lot
Letecké společnosti Letectví

Státní pomoc Smartwings připravuje speciální tým, ministerstvo dopravy jeho složení tají

Letadla Smartwings po kolizi na Letišti Praha. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Letadla Smartwings po kolizi na Letišti Praha. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Na ministerstvu dopravy vznikl nový speciální tým, který řeší, zda a jak pomoci společnosti Smartwings Group překonat kritickou situaci způsobenou pandemií koronaviru. S výjimkou jeho vedoucího ale ministerstvo dopravy složení týmu, který bude připravovat materiály o miliardové pomoci, tají.

V zájmu plynulé práce komise lze nyní říci, že si do ní všechny strany (akcionáři i ministerstva) nominovaly své zástupce, aby všichni měli stejný přístup ke všem informacím a aby subjekty účastnící se práce měly možnost pokládat otázky, které považují za relevantní,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Později upřesnil, že každá strana má v týmu dva zástupce, medializace jmen by podle jeho vyjádření nepomohla.  Jediné jméno ministerstvo konkretizovala: v čele týmu je Roman Lesný, dosud poradce ministra několika resortů Karla Havlíčka. Lesný se má na dopravě stát jeho náměstkem místo Tomáše Čočka.

Ministerstvo dopravy nijak oficiálně vznik týmu neoznámilo, první na něj upozornil server SeznamZprávy.  Podle něj Lesný už pracoval pro stát v roce 2009 v době záchrany ČSA v roce 2009.

Podle Jemelky pracovní tým pracuje na zajištění analytických podkladů pro přípravu doporučení ve věci případné podpory společnosti Smartwings Group a informace koordinuje s Ministerstvem financí. „Součástí týmu jsou i zástupci všech akcionářů společnosti, aby měl k dispozici všechna potřebná data a zároveň se došlo ke shodě na výši a časové potřebě financování společnosti,“ dodal Jemelka. Podle něj tým pracuje průběžně. Minulý týden se zástupci ministerstva sešli se zástupci odborových organizací ČSA.  stát měl dál v této věci postupovat; tedy zda-li pomoci, nebo ne a pokud ano, tak jak. Cílem by mělo být jednotné stanovisko týmu k potřebě finančních zdrojů, jejich výši a načasování. Druhým cílem je identifikovat možné alternativy řešení, jejich porovnání a doporučení k jednotlivým alternativám,“ upřesnil Jemelka.

Smartwings opakovaně uvedly, že žádají stát pouze o státní úvěr nebo garanci státního úvěru. Ministr Havlíček či ministryně financí Alena Schillerová v minulých týdnech opakovaně přišli s různými nápady, například koupit sto procent akcií společnosti.

160 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
beija
nicky

Majitelé Smartwings tvrdí, že pokud nedostanou státní garance, tak firma zkrachuje. Ale dosud tady nezaznělo, že pokud má firma nějakou perspektivu a je finančně zdravá, tak jí může převzít konkurence, nebo se pro firmu dá najít soukromý investor. Pokud tomu tak není, tak by to měl být pro stát zdvižený prst a měl by následovat hloubkový audit, aby nepomáhal bankrotářům.

J.K.

Proc tu stale lzes? Staci se podivat na clanek treba zdopravy.cz https://zdopravy.cz/smartwings-hlasi-dalsi-rust-letos-firma-prevezme-15-novych-letadel-22993/ to nejak tvoji teorii o firme , co tak maximalne vozi cechy do Egypta znacne nabourava. Clovek by se tu mohl rozepisovat o wet lease, atd. , mluvis o nejake spouste zahranicnich zamestnancu coz je opet nepravda. Je pekny ze hned vis, kde by majitele mohli vzit penize, ale proc treba neuvedes ze Simane do problemu s maxi vlozil 2mld a ted 600 milionu (cca 25% sveho majetku). To uz pak nezni, tak dobre psat tady o nejakem tunelu, kteremu neveri ani jeho majitele, vid? Jedine positivum je… Číst vice »

Nicky

Že majitel investuje do své firmy je snad normální. Pokud to nedělají i spolumajitelé, je to na pováženou a stát by se neměl v takové společnosti vůbec angažovat. Také se tají očekávané propouštění, protože když není poptávka co tam ty zaměstnanci budou dělat že?

beija

Na Letišti Praha se již propouštělo a to je to státní firma. Přitom mohla využít proplacení části mezd podobně jako Smartwings. Tam už údajně propouštěli piloty, kteří jim s úroky nesplácejí pořízení pilotní licence.. J.K. – o wet lease se klidně rozepište, nikdo Vám nebrání. Každopádně nevíte konkrétní podmínky, jaké má Smartwings nasmlouvané. Třeba Letišti Praha prý již neplatí žádné poplatky, atd. Také se o více než polovinu snížila cena leteckého paliva a i když Smartwings má dlouhodobé smlouvy, tak vzhledem k agresivně-asertivním vyjednávacím schopnostem oligarchy Šimáněho si už určitě vydupal změnu smlouvy. A čistě teoretická a odhadovaná informace –… Číst vice »

beija

A ještě mě napadá, dle dostupných dat by parkování a sevis letadel SW měl být na den o 30% nižší než tvrdí Šimáně a spol. do médií..Ztráta se raději nadsazuje, aby se od státu získalo co nejvíce.

beija

Byl brán vzorový let na 3hod. tam, 3hod. zpět, tedy 2x vzlet, který je nejdražší částí letu. Také tam byly započítány do nákladů např. „diety“ CC a 2 pilotů. Náklady se zaokrouhlovaly v deseitisících nahoru, takže výsledný zisk může být vyšší.

Axel

Pro J.K. Co konkrétně si člověk má představit, pod Vaší myšlenkou: „Simane do problemu s maxi vlozil 2mlda ted 600 milionu“?

Chápu správně, že Vy tvrdíte: kromě dluhů z leasingu letadel a kromě dluhů vůči zaměstnancům tak SWM nyní dluží více než 2,5 mld (plus úroky) jednomu ze svých akcionářů?

Díky za upřesnění Vašeho názoru

J.K.

Firma nemá žádné dluhy vůči zaměstnancům. To pro začátek.

On ty peníze investoval, nepůjčím. Investovat a půjčit je rozdíl. Kdyby to půjčil, tak je to přesně jak píšeš, profitoval by z úroků atd. Když investuješ (třeba návýsenim základního kapitálu firmy ), můžeš vydělat, ale jen za předpokladu, ze firma bude vydělávat. Podívej se na Bakalu a NWR, tam těm investorům, kterým zůstali akcie, zůstali jen oči pro pláč. Takže investovat jako akcionář a úvěrovat jako banka je zásadní rozdíl.

atat

K dluhům u zaměstnanců, nevim, slyšel jsem i opak, to by musel potvrdit někdo ze zaměstnanců jak to je.

