Na slově betonárka není vůbec nic špatného – viz zbrojovka, kafilerka, textilka. Je zcela běžně užívané a není důvod snažit se nikoho nesmyslně poučovat, aby se tak nedělal.
Nějak mi nesedí ty termíny, okruh v budované části má být hotový do konce toku 2027 a tato dočasná stavba má být hotová někdy v druhé polovině roku 2026. Není to nějak pozdě? A druhá věc, proč na 5 let, když má být hotovo 2027?
No odborník na silniční stavby nejsem, ale nemá produkt sloužit jako pokladní vrstva pro vozovky, která se zřizuje až po dokončení mostů, tunelů, všech možných přeložek, kanalizací atd? A 5 let asi bude od zahájení až po likvidaci včetně rekultivace + nějaká rezerva. Takže mě ta matematika tak nějako vychází… nebo?
… nebo se s tím počítá i na stavbu obchvatu Běchovic?
to by na tom nic nemenilo.
obchvat bechovic bude dokoncen spolecne s d0. zprovozneni d0 je i obchvatem bechovic podmineny.
Taky bych řekl, že to tak nějak bude. Myslím, že je v plánu i cementobetonový kryt vozovky, ten se dělá až úplně na konci a určitě se tam taky bude míchat.
Aha, tak ten CB kryt asi ne. Ten se asi bude dělat v té mobilní betonárce, která už tam je.
500tun materiáli denně (10 vagonů) to asi stále není důvod k vybudování vlečky, že?
a ta vlecka by vedla odkud kam? a hlavne kudy?
zkus se podivat do mapy, nez neco napises.
Z dolních počernic do betonárky. A sloužila by pro návoz kameniva z lomu. Ale dle odborníků se vlečka vyplatí až od 1000vozů/hodinu.
a z tech dolnich pocernic bys ji tam vedl kudy? na trat bys ji napojil jak a kde?
opet, doporucuji mapu.
Také mohli vybrat jiné místo, které by po kolejích bylo dostupnější. Jenže proč se tím zatěžovat. To je jak s těmi „logistickými“ halami – a když už jsou u vleček, tak jsou tyto namísto zlepšení návazných tratí raději vytrhávány. Zdrojů máme nekonečno. 🙂
jine – jake?
Všichni se přizpůsobte železnici! My si chceme hrát s vláčky.
Naopak místo je vybráno dobře a velmi snadno by se dala vybudovat kolej přes českobrodskou ulici a výsypka materiálu. Největší problém je ten, že se nechce. V představách plánovačů je na silnicích v okolí minimální provoz a pár aut.
proboem je jinde – to kdyz si nadseni sotousi odchovani transport tycoonem predstavuji, ze postavit vlecku je jako kliknout mysi v TT 🙂
Ale kéž by něco jak TT existovalo jako virtuální prostředí české infrastruktury, kde by si každý mohl zkusit, co udělá jeho nápad 😀
Hlavně jak by se ten nápad musel schvalovat. Přece jen v TT jsem nějaké EIA, územní rozhodnutí, stavební povolení, kolaudaci k ničemu nikdy neřešil. A to ani nemluvím o Dětech země.
Ta hra předpokládá, že papírování je v ceně stavby nádraží.
Zaústit vlečku přímo do trati, jako jo, existuje to. Přístupná by byla jenom z Malešic a od Běchovic úvratí, zapojovat ji do více než jedné koleje nemá smysl.
Přejezd na Českobrodské je něco, co by vznikat nemělo.
Plus teda zbývá pronajmout pozemky pro dočasnou stavbu a to znamená projednat to se všemi majiteli. Jeden se šprajcne, prosadit veřejný zájem u vlečky a vyvlastnit pro dočasnou stavbu? Zpátky na zem.
To u silnic žádný takový šprajc nehrozí. Jak to, když silnice více práší a hlučí?
