cargo

Stavba obchvatu Frýdku-Místku začala, druhou etapu zatím blokují Děti Země

Vizualizace obchvatu Frýdku - Místku. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Frýdku - Místku. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo stavbu dálničního obchvatu Frýdku-Místku. Zatím jde o první etapu v celkové délce téměř 6,5

Ředitelství silnic a dálnic dnes zahájilo stavbu dálničního obchvatu Frýdku-Místku. Zatím jde o první etapu v celkové délce téměř 6,5 kilometru. Z toho 2,2 kilometru připadá na dálnici D56 a její napojení na D48, která bude jako obchvat města pokračovat od křižovatky na východ. Na první etapu připadá 4,2 kilometru D48.

„Vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku a souvisejícího připojení dálnice D56 odkloní veškerou tranzitní dopravu z města na obchvatové komunikace, čímž výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu,“ uvedl šéf ŘSD Jan Kroupa. Podmínkou je ovšem zahájení stavby i druhé, východní poloviny obchvatu, která se napojí na již hotovou část D48 ve směru na Český Těšín. Stavební povolení ale rozkladem zpochybňuje ekologické sdružení Děti Země. Kroupa přesto věří, že stavba začne ještě letos.

Frýdek-Místek,obchvat. Autor: ŘSD

Frýdek-Místek,obchvat.
Autor: ŘSD

Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západo-východním směrem. Komunikace spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a s Polskem.

Tendr na první etapu včetně napojení D56 vyhrálo sdružení firem Alpine Bau, Berger Bohemia a Habau CZ s cenou 2,169 miliardy korun. S ještě nižší cenou přišla řecká firma Aktor Ate (2,047 miliardy), tu ale ŘSD ze soutěže vyřadilo. Hotovo má být za 44 měsíců, tedy na přelomu let 2021 a 2022.

Po obchvatu volají místní už nejméně dvě desetiletí, pořádali i demonstrace. Průtah Frýdkem-Místkem zatěžuje hlukem bytovou zástavbu a je zdrojem častých dopravních nehod.

Děti Země žádají v rozkladu změnit například uložené podmínky  stanovisku hygieniků na ochranu před hlukem, dále ve stanovisku krajského úřadu v Ostravě na ochranu cenných území soustavy NATURA 2000, hlavně kolem řeky Morávky, a také ve stanovisku EIA na ochranu životního prostředí. Součástí rozkladu je také upozornění na rozpory při vydání stanoviska krajského úřadu v lednu 2013 k zásahu do přírodních památek Profil Morávky a Kamenec a při vydání stanoviska EIA v únoru 2017, které Ministerstvo životního prostředí zaslalo Ředitelství silnic a dálnic ČR bez vyjádření veřejnosti.

Tagy D48 D56 Frýdek-Místek obchvat ŘSD
14 komentářů