K te investici, nechápu to. Firma má základní jmění stejné od května 2016 a je pravděpodobné, že peníze společnosti půjčil, a bude trvat na jejich navrácení. Chybí taky účel investice, do čeho těch 2,5 mld firma investovala?

J.K.

Můžeš říct, kde jsi to slyšel?

Zaměstnanci souhlasili s plošný snížením platů. Maximálně se zpozduji výplaty diet.

Ty peníze byli použity na placeni mimořádných nákladu spojených s boeingem max a 600 milionu v posledních 3mesicich k proplacení mezd leasingu a dalších nákladu spojených s uzemnenim letadel.

Axel

Pro J.K. mohl byste blíže popsat jaké náklady musela platit firma SWM ohledně „boeing max“? Přece ty letadla jsou v majetku pronajímatele (SWM si Boeing 737MAX najímá od různých pronajímatelů-leasingových společností).

Jste si jist, že SWM má/měl povinnost jako nájemce utrácet nějaké peníze za „uzemnění letadel“? Je to velmi důležitá informace, protože je pravděpodobné, že leasingové firmy budou CELOSVĚTOVĚ v existenčních potížích, čili jestli pronajímatelé-leasingové společnosti pronajímající 737MAX něco dluží firmě SWM, tak jen těžko SWM dostane zaplaceno od těchto leasingových společností kvůli „uzemnění letadel“.

Pletu se?

Axel

Pro J.K. – Jak víte, že Vámi zmiňovaných více než 2,5 miliardy byly do SWM vloženy (Vy píšete „investovány)panem Šimáně? Jak jste to zjistil? Já pokud vím, tak nejsou veřejně k dispozici informace o aktuální ekonomické situace společnosti SWM. Proto jsem se Vás ptal na detaily, neboť Váš předchozí názor jste napsal suverénně a zasvěcenně … takže jsem doufal, že máte k dispozici lepší/aktuálnější informace než jaké znám já (vím pouze o výroční zprávě popisující stav k 31.12.2018, což dost velký časový odstup ode dneška) P.S. ad „Firma nemá dluh vůči zaměstnancům“ – nerozuměli jsme si – pod slovem „dluh“… Číst vice »

Martas

Tvl, to jako Šimáně, Vik a spol. z firmy vytáhli přes 10 mld a pak jí 2,5 mld formou dluhu půjčí (ne zadarmo!) a na to se jim máme skládat? Za takové prachy by mohli být ti zaměstnanci, o které přece Šimáněmu pořád jde, doma několik let! Ale to ne, ztráty mají zaplatit ostatní, zisky jsou jenom a jenom jeho. Takže k žádnému náboženskému obrácení Šimáněho a Vika nedošlo, jsou to pořád stejní vyčůránci, na které jen platí nakopat do zadnice a místo miliard že státního (tj. z daní zaměstnanců) na ně uvalit min 20% solidární miliardářskou korona daň z… Číst vice »

J.K.

Můžeš ozdrojovat to, ze vytáhli 10mld. …… kde jsi přišel k takovému číslu a jaký způsobem to “vytáhli”

nicky

Tento týden byla valná hromada majitelů Smartwings a jak to dopadlo? Na ničem se nebyli schopni dohodnout a musela být odložena. Společnost je napůl čínská, má dceřiné společnosti podnikající v okolních zemích, nezaměstnává jen Čechy ale i spoustu jiných národností, přes zimu podniká v Kanadě a v SAE. Většina letů jsou chartery i když to tak nenazývají, protože linka do Hurghady nebo na Djerbu ani jiný potenciál nemá. Navíc ta firma nic nevlastní, kromě 1 zastaveného letadla, kterým už ručí za půjčku. Má pouze dluhy přes 2 miliardy. Pokud jim stát bude garantovat půjčku, sponzoruje to vše včetně zahraničních majitelů… Číst vice »

nicky

A nejvíce zarážející je fakt, že Smartwings má bohaté majitele, kteří tu garanci ani nepotřebují, ty peníze mají, ale dát je ze svého odmítají. Nemusí nic prodávat, za úvěr mohou zastavit svůj majetek.

Martin

Uz tady odmitam cist diskuze o SWG, ale prece mi to neda aspon trochu zareagovat. Nadavani na SWG je takovy folklor a nadava na ne kazdy, kdo s nema letel jednou nebo i vubec. Ano, firma udelala a dela spoustu chyb, nektere kroky jsou opravdu nepochopitelne, ale neznamena to, ze je vsechno spatne. Myslim si, ze nejakou zaruku za uver nebo nejakou jinou formu pomoci by si firma zaslouzila (samozrejme nemyslim primou dotaci atd.). SWG zamestnava z drtive vetsiny pouze Cechy, a myslim, ze by byla opravdu skoda prijit o ceskeho dopravce a taky o tyto zamestance. Jsem opravdu zvedavy,… Číst vice »

JÁija

Jo jo, to jsme slyšeli v tom rozhovoru pana Veselovského s panem Vikem jak nabízí státu ty bezcenné akcie jako záruku, až z toho chudák celý koktal. Včetně okamžiku kdy světu sděloval, že oni jako SW řádně platil. Ha, ha, nám tedy od roku 2019 nezaplatil potvrzený nárok. A jestli z drtivé většiny zaměstnává čechy nevím, ale nám tedy psal slovák, když nám nabízel menší částku. Rozhovor viz ten starší odkaz zde v diskusi.

kanafasik

sladká neznalosti. Posledně dělali nábor v na Slovensku, Rumunsku, Bulharsku a Litvě. Podtstaná část palubmího personálu je zaměstnávána nandobu určitou, březen-řijen. najímají si na sezonu letadla posádkami z Mongolska, USA, Kanday, Indii. Takže rozhodně to není žádný klíčový zaměstnavatel v ČR. Byla by zajímavý mometální žebříček nejžádanějšího zaměstnavatele v ČR. Svého času se ČSA umistovaly standardně v první desítce. SW ani v žebříčku nebyl. Ovšem třeba v žebříčku nejhůře hodncených aerolinek je na tom skvěle (míněno ironicky). Tady se neustále vytváří dojem, že bankrotem SW se zastaví rotace zeměkoule. Bankroty jsou běžnou součástí ekonomikyma mají ozdrvanou funkci. SW na tom… Číst vice »

JÁija

To bude asi těch 60 000 pracovních míst počtáře Lažanského.