To bude asi nějaké spiknutí proti kolejím. 😀
To by mohli najít ale takové místo určitě pro každou dálnici a jakoukoliv jinou, jen aby tam mohla vést vlečka…. Je jasné, že bychom pak měli trochu prevlečkováno.
Převlečkováno? U nás je asi 1500vleček v minulosti jich bylo 3000. Nechtěl jste říci přesilnicováno?
ano, prevleckovano
Vem lopatu a jdi tu vlečku postavit… Když je to takova úspora a je to tak easy…
Cože? 1000 vozů za hodinu? To je každé 2 minuty vlak s 33 vozy. To se nedá vyjezdit ani na dvoukolejce. Nejsem odborník na vlečky, ale tohle se mi nezdá.
Protože je to ironie. Odpůrci totiž tvrdí, že pro každý objem je železnice zbytecně velkokapacitní, ale od urcitého objemu už je to nevyjezditelné a nic mezi tím.
jo, a náklady na postavení té vlečky, napojení na koleje, uprava zabzař pro připojení vlečky na širé trati, a hromada dalších věcí .. to tě nenapadlo? nemluvě o tom, že než by ta vlečka prošla schvalovacím kolečkem, tak už okruh bude stát?
navíc, pořád jsi nám neprozradil, kde by se ta vlečka na koleje napojila.
Mate vubec predstavu, co vse zahrnuje “vybudovat vlecku”? Napojeni na hlavni zrat na sire trati? Uprava zab zarizeni? Krizeni se silnici a PZZ?
Jen nez by prosla schvalenim, bude okruh dostaven.
bavime se tu o existenci betonarky cca rok.
Stavet specialni vlecku na par let je nesmysl, navic pokud by po ni projel jeden vlak denne.
Kolik vleček provozujete, že máte takto jasno, pane odborník?
na to staci celkem i selskej rozum.
pane odbornik
Vlečka není potřeba,betonárka klidně mohla stát na nevyužívané ploše běchovického nádraží. S využitím železnice se stavěly např. první úseky D1,ale dnes holt máme aut,řidičů,nafty i peněz dost…
nemohla.
umisteni v lokalite zminene clankem umoznuje, ze auta s vyslednym produktem mohou na stavbu vesmes mimo bezne komunikace.
pokud by byla nekde na nadrazi v bechovicich, znamenalo by to nutnost jezdit uz tak pratizenou oblasti bechovic.
A tou přetíženou oblastí Běchovic a přípojnými komunikacemi od zdrojů tam žádné kamiony se štěrkem,pískem a cementem jezdit nebudou?To se tam bude vozit drony?Máte vůbec představu,jaké objemy zeminy se tam už 3 měsíce převáží po místních komunikacích?A ty suroviny nepojedou po místních,ty pouze zvětší kolony na těch nejzatíženějších silnicích vedoucích do Prahy.
kdyby se ta tudy vozil i vysledny produkt, tak by ta zatez byla dvojnasobna.
zkuste prosim premyslet.
Výsledný produkt by se vozil po veřejných komunikacích pouze po českobrodské silnici a to pouze v úseku asi 250 m dlouhém, všechny potřebné komponenty by naopak ze silniční sítě v místě i na příjezdových komunikacích zmizely, neboť by se do Běchovic dovezly po kolejích. Navíc je na běchovickém nádraží zařízené místo pro vykládku sypkých stavebních hmot i kameniva, které se běžně pro zásobování staveb využívalo. Odhaduji, že ti, kdo vymýšleli systém zásobování stavby, si na železnici ani nevzpomněli Pokud někde existuje ideální možnost zásobování talk velké stavby po železnici bez narušování ostatní silniční dopravy, tak je to právě v Běchovicích.
ten 250m usek je presne ten nejvic ucpany usek. kolony se tu deji celkem pravidelne. a specialne nalladni auta odbocujici z ceskobrodske vlevo na dubec ke stavbe by tu udelaly uzasnou paseku.
umistit betonarku doprostred bechovic je (ve vsi ucte) jedna z nejvetsich pitomosti, co tu zaznela.
