cargo

Start prvních rychlovlaků v Africe se blíží, vyjedou do konce roku

Jednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: AlstomJednotky Euroduplex v barvách ONCF, které budou jezdit po marocké vysokorychlostní železnici. Foto: Alstom

Maroko jako první země v Africe nabídne do konce roku cestujícím vysokorychlostní železniční spojení. Testy na nové trati mezi Tangerem

Maroko jako první země v Africe nabídne do konce roku cestujícím vysokorychlostní železniční spojení. Testy na nové trati mezi Tangerem a Kénitrou probíhají podle plánu a podle marockých železnic ONCF začne provoz do konce roku.

Marocké železnice už mají pro nové rychlovlaky jméno: Al Boraq. Budou jezdit na trase mezi Tangerem a Kénitrou, na 183 kilometrů dlouhé trase mohou jet vlaky rychlostí až 320 kilometrů za hodinu. Pak budou pokračovat 137 kilometrů po modernizované konvenční trati do Casablancy, bude rychlost až 220 kilometrů v hodině.

Server Railway Gazette připomíná, že původní plány počítaly s otevřením v roce 2015, projekt ale nabral různá zpoždění. Jedním z důvodů bylo například nestabilní podloží u Tangeru.

Během testů jednotky dosáhly rychlosti až 357 kilometrů v hodině. Maroko na projektu úzce spolupracuje se francouzskými železnicemi SNCF, výcvik 600 lidí pro tento projekt probíhá společně s nimi. Součástí projektu je modernizace čtyř stanic, v kterých budou rychlovlaky stavět.

https://www.facebook.com/oncfpageofficielle/photos/a.342152432507788.80770.322011011188597/1939291619460520/?type=3&theater

Maroko si od projektu slibuje ekonomické oživení díky zkrácení jízdních dob o polovinu. Náklady na projekt jsou 2 miliardy dolarů.

Dráhy zatím nezveřejnily ceník na nové jízdenky, firma ale už dříve uvedla, že jízdné zohlední kupní sílu marockých obyvatel. Cestující budou vozit dvoupodlažní jednotky od Alstomu. Marocké dráhy objednaly celkem 14 jednotek Euroduplex pro 533 cestujících. Ty znají cestující z linek TGV ve Francii.

Tagy Maroko vysokorychlostní železnice
24 komentářů