François

Primárně spíš asi počtáře Pearce z IATA, ombudsman SW už to jen aplikoval na české prostředí…

beija

Byla by otázka na insidery, kdy ten post ombudsmana vůbec vznikl a je určitě závislý na vedení – ti ho platí. Může to být také nějaký PRista, který dostal krátkodobě tuhle funkci. Jde o miliardy a to oligarchové typu Šimáně rozhodně nebudou dělat Mirka Dušína ( Rychlé šípy) zaměstnancům jen tak.
Každopádně informace o konci leteckých oborů jsou přinejmenším zkreslené co se týká veřejných vysokých škol. Ty existovaly před Smartwings, budou existovat i po něm. Vysoká škola obchodní v Praze nabízela pozice zejména na léto pro letušky a nabídky práce pro studenty i uchazeče má:
https://is.vso-praha.eu/dok_server/slozka.pl?id=8506;zobraz=0;typ=mod;on=0
https://www.vso.cz/nabidky-prace

Martin

Nezlobte se, ale znalost, alespoň se domnívám, v této problematice mám celkem dobrou, včetně vlastní zkušenosti. To, že se najímá palubní personál na letní sezonu je samozřejmě pravda, je to bohužel politika společnosti, ale pokud vím, tak se každý rok většina těchto zaměstnanců sama vracela (např. pro studenty, je to super letní brigáda). Ano, nábor v Rumunsku a Litvě se dělal, ale reálně začalo létat cca 10 lidí, což určitě není většina. ACMI z ciziny na léto se nabírají, jelikož rozdíl letní a zimní poptávky je markantní, samozřejmě některé jsou dost přinejmenším zvláštní (např. swift air, miat) ale po určité… Číst vice »

kanafasik

Jenže! Právě slova o redukci a počtu zaměstnanců zebstrany SW vůbec nezazněla. Jen pořád jak kolovrátek že je v ohrožení 2500 zěmstnanců, korunu tomu nasadil Lažanský, který rovnou operuje s 60 tisíci. Je zde zatím vytvářen dojem, že krachem SW nastane konec létání v ČR. Není to pravda. Zeptám se, jak přispívá SW k rozvoji létání v ČR? Jak spolupracuje a podporuje obory, které Lažanský vyjmenovává, jako navázané na SW a tedy případným krachem v ohoržení? Jelikož vím, že jejich personální politika byla vždy směrem k zaměstnancům :“když se vám to nelíbí, můžete jít jinam, za branou je dalších tisíc…“… Číst vice »

Axel

Pro Martin: promiňte, ale když v souvislosti s penězi z našich daní Vy sázíte na city, tak to nechci!! Ať rozhodují fakta, žádné Vaše „je mi líto, když zanikne firma“ xyz.

Proč třeba neuvádíte možnost, že zaměstnanci SWM budou část mzdy dostávat v akciích svého zaměstnavatele, tj. nyní v době kdy tato firma patrně zápasí s nedostatkem hotovosti? Přece takto si zaměstnanci zachránili svoji práci v řadě firem viz např. „Moravské sklárny Květná s.r.o.“

Boris

To je pořád stejné, jak je jim líto poctivých, slušných a kdo ví jak svatých zaměstnanců. Samé kecy, zase tak líto mu jich není, aby jim pořádně platil a podělil se s nima o prachy, co mu ti milí zaměstnanci vydělali. Jen levné kecy, ale když jde o prachy, bude Šimáně lhát a zaměstnance pouze využije a pak je kopne do zadnice a odfrčí v tryskáči do Karibiku, u toho se bude smát, jak jsou blbí, že mu na to skočili.

Axel

Pro Martin – taky odmítám kritiku všeho a všem v SWM/ČSA. Pouze upozorňuji na riziko, že peníze z našich daní obratem poputují na splácení starých/nevýhodných půjček či leasingu za nadbytečná letadla. Prostě „každou korunu dvakrát obrátit“ a „dvakrát měř a až potom řež“ – tj. nechci plýtvat z našich peněz pokud opravdu SWM trpí kvůli starším problémům nesouvisejícím s epidemií (tím myslím např. rozhádané vlastníky SWM)…. Tj. má kritika míří na našeho zaměstnance pana ministra Havlíčka, který bohužel zbrkle rozhazuje peníze z našich daní. Zejména mi vadí předem rozhodnul, že se vyplatí dotovat SWM, a to přestože pan Havlíček nemohl… Číst vice »

Pavel

Zdá se že tým má za úkol připravit tunel 2.5mld tak, aby to veřejnost skousla a Babišovi nepoklesla popularita mezi jeho voliči.

Mcjohn

Stát by měl nějakým způsobem vstoupit pouze do ČSA . Od doby převzetí ČSA od Smartwings došlo k velkému poklesu kvality služeb, špatným rozhodnutím v oblasti zajištění plánování letu , používání hlavně flotily SWG na linkách ČSA , používání Swift air …nebezpečné aerolinky. Navíc SWG má odnož business jets a přímé spojení na CK Canaria Travel. Vše toto je nutné vzít v úvahu.

JÁija

Trochu historických informací z roku 2016 Viz ..Spor pokračuje: Tvrdík oznámil, kolik Číňané zaplatili za Travel Service. Je to obchodní tajemství, reaguje Šimáně Jaroslav Tvrdík v prohlášení na webu fotbalové Slavie prozradil, kolik CEFC zaplatila za leteckou společnost Travel Service, v níž Číňané nyní mají téměř poloviční podíl. „První obchod jsme definitivně dokončili za přítomnosti nás obou minulou středu odpoledne na půdě Komerční banky úhradou částky převyšující osm set milionů korun,“ uvádí Tvrdík. Přitom při uzavření obchodu obě strany částku neprozradily. Dohoda je kryta obchodním tajemstvím, reaguje Šimáně a naznačuje, že cena byla vyšší. Vposlední ze série mediálních výměn mezi… Číst vice »

JÁija

16:29 Krach společnosti Smatwings by připravil o práci až 60 tisíc lidí, uvedl to ombudsman Smartwings Vojtěch Lažanský. Debaty o státní pomoci podle něj nejsou věcné.
Info z flash E15
S tímto pánem máme osobní dosti otřesnou zkušenost ve věci vymáhání kompenzací od Smartwings.
Je to jen další z tehle grupy sedmilhářú, stejný druh arogance a lží. Tohle si ČAK hýčká v našem úžasném právním státě.

