Stavba nadjezdu přes koridor v Chuchli začíná. Demolice lávky omezí provoz autobusů i vlaků
Lávka přes koridor ve Velké Chuchli. Foto: Pražská integrovaná doprava
Lávka zmizí po necelých dvou letech od instalace.
Lávka zmizí po necelých dvou letech od instalace.
Jedna věc mi není jasná. SŽ tvrdila, že lávka bude dočasná do doby vybudování trvalého mimoúrovňového křížení. Proč jí teda bourají, když stavba ještě ani nezačala, natož aby byla vybudována? To před dvěma lety nevěděli, že jim vlastně ta lávka bude překážet? 👀
Pamatuju si, snad z diskuze o Branickém mostu, že by bylo lepší, kdyby vlaky z a na most mohl jet po prostředních kolejích, ale nejde se tam dostat, protože tam nejsou výměny. Nevím, do jaké míry je to opravdový nebo jenom teoretický problém, ale když tam nebude ten přejezd, tak by se to už mohlo vejít, ne?
Už všem dochází, že různá omezení a jednokolejný provoz mezi Vinohradskými tunely a koncem Prahy směr Beroun bude po dlouhou dobu? Bez ohledu na most na Výtoni? Teď je rozkopané i nádraží Smíchov, začíná Smíchov-Černošice s Chuchlí. Zanedlouho začne oprava Vinohradských tunelů. A SŽ teprve začala projektovat tříkolej od nich. Prostě, do 2030 bude trať vždy někde rozkopaná. SŽ současný stav jednokolejky na Výtoňském mostě vyhovuje, bylo to plánované.
2030? To přidejte. Zbývá jeste zmodernizovat úsek Radotín-Karlštejn.
Přesně tak, počítejme realisticky s druhou půlkou století. A to jsem optimista.
„Začíná Smíchov – Černošice s Chuchlí.“ Ze Smíchova do Radotína je modernizace hotová včetně Chuchle, naopak Radotín – Černošice se ani nekoplo a ještě dlouho nekopne.
V Praze je životnost lávky kratší, než délka výstavby lávky v Pardubicích. Ano, vím že byla jen provizorní…
A chápete, že lávka na nádraží v Pardubicích se stavěla tak dlouho hlavně proto, že výstavba jednotlivých segmentů navazovala na rekonstrukci jednotlivých nástupišť a kolejiště a také nesměla zhoršit už tak velká omezení provozu na zhlavích? Nemluvě o tom, že město nedokázalo včas opravit ulici K Vápence a už hotová lávka vedla jistý čas do rozbahněného staveniště.
Nevíte, zda už magistrát zamítl odvolání NIMBY proti poslednímu stavebnímu povolení, které ještě nedávno nebylo pravomocné (info od SŽ) ?
kolik stalo jedno přejítí po dočasné lávce?
A jaká byla časová úspora pro chodce díky eliminaci nutnosti čekat několik (desítek) minut na světlech?
Bydlím hned vedle. Lidi na lávce bylo minimum. Spíš to byla rozhledna… Čekání na závorách minimální – jen občas se stane, že se sejde několik vlaků současně.
Minimální v době, kdy provoz byl omezen. Argumentujete stejně jako NIMBY, protože to už opět neplatí, prohání se tam daleko více nákladních vlaků a pracovních loko. Dá se předpokládat, vzhledem k tomu, co se bude dít na Smíchově nebo v Černošicích, další sloty průjezdů. Kolony již občas jako za starých časů před optimalizací. Naopak pomáhá zřejmě nějaké dispečerské či automatizované řízení provozu, posílá se to proti sobě na stejnou minutu průjezdu. Ne vždy je to možné, a tak autobusy (i vč. linky 244) tam umí chytit až 7-8 minut zpoždění, to už může znamenat dopad na obratový čas. Statistika zpoždění… Číst vice »
Jste místní? Je skutečně pravda že lávku moc lidí nevyužívalo, hlavně proto, že její překonání trvalo déle a bylo náročnější(schody) než počkat na průjezd jednoho vlaku. Lávce rozhodně nepomohlo umístění schodů až u Dostihové, protože většina chodců využívajících přejezd jsou lidé jdoucí od vlaku, nebo zastávky 244. Nehledě na zvýšenou míru průjezdu vláků je pořád častější průjezd jednoho vlaku, nebo potkání dvou vlaků ve stejný čas. Tedy vycházelo lépe počkat. Co se týká zpoždění autobusů, tak přejezd spíš vyvažuje proudy dopravy, protože silnice vedoucí do Chuchle je hlavní, tedy všechny auta jedoucí po Radotínské dávají přednost a přejezd jim tam… Číst vice »
Znám to tam a také by mě zajímalo jestli jsou nějaká čísla kolik lidí ji použilo. Myslím, že to byly vyhozené peníze z okna.
