Start Západních expresů provází velká zpoždění. Němci se vymlouvají na neexistující výluku
Starý a nový vagon alex, foto: Netinera
Nový koncept vlakového spojení mezi Prahou a západem Čech a Bavorskem dostal hned první dny provozu velké trhliny. Zejména expresy
Mě by zajímalo kde skutečně to zpoždění vzniká dnes sem na idosu sledoval první vlak z mnichova jel až do Furth i Waldu jel na čas pak se objevila hláška aktuální info ze stanice Česká Kubice byl skutečný čas odjezdu psán v 8:16 ovšem napsáno už v 8:06 pak to bylo najednou skutečný v 8:28 napsáno ve 8:32 je 40 a vlak je domažlic pasenice co dělal na hranicích skoro 40 min by mě fakt zajimalo.
Ve 13:10 zpátky na Domažlice z Plzně jen 10 min spoždění to už se dá i tolerovat. Kde vzali druhou Alexovskou mašinu čert ví ale na nádraží v Plzni byly 2. Tak snad čD problém se spožděním zazáplatovali.
řazení vagonu je mě absolutně šumák a co se týče úkldu tak je tu čisto.
Tk snad to drahám vydrží .
U příjezdu ze zahraničí příjezdy takto prapodivně skáčí. Jedná se o plánované časy podle toho, jak vlak jede Německem. Bohužel informace nejdou ze všech německých stanic, takže proto jsou změny takto nárazové. Z GRAPPu (provoz.szdc.cz/grapp) se pak dá vyčíst i to, z jaké stanice informace jsou. Jedná se o stanice, kde vlak zastavuje, tedy Regensburg Hbf., Schwandorf a Cham. Furth im Wald jsem tam nikdy neviděl, ale zřejmě i ten.
Ta mašina je ve smlouvě s Alexem, protože tvůrci GVD nejsou úplní pitomci a ví, jak to z Německa jezdilo dřív. 🙂
Jel jsem Ex do Mnichova, z odjezdem z Prahy 13:33 dne 12.12.
Vozy německého dopravce ALEX vůbec netopily a všichni byli nuceni přemístit se do českých vozů – ty naštěstí topily.
a to byla venkovní teplota +5 st.
Vzdyt hned pod pisu ze Alex je TOTALNI tragedie!!!
Alex je totální TRAGÉDIE!!!! Smrad ze záchodů, bordel ve vagonech, vagóny starý a neudržovaný. Zalatý Český Dráhy – já do toho vagónu od Alexe vlez v Regensburgu jenom na kukačku – a zhnuseně jsem zase okamžitě vylez. Hodně zajímavý bylo že Němci nastupovali jenom do těch vagónů od ČD!!!!!, který byly kvalitativně (stářím, údržbou, čistotou, atd.) na absolutně NESROVNATELNĚ VYŠŠÍ ÚROVNI NEŽ Alex !!!!!
Ta žlutá cedulka na dveřích to vystihuje. Není výjimkou, že ze 4 dveří fungují jedny…
Dnes ráno k tomu všemu ještě spadl u České Kubice na trať strom. Takže se vše znásobilo.
I kdyby v Plzni byl jeden Herkules navíc tak ve většině případů strojvedoucí je na tom rychlíku proti a vrací se zpět do Německa. A strojvedoucích kteří na 223 mají zkoušky je mimo turnus pár…..
Strojvedoucí se klidně mohou během cca 2 minut vyměnit cestou tam, kde by ty vlaky křižovaly – při provozních poruchách se to tak dříve běžně dělalo (a to tehdy ještě ani nebyly žádné MT a podobné komunikační prostředky, jejichž prostřednictvím dnes je možné taková řešení snadno připravit a zorganizovat), ale po „rozkulačení“ české železnice a vzniku několika oddělených dispečerských aparátů už asi nelze zařídit ani to …
Dnes Západní expres 358:Z Prahy 9:38 +5 min,prích.do Plzne 11.01 +3 min a pozor odchod z Plzne do Domažlíc až o 12:03 ,+53 min
To akože Plzeň nemože nasadiť brejlovce do žst.Furth im Wald ??? Veď aj prestížne vlaky Orient expres vozili z Plzne do Bavorska brejlovce.
Brejlovec to podle vás doveze do Furthu a potom co?
Jo, ten nový gvd je fakt bezva. Němci to mají na háku, půlhodina žádný čas. V Plzni dosud není Herkules od Alexu, takže se to pak přenáší i na vlaky z Prahy. Přitom z Prahy to jezdí do Plzně tak nějak na čas. Co mě osobně štve nejvíc je, že se to na Domažlické přenáší i na Os, takže není výjimkou zpoždění 20 minut.
Pokud si řazení vlaků západní expres směr Mnichov -Praha a zpět nevycucaly ČD z prstu, což opravdu nepředpokládám, tak se DB chovají pokrytecky a na nízké kvalitě vozového parku na těchto vlacích mají největší podíl. vozy DLB ABbmdz a B 2190 měli být řazeny už od nového j.řádu, ale skutek utek.11.12 u vl 351 nebyly zařazeny vůbec a začínají se objevovat jako náhrada ,,staré“ Alexy,což byly jedny z nejhorších vozů na mezinárodních vlacích do české republiky.DB se zatím chová velmi nekorektně, protože svádí problémy s řazením a hlavně se zpožděním na ČD, což až taková jejich pravda není.
