Stát rozhýbal mýtného oslíčka. V dubnu vybral meziročně o třetinu více

Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechTollKontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Rekordní byl už březen, kdy ve dvou termínech sazby vzrostly.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

A příští rok zatřepat z oslíčkem ještě více, jsme tranzitním státem, a tomu musí odpovídat poplatky. Také stále dokola to píšu: Vážit, vážit, vážit, vážit, …. Tady se producírují kamíóny, které normálně již prostým pohledem jsou mnohem těžší, než je povoleno. A zvýšit pokutu za neumožnění vážení, nebo prostě nepovolit takovému kamiónu pokračovat v cestě.

Petr David

Zvednout mýtné.

Tomáš Záruba

Už jsou zpoplatněné všechny silnice, přednostně čím nižší třídy, tím na kilometr více, a ideálně ještě s extra příplatky za místa nebo časy obvyklých kongescí…?
Pak mě vzbuďte.

Y.K.

Já jsem zvědav, jak stát naloží s tím, že by (jakékoliv) výnosy z „klimatickýcjh“ poplatků, jako zde ty za CO2, měl výhradně a cíleně reinvestovat do klimatických opatření a ne to hodit na jednu hromadu v rozpočtu a rozfofrovat za cokoliv.

Kubrt

Mýto je příjem SFDI, tak snad nebude problém to obratem vyúčtovat jako příspěvek SFDI na elektro-cosi.

Vlastimil Kocurek

Ne takto to nefunguje.

Frantisek

Ne, do zeleznice jde penez skutecne az moc a neni to videt. Vic penez tomu nepomuze. Ty zeleznici nejvic skodi SZ a treba i vedeni CD, kterymu vadi, ze objednatel by ty vlaky na 10+ let chtel treba ve svych barvach.

Y.K.

Proč do toho motáte železnici?

Můžou budovat nebo podporovat i silniční projekty. Třeba nabíječky. Je toho kopec.

Vlastimil Kocurek

Jsem pro, ale SR má principiálně rozděleny příjmy a výdaje, v podstatě nijak nesouvisí. To cesta není.

Vlastimil Kocurek

SDFI ovšem je vyčleněno, to uznávám, je to důležité z mnoha důvodů, které nejdou tady popsat, a i SDFI platí stejně jako u SR, že se nepropojují jednotlivé příjmy a výdaje.

Blume

Tak důležité je, že příjmy rostou. To, že se po nich nedá jezdit (zejména tu kolem Brna), je už naprosto podružné 😉

Air Traveller

Lidem ze koukam neda zavdecit 🙂

kdyz se rozpadaj, tak nadavame
kdyz se opravujou, tak nadavame
kdyz se rozsirujou, tak nadavame

co maj podle tebe delat?

Blume

Určitě ne rozšiřovat 7 let v kuse.
Prvně třeba omezit kamiony. Ale bez těch nám zase nedovedou rohlíky do supermarketu. Asi to nemá řešení

Air Traveller

vskutku 7 let?

Otakar

Ano, toto je pouze první etapa, celkově počítali, že až ke Slavkovu to bude na 7-8 let. Přičtěme českou odchylku a jsme na 12.

Kebab

Třeba opravovat rychleji a pořádně jako na západě?

Air Traveller

Jako že by na 2-3 roky zavřeli celou D1?

Kebab

To se tam děje?

Air Traveller

No ukažte mi, kde byli schopni kompletně zrekonstruovat asi 200km dálnice za 2-3 roky, aniž by tu dálnici zavřeli … jsem zvědavý, fakt mě to zajímá.

david

A musí všichni jezdit povinně jen kolem Brna? Třeba nové úseky D35 jsou docela prázdné.

Otto

Rumunsko/Bulharsko/Madarsko/Srbsko/Turecko smer Mnichov je samozrejme rychlejsi a kratsi pres Viden a Salzburg, ale takove dvouhodinove stani pred Brnem taky neni k zahozeni… protoze tady se na rozdil od Rakouska muze fsecko…

Blume

No zda se, že zatím ano. Možná ne všichni, ale většina tranzitu balkán-říše jezdí právě kolem Brna.

Mojmír

To se za pět let změní

Vlastimil Kocurek

Ve státech, kde žel. doprava funguje, se vydávají na ní mnohonásobky. Bohatství můžeš rozdělit, chudobu nerozdělíš.

Smejky

No a jak velká provize je určena pro PPF a vyšetřovaneho majitele Syneru p. Syrovátka? Je to veřejně známý parametr? A nebo skutečně platí, že za 10 let dostane 11mld a ani o korunu více? Viz: https://archiv.hn.cz/c1-66107340-mytne-v-cesku-pro-kellnera