Stavba obchvatu Třebíče, důležitá i kvůli Dukovanům, by měla začít v roce 2028
I/23, obchvat Třebíče, vizualizace. Pramen: ŘSD

Příprava obchvatu Třebíče, která má 34.500 obyvatel, se přitom nedávno vrátila o několik kroků zpět.
Mě připadá, jako kdyby tuto stavbu dělaly dvě různé organizace, dva různí projektanti, nebo dva různí investoři. Směrem od Vladislavi až někam po MÚK s ulicí Znojemská velkorysá stavba, na druhé straně někde od Terovského údolí přes Borovinu zoufalost, kterou někdo nakreslil v osmdesátých letech a nechce ten projekt vyhodit, aby si nemusel přiznat, že je to stejná bída, jako původní rádoby obchvat centra Bráfovou a Sucheninovou. Oboje není obchvat ale magistrála skrz město. Ať si to přes Borovinu někdo postaví když chce, ale ať tomu neříká obchvat a skutečný obchvat vede mimo Borovinu, prostorem mezi Borovinou a Stařčí, a… Číst vice »
Ten tunel je pro nadrozměrný náklad přímo parádní.
Na tento obchvat čekáme už více než 45 let. Vlastně už předtím než úlet bolševiků, kteří stejně jako u magistrály v Praze nasměřovali veškerou dopravu přímo do centra našeho města! Přitom samozřejmě nenapravitelně zbourali část historického centra Třebíče. Tento zrůdný režim naštěstí už nestihl dokončit nesmyslný územní plán, ve kterém v 80. letech naplánovali zbourání Židovského města (dnes památka UNESCO) a chtěli tam postavit paneláky! Jsem velice rád, že se snad asi dočkám stavby opravdového obchvatu, jehož varianta mi připadá z předložených návrhů patrně nejrozumnější. Na tento obchvat čekáme už více než 45 let. Vlastně už předtím než úlet bolševiků,… Číst vice »
Jakých 45 let? Od roku 1980? To snad ne. Kolik bylo tehdy v Třebíči aut? A zbourané byly především části Třebíče, které neměly vysokou historickou hodnotu a ve kterých žádný rozumný člověk bydlet nechtěl. Dopravu do centra nepřesměrovali bolševici, doprava přes centrum Třebíče šla vždy. Předložená varianta je ta nejhorší, vede skrze obytné čtvrti, ale je levná a zároveň vede přes pozemky, které vlastní ti „správní lidé“. Proto to úsilí současné radnice. Vzhledem k rozvoji města (Dukovany II) bude obchvat brzy zasahovat do nové zástavby. Má snad Jihlava nově vybudované části obchvatu skrze obytné čtvrti? Ne, má je kilometry daleko.
Nedovedl bych si představit, jak by dál uzoučkou ulicí V. Nezvala jezdila veškerá doprava. Ta přeložka v centru byla potřeba tak jako tak. I když autobusák by při pozdějším budování asi stačil menší.
Mmch. Jihlavský tunel VEDE okolo zástavby (část Jihlavy je za ním).
Na tento obchvat čekáme už více než 45 let. Vlastně už předtím než úlet bolševiků, kteří stejně jako u magistrály v Praze nasměřovali veškerou dopravu přímo do centra našeho města! Přitom samozřejmě nenapravitelně zbourali část historického centra Třebíče. Tento zrůdný režim naštěstí už nestihl dokončit nesmyslný územní plán, ve kterém v 80. letech naplánovali zbourání Židovského města (dnes památka UNESCO) a chtěli tam postavit paneláky!
Jsem velice rád, že se ještě asi dočkám stavby opravdového obchvatu, jehož varianta mi připadá z předložených návrhů patrně nejrozumnější.
pracoval jsem na výstavbě v 80.letech, veškerá doprava končila v Mor.Krumlově a vlečkou na místo JeDu, žádný obchvat, žádný tunel….
Já jsem tam v té době pracoval také. Tunely sice nebyly, ale silniční i železniční mosty se výrazně měnily – alespoň v okrese Třebíč!
Fakt nechápu, proč se pořád tlačí ten nesmyslný tunel. Kdyby šla silnice přes Stařeč, vyhne se Červené hospodě a nebude ten tunel potřeba. Já nejsem žádný podporovatel Vod z Tetčic a spol., ale na sílu tlačit tunelovou variantu je prostě ujetý.