Foto 9 parada – uzounka betonová díra do které se v noci bude každý těšit, zejména dámy….achjo.
V rámci připomínek (IPR a zřejmě i MČ) bylo požadováno přidat 90 cm na šířku, tak snad na to nezapomněli 🙂 U rampy do Radotínské ale mnoho nevykouzlíte, bez větších přeložek sítí určitě ne.
Vim že se můj názor líbit nebude ale… Protože čecháčci jsou prasata nebudeme stavět podchody ani nadchody? Hele pokud nechceme žít v železničním středověku úrovňová křížení musí prostě pryč.
Nejde přece o ten podchod jako takový, ale o jeho navrhovanou podobu…
Hlavně podchod v zátopové oblasti není zrovna top nápad.
Tak už konečně pochopte, že nosit s sebou ten kus železa plněného těžkými kovy má smysl. A samozřejmě umět s ním zacházet.
Pak nemusíte míst starosti, když v podchodě potkáte spoluobčana.
Jak bude řešena bezbariérovost? Bude tam výtah, do kterého se nevejde jízdní kolo?
Výtah tam bude velikosti, která odpovídá normě a potřebám seniora o holi, vozíčkáře nebo přepravy kočárku.
Protože kolo je ten nejefektivnější způsob pro dopravu lidí po městě na vzdálenosti, kde už nestačí pěší chůze. Tak proč to podporovat, když můžeme podporovat dražší MHD a daleko dražší IAD.
Tak to je nový level – cyklisté se pro svoji zábavu dožadují výtahů z veřejných peněz, které pak akorát zaneřádí blátem z pneumatik. Hele co kdybyste si ho vynesl jako jako správný cyklosportovec po schodech? Jízda tím výtahem stejně není udržitelná, když elektřinu pro něj vyrobili někde v Tušimicích.
Copak cyklosportovec, ten si s kolem poradí i do schodů, ale takový „elektrocyklosportovec“ ten se teprve zapotí :-D.
Vy jste nikdy kolo nevedl…
Á, další expert, co si myslí, že na kole se jezdí jen pro zábavu… Že na něm někdo může jezdit třeba do práce a z práce, s dětmi do školky/školy, na nákup, to je mimo rámec Vaší představivosti? A že to nemusí být zrovna sportovec? Kolo od bláta má někdo, kdo jezdí někde v terénu. Ale po městech můžete jezdit klidně týdny a bláto nepotkáte. Viděl jste někdy jet na kole seniora? Ne? Jeďte se někdy podívat třeba do Hradce nebo Pardubic. A Chuchle, Radotín, tam to jsou taky pěkné rovinky. Ony ty výtahy jsou drahé, ale jestli se do… Číst vice »
Výtah je pro nemohoucí, předpokládá se, že kdo jezdí na kole, je zdravý a zvládne po rampě. Snad nejste trol
Tak ona by stačila taková ta rampička (žlábek) přes schody jako na budějovickém nádraží. Pak se může kolo jen tlačit, a zvládnou to i děti. Dřív se to za soudruhů dělalo pro kočárky, ale dalo se to využít i pro kola.
Já tedy nejsem odborníkem na tuto problematiku, ale proč ten cyklistika nemůže jet na kole po tom mostu?
Prodlouží mu to zpravidla cestu. Čímž nechci nic tvrdit, že by to nemohlo pro někoho fungovat.
Zatím tam žádný most není.
Já tam žádné výtahy nevidím, na vizualicich vidím rampy, které bezbarierovost splňují po celý rok a bez cedulek mimo provoz.
Foto č. 11.
Na jednom konci rampa, na druhém výtah.
A není to lhostejné?
Výtah je součástí podchodu, nikoli podjezdu. Pro motorová a nemotorová vozidla je určen nadjezd.