Stát si chválí radary na omezeních v D1. Rychleji jezdí jen procento řidičů

Regulovčík, foto: Policie ČRRegulovčík, foto: Policie ČR

Jen 1,2 % řidičů na dálnici D1 v modernizovaném úseku mezi Psáři a Souticemi překročilo stanovenou maximální osmdesátku. Ukazují to data

Jen 1,2 % řidičů na dálnici D1 v modernizovaném úseku mezi Psáři a Souticemi překročilo stanovenou maximální osmdesátku. Ukazují to data z úsekového měření rychlosti. Stát hledá v dalším tendru firmu, která bude měřit i na dalších úsecích.

Vyplývá to z dat, které dnes zveřejnilo ministerstvo dopravy. Jde o čísla za dobu od 1. dubna do konce července, kdy policie zaznamenala téměř 50 tisíc přestupků jen na tomto úseku. Vzhledem k vysoké intenzitě dopravy je ale relativní podíl nízký.

„Děkuji řidičům, že drtivá většina z nich respektuje sníženou rychlost a v modernizovaném úseku jezdí slušně. Cílem měření není vybírat pokuty, ale zvýšit plynulost a bezpečnost dopravy na D1. Proto také na měření upozorňujeme a jsme rádi, že řidiči jsou v dopravních omezeních na D1 trpěliví,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Oproti loňskému roku jde o zlepšení. Když měřila policie rychlost loni v úseku Ostravačice – Kývalka, přestupek spáchala tři procenta řidičů. Většina řidičů, kteří v kontrolovaném úseku (Psáře – Soutice) překročili povolenou rychlost, jela do 109 km/h (44879). Našlo se ovšem i 12 řidičů, kteří projeli zúžené pruhy rychlostí více než 140 km/h.

Řidiči o měření vědí, oznamuje jim to tabule se symbolem radaru. Pokuty vybírá město Vlašim, které je má investovat zpět do bezpečnosti silničního provozu.

Ředitelství silnic a dálnic chce rozšířit radary i na další úseky. První veřejnou soutěž ale zrušil antimonopolní úřad na podnět slovenské společnosti Movys. Podle rozhodnutí ÚOHS byly podmínky nastavené tak, že se mohla přihlásit jen firma s routerem od společnosti Cisco. ŘSD na konci července vypsalo zakázku za 22 milionů korun znovu, poptává celkem pět měřících sad. Zadávací dokumentace se už změnila, aby nezvýhodňovala jediného výrobce.

Měřením chce stát omezit riziko nehod v dopravních omezeních, které pak vedou obvykle ke kolapsu provozu na dálnici.

Tagy D1 měření radary
Žádné komentáře