Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Stát vypsal tendr na obchvat Doudleb nad Orlicí, čeká cenu přes 200 milionů

Doudleby nad Orlicí. Autor: Karelj – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16758170
Doudleby nad Orlicí. Autor: Karelj – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16758170
Cesta mezi východem Čech a severem Moravy by měla být do tří let o něco plynulejší.

Řidiči na vytížené silnici I/11 ve východních Čechách mohou doufat v mírné ulehčení cesty. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo přípravu tříkilometrového obchvatu Doudleb nad Orlicí k vypsání tendru. Předpokládaná cena činí 205 milionů korun bez DPH.

„Stavba má pravomocné stavební povolení a zahájení realizace se předpokládá dle výsledku výběrového řízení ještě do konce roku 2020,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Jde nicméně o termín šibeniční, neboť základní termín pro podání nabídek je 12. říjen, obvykle ale dochází k posunu. Hotovo by mělo být v roce 2023.

Doudleby nad Orlicí - obchvat. Pramen: ŘSD
Doudleby nad Orlicí – obchvat. Pramen: ŘSD

„Stávající trasa silnice I/11 prochází intravilánem obce Doudleby nad Orlicí s prudkým stoupáním a klesáním, nepřehlednými křižovatkami a mnoha vjezdy do objektů. Stavba přeložky silnice I/11 Doudleby nad Orlicí – obchvat řeší především tuto nevyhovující dopravní situaci uvnitř obce a převádí tranzitní dopravu mimo její území,“ uvádí ŘSD důvody pro stavbu obchvatu.

Na důležité spojnici východních Čech a severní Moravy je „dopravních závad“ v podobě nevyhovujícího průchodu silnice obcí více. Řešením jsou podle ŘSD obchvaty. Z těch se už mohou těšit například Třebechovice, Týniště nad Orlicí a Vamberk. Naopak u Žamberka nebo Častolovic jsou už dlouhá léta v nedohlednu.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Džamel

Přitom Doudleby ho potřebují v rámci kraje asi nejméně protože hlavní směr přeprav je do Škodovky, tudíž úsek Častolovice – Vamberk je skoro mrtvý ve srovnání se zbytkem. Priorita by měla být Častolovice, Rychnov, Solnice… Ale chápu, tam to není pár metrů rovné cesty, tam to bude složitější…

Martin

Úsek Častolovice – Vamberk určitě mrtvý není (ani transit, ani osobní doprava), mohl bych o jeho mrtvolnosti zejména v Kostelci n. Orlicí vyprávět.

Jirka

U Častolovic je Přírodní park Orlice. Tam bude problém s ekology:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/141/infoletak_s11-castolovice-obchvat.pdf

Vašek

A co takhle nějaká severní varianta, která by se tomu území vyhnula?

Vašek

Kousek rovné silnice jejíž příprava trvala nekonečně dlouho. Obchvat Kostelce nad Orlicí nebo Častolovic se snad začnou stavět také co nevidět…

Oldřich

Mě by zase zajímal obchvat Kostelce nad Orlicí a Borohrádku

Tomáš

Obchvat Kostelce se kvůli „zprasení“ obchvatu Doudleb nikdy nepostaví. A pokud ano, málokdo ho bude dobrovolně využívat, protože to bude asi tak 3x delší…

Vašek

A co konkrétně je na obchvatu Doudleb „zpraseného“?

None

Co se tam stalo? Takové spáleniště.

Jiří Kocurek

Coby, auto*matu bouchly saze, oblak zakryl Slunce. Víte kolik takový obchvat naindukuje dopravy? 😀

Standa

Co obchvat Č. Třebové? Ví tu nebo zainteresovaný.? Taky už tři roky Slibujou kruháč u KORADA a kde nic tu nic.