JÁija
Filip

Ombudsman Smartwings !!! No to je opravdu křeč nejvyšších stupňů. 🙂

Nicky

To je ten chlap co tě pošle do háje, když tě dopraví až druhý den po nocování na letišti a ty bys rád kompenzaci…

Nicky

Ten chlap potřebuje hospitalizaci a svěrací kazajku.

František

Lhář největšího kalibru, který vůbec netuší kolik je 60 000 lidí.

RHood

No tak pan Lažanský je další odborník do team. 60 tisíc lidí, správně pan Lažanský, použil jste rovnici Briana Pearc z IATA. Pakt to vyjádření ve vztahu k leteckým studijním odborům na středních a vysokých školách v ČR. Pane Lažanský, kolik absolventů těchto odborů každý rok příjme SWG do pracovního poměru. Pane Lažanský, a kolik finančních prostředků věnovala SWG na podporu těchto studijních odborů za posledních 15 – 20 let.

J.K.

Pocty prijatych studentu. Mno pokud se ptas treba na obor profesionalni pilot tak prakticky vsechny. V nasem malem rybnicku jsou to jednine aerolinie kam muses nastoupit, kdyz nechces do zahranici.

Nekdo

nechápu, kde se tady ještě třicet let po revoluci bere ta bolševická mantra, že všichni chtějí/musí mít zaměstnání v ČR. staletí předtím, než nás bolševici zavřeli do obřího koncentráku jménem ČSSR, bylo běžné, že mladí tovaryši vyrazili na zkušenou do ciziny a po pár letech se někdy vrátili domů. nevidím nic špatného na tom, aby absolventi pár let pracovali v zahraničí a pak zvážili, zda se vrátí, nebo ne, a případně co budou dělat…

kanafasik

takže nikoliv Škoda auto, ale SW jsou vlastně páteří české ekonomiky! LOL

RHood

Pane redaktor, klobouk dolů. Výběr fotky k článku je fakt odvážný :))).

Viki

Proc? Vždyť o sebe jen trochu štrejchli 😂
Lepší by byla fotka z každoročního vyjetí z dráhy 😀 Teď mi napadá, že letos se to asi nepoštěstí zaplať pánbůh, aby vyjeli z dráhy. Když se bude málo tétat, tak by mohli mít mín průserů.

Martin

Začíná z toho být neuvěřitelná fraška. Kolik takových expertních týmů pro jednotlivé soukromé firmy v této době vzniklo? Co jsme si (ne)zvolili, to máme. OK… Dopředu ale říkám, že tady už to začíná „smrdět“ – co třeba časem zapojit orgány činné v trestním řízení?

beija

Mám teď čas jen na jednu odpověď – tak třeba si teď někdo vezme příklad právě z pana Šimáněho v době, kdy zrovna on ( skrze TVS) žaloval stát kvůli státním dotacím státu pro ČSA..
Zapojit orgány činné v trestním řízení by mohl být následný krok.

J.K.

Kolik jinych firem s obratem okolo 30mld hrozi zanik do konce Cervna. Jako asi je to ocekavatelna vec, ze tady jde trochu komplexnejsi vec nez problemy fitka, nebo stankoveho prodeje Trdelniku.

JÁija

Ty už jistě dostaly své příkazy „věc odložit“, jak to klasicky v této zemi chodí.

František

Je zajímavé, že SWG brečí jak korytnačky a přitom měsíce březen, duben byly nejslabší z celé sezony od jak živa. Přes přes zimu zde bývalo maximálně 6 letadel a koncem dubna se vracely mašiny z Kanady a dělaly se povětšinou Bridge check a M 17 revize až do konce května.Tak jaké pak milionové ztráty, ať si to financují Šimáně, Vik, Jurán, Šmejkal a pokud zkrachují tak do týdne je zde poptávka po letecké přepravě nahrazena.

Y.K.

Co jsou to bridge check a M17? Znám jen A, B, C, 3C a D-check.

Rozdíl bude v tom, že nikdy žádná letadla nestála na zemi, buď létala tady nebo v Kanadě a střední Asii. Navíc stojí prodej letenek, což bude základní kámen úrazu pro všechny aerolinky ne jen SW.

František

Bridge check byl check , který se prováděl při přechodu z A checku v Kanadě na M checky, které se prováděly u TVS. Byly M1 až M17 po 450 hodinách. V současnosti přešli též na A checks.

boris

Další mega zlodějna v přímém přenosu, za to Bureše a tu jeho bandu ještě budou popotahovat, to už nebude jen tak nějakých 50 mega, co si stopnul do hnízda. Dotovat své miliardářské kamarády z daní svých koblih občanů, proč ne, ať se mu těch 30% jeho příznivců na to složí ze svého, ale tady se chystá GIGA TUNEL a lá 90. léta. Tajné komise, tajná pomoc, tajné odrbávání občanů pro ještě větší bohatství těch, co už si nahrabali miliardy, výborně!

Marti

No jo no.
Někde se psalo, ze vlastnik ma majetek 18 mld kc. Kdyz sve aerolinky tak miluje a veri jim, proc si svou firmu, mimochodem ktera mu k takovemu majetku pomohla NEZADOTUJE SÁM??? Proc neproda ty sve unihobby, obi, cinzaky na Vaclavaku, Vinohradech a jinde? Proc neproda golfovy resort ve Vysokem Újezdě?? A jiné??? Proc kolega a jeho manzelka s CK neudelaji totez???
Nechci platit ze svych dani tuto prohnilou spolecnost

Nicky

1) Majitel nemusí nic prodávat – stačí se jím zaručit u banky za úvěr. Ale proč by riskoval, když může podnikat bez rizika.
2) Druhou polovinu Smartwings vlastní čínská investiční společnost – tedy firma která se investováním do perspektivních podniků zabývá. Investovat do Smartwings jim asi nepřijde zrovna perspektivní. A opět proč investovat vlastní peníze, když se může zaručit stát a lze podnikat bez rizika.

Y.K.

To u té Číny je trochu jinak. Pravda je, že Čínská společnost CEFC (v pozadí s Tvrdíkovcema a Zemanem) investovala ovšem její jednatel v Číně Jie Ťien-ming je nyní v Číně souzený za hospodářskou trestnou činnost, firma zkrachovala a teď akcie drží víceméně stát přes CTIC a ten se nijak neangažuje – to jsou tradeři, nějaké podnikání je nebere.

J.K.