Vlaky Alex jsou provozované německou společností Länderbahn, která je vlastněna přes Netineru italskými státními dráhami.
DB s tím nemají nic společného.
aha takže se DB omlouvám, za to, že nejsou vozy na západních expresech do a z Mnichova mohou taliani….:-) 🙂
Schválně jsem se na gvd.cz koukal na oběhy, to by nebylo možné prohodit lokomotivy, vždyť jeden Herkules má celý den pohotovostní v Plzni. Je zpoždění, vyjede z pohotovosti a zpožděná nastoupí do pohotovosti a při dalším obratu se prohodí…
Problém je, že tam reálně není.
To od ČD není dobrý nápad, žádat cestující o trpělivost.
To máme najednou inženýrů, když zdroj informací berete z GVD.cz. Ne náhodou je oficiální zdroj zaheslován.
Kde vezmete strojvedoucího?
Proč byl namísto Jan Hus, Franz Kafka a Albert Einstein vynalezen podivný název „západní expres“? Proč je něco dobrého?
To pro zpřehlednění situace cestujícím. Zavede se tak jednotná značka, což bude mnohem přitažlivější. Nemá smysl nazývat každý vlak jiným jménem, když všechny jezdí ve stejné trase, se stejnou soupravou a v pravidelném taktu.
do @Matej:
Ale proč? Je lepší, když má každý vlak jméno, protože pak víme, který vlak jedeme!
Až na to, že ty vlaky ve stejné trase jedou všechny jen v úseku Praha – Plzeň a opačně – pak už jede každý jinam, i když má stejné jméno, takže to cestující spíše mate, než aby jim to zjednodušovalo situaci …
Je škoda, že české železnice dělají chyby jako polská PKP Intercity, která také vyloučila jména ve rychlikach a po roce je obnovila. Protože si cestující zvykli na jména a nepřijímali takové podivné změny.
Jel jsem tímto tuším „soukromým“ dopravcem. A zlaté dnešní ČD. V kupé byl celkem bordel, nepovysavané sedačky. A ještě smrad. Tak nevím, jestli je někdo pročůral. Výhodou byla silná diselová lokomotiva. A německá infrastruktura na defakto 130 místy 120 110. A především, je tam PZB! Na české straně převážně 70, místy 90. Po které se vlak ani nehnul. V porovnání s opravenou třetinou Opava Krnov na 120km/h, staré asi rok je vidět, že jejich kvalita prací a přesnost kolejí je asi tak 300%
On je i dost rozdíl v čem člověk jede..
Jel jsem tímto tuším „soukromým“ dopravcem. A zlaté dnešní ČD. V kupé byl celkem bordel, nepovysavané sedačky. A ještě smrad. Tak nevím, jestli je někdo pročůral. Výhodou byla silná diselová lokomotiva. A německá infrastruktura na defakto 130 místy 120 110. Na české straně převážně 70, místy 90. Po které se vlak ani nehnul. V porovnání s opravenou třetinou Opava Krnov na 120km/h, staré asi rok je vidět, že jejich kvalita prací a přesnost kolejí je asi tak 300%
Šmankote, cestující ani moc nezajímá jestli jede v tom či onom voze, nebo co je táhne za superlokotku, chtějí hlavně teplo, čisto a jízdu načas podle jízdního řádu, příp. pak wifi a nějaký ten servis (a jak vidno, hlady a žízní dnes rozhodně nikdo netrpí, i kdyby žádný servis ve vlaku nebyl).
DB jezdí trasu Praha – Mnichov autobusy bez dotací, neboť na stávající infrastruktuře není vlak konkurenceschopný. MD zadalo bez výběrového řízení expresy ČD a ty na to nemají vozy, neboť nejkvalitnější vozy posílají do Ostravy, Brna a na Zlínsko, kde jezdí konkurence.
První otázka je ale hlavně smysluplnost expresů, když lokomotiva táhne 4 vagony, tak je to dle mého názoru zhovadilost,
Vlak Praha – Mnichov je vlastně spojení řady relací, z nichž pouze koncové body Praha a Mnichov jsou v přímé konkurenci autobusů DB. Do budoucna je potřeba zkrátit čas jízdy tak, aby byl srovnatelný s automobilovou dopravou, nikoliv pouze autobusovou. Ta má oproti autům výrazně menší podíl na trhu a je spíš pro sociálně slabší vrstvy.
Kdyby na to neměly ČD vozy, tak to řazení tak nenaplánují. Lepší vozy jezdí i k nám do Ústí nad Labem, kde žádná konkurence není. Na vámi zmiňovaném Zlínsku kunec konců dnes už taky ne.
4-vozové soupravy rozhodně smysl mají, neboť cestujícím je třeba nabídnou velkou frekvenci spojů. A s dnešní frekvencí by se (zatím) delší soupravy nenaplnily.
Nejkvalitnější vozy vždy jezdily do Berlína a Vídně, konkurence nekonkurence, kdy srovnávat vozy pro Berlín se Zlínem a Bratislavou je horší než jabka s hruškami..
A co teprve 3-6 vozové expresy nebo kapacita nabízená tomuto ekvivalentu i vyšším počtem vozů kolem České Třebové..
„Vlaky z České republiky přijíždí do Německa se zpožděním. “
Pročpak asi… Neuvěřitelná drzost, jak odněkud z Balkánu.
Zacyklené zpoždění z důvodu opožděného příjezdu ze sousedního státu
Poslat tam místo minulé zpožděné soupravy Béčka se asi ČD už neodváží…