Stát hledá firmu na distribuci elektronických dálničních známek, strop bude 3,3 % provize

Podoba dálničních známek na rok 2019. Foto: Ministerstvo dopravyPodoba dálničních známek na rok 2019. Foto: Ministerstvo dopravy

Státní fond dopravní infrastruktury vypsal dlouho očekávanou zakázku na fyzický prodej elektronických dálničních známek na více než 300 místech po

Státní fond dopravní infrastruktury vypsal dlouho očekávanou zakázku na fyzický prodej elektronických dálničních známek na více než 300 místech po celé zemi. Vítěz soutěže má zajistit provoz míst, kam budou moci přijít zaplatit elektronickou dálniční známku ti, kteří odmítají platit za použití dálnic sami přes budovaný e-shop.

Zakázka zveřejněná na profilu zadavatele má ale značné zpoždění: už od začátku roku má nový systém fungovat a původně SFDI vybíral dodavatele na začátku roku. Tendr ale nakonec zrušil ve chvíli, kdy skončila i zakázka na celý systém. Uzávěrka nabídek je 1. července.

Částečně je zpoždění způsobeno situací kolem koronaviru i složitým schvalováním zadávací dokumentace,“ řekl Martin Opatrný, mluvčí státního podniku Cendis, který systém připravuje. Zakázku má ale na starosti SFDI. Podle Opatrného mají připravený i krizový scénář pro případ, že by se dodavatele nepodařilo vybrat.

Podle zadávací dokumentace není stanovena celková hodnota, jen provize: ta může být maximálně 3,3 %. Podmínkou pro účast je vybudování sítě nejméně 305 prodejních míst, musí být v každém městě nad 10 tisíc obyvatel. Když SFDI soutěžilo na přelomu roku stejnou zakázku, odhadovaná cena byla 477 milionů korun.

Kromě toho Cendis připravuje otevření státního e-shopu i pro komerční e-shopy, aby mohly prodávat také dálniční známky samy či ji dávat jako bonus k některým nákupu.

Distribuce je dosud nejnákladnější položkou klasických papírových známek, z každé známky jde mimo příjem státu 4,6 %.

SFDI před vypsáním vypsalo tržní konzultace, v kterých zjišťovalo, co mohou kteří zájemci nabídnout. Favoritem může být Česká pošta, který nabízí 980 poboček a implementaci celého systému do 27 týdnů. Podle zadávací dokumentace konzultací zúčastnilo také například státní Čepro, Zásilkovna, Albert nebo společnost Tickert Art. Zájem projevila také společnost IRSnet CZ provozující Ticketportál, firma patří do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše. Ve hře je i německá společnost Motion Wise.

Tagy Cendis EDAZ elektronické dálniční známky SFDI Státní fond dopravní infrastruktury
5 komentářů