Je nezbytne ocenit Tvoji vpravde urputnou snahu, jak to tu tapetujes. Ale je roztomily, ze jsi panu Simanemu pripsal rovnou 7mld. Taky mu preji, aby jeho majetek spokojene rostl. No ja verim, ze to dopadne dobre, ze dostanou garanci na uver a firme se bude darit. Nakonec z dani nic platit nebudes muset. Ceska firma spokojene poroste,lidi budou mit praci, bude vic letadel, a CSA nakonec dustojne oslavi 100. vyroci existence. Verim, ze happy end by si tu prali vsichni. Co by jsme to byli za narod sijici rousky, kdyz by jsme podnitatelum a jejich firmam prali krach, protoze maji… Číst vice »

Nicky

Já myslím, že jeto nepochopení situace – ten člověk není žádná sociálka a úvěr by v bance dostal pokud by zastavil majetek. Pokud není ochoten, měl by si najít soukromého investora. Nechápu, proč by mu měl za jeho byznys ručit stát. Myslím, že krach mu nikdo nepřeje. Ale je to on, kdo to má v rukou. A pokud prohlašuje, že bez státní garance to nechá zkrachovat, tak ať – není důvod ustupovat vyděračům.

Martas

Tak a teď tu o Vítězném únoru!

Marti

Někde se psalo, ze vlastnik ma majetek 18 mld kc. Kdyz sve aerolinky tak miluje a veri jim, proc si svou firmu, mimochodem ktera mu k takovemu majetku pomohla NEZADOTUJE SÁM??? Proc neproda ty sve unihobby, obi, cinzaky na Vaclavaku, Vinohradech a jinde? Proc neproda golfovy resort ve Vysokem Újezdě?? A jiné??? Proc kolega a jeho manzelka s CK neudelaji totez???
Nechci platit ze svych dani tuto prohnilou spolecnost
Njn

Marti

Někde se psalo, ze vlastnik ma majetek 18 mld kc. Kdyz sve aerolinky tak miluje a veri jim, proc si svou firmu, mimochodem ktera mu k takovemu majetku pomohla NEZADOTUJE SÁM??? Proc neproda ty sve unihobby, obi, cinzaky na Vaclavaku, Vinohradech a jinde? Proc neproda golfovy resort ve Vysokem Újezdě?? A jiné??? Proc kolega a jeho manzelka s CK neudelaji totez???
Nechci platit ze svych dani tuto prohnilou spolecnost

David

Když už bych něco zachraňoval, tak bych napumpoval peníze do Letiště Praha jako takového a Czech Airlines technic, protože tyto firmy fungují a vydělávají.
V krajním případě bych zachránil již vytunelovanou značku ČSA.
Co se týká SW, tak přijdou jiné firmy. Na trhu pak bude X dopravců, budou se předhánět s lepší přepravní cenou, aby získali klientelu po krizi.

nicky

Letiště se průběžně modernizuje a stabilně vydělává a žádné pumpování není potřeba.

David

Myslím v tuto chvíli, když je de facto nulový provoz.

beija

Státní Letiště Praha už zaměstnance propouštělo, uvádí se 500lidí, neoficiální údaje hovoří o 1000lidech. A soukromého dopravce Smartwings bude dotovat stát z našich kapes a zachraňovat mu zaměstnance a byznys. Pokud s tím nesouhlasíte a nechcete zachraňovat Smartwings ze svých kapes, napište obratem svému poslanci
( nejlépe i poslanci, který se touto problematikou zabývá – dohledatelné dle mediálních výstupů k dané problematice), Babišovi, Havlíčkovi a Schillerové .

Nicky

Tak u toho letiště je to propouštění pochopitelné a náběh do provozu jako před virem bude trvat roky. Asi nemá smysl posílat letišti peníze, aby zaměstnávalo více lidí než potřebuje. Jako že by třeba kontroly byly zdvojené, apod.

beija

Letiště Praha se dá podpořit různými způsoby, nejen přezaměstnaností, na kterou to hraje částečně i SW. Ten bude také létat s českými cestovkami k moři méně než loni, české domáctnosti budou mít méně peněz na dovolenou u moře..

Nicky

Proč podporovat letiště, které to nepotřebuje? Je trvale vysoce ziskové, jen letos vydělá o něco méně, i tak ale vydělá.

František

A proč Letiště Praha snižují stavy o 500 lidí z 2600?????

Jiri

Protože počítá s tim ze nebude poptavka na úrovni stavu před krizí. Tudiz propustili zamestnace z prozu pro které by nemeli využití

Marti

Někde se psalo, ze vlastnik ma majetek 18 mld kc. Kdyz sve aerolinky tak miluje a veri jim, proc si svou firmu, mimochodem ktera mu k takovemu majetku pomohla NEZADOTUJE SÁM??? Proc neproda ty sve unihobby, obi, cinzaky na Vaclavaku, Vinohradech a jinde? Proc neproda golfovy resort ve Vysokem Újezdě?? A jiné??? Proc kolega a jeho manzelka s CK neudelaji totez???
Nechci platit ze svych dani tuto prohnilou spolecnost

Vlastimil Kocurek

Proč by to dělal, když mu dá peníze stát ??? To je až nějaká varianta C, která vůbec není aktuální.
To portfolio. jak jste ho popsal, je skutečně katastrofální mix. Když si třeba vezmu na srovnání Strnadovo portfolio, to je úplně o něčem jiném, a také když je člověku přes 70, je dobré to mít komu předat, jako to Strnad mohl předal synovi.

Stejně tak katastrofální mix (kokteil) je ta vlastnická struktura, tak příšernou totiž snad němá žádná jiná společnost. To budeme snad dotovat Čínu ???

Anonymus

Jestlize vsechny velke aerolinky dostanou statni podporu, tak se v cenove valce o zakaznika predhanet nebudou, protoze budou vedet, ze i pri ztrate je zadotuje stat. Bohuzel letecky odvetvi je spatne udelany v principu. Trzni hospodarstvi nefunguje. Ostatne kdyby to tak bylo, spousta zemi a mest by vubec nemela prsvidelne linky, ktere mnohdy dotuji staty (podporou ztrstovych aerolinek) nebo kraje (podporou dane linky). Normalne by tyhle linky komercne nemohly prezit. Bohuzel dotace dotace dotace… je to hnus.

beija

Aerolinky dostávají dotace od státu kvůli Covid -19 vázané na různé podmínky, o kterých Smartwings pochopitelně mlčí. Jedná se zejména o restrukturalizace , tedy propouštění zaměstnanců, přiznání všech dluhů a ztransparantnění firmy, například obchodovatelností na burze.
Výjimkou je Alitalia, která je tak trochu jiná spoelčnost. Ale stále státní.

beija

A ty dotace jsou povětšinou určité záruky, ne přímá finanční pomoc.