K betonárce budou jezdit auta s komponenty a od betonárky zase budou odjíždět prázdná auta. Těchto aut bude podstatně více než těch, která by vozila výsledný produkt od té betonárky na běchovickém nádraží. Takže situace bude mnohem horší než popisujete.
Bohouši, materiál na D1 se vozil hodně do Hvězdonic a jako vlečku stačilo protáhnout manipulační kolej až pod budovaný dálniční most. Takovou ideální příležitost tady dráha fakt nemá a krom toho se most ve Hvězdonicích stavěl minimálně pět let a ne jeden rok. Na jeden rok zřizovat nepříliš vytíženou vlečku je fakt nesmysl. Navíc D1 Praha – Brno byl byl i na dnešní dobu gigantický projekt, který se realizoval prakticky najednou a tak už se dala dráha rozumně využít. Nakonec i stanice Zruč nad Sázavou byla kvůli stavbě D1 rozšířena o tři koleje pro vykládku materiálu nejen pro D1, ale… Číst vice »
Tak ještě jednou. Já stavbu žádné vlečky nenavrhuji. Stanice Běchovice se dá využít tak jak je. Betonárku je možné postavit hned vedle poslední nevyužívané koleje.
Ale nemůžeš tam použít sklápěcí vozidla, která nesmí na silnici. Ona to totiž ani není betonárka, takže odtamtud nebudou jezdit mixy s betonem. Je to míchací stanice pro mineralbeton, jak zde napsali jiní, věci znalí a bude se to vozit sklápěcími stavebními vozidly. A opravdu čekáš, že se suroviny pro mineralbeton budou moci vozit vlakem, když zdroje těchto surovin nejspíš vlečku buď nemají, nebo jí v lepším případě nemají provozní?!? Fakt bojuješ naprosto zbytečně za něco, za co absolutně nemá smysl bojovat.
S tímto přístupem jakákoliv nákladní přeprava po železnici skončila a všechny ty řeči politiků o převodu přeprav ze silnice na železnici jsou lež. Lží zůstávají i sliby ohledně ohleduplné výstavby 511,stačí se tam jet podívat. A pokud těmi stavebními vozidly míníš ty velkoobjemové dumpcary, tak ty na jiných podobných stavbách po veřejných komunikacích jezdí.Vlečky mají zatím všechny cementárny a kamenivo z kamenolomu lze v případě neexistence vlečky nakládat do výsypných vozů v nejbližší železniční stanici.Když by se chtělo,yak jde všechno.Ale ono se nechce.A je to také jeden z důvodů, proč jsou ty stavby zbytečně drahé.
nechte toho.
co je neohleduplneho na tom, ze je betonarna mezi poli doslova par supu metru od stavby?
vy se ji tady snazite umistit primo do zastavby a tou zastavbou ty desitky a stovky aut .
proberte se – tohle neni transport tycoon.
Neohleduplný je provoz sklápěček se zeminou po osobní dopravou přetížených místních komunikacích a obrovská prašnost stavby.Mezi případnou betonárkou u koleje v Běchovicícb a místem,kde skutečně bude umístěna,žádná zástavba není.
Takže kamenivo by se vozilo vlakem třeba z Měšic, kde se nakládá kamenivo z lomu v Klecanech, do Běchovic. Nebylo by to ekologické, bylo by to akorát drahé a hloupé. Smiř se s tím, že kamenivo a většinou i písek se u nás vozí na velmi krátké vzdálenosti. To je velký rozdíl například od Polska, kde kamenivo se těží na jihu, takže má smysl ho směrem na sever vozit několik set kilometrů vlakem ve velkém.
