Stavba obchvatu Kojic nabrala zpoždění přes půl roku, nová silnice bude hotová do konce dubna
Za zpoždění může výměna projektanta, zpoždění s přeložkou či jiná třída těžitelnosti zeminy.
Pardubický kraj počítá s tím, že do konce dubna otevře nový obchvat Kojic. Ten navazuje na nedalekou stavbu obchvatu Chvaletic a výrazně zjednoduší cestu autem mezi Kolínem a Pardubicemi. Jeho výstavba nabrala zpoždění více než půl roku.
Po návštěvě na stavbě potvrdil předpokládaný termín dokončení hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Podle kraje se v průběhu výstavby objevily dílčí komplikace způsobené výměnou projektantů, přeložkou ČEZ a jinou třídou těžitelnosti zeminy, což mělo vliv na zpomalení postupu odkopávek. Stávající termín dokončení stavby je na konci dubna letošního roku. Obchvat se začal stavět v září 2021, měl být hotov do října loňského roku. Zakázku za 231 milionů korun získaly společnosti Chládek & Tintěra, Pardubice a Metrostav Infrastructure.
Konec dubna jako jistý termín
„Stavba obchvatu Kojic je od samého počátku nejen pro kraj jako zadavatele, ale také pro projektanty a následně stavebníky velkou výzvou. Část silnice v nové trase vede po náspu přes rybníky a mokřady a v poměrně složitém území blízko hlavnímu železničnímu koridoru,“ vysvětlil Netolický.
Netolický ve zprávě uvedl, že muselo dojít ke změně projektanta, protože s ním nebyl kraj spokojen. Šlo o společnost HaskoningDHV Czech Republic
„V tuto chvíli jsem byl pracovníky stavby, ale i našimi investičními pracovníky ujištěn, že dokončení stavebních prací je plánováno na konec dubna,“ řekl hejtman Martin Netolický s tím, že vozovka bude široká 9,5 metru a samotný obchvat obce bude na obou koncích napojen kruhovými objezdy na stávající průtah obcí.
Stavba je tvořena třemi etapami. První etapu tvoří úsek silnice Chvaletice – Kojice, druhou etapou je samotný obchvat Kojic a třetí etapu tvoří úsek silnice II/322 od křižovatky s III/3224 po nový obchvat Kojic. Stavba má velký dopravní význam v přímém dopravním spojení na ose Pardubice – Kolín s napojením na dálnici D11.
(V textu byl původně uvedeno nesprávné jméno projekčních firem, společnostem AFRY CZ a Dopravně inženýrská kancelář se omlouváme)