Anonymus

Beija: myslim dotace jeste pred koronakrizi. U v Cechach Jihomoravsky nebo Moravskoslezsky kraj dotoval pseudolinky soukromym dopravcum. Ztrata neztrata. Dopravce si to odletal, kraj prisel o spoustu penez. Proste neco silenyho. Proto pisu, ze letecky prumysl v principu je spatne udelany a bude se muset stejne zmenit…

Milos

To je sranda, jak ti profesionální buresovo mínusovači občas nějaký článek o tomto chystaném podvodu na státních penězích prosvihnou nebo ignorujou a stíhají minusovat jen příspěvky u některých z článků na toto téma.
Anebo jim možná bureš z nedávno ukradených peněz z ČD za reklamu nechce nic dát a tak to flákaji.

AirFanda

Havlíčku DEMISI!!!

Človek

Je v tymu Tvrdík?

Milos

Podle mě pouze on.

náhodný kolemjdoucí

Ten je tam za Číňany.

Anonymus

Tvrdik tam je urcite. Idiot jeden…

Dan

Tak je to odborník na letectví, ne?

Anonymus

Tvrdik odbornik na letectvi neni. Je to stejna odbornik asi jako na fotbal. 🙂 Nerozumi tomu.

Dan

To byla ironie…

mgr.pavel

A za kterou stranu, prosím? 🙂

Fred

Bude ten speciální tým také brát v potaz porušování zákonů, předpisů a norem, které je ve SW na denním pořádku??
NEBO
Proč třeba vedení SW nekomunikuje se svojí Odborovou organizací,která byla před několika měsíci založena a stále ji ignoruje ??

beija

Tohle zatím nebylo vůbec nikde pořádně zmíněno a nikdo se tím bohužel nezabývá. Je to vždy na hraně, Šimáně je právník a nejen on…Dalším problémem je, že i ten český rybníček je malý a na ÚCL bývali i lidi pracující v Travel Service ( Smartwings), současnou situaci v tomto směru nevím.
V Travel Service/ Smartwings se i vyhrožovalo pilotům, pokud nechtěli letět přes normu..A nutili je riskovat tak své papíry – tedy licenci.

Michal

Navíc mají UCL podplacený. To že se nedodržují bezpečnostní předpisy a maximální počet hodin v práci víme na letišti v Praze všichni.
Počkejte si na zprávu o letu na jeden motor. Bude tam napsáno, že to možná bylo maličko špatně, ale jinak vlastně úplně v pořádku a důsledky jak pro jednotlivce tak pro firmu nebudou žádné.

beija

A jen dodávám pro diskutující mimo obor ve zkratce – létání přes normu – přes určitý počet hodin ve službě může ohrozit bezpečnost letu, proto je ta norma vytvořená.

Jiri

A vite boys o tom ze kromě UCL letecke společnosti kontroluje více subjektů? Treba EASA. Tu maji take podplacenou?

Filip

Ale no tak. EASA se do porušování norem vkládá až když je potřeba danou společnost zařadit na černou listinu, jinak ne. A jestli máte na mysli audit IOSA, kterým se ti podvodníci ze SWG zkoušejí ohánět a neznalá veřejnost jim to baští, tak tento audit jen klouže po podkladech, které jim jsou předloženy. Jen taková kontrola zda je papírově vše v pořádku, pak kontrolní let a kontrolní dozor u simulátorového výcviku.

Katka

Vážení zaměstnanci Smartwings, vy kteří tady jako ovečky dislajkujete na žádost svého vedení komentáře, které nesouhlasí s podporou pro SW,
uvědomte si, že sloužíte pouze jako nástroj pro management společnosti, který vás teď využívá, ale práci VÁM to nezachrání.
Poptávka po provozu teď bude o hodně menší a tak stejně dojde k redukci a práci to zachrání jen tomu jádru z vedení oddělení a těm nejvěrnějším dlouholetým oblíbencům. Na ostatní nezbyde….a vás jen využívají, aby zachránili svoje místa.

Leoš

Na některé už dochází, propustili několik desítek pilotů a ti se (asi tak trochu ze msty) obrátili na Blesk

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-koronavirus/644214/smartwings-potichu-propousti-piloty-rika-jeden-z-nich-aerolinky-priznavaji-jednotky-lidi.html

Petrs

Je zajimave, ze kdyz se objevi na netu clanek, ktery nemusi byt vubec pravdivy, ale skodi SW, tak je ve vasich ocich automaticky pravdou. Co ja vim, tak se propousteli opravdu pouze jednotky pilotu.

RHood

Co myslíte tím SW ?

PetrM

kolik pilotů taková průměrná jednotka obsahuje?

beija

Děláte na jejich HR?

Anonymus

Pilot si asi sezene praci ihned. Muze vyucovat v leteckych skolach, nastoupit pro nakladni dopravce, muze pracovat ve ststnich / armadnich sluzbach…

Ted

Ikdyby ne a naprosto každý kdo údajně na žádost SW tu něco dislikuje přišel o práci, Vám to může být putna. Je to jejich rozhodnutí. Tak jako Vaše rozhodnutí je sem psát antiSW komentáře, tak jejich je Váš dislikovat.

Katka

To není antiSW komentář, to je pravda a vedení ty lidi jen zneužívá a pak je odkopne. Mají právo to vědět a udělat si svůj názor.

boris

SW s nima vyjebe, to se ještě budou divit. Teď je honí, aby jako trolové mínusovali, že jim to prý zachrání flek. Nezachrání a ještě se jim vysmějou až je vyhodí na ulici. Už brzo ve vašich kinech!

Honza

Vážená Katko, můžeš nám dokázat tu „žádost vedení na dislajkování“? Jinak…. mně přijde docela normální kdyby zaměstnanci chtěli udržet svoji firmu na nohou…. ono v letectví pracují srdcaři…

Katka

Posílalo to mailem vedení cabin crew, ale bohužel sem nejdou vkládat přílohy, abych se podělila….

Jiri

Tak to nekam ulozte a poslete odkaz ne? Ale to by to asi muselo nejdrive existovat ze?

nikdo

Nejen mailem. Visi to i na intranetu

beija

Pan Sůra už někomu psal, aby mu to poslal emailem, tak mu to případně také pošlete, více podkladů a zdrojů povede k větší věrohodnosti.

nikdo

Pan Sura ma u Smartwings zcela jiste svuj zdroj. Nepochybuji ze mu to uz poslal. Proc to ale nezverejnil to netusim

Jiri

Protože to treba neexistuje?

nikdo

Ale ono to prave existuje

Jiri

Tak znovu. máte dukaz?