Červená Hospoda patří Starči. 🙂
Nicméně pak by obchvat šel buď okolo Borovinského rybníka po stávající silnici (= u domů), nebo by to byla ta varianta vzdálenější městu, tzn. o to méně vnitroměstských přeprav by obchvat převzal.
No, za mě by právě dávalo smysl, kdyby se to za rybníkem vrátilo do té stopy, se kterou návrh počítá. Tedy, jihem by to obešlo Červenou hospodu a Borovinu. A dál ať si to jede blíž městu, aby to natáhlo i městskou dopravu. Samozřejmě chápu, že táhnout to až ke Stříteži nemá z hlediska stažení dopravy moc smysl.
Nejsem odborník, jen mi ten tunel přijde fakt hodně blbej, aby se ta doprava ve výsledku nacpala doprostřed zástavby.
Ten tunel tam mimochodem nemá být od začátku – nejprve to má být hloubený zářez, a až tudy projedou ty dílce pro rozšíření JEDU, dobuduje se (předpokládám, že ne za provozu) tunel…
Tak pardon, musím sám sebe opravit – ano, má tam být od začátku a s výškou přes 9 metrů.
Ano a skončit až u plánované přeložky silnice ll/405. Pochopitelně tím vyřešit i žel. přejezd P3868.
Tady se tlačí přežité řešení.
Super! Doufám však, že spolu s novým kapacitnějším obchvatem se naopak přebuduje stávající průtah města na lidštější ulice.
Zahájení stavby v roce 2028 je absolutně nerealistické..
V podstatě ten údaj stojí jen na jednom subjektivním tvrzení – od někoho, kdo např. v roce 2019 tvrdil, že kvůli opravě mostu nad tratí č. 240 bude muset být provoz vlaků vyloučen na 2 měsíce https://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/ridice-ceka-dopravni-peklo-most-v-havarijnim-stavu-ovlivni-zivot-pulce-okresu-20190125.html
Nakonec byl vyloučen jen na 2 týdny, přičemž ta výluka tam byla i z jiných opravných prací plánována už před zjištěním havarijního stavu toho silničního mostu.
Že se do zahájení stavby Dukovan nekopne v Třebíči na „obchvatu“ do země je patrne jisté. Chystá ŘSD nejaké úpravy na současném průtahu městem?
Ta západní část obchvatu je bez prominutí nalajnovaná úplně pitomě. Přimyká se přímo k městu, zbytečně procpaná tunelem pod sportovními areály a Borovinou. Přitom kdyby vedla jižněji pod Borovinským rybníkem (a výškové poměry plus vedení VVN řešila tunelem nebo zářezem, který by tu byl méně kontroverzní než v zastavěném území), potká se s II/410 u Stařeče, pokračuje západně a na stávající I/23 se připojí mezi ZD Krahulov a Pastvištním rybníkem, kde je už stejně v přípravě přeložka II/405 a obchvat Krahulova. Mimo jiné by tím z tranzitní dopravy vypadl přejezd trati u ZD i s tím pitomým dlážděným rigolem a… Číst vice »
Přesně, spousta lidí má tento logický názor…bohužel mezi Třebíčí a II/405 se připravuje pouze jen nesmyslná rekonstrukce I/23 na kategorii S7,5!!!
Ještě v době, kdy byl pan krajský ředitel ŘSD vedoucím odboru dopravy v Třebíči, tak tvrdil, že varianta blíže centru urychlí přípravu díky tomu, že obchvat vede výhradně územím Třebíče (což mmch. v jednom kousku není pravda) a že nezasahuje do území jiných obcí.
Tak se ukáže, jak rychle to i díky tomu půjde. 🙂
Souhlasím s vámi, ale myslím, že mnoho lidí na důležitých místech chtělo mít ten obchvat co nejblíže obci aby sloužil nejen pro tranzit, ale i místním obyvatelům, kteří dojíždějí autem.
Na mapce vidím kruháče. Sen každého řidiče nadrozměrných nákladů.
Jedná se o mimoúrovňové kruhové objezdy. Směr rovně je nepřerušen.
Podle mě podle provozu na to že je to novostavba tak by melo všechno se dělat mimo rovné v tomhle úseku. Ale jsou tam pořád minimálně tři křižovatky.
Zajímavé. Váš starší příspěvek ke stejnému obchvatu říká něco jiného:
„Jak řvu proti kruháčům na jedničkách, tak tady jim tleskám.“