Brame, tuhle diskuzi už teď nikdo nečte. Vydáváš obrovské množství energie jako mnozí další, abyste zdůvodnili, že po železnici nejde nic přepravovat a že to vše musí po silnici. Ani já ani Ty nevíme, co konkrétně a odkud se bude přepravovat. Ale všichni víme, že toho bude hodně a že to pojede po nejvytíženějších komunikacích v ČR v těch nejvíce zatížených místech, tudíž že ten náklad bude čekat v kolonách, a to i kdyby se přepravoval na krátkou vzdálenost. A pokud z Klecan, tak dojde s nejvyšší pravděpodobností k tomu, co nechce Air Treveller, tedy k odbočování vlevo proti směru… Číst vice »
Jedno nákladní auto za 30minut? Tak aby provoz fungoval plynule a nemuselo se řešit kdy/vůbec prijede vlak s 10 vagony? Doba socialismu, kdy se pořád čekalo na materiál už je dávno pryč!
Aha, jaktože tedy hattrick-transport se svými pískovými vlaky nemá žádné problémy s plynulým zásobováním jihlavy? Problémy socialismu házet na železnici je opravdu bolševický nesmysl.
https://www.hattrick-transport.cz/
V clanku se pise o mechanicky zpevnenem kamenivu, tak jaka betonarka? MZK nema s betonem nic spolecneho.
Nejspíš proto, že směsi mechanicky zpevněného kameniva se v žargonu oboru říká „minerálbeton“, tak to autora možná zavedlo na myšlenku o betonárce. Obvykle se toto zařízení nazývá jako mísící centrum, ale to by asi nebylo pro titulek článku tak úderné, poutavé a zajímavé.
Přidává se do směsi cement pro zpevnění a jak píše Pavel, říká se tomu minerální beton. O klasický beton se ale nejedná, titulek článku je trochu zavádějící.
Ja tedy ziju v domeni, ze do MZK se cement nepridava. Je to nestmelena vrstva. Cement patri do SC, CB nebo ACB.
Má pravdu, předsedo, směs MZK je naprosto bez pojiva, výsledná pevnost a únosnost položené vrstvy je docílena pouze vhodnou skladbou frakcí pro docílení stanovené čáry zrnitosti a optimální vlhkostí při zamíchání a následné pokládce.
Uz se nemůžu dočkat az kolem Chodová nebude vozová hradba
To nás je asi víc 😉.
Chodov bude indukovat, takže se těšíte zbytečně…
Ano, posune se k Velkym Popovicim, bo nekapacitni větev z D1 na SOKP, když bude muset zvládat rozbočení do dvou smeru s tím prupletem od Jesenice/Říčan na Chodov… Ten průplet bude do budoucna nutné nahradit mimoúrovňovým vyřízením tohoto směru, o tom jsem přesvědčen… Ale zaplať pán Bůh, a Radek M., že se 511 staví…
Jo, ale porad jde o ty kamiony, ktery se svym naftovym zazrakem s vykuchanym filtrem porad nerozjizdeji v mestsky zastavbe. Cekam, ze kvalita vzduchu na Jiznim meste by mohla jit nahoru.
Zadne jine zlepseni ale asi pak dalsich 10 let nebude.
Ono stačí až za ty dva roky zkolabuje celá MÚK Modletice, která má ve všech směrech napojení na D0 jako kdyby to byla okreska. Mám dojem, že v ČR ještě nikdy nikdo nepochopil, že propojení dálnic má být plynulé a kapacitní, a že to není „další sjezd z dálnice“.
Okruh má být okruh, takže hlavní trasa prostě musí jít podél D0. Obří brzdou je prostě připojení z D0 na D1 od Jesenice, kdy se nedjříve odbočuje na Modletice, pak na D1. Kdo to nezná, a sjede hned první větví, a nejede o kousek dál, často nadává. Už jsem se taky párkrát spálil, že jsem vlastně stál na směr, který jsem ani nemusel.
Tak já naopak velmi rád jezdím z D0 na D1 ve směru od Jesenice tou první možnou spojkou, tedy výjezdem na Modletice. Je to mnohem lepší a rychlejší, dá se to prosvištět inza mokra osmdesátkou.