Pen

Jo at podrzi, ale za své!!!

boris

Bože to jsou kecy! Srdcaři, co to je, to jsme snad v mateřské škole nebo na námluvách? PRACHY, peníze, majetek, daně, to je oč tu běží. Srdcaři snad neplatí účty a paracují zadarmo? A ten dočasně odložený bankrot chtěj ti srdcaři zaplatit z kapes – nesrdcařů? To mají to srdce ostatní ojebávat?

boris

On za ně Šimáně s Vikem budou platit hypotéky a lízingy? Houby, vykašlou se na ně, jako vždy všichni miliardáři, co myslíte, z čeho to hanrabali? No tím, že vás celou dobu využívali a to VY jste vydělali to, co si přivlastnili a i teď zacvakáte i tu tzv. „pomoc“. To nebude pomoc pro vás, když vám chybí 10 tisíc na nájem, ale prachy pro miliardáře, když jim nerostou zisky a měli by hrábnout do ulitejch miliard. Pro vás bude určena pomoc v sociálních dávkách, na které nedosáhnete, až vás v této krizi vyrazí z práce, jen si to pamatujte.

Katka

A placené mínusování opět jede….to je taky fraška.

Ted

Aspoň někdo má placenou práci. Vy evidentně ne, když máte hodiny na to tu psát komentáře.

atat

Kacko, kdypak te vyhodili pro neschopnost, ze tak nehorázné lzes? Nebudeš třeba ruskej troll?

Rossec

Jsem si zcela jistý, že tato kauza SW je hnutím ANO přikrmována tak, aby na ni byla upřena nejvyšší pozornost a schovalo se za ni několik dalších EstébáckoBabišovich zrůdností.

Jiří Kocurek

Tak to každopádně. Jednou z prvních akcí v nouzovém stavu bylo prosadit zákaz anonymních akcíí. A kontroly z finančáku na výrobce roušek a dezinfekcí, aby vysvětlili nárůst obratu. A tak podobně.
A stranící mají pohotovost, platí je sakra za to, že budou utvářet kult jeho osobnosti.

beija

To bohužel také, ale nejvíce se o mediální zájem snaží SW. O placené reklamě jejich stránek a kampaně s nepravdivými údaji sos.smartwings.com všichni víme. Vyplatí se jim nalít pár desítek tisíc do placené reklamy a dobrého PR, když jim to pak hodí několik miliard od státu, tedy z kapes nás všech.
Pokud se Vám to s označením reklama nezobrazuje, tady je odkaz na článek, kde byl udělaný printscreen:
https://www.airways.cz/zprava/neberte-nam-kridla-rika-kampan-smartwings/

d12

Sedlacký z AirBaltic… Takže sa len vyhovárajú na dosahy COVID-19? Presne tak. Leteckých spoločností, ktoré prežívali z roka na rok a ničili ich náklady, je viac. Tieto dva mesiace neboli letné a nešlo teda o obdobie, keď sa zarábajú veľké peniaze. Išlo o pomerne slabé mesiace. Robili sme si v Air Baltic simuláciu a vyšlo nám, že keď sa nelieta vo februári, ktorý je s novembrom najslabším mesiacom v roku v letectve, máte z neho rovnaký hospodársky výsledok, ako keby ste lietali. Silnejší už je marec a apríl. Peniaze sa však vyrábajú od mája do septembra. Takže keď niektoré z… Číst vice »

Otik

Slovensky dennik n

Jožin

Velmi přesně popsané!!!

Jiří Kocurek

„Peniaze sa však vyrábajú od mája do septembra.“

No a máme 21. mája, takže už to dře a dře to všem. Ale velice rád bych se mýlil v tomhle scénáři: Daňový poplatík zaplatí, majetek získá svěřenecký fond a oba aktéři budou spokojení.

Nekdo

děkuji. moc trefné! ovšem jaký to rozdíl proti AirBaltic, který má jasně dané politické zadání od lotyšské vlády (černou nulu), a poměrně dost přispívá k místnímu business-u. docela bych si přál, aby tihle lidé, nebo AirBaltic, převzali i stávající podíl QS na našem leteckém trhu (a rozhodně tím nemyslím létající autobusy do BOJkovic)…

jinak utajování toho údajného „týmu“ je teda směšné – domnívám se, že pánové z pézetek jsou dávno domluveni a teď se hraje o zcela jiné věci – preference, podporu, a hlavně, jak co nejvíce kalit vodu, aby se tam dalo schovat co nejvíc šméček…

Dave

V tom případě by mě zajímalo jak pan Sedlacký z Air Baltic vysvětlí, proč lotyšska vláda poskytne společnosti cca 250 mil. EUR. Podle jeho slov bych očekával, že mají našetřeno z léta a peníze nepotřebují.

J.K.

Kdyz tady zminujeme airBaltic, je asi vhodne zminit.

https://bnn-news.com/latvian-government-supports-providing-eur-150-million-to-i-airbaltic-i-211899

Takze tohle je realita.:) Pro ty co to nechteji louskat dostali penize a to naprimo bez kecu a prutahu. Takze toliko k tem simulacim a vatam. ….. uplne slysim jak si mistni letecti experti nabehli na vidle:)

Leoš

A ještě je vhodné zmínit, že AirBaltic tamní (Lotyšské) vládě, která do ní ty peníze investovala …

Leoš

A ještě je vhodné zmínit, že AirBaltic >patří< tamní (Lotyšské) vládě, která do ní ty peníze investovala …

vypadlo mi zásadní slovo ..

J.K.

Rozumím, to je spravne uvest, ale nijak to nemeni vyznam meho prispevku. Bud je ten slovesky prispevek smyslenka, nebo tady nekdo kaze vodu a pije vino.

Jája

To mění a zcela zásadně. Investování do své firmy je přesně to, čemu se chtějí Šimáně s Vikem vyhnout, zatímco lotyšská vláda investuje do své firmy.

Marti

Někde se psalo, ze vlastnik ma majetek 18 mld kc. Kdyz sve aerolinky tak miluje a veri jim, proc si svou firmu, mimochodem ktera mu k takovemu majetku pomohla NEZADOTUJE SÁM??? Proc neproda ty sve unihobby, obi, cinzaky na Vaclavaku, Vinohradech a jinde? Proc neproda golfovy resort ve Vysokem Újezdě?? A jiné??? Proc kolega a jeho manzelka s CK neudelaji totez???
Nechci platit ze svych dani tuto prohnilou spolecnost

beija

Přesně tak. Je to zásadní rozdíl, pokud se jedná o státní firmu.

Cestující LBC MHD

Německá vláda se stane akcionářem Lufthansy taky. V tom problém není. Problém je v tom, že u smartů si kupujete dluhy a problémy. ale snažíte se dobře paní Dufková 🙂

Jiri

No Lufthansa ma.taky dluh ve výši 13 miliard eur. Jedna se o nezaplacené pohledavky z minulých let.
Zdroj annual report 2019

Marti

Někde se psalo, ze vlastnik ma majetek 18 mld kc. Kdyz sve aerolinky tak miluje a veri jim, proc si svou firmu, mimochodem ktera mu k takovemu majetku pomohla NEZADOTUJE SÁM??? Proc neproda ty sve unihobby, obi, cinzaky na Vaclavaku, Vinohradech a jinde? Proc neproda golfovy resort ve Vysokem Újezdě?? A jiné??? Proc kolega a jeho manzelka s CK neudelaji totez???
Nechci platit ze svych dani tuto prohnilou spolecnost

Bob

A v čem je problém? Podle posledních volebních průzkumů si 34% voličů přeje pokračovat v rozkrádání republiky hnutím ANO.

To nejsou jen prachy Šimáněmu, ale i dotace Agrofertu, zaklekávání na konkurenty Agrofertu, nakupování předražených roušek přes sponzory ANO, vyjmutí bioplynek z omezení dotací pro obnovitelné zdroje (fotovoltaiky Bureš nevlastní, bioplynky ano), povinná inzerce státních firem u Mafry atd.

Jiří Kocurek

V čem je problém? Že si to 66 % voliču nepřeje. Protože s Babišem na věčné časy… dočasně, do krachu. Já jeden státní krach zažil. Když jeden stát rozprodával majetek do zahraničí, protože vlastní lidi ožebračil natolik, že si ten majetek nikdo z nich nemohl dovolit koupit.

beija

Pokud s tím chcete něco dělat a nechcete zachraňovat Smartwings ze svých kapes, napište obratem svému poslanci
( nejlépe i poslanci, který se touto problematikou zabývá – dohledatelné dle mediálních výstupů k dané problematice), Babišovi, Havlíčkovi a Schillerové . Emaily, FB jsou veřejné.

Sitgestravel

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/merkelova-a-spol-pretlacili-manazery-berlin-ziska-v-lufthanse-podil-106911 zachrana Lufthansy v Nemecku. V CR to bude stylem, tady mas Simane kolik potrebujes, a ani nam to nevracej. On taky podil ve smartech moc cenu nema, ale Simane by moch rucit treba tema investicema v nemovitostech 🤷🏻‍♂️.

Nicky

Na to by nepotřeboval stát, za nemovitosti by mu půjčila každá banka. Ale proč by riskoval?

Jožin

Zdá se, že Vik se Šimáněm si ze Smartwingsu odklonili svoje business jety do společnosti UG-Jet. Aby o ně posléze nepřišli??? Mimochodem UG-Jet je jejich firma…

Sitgestravel

Tem minusum pane Simane a mili zamestnanci smartwings rozumim. To „moch“ je sileny preklep. Ale jinak se mnou doufam souhlasite :).

Jan

Žádný zástupce za veřejnost, žádný zástupce za odbory, jenom zástupci firmy, kteří mají za úkol si říct kolik a kdy budou chtít. Banana republic. Německé vyjednávání vlády s Lufthansou bylo tvrdé, ale veřejné komunikovali jak to bude, část přispějeme, část půjčíme a chceme 25% podíl. Lufthansa je obchodována na burze a německý stát získal za pomoc akcie za cenu cca 3 euro. Ty samé se obchodují momentálně na burze za 8 euro a k tomu místa v dozorčí radě. Takhle se to dělá, pomůžu, ale mám kontrolu nad tím, čemu pomáhám. V Česku si kamarád jenom řekne kolik a kdy… Číst vice »

Nekdo

žádní ostatní – my to zaplatíme. pokud bude pomoc proklamovaných 2.5 miliardy Kč, tak každému z nás vytáhne stát na daních z kapsy 2500,- Kč, které pošle do QS. upřímně – kolikrát jste s nimi vůbec letěl?

François

To by muselo být 25 mld., vážený pane…. 🙂

Leoš

Zajimalo by me koik to bude. Třeba máte pravdu oba, a budeme se blížit k těm 25 mld. Vypíšeme neomezenou garanci a až ji pak banky uplatní, tak budeme koukat (a platit)

boris

S tím jsou zkušenosti v Konsolidační bance, třeba turecká elektrárna, tam zahučely miliardy! A dluhy SW si pak za hubičku koupí – Šimáně a Vik, je to ovšem právně naprosto čisté.

Jiří Kocurek

Uff, jednání tajné, přitom jde o veřejné peníze. Tohle smrdí jak kafilerie.

Dan

Těch 36 mínusářů si v pondělí domluví termín návštěvy na psychiatrii.

kanafasik

jak tají? Rozhodují snad o penězích nás všech ne? To snad není možný!

Katka

Někdo zkouší, co všechno si tady lidi nechají líbit….to snad není možné vůbec.

Honza

A co s tím uděláš Katko? Namaluješ ceduli a vyrazíš před vládu, nebo Ti stačí tady napsat pár vět?

PetrSc

Doufejme, že se povede vymyslet scénář, jak stát dostane zpět ČSA (ať už jen značku nebo s těmi pár letadly navíc) z rukou Číňanů bez toho, že by panu Šimáněmu nasypal 2 miliardy. Pak by to byl plán hodný podpory. Docela dobře se může stát, že jde o hledání takové cesty…např. řízené insolvence s podporou restrukturalizované firmy s jinými vlastníky/spoluvlastníky.

Modré zábradlí

A k čemu státu budou?

mgr.pavel

Rozhodování o bloku jaderné elektrárny: polotajné, jen pár dní na připomínky od pár subjektů. Dopad na rozpočet a peněženky každé domácnosti: obrovský.

Vyjednávání státní pomoci kamarádovi Babiše: tajné, přestože jde o miliardy z našich daní.

Jak to slušně komentovat?

Bob

Říká se tomu korupce. A Burešovi to vždy šlo dobře!